Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 08:49

Cer schreef:
Ik vraag me af hoe mensen zich voelen die er gewoon hard voor gewerkt hebben en niet opgegeven, als die steeds horen "ja maar jij hebt het zo makkelijk gehad"
Dat lijkt nl bijna niet meer te bestaan. Als je het 'gemaakt' hebt, dan ligt het aan alles behalve aan jezelf

En overal werken oenen, ook op HR afdelingen :j

Geluk is sowieso een factor, dat heb je al als je hier geboren wordt,ipv ergens in een sloppenwijk of als Oeigoer ofzo.. :j

Niemand zegt toch hier dat mensen die het gemaakt hebben per definitie geluk hebben gehad? Het gaat om de nuance dat het feit dat je het niet gemaakt hebt niet per definitie betekent dat je niet genoeg gedaan hebt. Dat is volgens mij een heel andere invalshoek.

Zelf ben ik ook de enige van mijn drie broers en zussen met een (twee) diploma. Dat is alleen niet omdat ik per definitie harder gewerkt heb. Als jongste zatten onze ouders in een andere fase. Daarnaast hebben we allemaal andere karakters.

M’n broers en zus geen basisloon gunnen omdat ik hard gewekt heb voor m’n huidige positie? Nah…

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:05

ja, en dit "Niemand zegt toch hier dat mensen die het gemaakt hebben per definitie geluk hebben gehad?" schrijf ik ook niet :)

Ik schrijf "hoe zouden mensen zich voelen die het gemaakt hebben, en dan steeds horen 'ja maar jij hebt ook alles mee, met je 7 vinkjes'", of 'ja ja, heb je écht hard gewerkt en weet je heel zeker dat je niet gewoon mazzel hebt gehad"..

Dat is iets anders als wat jij stelt :j

het gaat mij om de nuance dat er ook mensen zijn die hard gewerkt hebben, niet perse geluk hebben gehad maar misschien echt wel hard gewerkt hebben (en dat hun werk soms gediskwalificeerd lijkt te worden, en hoe zij dat vinden)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:09

Cer schreef:
ja, en dit "Niemand zegt toch hier dat mensen die het gemaakt hebben per definitie geluk hebben gehad?" schrijf ik ook niet :)

Ik schrijf "hoe zouden mensen zich voelen die het gemaakt hebben, en dan steeds horen 'ja maar jij hebt ook alles mee, met je 7 vinkjes'", of 'ja ja, heb je écht hard gewerkt en weet je heel zeker dat je niet gewoon mazzel hebt gehad"..

Dat is iets anders als wat jij stelt :j

het gaat mij om de nuance dat er ook mensen zijn die hard gewerkt hebben, niet perse geluk hebben gehad maar misschien echt wel hard gewerkt hebben (en dat hun werk soms gediskwalificeerd lijkt te worden, en hoe zij dat vinden)

Hoe die zich voelen zal per persoon verschillen :)

Ik hoop dat het grootste deel zich bewust is van de invloed van omgeving, kansen en middelen. Volgens mij zijn dat over het algemeen fijnere mensen dat zij die enkel zien hoe hard ze gewerkt hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:15

Ja en dat ligt er dan helemaal aan of ze echt invloed hadden van die omgeving, kansen en middelen..
dat hele softe onderuit halen van iemands doorzettingsvermogen, eigenschappen en kunde vind ik een soort manco van tegenwoordig..

Een : "zo hee, wat goed, dat heb je echt goed gedaan! mag je trots op zijn joh!" klinkt ook fijner dan "ja leuk, maar ja, die mazzel die jij had, die heeft niet iedereen" :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:21

Cer schreef:
Ja en dat ligt er dan helemaal aan of ze echt invloed hadden van die omgeving, kansen en middelen..
dat hele softe onderuit halen van iemands doorzettingsvermogen, eigenschappen en kunde vind ik een soort manco van tegenwoordig..

Een : "zo hee, wat goed, dat heb je echt goed gedaan! mag je trots op zijn joh!" klinkt ook fijner dan "ja leuk, maar ja, die mazzel die jij had, die heeft niet iedereen" :j

Hoezo maakt dat verschil? Of je wel of niet invloed hebt doet toch niks af aan het feit dat het in bepaalde situaties makkelijker is iets te bereiken dan in een andere situatie?

