Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:55

Bij mij gaat het tegen het eind van de dag ook altijd minder snel, dan is het gewoon een beetje "op".

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:58

Samiyah schreef:
geestdodend

Ja inderdaad, dat echt précies! :')

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:16

Ik heb weleens dat ik alles moet regelen, mijn collega's verre van collegiaal zijn en ik alles moet opknappen dat ik ook weleens chagrijnig achter de kassa neerplof. Mij wordt dan best wel eens gevraagd of het allemaal wel goed gaat of gezegd blijven lachen hè! Dan schiet ik ook altijd in de lach en leg ik uit wat het probleem is (heel kort: chaos, zieken, problemen). Maar dan hebben me ze daarvoor wel zien rennen en vliegen en alles in goede banen zien proberen te leiden. Zomaar iets zeggen zou ik ook niet kunnen waarderen. Sterker nog ik zou nog chagrijniger worden als ik je wel gewoon vriendelijk help. Laatst had ik een klant die grapjes met mij uithaalde. Oh wat vond hij zichzelf grappig toen hij keer op keer het geld net wegschoof toen ik het wilde pakken. Hij vond dat ik dat grappig moest vinden en werd daar zelfs boos om. En ik alleen maar chagrijniger omdat ik de rij zag groeien en groeien.

Mocht je echt vinden dat de caissière chagrijnig is, dan kan je dit het beste melden bij de balie. Ik vind het altijd fijn om dat soort dingen van klanten te horen, want dan kunnen wij er iets aan doen. Lijkt overdreven, maar is het niet hoor.

Overigens hebben wij een caissière die ook riedeltjes opdreunt en als chagrijnig kan worden gezien. Maar zo is ze nou eenmaal :

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:37

Daarom ben ik blij dat wij max 2 uur kassa staan. Soms langer ivm druktje en dr moet 2e kassa gedraait worden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:53

Zelfs toen ik ziek achter de kassa zat kreeg ik te horen dat ik zo vrolijk was :D
Collega hier wil ook nog weleens kortaf zijn, ook tegen ons. Bedoeld ze helemaal niet zo, maar komt wel zo over. Het is juist altijd fijn als het dan gezegd word door een klant.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:19

Ik werk in een ruitersportzaak, en was met een klant een nieuwe rijbroek aan het uitzoeken.
Nu is het zo, dat rijbroeken vaak 1 a 2 maten kleiner vallen.
Mevrouw had maat 42 dus ik vertel haar dat ze dan beter een 44 kan pakken aangezien het model vrij klein valt.
Klant: nee! Ik ga echt geen maat 44 aantrekken!
Ik: ik kan ook een 42 pakken dan kunt u ze allebei passen? Ze vallen gewoon heel klein.
Klant al schreeuwend: JA jij hebt makkelijk praten met je maatje niks!
Wat zeg je dan? Ik ben smal gebouwd en een kleine maat is me vaal nog te groot dus echt leuk is zo'n opmerking niet...
Mevrouw kreeg uiteindelijk ook de maat 44 niet dicht en ging naar huis...
Wat een rare mensen heb je soms toch...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:35

Nouja zeg, sommige mensen zijn wel heel lichtgeraakt. :=

Ik heb trouwens een collega die geregeld iets te gezellig met (sommige) klanten doet en hoe gek het ook klinkt, dat is ook wel eens vervelend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:45

Misschien had ze net die ochtend op de weegschaal gestaan :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:49

LICHTgeraakt is wel grappig in deze situatie :))

Eerder ZWAAR beledigd :D

Snap die rare vorm van ijdelheid ook nooit, alsof het je slanker maakt als er iets anders op het labeltje staat :?
Mijn broeken schommelen tussen de 42 en 46, helemaal afhankelijk van het merk, niks om flauw over te doen , toch ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:54

Haha nou ja. Ik denk dat dat tussen je oren zit, hoor. Meestal is vanaf mt 42/44 duurder en de grote maten winkel gaan ook vanaf mt 44. En als je dan zelf al baalt dat je stevig/groot enz. bent is het soms net de druppel dat zo’n mager ‘scharminkel’ (want meestal wordt je in kledingwinkels geholpen door maatje 32) gaat zeggen misschien een maatje groter proberen? (hoe goed bedoeld ook) :D Ik vraag het trouwens altijd met rijbroeken.. vallen ze groter of kleiner. Zo had HH van die broeken die om je kont heen lubberde, maar om je middel niet dicht te knopen was :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:54

