[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:48

Vond het ook een erg ongepaste opmerking. Volgens mij heeft niemand er baat bij als je geslachtsdeel afgehakt wordt. Plassen wordt ook lastig zo, en laten nou zelfs transgenders ook meerdere keren per dag moeten plassen. :roll:

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:00

Het is inderdaad wat kort door de bocht. Bij het ombouwen van man naar vrouw wordt meer gedaan dan simpelweg het weghalen van wat er zat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:08

Rivendell schreef:
Daphne__ schreef:
Ook vreselijk voor de moeder lijkt me... Ze had dus al psychische problemen, maar functioneerde goed met medicijnen. Pas na wisselen van medicijnen ging het mis. Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als je dan weer helder bent en er achter komt wat je je eigen kind hebt aangedaan ;(

Psychoses vind ik echt heel eng. Het idee dat je zo de weg kwijt kunt zijn dat je je geliefden iets aan doet.. En dan helder word en daar dan mee moet leven. Doodeng %)

Ik vind de straf ook best heftig. Een psychose kan idd door de medicatie, wil niet zeggen dat ze een monster is

Dat ben ik met je eens, maar de kans op herhaling is wel erg groot. Helaas zijn medici nog steeds niet goed genoeg bekend met de massa in de schedel. Ze weten veel, maar nog steeds niet alles.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:01

Sorry daarvoor dan, was een misplaatste grap. Was inderdaad niet geheel gepast.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:07

In november schoot een 10 jarige jongen zijn moeder dood toen hij geen VR bril van haar kreeg.

Op zich al schokkend genoeg. Maar als ik de verschillende bronnen goed lees, dan heeft hij de avond van tevoren het pistool al gepakt. Wat ik nog enger vind is dat ik eigenlijk overal lees dat hij geen spijt lijkt te hebben en dat hij na zijn daad de bril alsnog besteld heeft. Eerst vertelde hij dat het per ongeluk was gegaan, maar na zijn bekentenis vroeg hij schijnbaar of zijn pakketje er al was.

Link is één van de bronnen. Geen enge foto's, maar tekst.
https://www.nbcnews.com/news/us-news/10 ... -rcna59605

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:28

Bizar inderdaad. Dan valt het hier nog mee, ik word wel af en toe uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Maar dit is level 100. Hoe komt zo’n jongen erop? Is dit een gebrek aan besef? Of is hij niet toerekeningsvatbaar? Is hij echt niet geschrokken nu zijn moeder dood is of is zijn reactie een soort shock?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:46

Hij zei wel dat hij wist hoe gevaarlijk een pistool was.
Er is gezegd dat die woede problemen had. Maar zo erg dat je jouw eigen moeder om het leven brengt??? Bizar.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:51

Suzanne F. schreef:
Bizar inderdaad. Dan valt het hier nog mee, ik word wel af en toe uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Maar dit is level 100. Hoe komt zo’n jongen erop? Is dit een gebrek aan besef? Of is hij niet toerekeningsvatbaar? Is hij echt niet geschrokken nu zijn moeder dood is of is zijn reactie een soort shock?

Door je eigen kind???

Dat jongetje is een geboren psychopaat. Triest

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:53

Noisy: ja ik heb een puber van bijna 16 en die flapt er weleens iets uit wat niet kan.
Maar goed, is de leeftijd zullen we maar zeggen.

Dit jochie heeft wel serieuze anger issues. Die zou ik maar goed onderzoeken voor ik hem ergens zou herplaatsen. Wordt ergens genoemd of er een vader in het spel is trouwens?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:54

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:54

Suzanne F. schreef:
Noisy: ja ik heb een puber van bijna 16 en die flapt er weleens iets uit wat niet kan.
Maar goed, is de leeftijd zullen we maar zeggen.

Dit jochie heeft wel serieuze anger issues. Die zou ik maar goed onderzoeken voor ik hem ergens zou herplaatsen. Wordt ergens genoemd of er een vader in het spel is trouwens?

Nee geen vader volgensmij, wel zus en oma.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:55

Jacimatho schreef:
De Japanse kanibaal Sagawa is overleden. Hij heeft in de jaren 80 een Nederlandse studente vermoord, verkracht en opgegeten maar is hier nooit voor veroordeeld.
Hij heeft zijn verhaal veelvuldig gedeeld, tot groot verdriet van de nabestaanden.
https://www.nu.nl/buitenland/6239819/beruchte-japanse-kannibaal-73-die-nederlandse-studente-opat-overleden.html

Hij is hier wel voor veroordeeld in Frankrijk, maar bij zijn overdracht van Frankrijk naar Japan is het administratief helemaal misgegaan en kwam hij op vrije voeten.
Laatst bijgewerkt door ista op 02-12-22 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:56

Dat doet mijn puber van bijna 16 echt niet, of beter gezegd, hij haalt het niet in zijn hoofd

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:58

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:40

Oh jeetje, als dat jongetje helemaal geen gevoelens heeft bij dit incident, of het nou de bedoeling was of niet, heeft hij wel echt professionele hulp nodig. Dan is er iets niet helemaal pluis in zijn bovenkamer. :wow:

Over die kannibaal, lekkere 'karakterafwijking' heb je dan. Echt bizar dat hij gewoon vrijuit is gegaan en ontzettend naar voor de nabestaanden hoe vrij hij zich erover kon uiten, al lijkt het er niet op dat hij nogmaals zo'n daad is begaan?