Kijk alleen al naar de kinderen van acteurs die ook makkelijker binnenkomen op set. Hebben ze invloed op de situatie waarin ze opgroeien? Nee. Hebben ze er profijt van? Natuurlijk!

Je kan ook beide zien. Zien dat iemand hard gewerkt heeft, iets knaps gepresteerd heeft en hem/haar daarmee feliciteren, maar toch bewustzijn hebben van andere factoren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:25

Die kan je dus ook andersom zien. Ik word juist wel eens moe van het hele 'als je maar hard genoeg werkt kan je alles wat je wilt'. Was het maar zo simpel.
Want ja, er zit altijd een portie geluk bij. Al is het dus maar dat je gezond genoeg blijft om zo hard te kunnen werken of doelen behalen.

Ik ben heel blij voor mensen die iets behalen en zal nooit iets zeggen over de mazzel oid. Daar denk ik niet eens over na. Tot er dus een opmerking komt over het harde werken en dat iedereen het kan als ze maar willen oid. :+

Maar zo heb ik ook moeite met de opmerkingen over het vechten tegen kanker. Alsof de mensen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:31

MyWishMax schreef:
Die kan je dus ook andersom zien. Ik word juist wel eens moe van het hele 'als je maar hard genoeg werkt kan je alles wat je wilt'. Was het maar zo simpel.
Want ja, er zit altijd een portie geluk bij. Al is het dus maar dat je gezond genoeg blijft om zo hard te kunnen werken of doelen behalen.

Ik ben heel blij voor mensen die iets behalen en zal nooit iets zeggen over de mazzel oid. Daar denk ik niet eens over na. Tot er dus een opmerking komt over het harde werken en dat iedereen het kan als ze maar willen oid. :+

Maar zo heb ik ook moeite met de opmerkingen over het vechten tegen kanker. Alsof de mensen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben...

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb altijd zo enorm hard geknokt. Maar nooit de vruchten van geplukt. Wat heeft mijn knokken me uiteindelijk gebracht. Roofbouw op mijn lichaam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:36

Dat vind ik wel iets anders MWM :j
Aan de andere kant, dat zie je inderdaad ook in docus na bijv een ernstig ongeval, dat mensen benen kwijtraken en dan toch Iron Man Marathons doen (of hoe heten die zware dagenlange marathons?). En dan 'ja als je maar wil dan kan je alles'.. Ik wil met twee benen al geen marathon lopen, maar ben ik dan een mislukking? :')

996981: je kunt inderdaad ook beiden zien :) net zoals niet iedereen die het goed voor elkaar heeft, mazzel heeft gehad. dat is wat ik aangeef. Dat die situaties ook bestaan. Nu lijkt het soms alsof dat niet bestaat, dat iedereen die succes heeft, áltijd een mazzeltje heeft gehad.
Het bestaat in alle varianten, en dat je geboren wordt in een pech situatie wil niet perse betekenen dat je het nooit zal maken in het leven.

Dat er ook mensen acteur worden die geen familie hebben die dat al zijn, maar door avond aan avond naar audities te gaan, overdag 3 scheitbaantjes hebben, en toch gewoon door te zetten (als voorbeeld dan, ik vind film/ entertainment enzo niet echt een goed voorbeeld)

Enfin, dat was alles :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:47

MyWishMax schreef:

Ik ben het hier ook mee eens hoor.

Hier een flinke dosis pech gehad en soms beslissingen gemaakt/ moeten maken die achteraf niet het gewenst resultaat hebben gebracht.

Dus ja, dan raakt het me wel als er gezegd wordt "als je maar hard genoeg werkt is alles mogelijk"

Even een voorbeeld:
Ik loop hard, heb 2x een marathon gelopen. Keihard voor getraind. En ja, ik liep hem uit. Maar ik zal nooit in de top 10 eindigen, simpelweg omdat mijn lichaam dit niet kan. (Hardlopen is momenteel überhaupt een hele opgave).

