Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rivendell schreef:Daphne__ schreef:Ook vreselijk voor de moeder lijkt me... Ze had dus al psychische problemen, maar functioneerde goed met medicijnen. Pas na wisselen van medicijnen ging het mis. Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als je dan weer helder bent en er achter komt wat je je eigen kind hebt aangedaan![]()
Psychoses vind ik echt heel eng. Het idee dat je zo de weg kwijt kunt zijn dat je je geliefden iets aan doet.. En dan helder word en daar dan mee moet leven. Doodeng
Ik vind de straf ook best heftig. Een psychose kan idd door de medicatie, wil niet zeggen dat ze een monster is
Suzanne F. schreef:Bizar inderdaad. Dan valt het hier nog mee, ik word wel af en toe uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Maar dit is level 100. Hoe komt zo’n jongen erop? Is dit een gebrek aan besef? Of is hij niet toerekeningsvatbaar? Is hij echt niet geschrokken nu zijn moeder dood is of is zijn reactie een soort shock?
Suzanne F. schreef:Noisy: ja ik heb een puber van bijna 16 en die flapt er weleens iets uit wat niet kan.
Maar goed, is de leeftijd zullen we maar zeggen.
Dit jochie heeft wel serieuze anger issues. Die zou ik maar goed onderzoeken voor ik hem ergens zou herplaatsen. Wordt ergens genoemd of er een vader in het spel is trouwens?
Jacimatho schreef:De Japanse kanibaal Sagawa is overleden. Hij heeft in de jaren 80 een Nederlandse studente vermoord, verkracht en opgegeten maar is hier nooit voor veroordeeld.
Hij heeft zijn verhaal veelvuldig gedeeld, tot groot verdriet van de nabestaanden.
https://www.nu.nl/buitenland/6239819/beruchte-japanse-kannibaal-73-die-nederlandse-studente-opat-overleden.html
Jacimatho schreef:De Japanse kanibaal Sagawa is overleden. Hij heeft in de jaren 80 een Nederlandse studente vermoord, verkracht en opgegeten maar is hier nooit voor veroordeeld.
Hij heeft zijn verhaal veelvuldig gedeeld, tot groot verdriet van de nabestaanden.
https://www.nu.nl/buitenland/6239819/beruchte-japanse-kannibaal-73-die-nederlandse-studente-opat-overleden.html
Noisy schreef:Dat doet mijn puber van bijna 16 echt niet, of beter gezegd, hij haalt het niet in zijn hoofd
Suliko schreef:Toen ik gister naar het journaal keek en ze het hadden over alle geschrapte strafzaken van milde overtredingen moest ik ook wel even fronsen. Ze hadden het onder andere over eenvoudige mishandelingen. Wanneer is een mishandeling eenvoudig? Oh, laat ik jou even eenvoudig mishandelen, dan is het blijkbaar niet zo erg.
fotolijstje schreef:Suliko schreef:Toen ik gister naar het journaal keek en ze het hadden over alle geschrapte strafzaken van milde overtredingen moest ik ook wel even fronsen. Ze hadden het onder andere over eenvoudige mishandelingen. Wanneer is een mishandeling eenvoudig? Oh, laat ik jou even eenvoudig mishandelen, dan is het blijkbaar niet zo erg.
Toevallig dat ik dit nu leer in strafrecht,
Als het slachtoffer dus beperkt pijn of letsel heeft opgelopen. Dus bijvoorbeeld blauwe plekken.
Suliko schreef:Mijn moeder was nooit echt streng, maar ik weet nog heel goed de keer dat ze zei 'als je het in je hoofd haalt om mij uit te schelden zet ik je het huis uit'. Mijn broer flikte het één keer om haar uit te schelden tijdens een ruzie en werd zo de deur uit gezet voor een aantal uur.Maar het was wel de enige keer dat een van ons drieën haar heeft uitgescholden.
Luxorvalkje schreef:Misschien niet heel luguber, maar het zal je maar overkomen.
Een kamergenote heeft tot twee maal toe de beademing afgezet van een patiënt omdat het geluid haar irriteerde.
Geen foto's enkel tekst
https://www.bd.nl/buitenland/patiente-i ... ~a50ecb12/
Noisy schreef:Suzanne F. schreef:Bizar inderdaad. Dan valt het hier nog mee, ik word wel af en toe uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Maar dit is level 100. Hoe komt zo’n jongen erop? Is dit een gebrek aan besef? Of is hij niet toerekeningsvatbaar? Is hij echt niet geschrokken nu zijn moeder dood is of is zijn reactie een soort shock?
Door je eigen kind???
Dat jongetje is een geboren psychopaat. Triest
c_alsemgeest schreef:Noisy schreef:
Door je eigen kind???
Geen enkele "psychopaat" wordt geboren, dit ontstaat door bepaalde zaken, onthecting en trauma (psychisch of fysiek) uit de jeugd.
c_alsemgeest schreef:Da's niet helemaal waar, er zijjn inmiddels meerdere onderzoeken gedaan, ook op de hersens van overleden seriemoordernaars en er zijn wel degelijk afwijkingen in het brein gevonden.Noisy schreef:Door je eigen kind???
Geen enkele "psychopaat" wordt geboren, dit ontstaat door bepaalde zaken, onthecting en trauma (psychisch of fysiek) uit de jeugd.