Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:37

Die is wel heel direct maar zooooo goed!! :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:47

zap schreef:
Ik had ook zoiets moois:

Klant: Ik wil graag een PallMallvan 4,80
Ik: Mevrouw, PallMall heb ik van 4,70 of 5,80
Klant: Ja, dat bedoel ik, 4,80...ofnee, 5,70.
Ik: Mevrouw, het is of 4,70 of 5,80
Klant: jaa..die
Ik: Wilt u dan de 5,80?
Klant: Nee, de 4,80
Ik: Dat wordt dan de 4,70 en ik scan het
Klant: legt 6 euro neer...nee ik wil de 5,70
Ik pak de 5,80 en scan het
Klant: nee doe toch maar die van 4.....

Arrghhh

Who! En dan moet je net rekenblind zijn!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:34

deze hoorde ik gister :D

mijn buurman en buurjongen waren aan het tanken, de buurman voor z'n auto en mijn buurjongen voor zijn brommer. Mijn buurjongen rekende eerst af en ging daarna naar buiten. Terwijl mijn buurman aan het afrekenen is, zegt de tankshopmedewerkster tegen een collega: 'Dat vind ik echt zo'n leuke jongen!'
'Ik ook,' zei mijn buurman, 'dat is namelijk mijn zoon!' :D Nou je kunt je wel voorstellen dat dat meisje helemaal rood werd _O-

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:38

hahah geweldig :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:45

Telefoonnummer gegeven natuurlijk... :P

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:31

secricible schreef:
Wij hadden gisteren "mevrouw snoep" weer in de winkel. Mevrouw heeft deze bijnaam gekregen omdat ze altijd voor ons een zakje snoep meeneemt.
Echter: Voordat we het zakje overhandigt krijgen moeten we eerst controleren of alle snoepjes nog zacht zijn, of het zakje nog helemaal gesloten is en of de houdbaarheidsdatum niet verstreken is, zodat we overtuigd zijn dat ze ons geen oude snoepjes geeft! Dan krijgen we het zakje snoep en een extra plastic zakje om het snoep in op te bergen.
Dat gaat iedere keer als ze bij ons komt zo, en iedere keer is het weer lachen als ze weg is.

wij hebben ook zo'n typetje....mevrouwtje poep :+
Zij moet altijd pudding om van te poepen (activia)......
Ze is een beetje dement, noemde mij laatst zuster :D maar echt een schat!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:10

riannhuh schreef:
deze hoorde ik gister :D

mijn buurman en buurjongen waren aan het tanken, de buurman voor z'n auto en mijn buurjongen voor zijn brommer. Mijn buurjongen rekende eerst af en ging daarna naar buiten. Terwijl mijn buurman aan het afrekenen is, zegt de tankshopmedewerkster tegen een collega: 'Dat vind ik echt zo'n leuke jongen!'
'Ik ook,' zei mijn buurman, 'dat is namelijk mijn zoon!' :D Nou je kunt je wel voorstellen dat dat meisje helemaal rood werd _O-

Ik heb ook een keer zoiets gedaan, maar toen was ik degene die rood werd.
Ik werkte pas ergens en de systeembeheerder zou die dag langskomen. Alle meiden hadden het er al over dat het zo'n schatje was en dat het een lekker ventje was.
We zaten in een afgeschermd gedeelte achter hoge schotten en hij ging even naar boven voor de server. Toen mijn collega klaar was met bellen zeg ik tegen haar "Nou, jullie hadden wel gelijk, wat een lekker ding zeg. Het is dat ik al getrouwd ben, maar anders zou ik daar wel een beschuitje mee willen eten ;) ". Klinkt ineens vanaf de andere kant van het schot: "Dank je wel" en met een lach": Laat maar weten wanneer je dat beschuitje lust?"

Was hij al weer terug beneden }:0 Kon toen ook echt wel door de grond zakken. En mijn collega's de grootste lol natuurlijk

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:43

Ach, over dat rood worden, ik had dat altijd als er een leuk iemand binnenkwam. Heb ook 6 jaar bij de Shell en Super de Boer gewerkt, en elke keer als er een bekende aan de balie stond, kreeg ik een rooie boei. Zelfs bij mijn eigen vriend. Terwijl ik toch best een grote waffel heb. Echt zo beschamend! Ik dacht dat iedereen dacht dat ik ze leuk vond.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:56

Ik had vandaag weer een klant....

