Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:50

Ja ik schrik wel van de nieuwe prijzen soms hoor. Niet meer kopen, tja wat moet je dan eten?
Ik koop de luxere dingen dan dus niet meer voor mezelf -O-

Wat hier verteld word over verjaardag en bruiloft eten jeetje... Ik ben heel blij dat mijn familie niet zo is. Moet er niet aan denken zeg...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:56

Cubone schreef:
Ik vlieg regelmatig en tegenwoordig zijn ze zo streng met tassen dat ik niet eens meer m'n handtas mee mag nemen in combinatie met een kleine rugtas die onder de stoel past (mijn handtas is 5 bij 10 bij 12 cm :')), die hou ik altijd om en daar stoor ik niemand mee. Is enkel voor m'n paspoort en portemonnee. Die verstop ik tegenwoordig dus op m'n rug. Dan mag het wel :D Scheelt weer 30 euro.

Ik vlieg altijd met een trolley (maximaal handbagage formaat) en een grote handtas (Longchamp Le Pliage), gaat tot nu toe altijd goed :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:56

Tja, de inflatie is officieel momenteel 2%, materialen worden duurder, fabricage wordt duurder, de inkoop wordt duurder, en iedereen rondt naar boven af, dus je hebt sowieso al een aardige reguliere prijsstijging. Plus je BTW-verhoging en dan is het niet helemaal gek dat sommige dingen nu opeens 10% duurder zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:59

Ja wij zijn ook van 3.00 naar 3.20 gegaan. Grondstof werden inderdaad al een tijdje duurder. En met de BTW er bovenop moet je wat he.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:15

Ibbel schreef:
Tja, de inflatie is officieel momenteel 2%, materialen worden duurder, fabricage wordt duurder, de inkoop wordt duurder, en iedereen rondt naar boven af, dus je hebt sowieso al een aardige reguliere prijsstijging. Plus je BTW-verhoging en dan is het niet helemaal gek dat sommige dingen nu opeens 10% duurder zijn.

En vergeet de electra niet. Dat deelt ook wel een tikkie in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:40

Ik vind het niet zo gek dat er naast de btw nog meer bovenop komt hoor :n

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:46

Alles gaat omhoog, maar mijn salaris gaat omlaag. :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:49

Vealosz schreef:
Alles gaat omhoog, maar mijn salaris gaat omlaag. :')

Gelukkig nieuwjaar -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:56

Ik ben wel heel benieuwd naar de invloed van de gewijzigde belastingschalen op m'n loonstrook. Volgens alle berichten in de media zou ik er zo'n 50 euro netto op vooruit moeten gaan.

Dat bedrag gaat dan overigens meteen weer op aan de medicijnen die m'n kat sinds kort krijgt ;(

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:12

Christiene schreef:
Ik heb ook familie lid die de wc niét doorspoelt met plassen...
Dat vind ik al ranzig en gierig.

Ik ook niet als ik een dag alleen ben. Jammer van het water.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:23

Nabster schreef:
Christiene schreef:

Ik ben altijd alleen :') geen haar die er over nadenkt om niet door te spoelen.

Had net wel een mazzeltje. Supermarkt prijs af met 35% als artikelen op de datum zijn of morgen nog weg kan.
Zat een sticker op vlees nog houdbaar tot 11-1, dus heb ik die gepakt :Y)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:27

Nabster schreef:
Christiene schreef:

Ik woon nu alleen spoel het toch echt door. Met de kleine knop dat wel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:35

Ik douche liever wat korter dan dat ik de wc ondoorgespoeld achter laat. Ook als ik alleen ben. :Y)

Mijn moeder is vrijwilligster bij een organisatie die 24/7 mensen helpt die er doorheen zitten of gewoon even hun ei kwijt willen. Chat en telefonisch. Ze reist hiervoor 3 x per week 45 km heen en terug af. Maar voor kerst kregen ze geen bon of een bloemetje, nee een setje met kaarten. Het moest een spel voorstellen maar erg duidelijk was het niet.
Waren van die kaarten waar dan levensvragen op staan. -O-

Ik ben echt niet ondankbaar maar ik vond dat wel echt belachelijk, daar zet je je dan meerdere dagen per week vrijwillig voor in. :+ (Mijn moeder is daarnaast invalide dus het is niet heel gemakkelijk voor dr om zo ver en veel alleen op pad te gaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:44

Ik zou het juist erg raar vinden als een organisatie gedoneerd of gesubsidieerd geld besteed aan kadootjes voor vrijwilligers.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:49

Anoniem schreef:
Ik zou het juist erg raar vinden als een organisatie gedoneerd of gesubsidieerd geld besteed aan kadootjes voor vrijwilligers.