Toen ik gister naar het journaal keek en ze het hadden over alle geschrapte strafzaken van milde overtredingen moest ik ook wel even fronsen. Ze hadden het onder andere over eenvoudige mishandelingen. Wanneer is een mishandeling eenvoudig? Oh, laat ik jou even eenvoudig mishandelen, dan is het blijkbaar niet zo erg. :o?

Noisy schreef:
Dat doet mijn puber van bijna 16 echt niet, of beter gezegd, hij haalt het niet in zijn hoofd

Mijn moeder was nooit echt streng, maar ik weet nog heel goed de keer dat ze zei 'als je het in je hoofd haalt om mij uit te schelden zet ik je het huis uit'. Mijn broer flikte het één keer om haar uit te schelden tijdens een ruzie en werd zo de deur uit gezet voor een aantal uur. _O- Maar het was wel de enige keer dat een van ons drieën haar heeft uitgescholden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:59

Suliko schreef:
Toen ik gister naar het journaal keek en ze het hadden over alle geschrapte strafzaken van milde overtredingen moest ik ook wel even fronsen. Ze hadden het onder andere over eenvoudige mishandelingen. Wanneer is een mishandeling eenvoudig? Oh, laat ik jou even eenvoudig mishandelen, dan is het blijkbaar niet zo erg. :o?

Toevallig dat ik dit nu leer in strafrecht,
Als het slachtoffer dus beperkt pijn of letsel heeft opgelopen. Dus bijvoorbeeld blauwe plekken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:07

fotolijstje schreef:
Suliko schreef:

Toevallig dat ik dit nu leer in strafrecht,
Als het slachtoffer dus beperkt pijn of letsel heeft opgelopen. Dus bijvoorbeeld blauwe plekken.

Ja, tot zo'n conclusie was ik ook gekomen. Maar ik vind de benaming 'eenvoudig' niet echt passend als je het hebt over mishandeling, oftewel het, al dan niet intentioneel, toebrengen van leed of letsel bij een persoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 16:50

Suliko schreef:
Mijn moeder was nooit echt streng, maar ik weet nog heel goed de keer dat ze zei 'als je het in je hoofd haalt om mij uit te schelden zet ik je het huis uit'. Mijn broer flikte het één keer om haar uit te schelden tijdens een ruzie en werd zo de deur uit gezet voor een aantal uur. _O- Maar het was wel de enige keer dat een van ons drieën haar heeft uitgescholden.

Die van mij zit zo’n kop op. Die vindt het geen probleem als ik haar het huis uitzet. Die belt haar vriendje op, die komt haar halen en ze komt de volgende dag een keer haar spullen halen voor school.
Nee dat doe ik niet. Ik zet haar niet het huis uit. Omdat het geen nut heeft maar ook omdat ik dat zelf persoonlijk te ver vind gaan. Mijn dochter zal altijd welkom zijn, hoe ze me ook noemt.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:02

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:04

That would be me. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:28

Captain schreef:
That would be me. :')

Dat dacht ik ook meteen: dat snap ik wel. :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:52

Luxorvalkje schreef:
Misschien niet heel luguber, maar het zal je maar overkomen.
Een kamergenote heeft tot twee maal toe de beademing afgezet van een patiënt omdat het geluid haar irriteerde.

Geen foto's enkel tekst
https://www.bd.nl/buitenland/patiente-i ... ~a50ecb12/

Eerlijk, dat beademen maakt een takkeherrie en het zou niet zo moeten zijn dat je daar in volle bewustzijn naast zou moeten liggen, dan wordt je eerlijk niet beter want je komt niet tot rust .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:12

Noisy schreef:
Suzanne F. schreef:

Door je eigen kind???

Geen enkele "psychopaat" wordt geboren, dit ontstaat door bepaalde zaken, onthecting en trauma (psychisch of fysiek) uit de jeugd. :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:16

c_alsemgeest schreef:
Noisy schreef:

Door je eigen kind???

Geen enkele "psychopaat" wordt geboren, dit ontstaat door bepaalde zaken, onthecting en trauma (psychisch of fysiek) uit de jeugd. :P

Dat klopt niet. Emotionele ‘tekorten’ vanuit het brein zijn vaak wel aangeboren, waar gewetenloosheid en impulsief gedrag vandaan komt. Genen spelen een hele grote rol, naast externe factoren, bij het ontwikkelen van psychopathie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:22

c_alsemgeest schreef:
Noisy schreef:
Door je eigen kind???

Da's niet helemaal waar, er zijjn inmiddels meerdere onderzoeken gedaan, ook op de hersens van overleden seriemoordernaars en er zijn wel degelijk afwijkingen in het brein gevonden.