Ik: Kom maar mevrouw, dan gaan we naar kassa 2 (klanten stonden bij kassa 1 en ik ging net open)
Klant: En waar is dat dan?
Ik: wijs naar boven naar het enorme bord met het nummer 2 erop en zeg 'hier is het mevrouw'
Klant: oh, wat goed van je! Je bent dus al van de kleuterschool af?
Ik: Dat denk ik wel mevrouw
Klant: nou gelukkig maar voor je meisje en dat is mooi ook want ik heb hier allerlei kortingsbonnen..ik zal je wel even helpen
Ik: Nou mevrouw, leg ze maar neer dan kom ik er zeker wel uit (ik kan het beter zelf doen, dan komt het zeker te weten goed :P)
Klant: o, dus je kan ook nog een beetje rekenen? Nou gelukkig maar.

Ik klant afgerekend en ik ging naar de balie om een collega over te nemen. Komt diezelfde klant naar de balie om te roepen dat het allemaal niet klopte. Dus ik zei tegen mijn collega dat ik die vrouw wel even verder hielp, omdat ik haar ook net had geholpen.

Klant: Ja kom maar eens hier meisje, want het is helemaal niet goed gegaan
Ik: Kom maar mevrouw, dan kijken we er wel even naar
Klant: Ja ik tel dit allemaal op en dan kom ik tot 40,- en daarna moet alle korting er nog vanaf... en toch moet ik 40,- betalen, dat kan natuurlijk niet he.
Ik: Nou mevrouw, de korting staat toch echt op de bon en de kassa kan echt wel optellen en aftrekken.
Klant: ja dat snap ik, maar ik denk dat jij het niet goed hebt gedaan, kijk maar kindje. Fouten maken is menselijk en dat is helemaal niet erg. Let maar eens op en de klant begint alle bedragen zo ongeveer op te tellen die op de bon staan en stopt na een x aantal boodschappen en zegt 'kijk meisje nu kom ik dus op 40,- euro zónder al die kortingen en toch moet ik 40,- betalen dat kan niet he.
Ik: Nou mevrouw, u moet dan natuurlijk wel alle boodschappen optellen en niet de helft
klant: dat doe ik ook helemaal niet kindje, waar moet ik volgens jou dan stoppen met tellen?
Ik: Daar waar ik de kortingsbonnen begon te scannen en dat is hier.
Klant: okee, maar dan klopt het nog niet kijk maar...en mevrouw begint weer te tellen, raakt halverwegen de tel kwijt....
Ik: wacht maar mevrouw, ik pak wel even een rekenmachientje (collega kon dr lachen al bijna niet meer inhouden :P)
Ik pak dus het rekenmachientje en begin alles op te tellen (.....zucht.....)
Klant: ja doe dat maar meisje, dan kan je zien dat ik gelijk hebt.
Ik: Mevrouw, het hele bedrag is 70,- en dan gaan de kortingen er vanaf.
Klant: okee, nou dan klopt het wel denk ik hoor. Bedankt voor je tijd....

aarghhh, echt te erg dit soort klanten. Moet je gewoon de hele bon opnieuw optellen (....).

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:20

Bahbah, dat toontje! Daar had ik echt niet zo vriendelijk tegen gedaan.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:23

@ zap, wat dacht ze, dat je bovenkamer neit helemaal in orde was?
Ben je toch meteen klaar mee, als mensen zo tegen je praten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:24

YankeeBoy schreef:
@ zap, wat dacht ze, dat je bovenkamer neit helemaal in orde was?
Ben je toch meteen klaar mee, als mensen zo tegen je praten

Ik heb geen idee wat ze dacht, maar ze gedroeg zich alsof ze met een kleuter te maken had :Z

Ik vind het altijd wel leuk om die mensen te laten zien dat zij toch echt de domme zijn }> :(:)

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:56

Weet je wat ik vervelend vind, als mensen die vloeiend nederlands kunnen spreken, met hun naaste in hun eigen taal gaan spreken, en dan halve zinnen nederlands en dan hun eigen taal er door heen, en dan mij aan kijken :Z

Heeeeeeeeel irritant

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:02

Er kwam vandaag een klant aan mijn kassa en die zei tegen mij dat ik echt een Aldi gezicht had...

En bedankt he ^)

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:15

@ Zap
Ooh vreselijk dit zeg! Heb het ook weleens meegemaakt.

