Telpeva schreef:Fotografie was bij mijn grafische opleiding ook een van de richtingen en ook onderdeel van de verplichte vakken. Er was bij mijn opleiding géén minimale vereiste aan camera's, je hoefde er niet eens een te hebben, en professionele camera's konden gratis worden geleend van de school.
Weet je echt zeker dat je het moet kopen.
Ps nog over de laptop (sorry voor alle bemoeienis) bij mijn opleiding was ook een studieruimte, gevuld met goede computers van de school die het werk allemaal goed aan konden, professionele xxl printers, alles. Na schooltijd en in tussenuren was er de mogelijkheid om daarheen te gaan om daar aan het huiswerk te werken. Niet zo leuk en gezellig als thuis, maar de mogelijkheid was er wel, en gratis. Alleen het printen kostte een paar cent per printje. (Ik noem de printer alvast omdat dat mogelijk het volgende item is, want wij moesten in elk geval alles geprint inleveren).
Wat naar om te lezen dat je zo veel zelf moet kopen, dat lijkt mij ook nogal een verspilling. Veel van de producten die ik voor school heb moeten gebruiken zou ik zelf bijvoorbeeld nooit kopen.
Ik kan bevestigen dat Merlen dit allemaal zelf moet aanschaffen. Is zelfs nog veel ophef over geweest over kansarme gezinnen die geen computer of laptop kunnen veroorloven. Normaal moet school dit dan voorzien maar zelfs dat is nagenoeg onhaalbaar. De meeste scholen die al een ruimte hebben met computers zijn computers die ruim gedateerd zijn en nog nauwelijks hun eigen software trekken, laat staan een fotografieprogramma. In België moet je dergelijke zaken toch allemaal zelf voorzien.