Nouja een klein kadootje als een bloemetje of een keer een klein uitje met de vrijwillers 1x per jaar dat is vrij normaal en creëert ook goodwill om je met plezier in te blijven zetten als vrijwilliger.
Het is best zwaar mentaal om te doen als ik dat zo hoor en voor de moeder van Shaggy ook nog eens fysiek pittig.

Vergeet niet dat zo’n stichting vaak niet alleen uit donaties bestaat. Wel voor een groot deel, maar zónder die vrijwillers kunnen ze ook niet voortbestaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:54

Ja inderdaad Ineke.
Een dikke cadeaubon of groot kerstpakket hoeft ook helemaal niet. Dat zal financieel ook heel lastig worden (begrijpelijk)
Maar al was het maar een bloemetje met een bedankt kaartje of idd een gezamelijk etentje met de vrijwilligers.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 03:04

'Een bloemetje' kost zo al 12,50. Hoeveel vrijwilligers zitten er aan de telefoon/chat? Dat kan al best in de papieren lopen. Je moeder kiest er zelf voor om vrijwilligerswerk te doen 45 kilometer verderop en dat doet ze niet voor het kerstpakket aan het einde van het jaar, hoop ik. (: Een setje kaarten is misschien wat oubollig, maar was een chocoladereep wel voldoende geweest? Klinkt misschien wat banketstaaf, maar als je er iets voor terugverwacht, moet je geen vrijwilligerswerk gaan doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 03:13

Meestal krijgen de organisaties die vrijwilligers inzetten hun kerstgeschenken of jaarlijkse uitjes gesponsord. Mijn zus werkt bijvoorbeeld als vrijwilliger voor een Ronald McDonald huis en krijgt jaarlijks een uitje aangeboden. Kleinere stichtingen hebben deze mazzel gewoon vaak niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:36

Chiave schreef:
'Een bloemetje' kost zo al 12,50. Hoeveel vrijwilligers zitten er aan de telefoon/chat? Dat kan al best in de papieren lopen. Je moeder kiest er zelf voor om vrijwilligerswerk te doen 45 kilometer verderop en dat doet ze niet voor het kerstpakket aan het einde van het jaar, hoop ik. (: Een setje kaarten is misschien wat oubollig, maar was een chocoladereep wel voldoende geweest? Klinkt misschien wat banketstaaf, maar als je er iets voor terugverwacht, moet je geen vrijwilligerswerk gaan doen.

Nee joh, dat soort dingen kunnen veel goedkoper als je er even voor gaat zitten, hetzij door quantumkorting (400 banketstaven voor 1,75/stuk) of door sponsoring door het bedrijf dat de spullen levert.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:35

De waarde van een cadeau is enorm persoonlijk. Een bloemetje dat ik moet onderhouden en dat binnen de week sterft, zou mij niet blijer maken dan een spel kaarten dat ik niet gebruik. De plantenliefhebber zou liever het bloemetje hebben, de gadgetverzamelaar liever het spel kaarten.
Ik vind het enorm gierig om moeilijk te gaan doen over een cadeautje. :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:15

Niemand heeft moeilijk gedaan hoor Gini, ik vond het alleen opmerkelijk dat dat de blijk van waardering is bij dat bedrijf. Ik snap ook wel dat zij het van donaties en dergelijke moeten doen maar ik denk dan een simpel kaartje met een bedankje nog beter was geweest. (En goedkoper)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:14

Ik werd laatst benaderd om meerdere pony's op een stal te komen scheren. Ze had eerder een meisje dat 100km moet reizen en die nam 25€ per pony
Ze wou mij hetzelfde betalen :x

Nou dikke doei....ik hanteer een vast tarief en bij klanten die ik al 25 jaar heb geef ik ook geen korting, dus waarom bij een nieuwe wel?
Heb haar maar duidelijk gemaakt dat ze dat ene meisje dan maar weer moest laten komen. Maar die wou niet meer, tja.... vind ik niet gek :')

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:55

wat dat setje kaarten aangaat... ik denk dat daar juist over nagedacht is... je helpt mensen met crisissen een setje kaarten met levensvragen vind ik toepasselijk.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:56

Cowboy55 schreef:
Chiave schreef:

Nee joh, dat soort dingen kunnen veel goedkoper als je er even voor gaat zitten, hetzij door quantumkorting (400 banketstaven voor 1,75/stuk) of door sponsoring door het bedrijf dat de spullen levert.

lijkt mij ook? moet toch te doen zijn enderbij, dit soort cadeau's zijn, bij mijn weten, bij de belasting aftrekbaar :+

ontopic:
@Kaatje: wowzes 25€! dat is inderdaad wel gierig... :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:08

IHN schreef:
wat dat setje kaarten aangaat... ik denk dat daar juist over nagedacht is... je helpt mensen met crisissen een setje kaarten met levensvragen vind ik toepasselijk.

Ik vind het een beetje cliché :Y)