Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:42

Oef die grote van de foto inderdaad <3 Ik weet wat er op m'n wishlist staat _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:47

Echt heerlijk :+: Wel duur -O-

Maar serieus: die wollen onderdekens zijn ook echt al heel erg knus en veel betaalbaarder :j
Vaak ook zo rond oktober / november geloof ik in de aanbieding bij de Aldi schijnt het :P

Je hebt die vacht-dekens zoals op de foto trouwens in verschillende kwaliteiten. Lang of kort haar maar ook of ze uit een paar rechthoekig gemaakte vachten bestaan of dat ze uit allemaal kleine rest-stukjes gemaakt zijn. Scheelt ook zo weer een vracht geld....

Zie bvb: https://lammfelle.de/Home-Bed/Bettauflagen-Sanofell/

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:49

Zo'n bedvullende lijkt me wel echt de bom voor een kleine... Maar hoe maak je het schoon als je er geen hoes overheen doet? Normaal verschoon je minstens iedere week het bed en dus ook dat waar baby op ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:49

Tja wat is duur.... Als je er netjes mee om gaat kan zo'n ding wel een poos mee gok ik en dan is dat z'n geld meer dan waard.

Ik heb nu allemaal verschillende fleecedekens (zowel op m'n eigen bed, op de bank en in 't bed van de kleine draak) en zijn bed doe ik nu ook al voorverwarmen met kruiken weer..
Vandaag of morgen gaan we in ieder geval de verwarming weer een slinger geven en we hebben ook sibro kacheltjes, en dan is het nog geeneens echt koud _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:53

Daarom zou ik er bij een ukje ook echt wat onder leggen Q :j

Een normale maat vachtje kan je desnoods in de wasmachine doen met speciaal wasmiddel.
Zo'n volwassen bed vullende is natuurlijk niet echt te doen in een normale wasmachine :P

Fleece is ook fijn inderdaad qua warmte maar is toch veel sneller zweterig omdat het niet (of nauwelijks) ademt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:53

Erger nog, ik heb een matrastopper met een wollen vulling op mijn bed liggen: https://www.yumeko.nl/matrassen-bedden/ ... tuurlatex#. Fijn in zomer en winter.

Fijne van zo'n wollen schaap is dat het niet zo makkelijk vocht opneemt. Een medicinaal gelooide kun je bovendien ook makkelijk wassen (speciaal wolwasmiddel, dat dan weer wel). In de tijd van de echte ongelukjes zou ik er ook iets overheen leggen, temperatuurregulerend is het toch wel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 13:05

Toch zou ik met een newborn die buikslaapt echt oppassen met een vacht. Het wordt niet voor niks genoemd als een vergrotende risicofactor op wiegendood.
Daarnaast hebben ze het eerder te warm dan te koud.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:07

http://www.babygezondslapen.nl/webwinke ... y=14127602

Deze bedekt bijvoorbeeld het hele matras :) je hebt ze ook voor grote bedden hoor :)

Vacht klop ik 2 keer per week uit en hangt buiten als het mistig is en als er sneeuw ligt gaat hij er ook in :)
Vele kan je ook gewoon wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:07

Ja die van mij is inmiddels niet meer newborn te noemen dus wiegendood zal inmiddels meevallen. Hij komt ook gerust 's nachts als ie 't te koud vind naar onze slaapkamer om zich in mijn deken te wikkelen op ons bed.. :+

Een slaapzak durf ik niet meer met 'm aan omdat ie dan niet meer kan lopen :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:09

Nee? Die van mij gaat hard in zijn slaapzak hoor :+

Baby ligt naast me te slapen op haar vacht straks, maak mij verder geen zorgen. Gup is inmiddels 2 en was ook al 14 maanden toen hij alleen op zijn kamer op zijn vacht sliep :)
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt en anderen in hun waarde laten omtrend hun beslissingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:14

Als ie maar half zo onhandig is als ik (en dat ben ik :+ ) zie ik hem er wel voor aan dat ie probeert om 'gewoon' te lopen in die slaapzak en dan dus keihard onderuit te kelderen. Wat toch knap lastig is, voor onze slaapkamer moet hij twee tredes op (verhoging) en om dan op bed te komen ook weer 4 tredes. :+ Ik het wel een keer proberen.. Overdag dan, dan ben ik ook gewoon wakker. Op het KDV hebben ze ook slaapzakjes aan maar ja dan zitten ze nog 'opgesloten' in bed zegmaar :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:21

