Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:59

Das hetzelfde als op Haarlem centraal. Je hebt een spoor 1, 3,4,5,6 en 8. En nee, daartussen liggen geen sporen, ook niet voor goederentreinen oid.

En in Nijmegen is het helemaal leuk, alsof ze daar meer dan 30 sporen hebben! :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:03

Op Utrecht Centraal hebben de perrons de nummers van de sporen waar ze aan liggen. Zo is spoor 13 het spoor tussen 12 en 14, maar heeft geen perron. Spoor 6 bestaat niet meer op Utrecht Centraal. Ooit was dit er wel en de nummering is na het verdwijnen van dit spoor niet aangepast.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:06

Sommige sporen zijn idd gewoon genummerd, al is er geen perron aan (bijv. 1 met perron, dan 2 ertussen en dan weer perron 3).
Andere sporen zijn wel echt verdwenen... http://www.inzichten.nl/mensenmaat/mensenmaat_62.htm

Oftewel: alle sporen móeten een nummer hebben, voor de treinverkeersleiding. Da's stuk makkelijker met regelen (ga maar op het spoor tussen 4 en 5 rijden, of ga maar op spoor 6 rijden).

Shadow0

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:23

Ik denk niet dat als je de spoornummering gaat wijzigen, dat echt heel verwarrend is voor reizigers. Het kan, niets is onmogelijk, maar ik betwijfel of het de moeite waard is. (Een nummering die klopt is leuk voor de volledigheid, maar het heeft verder geen concreet praktisch voordeel. De perronnummering veranderen heeft voor de vele reizigers wel grote praktische nadelen, omdat het de orientatie van reizigers die er vaker komen flink overhoop gooit.)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:27

fohadie schreef:
En in Nijmegen is het helemaal leuk, alsof ze daar meer dan 30 sporen hebben! :+

Hebben ze ook :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:37

Inoterry schreef:
fohadie schreef:

Hebben ze ook :j

Ah, dat van Nijmegen wist ik niet, vond het altijd grappig. Maar van Haarlem heb ik nooit geweten waarom er een paar sporen niet aanwezig zijn. Kan het niet op internet vinden, Verloofde die bij Prorail werkt weet het niet te zeggen en de machinisten aan wie ik het wel eens gevraagd heb ook niet. Het zal vast voor altijd een mysterie blijven.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:42

Sittard is dan ook pas leuk. Spoor 20 _O- Klein spoortje wat ook echt stopt daar, beetje zo van, als alles weer eens in de soep loopt kan de sprinter heerlen - sittard daar tenminste stoppen. Ze hebben van 'echte' sporen alleen 1,2,3 en 4. En dan komt ineens 20 :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:43

Spoor 35 in Nijmegen komt toch door het rangeerterrein?

Wel grappig dat het dan naast spoor 1 ligt :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:45

Ja nee Dordrecht dan :') Hoe zit het daar ook alweer? 1-2-3-4-5-15 ofzo?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:48

Volgens mij beginnen ze eerst te tellen met het eerste, doorgaande, hoofdspoor. Ditzelfde zie je namelijk op meer stations zo, bijvoorbeeld spoor 15 naast spoor 1 in Dordrecht. als ze dan de ene kant zijn uit geteld gaan ze aan de andere kant van spoor 1 weer vrolijk verder. En elk spoor moet een nummer hebben zodat de machinist weet naar welk spoor hij/zij gestuurd gaat worden en ze ook aan kunnen geven waar welke trein is of waar er nog plek is.

@Warboel, als je in Dordrecht staat moet je de sporen tellen vanaf spoor 1 tot aan het hek, de opstelspoortjes verderop en dan door naar 15. Dan klopt het wel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:35

In Delft is het gewoon spoor 1 en 2, lekker overzichtelijk :')

Dordrecht kom ik wel eens, maar die nummering is me nooit opgevallen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:45

Blaak is ook gewoon 1-2-3-4 :Y)
Leiden is 1-2-4-5-8-9 geloof ik, maar dat is ook logisch met die doorgaande sporen :j

Speaking of which...
Gisteren stond ik op m'n trein te wachten op Blaak, komt me ineens een windvlaag tegemoet :)) Dus ik dacht o jeej, daar heb je de doorgaande intercity. Waren het er 3 := De IC Direct en de IC Brussel over spoor 1 & 2 en de IC naar Den Haag Centraal kwam ook nog even langs over spoor 4 _O- Gelijk doof :') Heb er altijd zo'n hekel aan in die tunnel. HARD :))

