Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bambi1995 schreef:Chasey schreef:Iewww, ik zie het al voor me. En ik dacht dat hersenen geen nieuwe dingen konden bedenken?En tóch zie ik zo'n bewegend piemelpapje voor me... oke het wordt laat. Ik ga maar eens naar bed. Het niveau daalt
_sharonnn schreef:Zouten snap ik, maar waarom zouden mineralen niet goed zijn? Deze plas je gewoon weer uit toch?
Janneke2 schreef:Als alle olie opgestookt zou zijn, is er geen zuurstof meer - en dus geen leven.
(Nee, helaas: dit is geen grap. In de oersoep zat geen zuurstof, die is gemaakt door al die planten die nu steenkool, bruinkool, olie, aardgas etc etc zijn. Als we alle delfstoffen verbranden, raakt de zuurstof op.)
Gelukkig is dat niet nodig: per dag komt er genoeg zonne energie om een jaar lang alle industriële activiteiten te laten draaien.
Citaat:maar fosiele brandstoffen produceren geen zuurstof..
De fosiele brandstoffen zijn restanten van wat ooit zuurstofproducerende organismen waren..
Citaat:De oersoep bevatte ook geen planten die nu fosiele brandstoffen waren, die kwamen pas veel later in het spel.. de blauwalgen worden verondersteld de eerste zuurstofproducerende organismen te zijn geweest.
Citaat:Als je alle zuurstofproducerende organismen zou doden, dan is er geen zuurstof meer..
Citaat:als je de fossiele brandstoffen opgebruikt, dan zijn er simpelweg geen fosiele brandstoffen meer
Citaat:de enige gevolgen daarvan zijn materialistisch.. velen verliezen hun baan (immers velen zijn direct of indirect afhankelijk van fosiele brandstoffen om te werken.. kijk maar eens wat er allemaal gemaakt wordt, vervoerd wordt, buiten nog de boorders zelf)..
voordeel is dat de mensheid verplicht wordt alternatieven te gebruiken..
maar zuurstof staat er helemaal buiten.
Free2 schreef:Chasey schreef:Iewww, ik zie het al voor me. En ik dacht dat hersenen geen nieuwe dingen konden bedenken?En tóch zie ik zo'n bewegend piemelpapje voor me... oke het wordt laat. Ik ga maar eens naar bed. Het niveau daalt
Hahahah kom je terug van een avondje werk en dan lees je dit terug![]()
![]()
Maargoed, ik heb op de middelbare school altijd geleerd dat zelf onderzoek doen zeer belangrijk en nuttig is (denk aan natuurkunde practica en profielwerkstuk), en dit onderzoek is redelijk makkelijk zelf uit te voeren, dus ik zou zeggen test het eens uit?![]()
JolisaJ schreef:Ik zie het al helemaal voor me, aandachtig bestuderen, met vergrootglas en al.![]()
Leffroi schreef:Hoe kan het, dat je je rug opeens 'verrekt' en wat is dat precies? Vanmorgen, met het grasmaaien nog niks aan de hand. Ben even gaan zitten om op m'n telefoon te kijken, sta op en bam, midden in mijn rug doet het opeens vreselijk zeer. Alsof er een wervel 180 graden omgedraaid is. Kan me niet naar links of rechts draaien en bukken lukt maar zeer moeilijk.
Gelukkig moet ik morgen toch naar de fysio, maar pffff dit is bijna niet te doen
Murthul schreef:Paarddopette schreef:Ik vroeg me ineens af waarom de koeien in Frankrijk bellen om hun nek hebben hangen. Waar dient dit voor?
Over het algemeen lopen ze daar in grotere gebieden, met bellen om kan de boer zijn koeien makkelijker terugvinden.