Ben benieuwd als je het probeert :)
MAar ze moeten er handigheid in krijgen. Hier keutelt hij vaak in de ochtend nog even rond in zijn zak. Eerst even tutten bij mij op bed en dan de boel op stelten zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:22

Ik ga het inderdaad wel uitproberen! Scheelt ook weer koude voetjes en dan heb ik die slaapzak niet voor niets gekocht _O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:41

Ik neig zelf eerder naar wollen rompertjes dan zon schapenvel in z'n bedje. Het ziet er leuk uit, maar met onze draaikont blijft niks goed liggen. Zelfs het hoeslaken trekt hij los, dus dat schapenvel zal niet een lang leven beschoren zijn ;)
Kriebelen die rompertjes niet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:43

Zo'n matrashoes als ik hierboven post zit met flinke banden om het matras. Maar als jij je er niet fijn bij voelt, vooral niet doen.
Wollen rompers kriebelen niet zover ik weet :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:45

Nee, dat staat ook op het blaadje dat je bij de rompertjes zelf krijgt: Lijkt het te kriebelen? Trek het eens 5 minuten aan en voel dan nog eens bewust of het kriebelt of niet.

Mijn mannetje zitten ze heel fijn, reguleert goed de temperatuur en heeft ook een mooie pasvorm. Het rekt wel wat uit naarmate je hem wat vaker gebruikt, maar wordt er niet lelijk door. Ik heb deze in een paar kleuren, als pyjama:
https://www.dilling.nl/Baby-ondergoed/B ... blauw.html

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:48

En neem ik dan lange of korte mouw? Vind dat heel lastig inschatten nu!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:18

_lautje_ schreef:
Toch zou ik met een newborn die buikslaapt echt oppassen met een vacht. Het wordt niet voor niks genoemd als een vergrotende risicofactor op wiegendood.
Daarnaast hebben ze het eerder te warm dan te koud.

Dit is wat commercie en overheid je doen willen geloven jouw bericht maakt ouders onnodig bang. Zodra je kindje z'n hoofdje kan optillen mag het op z'n buik slapen. Wiegendood heeft niks te maken met stikken, wiegendood is een dood zonder oorzaak dus wanneer ze zonder aanleiding stoppen met ademhalen. Wanneer een kindje geen adem meer krijgt omdat het stikt in z'n matrasje is het dus verstikking en geen wiegendood. Wiegendood heeft wel te maken met te diep in slaap komen de kans op wiegendood wordt niet verkleind door een matrasje of iets dergelijks wel door co slapen zodat baby's zich richten op de ademhaling van de ouders (re-breahting)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:31

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 14:35

Tuurlijk Liti...
jij weet het beter dan mensen die er wel voor hebben gestudeerd. Maar geloof er vooral zelf in.

En idd ga in dat andere topic je alternatievenzienswijze spuien, maar please niet hier. Dit is mijn topic en wil dat graag schoon houden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:38

ik heb gisteren middag die bestelling gedaan via jayno.nl en n uurtje geleden is het al bezorgd. Dat was snel!!!
En de kleding valt niet tegen, het is echt heel leuk spul!
ik ben happy!

*gaat nu de website blokkeren ter voorkoming van overmatige bestellingen....*

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:44

Lautje ik ben hier gekomen om over baby en kinderkleding te kletsen, en ik ben niet degene die het gesprek over vachtjes begon en ik reageerde op een opmerking die jij zelf geplaatst hebt en die dus ook totaal niks met kleertjes te maken heeft.

Terug naar het onderwerp waar dit topic wel over gaat. Ik wacht met smart op mijn pomp de lux/imps en elfs dat binnen gaat komen en eind deze week ook nog petit Louie. Ik zal de foto's hier spammen.

Ben benieuwd naar je bestelling liezel

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 14:52

Sorry jij plaatst hier een zeer discutabel iets. Dat JIJ zo denkt is prima, maag verkondig het niet als waarheid.

De wetenschappelijk consensus is nu eenmaal dat buikslapen een risicofactor voor wiegendood is, net als een schapenvacht.
Dat afdoen als commerciële onzin is gewoon gevaarlijk.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:53

Ik heb net een pakje bestemd bij wish ben benieuwd of ze m (nog) past als het binnen komt :)).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:56

Ik ken dat Jayno niet Liezel, wil ik dat kennen? :D