Natuurlijk, niks doen zal ook niks opleveren. Maar zo zwart wit als sommigen (bvb influencers) beweren dat het is... nee, dat geloof ik niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:48

ja maar ik zal ook nooit in het nationaal ballet belanden.. of meedoen aan het songfestival, of in een film spelen, of een triatlon winnen..
ik weet niet of dat oneerlijk is, of gewoon het leven.. (of nou ja ik weet het wel, maar goed :+ )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:51

Cer schreef:
ja maar ik zal ook nooit in het nationaal ballet belanden.. of meedoen aan het songfestival, of in een film spelen, of een triatlon winnen..
ik weet niet of dat oneerlijk is, of gewoon het leven.. (of nou ja ik weet het wel, maar goed :+ )

Maar wil je dat graag dan en werk je er naar toe?
Dat is ook nog wel een enorm verschil.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:00

Is ook, en als je gewoon niet hard genoeg loopt, loop je niet hard genoeg..
Of als je niet kan zingen, kan je niet zingen.. soms is het wat het is en kan je ook je ambitie bijstellen... en dat is ook niet erg.

En dan kan je inderdaad ook nog met een achterstand er juist wel komen, dat is ook weer zo. Niet kunnen zingen en toch liedjes maken bijvoorbeeld.

Maar goed, dit is een side track. Het ging erom dat niet iedereen die het goed voor elkaar heeft, daar alleen maar is omdat de vinkjes op de juiste plek stonden, en omgekeerd, niet iedereen die gefaald heeft, heeft dat altijd helemaal zelf gedaan.
De vraag is hoe je ermee omgaat dan, denk ik

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:02

MyWishMax schreef:

'de strijd verloren tegen' vind ik daar ook zo'n 1 van. Alsof de overledene de kanker heeft laten winnen.

Songfestival, acteur: moet je maar net het talent voor hebben. Zelfde met ballet en triatlon, maar daar plus je ook een hoop discipline bij op.

Je moet ook meer trots zijn op wat je wél kan. En ja, dat is soms ook al dat je trots mag zijn dat je het op een dag hebt gered van de bed naar de bank. Of dat je een beetje fruit hebt gegeten ipv de snack die je zo voor het grijpen lag. Kleine persoonlijke succesjes zijn ook succesjes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:06

Ja, helemaal eens. :j

Die strijd verloren of vechten klinkt alsof hetzelfde fout is van de overledenen. En vind ik een vervelende en zelfs kwetsende opmerking eigenlijk.
----
En als je de voor jou perfecte of goede baan hebt en daar hard voor gewerkt mag of moet je daar gewoon mega trots op zijn.
Het gaat mij vooral om de opmerkingen naar elkaar of anderen toe af en toe. Van beide 'kanten'. Het is altijd een samenspel van allerlei dingen, dus alleen keihard werken hoeft je niet het gewenste resultaat te geven. En alleen geluk hebben ook niet.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-01-24 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:08

Cer schreef:
Is ook, en als je gewoon niet hard genoeg loopt, loop je niet hard genoeg..
Of als je niet kan zingen, kan je niet zingen.. soms is het wat het is en kan je ook je ambitie bijstellen... en dat is ook niet erg.

En dan kan je inderdaad ook nog met een achterstand er juist wel komen, dat is ook weer zo. Niet kunnen zingen en toch liedjes maken bijvoorbeeld.

Maar goed, dit is een side track. Het ging erom dat niet iedereen die het goed voor elkaar heeft, daar alleen maar is omdat de vinkjes op de juiste plek stonden, en omgekeerd, niet iedereen die gefaald heeft, heeft dat altijd helemaal zelf gedaan.
De vraag is hoe je ermee omgaat dan, denk ik

Ja is ook zo.

Het is wel beroerd, je hebt maar 1 leven en dat je dan niet je dromen uit kunt laten komen is best heel frustrerend. Ik weet er alles van :') En het is niet alsof ik er niet genoeg voor werk, maar in de eerste plaats ben ik er veel te laat achter wat ik dolgraag wil. En dan zijn er nog meer factoren waardoor het super moeilijk is. Maar ik ben er alleen nog niet klaar voor om mijn wensen bij te stellen.

Die uitspraken over mensen met kanker ben ik het ook helemaal mee eens. Enorm ergerpunt is dat voor mij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:23

Wat zijn die vinkjes eigenlijk? :o?

