Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:39

@Targaryen: Ach, ze hebben er niet veel te doen en als ze dan veel aandacht van een meisje krijgen... Ik kan het me wel voorstellen ;) Een man moet aan zijn trekken komen, whaha! Ik zou zelf geen foto van mezelf versturen, maar joh, dan zoek ik wel gewoon een zootje plaatjes op van internet, print ik voor hem uit en stuur ik toe :D Welja. Is me nog niet gebeurd hoor, maargoed.

Littera

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:43

Zo'n reactie is wel redelijk normaal voor gevangenen. Ik heb eens een rondleiding in de gevangenis gekregen en toen werd ik ook gewaarschuwd dat de gedetineerden nogal op vrouwen konden reageren. :)

Als je er nuchter onder blijft, is er niets aan de hand. Leuke tekening ook! Dan heb je ook een beeld bij de situatie. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:48

Inderdaad ik vind dat die mannen daar ook een natuurlijke reactie geven. Al zou ik zelf geen foto sturen..

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:02

Targaryen ik sluit me bij je aan, ik kan ook helemaal niet tegen zulke brieven/verzoeken :D Ik vind dat ook een deel respect naar elkaar toe. Degene waar ik al die jaren mee heb geschreven, heeft altijd respect gehad voor bepaalde grenzen zonder dat de grenzen uitgesproken hoefden te worden.
Ik heb ook wel geschreven met inmates die wel de grens over gingen zeg maar. Afhankelijk van de mate waarin schrijf ik ze nog een keer terug dat ze normale brieven kunnen schrijven en anders niet hoeven te schrijven. Of ik schrijf helemaal niet meer. Alle begrip dat ze lang opgesloten zitten hoor, maar daar ben ik niet voor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:05

Targaryen schreef:
Waar zit Noah voor als ik vragen mag?

Ik zou van zo'n brief eerlijk gezegd wel de kriebels krijgen.

haha de kriebels slecht? :P neeeuhh hij bedoelt het wel echt lief. ik pb je.
Overigens wel heel leuk om alle meningen te lezen! *D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:31

ik vind het wel leuk wat fotoos uitwisselen hier en daar.. het is ook best wel bijzonder om te zien (vooral met bende foto's) hoe ze poseren en je ziet ook gelijk de rangorde.. die van mij stond bij elke foto voorop of in het midden van zn groepje.. echt anoniem schrijven zonder dat ik weet hoe diegene eruit ziet vind ik zelf niet zo leuk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:34

Noah is heel open dus ben ik dat ook. Ik vind het ook fijn om een gezicht te hebben bij de persoon. -niets mis mee. Hij heeft alleen maar 2 foto's van mij en de anderr 375056126 zijn van mijn paard en kat en hond :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:38

Ik ben ook heel open en zij ook naar mij... maar ik moet zeggen ze laten zich pas echt helemaal zien als je op bezoek bent je 'prive' kan praten met elkaar... dan hoor je dingen die je in gevangenis programma's niet eens zal horen... Maarja het is natuurlijk aan iedereen zelf hoe open die is en wat je wel of niet verteld... sommige praten over dat ze vandaag het huis weer hebben schoongemaakt en een ander vertelt gewoon over familie problemen en de diepste dingen op de ziel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:41

shilady schreef:
Ik ben ook heel open en zij ook naar mij... maar ik moet zeggen ze laten zich pas echt helemaal zien als je op bezoek bent je 'prive' kan praten met elkaar... dan hoor je dingen die je in gevangenis programma's niet eens zal horen... Maarja het is natuurlijk aan iedereen zelf hoe open die is en wat je wel of niet verteld... sommige praten over dat ze vandaag het huis weer hebben schoongemaakt en een ander vertelt gewoon over familie problemen en de diepste dingen op de ziel.....

Okeeeee! Verwacht ook een stuk meer te horen wanneer hij vrij is. gelukkig is hij een heel open persoon. no secrets. Hij verteld dus wel dat er dingen zijn maar daar dus niet over kan praten nog.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:43

Helemaal niet weten hoe de ander eruit ziet vind ik ook niet leuk :D Ik heb geen problemen met een keer een foto meesturen, stuur dan geen hele bijzondere foto's :D En idd ook foto's van hond en paard!
Naar B (die nu vrij is) heb ik ook een keer foto's gestuurd van fietspaden :+ Hij was zo benieuwd hoe dat er hier uitzag. Een vriendin van mee heeft ooit voor haar penpal herfstbladeren gedroogd en vervolgens gekopieerd. Hij zat op DR en kwam nauwelijks buiten en had al heel lang geen bladeren meer zien vallen zeg maar. Met haar kopieen kon hij de bladeren uit het papier scheuren en had hij ook een beetje herfst binnen. Ik heb dat altijd bijzonder gevonden, dat je zo out of the box denkt om iemand iets te kunnen laten beleven.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:46

shilady schreef:

Irl worden de gesprekken idd anders :j Ik ben nooit op bezoek geweest toen B nog vast zat. Wilde hij ook niet hebben trouwens, iets met trots enzo :+ Wij hebben zo ongeveer alles gedeeld denk ik per brief. In de jaren dat we schreven is hij zijn moeder en ik een oom en een oma kwijtgeraakt. Dat zijn heftige dingen en door ook dat te delen heb ik ervaren dat je een nog sterkere band krijgt. Al zijn blije dingen toch altijd het leukst om over te praten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:52

Wat een leuke ideeën zeg! Zal hem volgende keer ook even een foto sturen van de supermarkt waar ik werk. Heb ook de plekken op mijn muur waar nog tekeningen van hem passen gestuurd :P *hint hint* :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 03:01

Pimaude je voelt je toch wel vereerd nu, na die liefdesverklaringen ;)
Hij komt ook al snel vrij zie ik, stiekem best spannend he?

Dat van die herfstbladeren is echt een leuk idee Maaike. Misschien als ik nog een ander ga schrijven die niet buitenkomt, kan ik dat doen.

Shilady, zo'n bezoek lijkt me erg interessant en lijkt me inderdaad dat je veel te horen krijgt. Zit een van jouw penpals echt in een gang/groep? Gaaf! Ik krijg echt zo'n prison break idee.

Monty lijkt erg braaf bij jullie penpalls *D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 03:20

Zo eventjes een latertje hier
ben net gebelt door david... Nant hij zit bij the latin kings...

wat er allemaal gezegt is laat ik maar even achterwegen maar het was het waard om wakker gebelt te worden :D

Pimauda ja sommige dingen kunnen ze gewoon niet in brieven of over de telefoon zeggen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 04:06

Leuk telefoontje dus? ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:36

Als ik nou een herfstblad stuur,zou hij deze mogen ontvangen?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:22

Wat een leuk idee met die bladeren! Maakt dat ik nog meer zin hebt om post te krijgen zodat ik terug kan schrijven. Een vriend van me is onderweg naar Amerika, vraag hem just to be sure alvast wat postzegels mee te nemen voor verzending naar Nederland. Weet dat niet iedereen postzegels mag ontvangen, maar toch.......Maak ik ze niet op of mogen de heren waarvan ik post verwacht allemaal geen postzegels ontvangen kan ik altijd opa blij maken. Die spaart ze;-)

Hoe doen jullie dat eigenlijk met postzegels?
Allemaal via jpay of corrlinks en dan daar betalen of echt lekker ouderwetse post?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:46

Risje ik gebruik bij David an Alfredo Corrlinks
lekker een aantal keren per dag heen en weer mailen :D

Voor amerika koop ik wereld postzegels..

Sterffiy ik denk het niet.... ivm drugs

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:47

oke top, een van hen heeft idd ook corrlinks, heb al een account, maar wacht dus op reactie. Komt hopelijk vanzelf.

Mh, ik wil schrijven..........ja erg he;-) Kan / wil niet wachten nee serieus als je eenmaal ergens mee begint, lijkt me zo leuk, hoop iemand echt hiermee te kunnen helpen!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:14

Shilady ik ben benieuwd wat er zo belangrijk was dat hij je wakker mocht bellen.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:14

Echte bladeren mag je volgens mij niet versturen :n

Bij mij gaat alles met de ouderwetse post. Heerlijk vind ik dat :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:48

Ik stuur ook nog alles met de post! Ik heb weer een boel kaartjes gekocht en gel pennen in felle kleuren met glitters hèhè. Gister naar Glow in Eindhoven geweest rn overal foto's van gemaakt. Ik ga de hele tour stap voor stap beschrijven en met foto's versturen

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:22

Wat leuk nimber!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:33

Ik denk dat je inderdaad geen echte bladeren mag sturen per post.

Leuk Nimber, lekker lezen die felle kleuren op wit ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:02

oh leuk nimber, ik wil je verslag dan ook wel;-)
Kom uit eindhoven namelijk, maar kan er door werk momenteel niet naartoe;-)