Inmiddels kan ik inmiddels wel een boek schrijven over de opmerkingen die ik soms van klanten heb gekregen.

Wel een leuke:
Ik werk in een groente en fruitwinkel en zijn half 9 open. Standaard iedere week op dezelfde dag komt er een mevrouw tussen 8 en kwart over 8. Dan ben ik ondertussen de winkel aan het klaarmaken voor de opening. Komt ze binnen en gaat het als volgt: Eerst kijkt ze om zich heen en kijkt me vragend aan waarom alles nog niet klaar is. Dus ik Goeiemorgen mevrouw. Mevrouw: Goeiemorgen en kijkt een beetje om zich heen. Ik zo: U bent er vandaag vroeg bij, we zijn eigenlijk nog niet open. Mevrouw: O, is dat zo? Jullie zijn er toch, dan zijn jullie toch open?!?

Ook zo leuk is het als je iets verteld over een bepaald product, dat ze het bij een andere oudere collega gaan navragen of het klopt wat ik heb verteld 8)7 ^)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:05

xxmichellexx schreef:
Er kwam vandaag een klant aan mijn kassa en die zei tegen mij dat ik echt een Aldi gezicht had...

En bedankt he ^)

Moehaha hoe zien die eruit dan? Een beetje duf ofzo? Keek in je profiel maar je ziet er niet duf uit. Of was je op dat moment aan het gapen?
Bij mij vragen ze meestal wat ik toch bij de Aldi uitvoer. Sinds ze weten dat ik nog niet weet wat ik voor HBO wil doen, vragen ze elke week of ik het al weet :Y)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:09

ik werk in een callcenter, en mensen zeggen soms echt vage dingen haha, laatst belde k naar een bedrijf en dat heeft meestal niet zoveel zin, dus ik zeg:

'ow, eehm, sorry, ik ben denk ik verkeerd verbonden!''
meneer zegt: 'nou, dan zou ik als ik jou was maar teruggaan naar het ziekenhuis!'

en meteen daarna hing ie op :+ volgends mij moest ie er zelf heel erg om lachen maar ik moest toch egt eerst even nadenken haha :=

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:10

Hahaha ik moest ook even denken maar vind m wel origineel :D

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:11

ruth91 schreef:
ik werk in een callcenter, en mensen zeggen soms echt vage dingen haha, laatst belde k naar een bedrijf en dat heeft meestal niet zoveel zin, dus ik zeg:

'ow, eehm, sorry, ik ben denk ik verkeerd verbonden!''
meneer zegt: 'nou, dan zou ik als ik jou was maar teruggaan naar het ziekenhuis!'

en meteen daarna hing ie op :+ volgends mij moest ie er zelf heel erg om lachen maar ik moest toch egt eerst even nadenken haha :=

moest even 3 x lezen voordat het kwartje viel haha :+

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:14

haha ik ook maar hij s wel leuk

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:14

Ik werk bij de telefonische service desk van een bank.

Klant belt op: "Ik heb een hele moeilijke vraag."
Ik: "Ik ga kijken wat ik voor u kan doen. Wat is uw rekeningnummer?"
Klant: "Eh.. dat was nou de laatste vraag die ik verwachtte." en hangt vervolgens meteen op 8)7

Ja, als je een bank belt, verwacht je niet dat er naar je nummer gevraagd wordt (al in het menu ook, trouwens). Net als dat een verzekeraar nooit naar een polisnummer zal vragen. Grote bedrijven kennen iedereen bij naam :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:15

Het duurde bij mij ook vrij lang! _O-

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:17

haha, bij de meeste collega's die ik het vertelde ook hoor! ;) :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:18

DeSa schreef:
Bahbah, dat toontje! Daar had ik echt niet zo vriendelijk tegen gedaan.

Dat 'ik-weet-het-veel-beter-toontje' -:(-
Vreselijk! :P Vooral als ze dan nog zeggen; Kijk Meisje, Nou moet je even goed naar me luisteren..
Euh.. hallo?

Of als ze bij de kassa komen en dan mij uit gaan leggen wat ik moet doen.. Goh.. Mevrouw, werk ik hier of u?
Of alle bedragen opsommen en alvast even tegen mij zeggen hoeveel ze moeten betalen!

Maar.. Achteraf zijn dat wel de klanten waar je om kan lachen of nog even over kan klagen bij collega's!
Zonder zulke types zou het heel anders zijn :+

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:23

dat zou het werk zo gewoontes zijn haha