Ik had ook heel anders terecht kunnen komen als we toen wisten wat we nu wisten. En als ik het gekift van mijn ouders op mijn pc gebruik niet overnam als negatief, maar het had gebruikt om een ict opleiding te doen.
En ook als ik eerder wist dat ik autisme en adhd had, dan had ik misschien niet na een half jaar moeten stoppen met journalistiek en had ik nu wel de ingangen gehad die ik nodig had voor mijn grote droom.
Als mijn ouders meer geld gehad hadden, als als als als.

En als ik een jongen was geweest dan was het misschien ook weer anders geweest.

Dus ja, herkenbaar denk ik. Maar nee ik kan het een ander ook niet kwalijk nemen en juist wel gunnen eigenlijk.
Ik vind nepo baby’s of andere mensen met kruiwagens ook niet zo’n ramp als dat andere mensen dat kunnen vinden en ik heb ook niks tegen biljonairs.
Om maar even wat voorbeelden te noemen.

Maar ik kan er wel heel veel begrip voor hebben en meeleven dat mensen heel hard werken voor een doel en dat het om bepaalde redenen gewoon niet kan of lukt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:27

Ik weet niet precies wat de zeven vinkjes zijn, maar wit en man zijn de twee belangrijkste. dan is er denk ik iets met achtegrond / omgeving ofzo .. dit zijn ze:
"man, wit, hetero, vwo-diploma, universitair diploma, minstens één hoogopgeleide (en/of welgestelde) ouder, minstens één in Nederland geboren ouder"

In onze familie is het wit wel gelukt en het in Nederland geboren ook, hetero waarschijnlijk ook.. de rest niet helemaal :')

Citaat:
Maar ik kan er wel heel veel begrip voor hebben en meeleven dat mensen heel hard werken voor een doel en dat het om bepaalde redenen gewoon niet kan of lukt

eens..

en ik vind als iemand verteld 'ik heb er hard voor gewerkt" de reactie "weet je zeker dat je geen mazzel hebt gehad" een onderuitschoffeling van iemands prestatie .. je hoeft dat niet te zeggen, denk ik
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-01-24 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:27

Maar dat zijn wellicht ook onhaalbare doelen.

Voorbeeld van mij. Lang verhaal....

Ik werkte voor beveiligingsbedrijf a.
Dit was een klein bedrijfje en deed vaak werk wat de grote jongens zoals Securitas en G4S niet aantrekkelijk genoeg vonden.
In die tijd was dat G4S.

Ik werd geplaatst bij een kantoor genaamd N 5 avonden in de week. Van 5 tot 9 (lekkere rottijd dus voor vele)
Daar was veel verloop van beveiligers geweest, hadden moeite met de facility manger en de werkzaamheden en de tijden. Maar dat was voornamelijk omdat ze er echt de kantjes vanaf liepen. Echt rare fouten werden er gemaakt.
Ik zat er prima op mijn plek en had het er goed naar mijn zin. Maar ben dan ook puntje precies.
En had me neer gelegd bij de niet handige tijd, 5 dagen in de week. Voor mij prima omdat het geen 8 uursdiensten zijn.

Dat kleine beveiligingsbedrijfje A had alleen maar diensten in Objectbeveiliging, alarm opvolging in de nacht deed het niet.
Dus dat deed G4S zelf.

Nu was die alarmopvolging een paar keer heel fout gegaan en bij een zeer belangrijke inbraak geen opvolging gekomen.
Dus het kantoor N, wat de beveiliging inhuurde wilde van G4S af en konden zonder consequenties het contract verbreken.

Maar ze wilde mij houden, eindelijk iemand die de avonddiensten fatsoenlijk deed.
Op dat moment zegt dat kleine bedrijfje A , we werken ook samen met met Securitas. Misschien kunnen we daarmee om tafel dat Securitas de alarmopvolging doet en DP de avonddiensten blijft doen.
En ja dat werd zo geregeld, maar securitas kreeg wel het hele pakket en huurde dat kleine bedrijfje dus weer in.

recessie kwam... Securitas wilde zelf die avonddiensten in gaan vullen.
Want ja ik was maar inhuur en ze hadden vaste mensen op de loonlijst staan die niet meer aan de uren kwamen.
Gemopper van de facility manager want weer werden er rare/ ernstige fouten gemaakt op de tijden dat ik er niet was.
Maar Securitas kregen de week niet rond, want 5 dagen in de week avonden was moeilijk planbaar bij fulltimers.
Dus ik was er ook nog steeds enkele dagen in de week.

vervolgens gaat het bedrijfje A waar ik voor werkte failliet.
Ships met mijn beperkingen is een fijne werkgever vinden erg moeilijk.
Zeker in recessietijd. En ook het kantoor waar ik 5 dagen zat was erg licht werk, al was dat voor mij nog vaak intens zwaar. Maar dat merkte niemand. Want ik bleef mijn werk perfect doen.