Ik denk dan altijd; je kunt er beter goed uitzien in een mooi vallende M dan als een rollade in die S waar je je per se in wilt wringen. :')

't Is maar goed dat ik niet in een kledingwinkel werk. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:33

Jannickee schreef:
Zo had ik laatst ook een klant die wou 20 euro bijpinnen, nou prima geen probleem. Vraagt ze of het zo klein mogelijk kan, ik zeg tegen die mevrouw dat ik het alleen met tientjes terug kan geven aangezien ik geen 5 en 2 euro's meer in mijn la had. Wordt ze hartstikke boos op mij want ze moest iemand terug betalen blabla... Uiteindelijk loopt ze de winkel uit en er gelijk weer in en koopt ze iets van 30 cent zegt ze 'nu moet je wel hè hahahahahha' met een heel gemeen lachje.. sommige mensen

Beetje laat, maar in dit geval had ik aangegeven dat ik het echt niet heb, had ik mijn keidinggevende gebeld voor wisselgeld en haar mooi laten wachten. Wie het laatst lacht...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:41

_O- Whahaha dat is kinderachtig. Ik had laatst een caissière die mocht niet eens wisselen. Ging ie eerst vragen wat er nodig was en toen zei die ik mag niet wisselen :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:45

secricible schreef:
Jannickee schreef:
Zo had ik laatst ook een klant die wou 20 euro bijpinnen, nou prima geen probleem. Vraagt ze of het zo klein mogelijk kan, ik zeg tegen die mevrouw dat ik het alleen met tientjes terug kan geven aangezien ik geen 5 en 2 euro's meer in mijn la had. Wordt ze hartstikke boos op mij want ze moest iemand terug betalen blabla... Uiteindelijk loopt ze de winkel uit en er gelijk weer in en koopt ze iets van 30 cent zegt ze 'nu moet je wel hè hahahahahha' met een heel gemeen lachje.. sommige mensen

Beetje laat, maar in dit geval had ik aangegeven dat ik het echt niet heb, had ik mijn keidinggevende gebeld voor wisselgeld en haar mooi laten wachten. Wie het laatst lacht...

Daar ga ik echt geen moeite voor doen hoor (of bedoel je dat als de klant terugkomt om wat te kopen dat je dan de klant laat wachten? Dan vind ik het een goeie!!). Ik heb het niet klein en daar kan de klant het mee doen. Mensen denken dat we een wisselbank zijn ofzo. En dan vaak ook nog mensen die af en toe een dingetje komen kopen.... Als ik een uitzondering maak (en dat doe ik niet vaak) dan voor vaste klanten.

Vandaag ook een klant. Wil je dit wisselen voor 4 briefjes van 5? Ik zeg van niet omdat ik ze niet heb. Kan je ze dan niet ergens vandaan halen. Nee, ik heb ze niet. Ja maar hij zegt dat je ze wel hebt (wijst collega aan). Dus ik meld dat hij dat niet kan weten, want hij zit nooit achter de kassa (bleek hij later ook niet gezegd te hebben overigens... Maar klanten proberen alles).

Zijn er hier nog meer mensen die bij Jumbo werken en blij zijn dat die vleesactie voorbij is? Vre-se-lijk! Mensen zijn helemaal gestrest en over hun toeren op zoek naar bonnen. Echt de Hollanders op zijn best....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:47

Sammie schreef:
_O- Whahaha dat is kinderachtig. Ik had laatst een caissière die mocht niet eens wisselen. Ging ie eerst vragen wat er nodig was en toen zei die ik mag niet wisselen :=

Vraag ik ook altijd hoor. Stond je al klaar met je geld? Wisselen voor een karretje is bv anders dan geld wisselen. Dus wil jij wisselen voor een karretje kan ik je naar de balie sturen voor een muntje. Wil je gewoon geld wisselen antwoord ik dat dat niet mag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:53

Nee het was een briefje van 50 in de handen en dat omwisselen voor 2/3 andere briefjes. En toen vroeg ie welke briefjes. Ja zus en zo. “Ik mag geen geld wisselen”. (was trouwens na het afrekenen – per ongeluk gepind).

Als het er niet is oké dat snap ik. Maar een briefje van 50 of 20 opbreken in een paar van 5 of 10 niet mogen vind ik gewoon raar. En al helemaal als je eerst vraagt wat wil je hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:58

Ik bedoel inderdaad als ze terug komt, niet in eerste instantie uiteraard.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:09

Sammie schreef:
Nee het was een briefje van 50 in de handen en dat omwisselen voor 2/3 andere briefjes. En toen vroeg ie welke briefjes. Ja zus en zo. “Ik mag geen geld wisselen”. (was trouwens na het afrekenen – per ongeluk gepind).