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:05

Mijn ergenis?
Ik moet 5x pw van Hillegom-Rotterdam
1om 7 uur in de ochtend op perron Hillegom horen dat je trein uitgevallen is
2 ik zit eerste klas om rustig te kunnen werken, leerlingen die in eerste klas neerploffen en oeverloze lege verhalen gaan vertellen
3 (vr)etende mensen en bellende mensen heel uitgebreid en veel te hard. Echt altijd zelfde mensen die iedere dag agressief door de telefoon staan te tetteren...
4. Make up op doen uitgebreid en lekker breeduit gaan zitten
5 vertragingen steeds maar weer die vertragingen
Ik haat openbaar vervoer. Dacht het wat verdraagzamer te maken door eerste klas te reizen maar nog veel te vaak wordt daar door mensen misbruik van gemaakt door te gaan keten.
Ik ben nu bezig met een andere baan voor ik iemand spontaan aanval in de trein

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:29

Maar eersteklas is ook niet direct stilte coupe toch? Dus daar mogen mensen ook gewoon praten en doen. Als ik echt wat wil/moet studeren in de trein en er is me teveel lawaai doe ik gewoon lekker oortjes in, muziek aan op de laptop/telefoon en gaan met die banaan :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:40

Santigo daar heb je gelijk in, maar op mijn traject is geen stilte coupe aanwezig. Eerste klas wordt vooral door mensen gebruikt die tijdens het reizen werken. Vooral als je van ver kom is het fijn als je van reistijd/ werktijd kan maken.
Het is dan zwaar .... als er niet gecontroleerd wordt als er bepaalde mensen denken, laten we lekker daar gaan zitten en kijken hoe hard we kunnen keten.
Ik kan niet werken met muziek in mijn oren helaas.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:44

Mijn ergernis van gister... ik liep 's nachts naar het station. Trein zou om 0.17 vertrekken en ik was er 0.15. Reed gewoon voor m'n neus weg, waardoor ik ook m'n laatste tram niet meer kon halen _-:(

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:50

Willl65 schreef:
Ik kan niet werken met muziek in mijn oren helaas.

Ook niet met klassieke muziek? Of white noise?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:54

Ze leker een tijdje weg te zijn, maar nu in 2 dagen al 4 bedelaars gehad. Die stille zakdoekjesleggers, oke.. Maar er loopt hier altijd 1 man 10 minuten door de coupe te bléren dat ie geld wil voor eten. Flikker toch op man!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:30

Iejoorr schreef:
Ze leker een tijdje weg te zijn, maar nu in 2 dagen al 4 bedelaars gehad. Die stille zakdoekjesleggers, oke.. Maar er loopt hier altijd 1 man 10 minuten door de coupe te bléren dat ie geld wil voor eten. Flikker toch op man!

Je zou een keer een boterham voor 'm mee kunnen nemen. Kijken of hij oprecht eten wil, of geld.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:34

Over het algemeen geld... Laatst had ik een bedelaar wat te eten aangeboden maar dat hoefde die niet. Enkel geld. Nou dan niet, doei.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:01

Nu ik weer middenin de ns ellende zit (ben nog steeds onderweg naar huis) ben ik er achter dat ik mij eigenlijk overal aan erger. -:(- erg ik weet het

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:51

Waar ik me aan erger (en tegelijkertijd kan ik er ook wel van genieten }:) ) is dat ik vaak een 1e klas kaartje koop als ik zie dat het wat drukker is. Als ik dan die coupé in kom lopen zie je die gezichten al van de mensen die vinden dat ik niet in de 1e klas hoor (ik ben nog student). Als vervolgens de conducteur komt zie je ze allemaal naar mij kijken en zure gezichten als ze zien dat ik gewoon een kaartje heb :+

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:12

snuffie123 schreef:
Waar ik me aan erger (en tegelijkertijd kan ik er ook wel van genieten }:) ) is dat ik vaak een 1e klas kaartje koop als ik zie dat het wat drukker is. Als ik dan die coupé in kom lopen zie je die gezichten al van de mensen die vinden dat ik niet in de 1e klas hoor (ik ben nog student). Als vervolgens de conducteur komt zie je ze allemaal naar mij kijken en zure gezichten als ze zien dat ik gewoon een kaartje heb :+

Maar als de trein vol zit gaat iedereen 1e klas zitten dan zou ik echt balen dat ik een eerste klas kaartje heb gekocht. Tenminste laatst ging iedereen gewoon 1e klas zitten en geen conducteur langs geweest

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:12

snuffie123 schreef:

Heb ik ook hoor in mijn spijkerbroekie en mijn slobbertrui. Bij controle verwachten ze dat ik weg moet hahahaha

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:14

Haha ja leuk is dat! Ik reis in het weekend altijd met mijn business card, die ik van de baas krijg. Maar in het weekend is mijn kledingstijl nogal anders dan van iemand die de hele dag netjes op kantoor werkt. Dan kijkt de conducteur altijd 2 keer heen en weer tussen de pasfoto op de kaart en mij :') Ja, ik ben het echt.