Het kantoor waar ik zat baalde want raakte mij kwijt...

Dus ik bij securitas solliciteren, heel brutaal.
Nee nee we nemen geen mensen aan we krijgen onze vaste medewerkers niet aan het werk.
Maar ik brutaal, je krijgt je rooster niet rond. Ik wil blijven, Kantoor N wil dat ik blijf, zijn niet tevreden over de mensen die er nu regelmatig zijn: dus... Wil je dat kanoor graag houden of niet...
En zo geschiede ik kwam werken bij Securitas.

2 jaar later...we moeten je ontslaan want we mogen geen vaste contracten geven.... Maar je mag na 2 maanden wel terug komen want we zijn heel tevreden over je.
Dit gebeurde enkele keren.
Verdomme... jullie hebben deze opdracht door mij! Door mijn inzet! Doordat ik mijn werk goed doe!
En elke keer onzekerheid... elke keer weer geen vast contract.

Dat was toch geen onhaalbaar doel? Geen rare gedachte dat door goede inzet je een keer beloond gaat worden?!
dat is geen maraton willen lopen terwijl je niet atletisch bent aangelegd.
Maar gewoon je werk netjes doen. Voor mij zelf met erg grote inzet door beperkingen, maar daar wiste ze geen drol vanaf en merkte ze ook nergens aan.

En kan daar in die tijd wel meer dingen schrijven, toch met kerst daar werken met een arm uit de kom omdat niemand die dag in kon vullen.
Mijn vriend die me bracht. Nee natuurlijk is dit totaal niet wat kan, UWV wist er ook niks van.
Maar om je werkgevers uit de brand te halen.

Een teen die geopereerd moet worden, oh doe maar in die 2 maanden WW tijd.
Ik had eigenlijk moeten zeggen ik ga lekker 2 maanden vakantie houden en dan daarna lekker de ziekte wet in...nee alles voor baas. Want als je maar hard genoeg werkt krijg je dat wel terug..toch?!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:30

ja, ik vind dat ik ook niet gewaardeerd wordt voor het werk wat ik doe (dat hele lange verhaal ga ik niet delen) maar het is wat het is. Dan moet ik maar ergens anders gaan solliciteren, maar, daar zitten naar mijn idee weer andere nadelen aan, dus pro's en con's, en ik blijf zitten :)

Nou goed, tijd voor een nieuwe mening :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:34

Cer schreef:
ja, ik vind dat ik ook niet gewaardeerd wordt voor het werk wat ik doe (dat hele lange verhaal ga ik niet delen) maar het is wat het is. Dan moet ik maar ergens anders gaan solliciteren, maar, daar zitten naar mijn idee weer andere nadelen aan, dus pro's en con's, en ik blijf zitten :)

ja dat deed ik.... na 2 jaar, tegelijk met een collega.
We gaan fuseren dus we mogen jullie beide geen vast contract geven...
Dat fuseren mocht uiteindelijk niet vanuit het ACM.

Dus ja zat je weer met je best doen....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:36

Cer schreef:

Same. Ik heb 2x gesolliciteerd voor mijn huidige baan omdat het me toen ideaal leek voor mij en dat was het ook. Maar ik zit er al jaren niet meer op mijn plek en waardering is ook ver te zoeken. Is ook omdat het al jaren op het randje van faillissement staat en collega’s zijn gaan rennen.