Als het er niet is oké dat snap ik. Maar een briefje van 50 of 20 opbreken in een paar van 5 of 10 niet mogen vind ik gewoon raar. En al helemaal als je eerst vraagt wat wil je hebben.

Dat hij dat zegt is raar. Dat niet mogen wisselen aan de kassa snap ik wel. Mogen wij ook niet ivm wisseltruc. En dan moet je 1 lijn trekken en dat is niet wisselen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:01

Wij mogen dat eigenlijk ook niet, maar ik had gisteren nul vijfjes, mijn leidinggevende vertikte het om ze voor me te halen en ik had een klant met uitpuilende portemonnee vol vijfjes aan de kassa.
"Goh mevrouw, wilt u daar misschien 30 euro voor terug? :D"

Voor een karretje mogen wij wel wisselen, maar als een klant dan met een briefje van 20 en dat verzoek komt als ik toch al niet bepaald goed in het wisselgeld zit, dan zit ik echt wel flink te schelden en vloeken in gedachten. :x

Een briefje van 50 wisselen wil ik als ik genoeg van 20 en 10 heb ook nog wel doen, als de klant in kwestie dan dat product van €1,79 wat hij eigenlijk van plan was met die 50 euro te betalen even met pin betaalt. :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:07

Wij mogen ook niet wisselen aan de kassa. Hooguit met uitzondering wanneer iemand enorm veel muntgeld heeft en dat wil wisselen voor briefgeld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:12

Ik heb ooit bij hoge uitzondering 200 euro aan mogen pakken op m'n vorige werk.
Was een vaste klant, dus het mocht voor een keertje wel van de filiaalmanager.
Hoofdcaissière moest met 4 briefjes van 50 komen, zodat ik die vrouw genoeg terug kon geven (daar hadden we echt nog veel minder geld in de la dan waar ik nu werk) en zodat dat briefje meteen mee kon de kluis in. :P
Daar moest je trouwens voor briefjes vanaf 50 euro altijd de leidinggevende mee laten kijken bij de controle, zo ontmoedig je de klant wel om daarmee te betalen, want dat duurt lang. :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:00

pff, wat een omwegen zeg.
Wij hebben gewoon de hele dag de volledige kassa inzitten, en hebben per kassa een kistje met kleingeld (eventjes denken,
5 rollen 2 euro, 5 rollen 1 euro, 2 rollen 50 cent, 4 20 cent, 4 10 cent, 3 5 cent, 3 2 cent ,3 1 cent, bedoeling is als we bv 2 euro's nodig hebben we een rolletje uit het kistje halen, en een briefje van 50 in het kistje stoppen, niks bellen naar een leidinggevende, niks gezeur om wel of niet te mogen wisselen. Enige dat we vaak te kort hebben is briefjes van 5 euro.)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:05

Dat is dan geen supermarkt neem ik aan...

Wij beginnen met een volle la (350 euro, heel veel muntgeld, weinig briefjes) en als je van 's morgens tot 18.00 of zo zit, dan krijg je rond lunchtijd nog bij als het nodig is.
Als er tussendoor iets op moet je als het kan wisselen met een collega, of creatief zijn met ander geld. Maar ja, als je geen vijfjes hebt, zijn je euro's en 2 euro's ook zo op. :=

Van 1 en 2 cent hebben wij geen rollen, die nemen wel namelijk wel aan, maar geven we al lang niet meer uit. Dat doet hier alleen de Aldi nog.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:08

Konstantine schreef:
Dat is dan geen supermarkt neem ik aan...

Wij beginnen met een volle la (350 euro, heel veel muntgeld, weinig briefjes) en als je van 's morgens tot 18.00 of zo zit, dan krijg je rond lunchtijd nog bij als het nodig is.
Als er tussendoor iets op moet je als het kan wisselen met een collega, of creatief zijn met ander geld. Maar ja, als je geen vijfjes hebt, zijn je euro's en 2 euro's ook zo op. :=

Van 1 en 2 cent hebben wij geen rollen, die nemen wel namelijk wel aan, maar geven we al lang niet meer uit. Dat doet hier alleen de Aldi nog.

wij zijn idd een dierenspeciaalzaak. Wisselen met collega's mogen wij dan eigenlijk niet meer (gebeurden teveel fouten met kasverschillen)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:37

Als wij met elkaar willen wisselen komt er vaak wel een leidinggevende bijstaan die meetelt. :j