Maar weer solliciteren en ergens anders mijn plek vinden, pfffff. Ik zit mijn tijd wel uit en probeer ondertussen aan mijn side show te werken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:38

Cer schreef:
Ik weet niet precies wat de zeven vinkjes zijn, maar wit en man zijn de twee belangrijkste. dan is er denk ik iets met achtegrond / omgeving ofzo .. dit zijn ze:
"man, wit, hetero, vwo-diploma, universitair diploma, minstens één hoogopgeleide (en/of welgestelde) ouder, minstens één in Nederland geboren ouder"

In onze familie is het wit wel gelukt en het in Nederland geboren ook, hetero waarschijnlijk ook.. de rest niet helemaal :')

Citaat:
Maar ik kan er wel heel veel begrip voor hebben en meeleven dat mensen heel hard werken voor een doel en dat het om bepaalde redenen gewoon niet kan of lukt

eens..

en ik vind als iemand verteld 'ik heb er hard voor gewerkt" de reactie "weet je zeker dat je geen mazzel hebt gehad" een onderuitschoffeling van iemands prestatie .. je hoeft dat niet te zeggen, denk ik

Je doet nu net of het standaard antwoord is op “ik heb er hard voor gewerkt” “weet je zeker dat je geen mazzel hebt gehad”. Ik hoor dat dus echt nooit iemand zeggen irl.

Als iemand echter van mening is dat basisloon een slecht idee is, want diegene heeft zo hard gewerkt om te staan waar hij nu staat terwijl anderen op hun gat hebben gezeten, dán vind ik het niet gek dat mensen gaan nuanceren.

Ik ben de laatste die gaat ontkennen dat een goede positie in het bedrijfsleven niet hard werken kan zijn. Komend uit een gezin met ongeschoolde ouders, wonend in een volksbuurt was mijn pad naar een bachelor alles behalve geplaveid.

Ik heb echter wél het geluk te beschikken over een bepaald karakter dat mij geholpen heeft bij tegenslagen en tegen de stroom in te zwemmen en blijkbaar “gezegend” met een IQ dat het mogelijk maakt überhaupt aan het niveau van een bachelor te voldoen.

En ja, dat is geluk. Niks meer niks minder. Ik heb 0,0 invloed op mijn persoonlijke karaktereigenschappen en IQ.
Niet alles dat je bereikt heeft enkel en alleen te maken met hard werken….

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:39

zo heb ik ook eens bij een leuke baan gezeten, bleek er geen toestemming te zijn voor uitgaves voor die nieuw gecreeerde post "u kunt gaan", en bij een andere hele leuke baan, bleek de directeur onder toezicht te komen van fraude, bedrijf weg. Of dat andere bedrijf, die mij hadden aangenomen 4 maanden voor ze failliet gingen, stond ik weer...

Ik denk dat het geen UO is: een aantal HR mensen (bedrijven), moeten eens normaal met mensen omgaan. Een sollicitant moet zn hele geschiedenis overhandigen en bedrijven mogen maar gewoon een beetje geheim dingen regelen enzo.. (althans, dat doen ze, geen idee of het mag)_

@Niobe: herkenbaar :j
1 nadeel voor mij is 'je weet nooit waar je dan terechtkomt, en of je een proeftijd doorkomt. nu weet ik in ieder geval wel wat ik heb'

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:43

996981 schreef:
Je doet nu net of het standaard antwoord is op “ik heb er hard voor gewerkt” “weet je zeker dat je geen mazzel hebt gehad”. Ik hoor dat dus echt nooit iemand zeggen irl.

Ik baseer dat op wat ik hier lees. Ik heb het irl ook nog niet gehoord, maar ik ken dat soort mensen ook niet.
Ik heb het zeker wel eens achter iemands rug om gedacht :+

Ik baseerde mijn reactie puur op deze post:
Kaitlyn schreef:
Alsjeblieft niet, heb niet zo hard mijn best gedaan om net zo veel te verdienen als iemand die er met de pet naar gooit. :o
996981 schreef:
Heb je er harder voor gewerkt, of heb je betere kansen, meer ondersteuning en meer middelen tot je beschikking gehad? :)

Kaitlyn vind dat ze er hard voor gewerkt heeft :j

En de rest is onderdeel van dit topic, een UO waarop gereageerd kan worden :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:53

1 ding is dus zeker, met alleen hard werken kom je er niet.
Daar hoort een portie geluk en gezondheid dus ook bij.
Genoeg mensen die kneiterhard werken maar geen steek verder komen....