Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:38

Kookaburra schreef:
Sheran schreef:
Random vraag waar ik regelmatig aan denk: naar welke bokker zijn jullie het meest benieuwd in het dagelijks leven?

Niet specifieke bokkers. Maar soms de bokkers die een compleet andere denkwijze hebben. Dan vraag ik mij wel eens af van joh, hoe ziet jou dagelijkse leven er eigenlijk uit? :)

Jaa dat heb ik nou ook! Zo benieuwd naar de real-life mens achter sommige bokkers. Van sommige mensen vraag ik me echt af hoe die nou werkelijk in het leven staan, en hoe ze zijn in de omgang.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:53

Morrie schreef:
hagelslag schreef:
Ik vraag mij af hoe onze paarden + ponnies het vroeger overleefd hebben.

Wij hebben ze zonder te laten wennen zo in een ander weiland neergezet paar km verderop...
We hadden totaal 4 verschillende plekken. Heel in het begin zelfs 6....

Inderdaad, de mijne ging van de winterstal hoppa het gras in en bleef tot november/december (afhankelijk van het weer) in het gras. Hoefbevangen had nog niemand van gehoord 30 jaar geleden. Te dik? Dat was goed om de winter door te komen .

Oh god, het iets dikker de winter ingaan idd

Totaal vergeten.
Sws kwamen de onze alleen met echt zeer slecht weer op stal

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:57

Ik heb ingemaakte courgette gekregen. Alleen, wat doe ik ermee? Waar eet je dat nou lekker bij? Ik ben vegetarier, wie heeft een lekker recept om dit in te verwerken? Ik heb zelf echt geen idee en google geeft me alleen recepten om ze in te maken, niet wat je er daarna mee kan :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:02

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:13

Sas_Mon schreef:
Ik heb ingemaakte courgette gekregen. Alleen, wat doe ik ermee? Waar eet je dat nou lekker bij? Ik ben vegetarier, wie heeft een lekker recept om dit in te verwerken? Ik heb zelf echt geen idee en google geeft me alleen recepten om ze in te maken, niet wat je er daarna mee kan :')

Ingemaakt in zoetzuur, zoals uitjes en augurken? Dit bijvoorbeeld:
Citaat:
Wat zalig is bij gerechten met een Aziatisch tintje, maar ook bij stamppot of als onderdeel van de borrelplank. Met blokjes oude kaas bijvoorbeeld.
https://www.francescakookt.nl/ingemaakt ... te-met-ui/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:41

Sas_Mon schreef:

Ooohh zoo lekker!! Bij alles wat nasi, bami achtig is, inderdaad bij de borrelplank. Op een broodje (vega) burger. Mjammie

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:00

Wat is een goede laptop voor werk waar ik niet hele spannende dingen mee hoef te doen voornamelijk teksten en waar ik spelletjes op kan spelen zoals Sims en city skyline. Liefst niet een enorm dure en zware ook nog eens. Ik heb er geen verstand van en zie door de bomen het bos niet meer.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 06:42

geerte schreef:
Wat is een goede laptop voor werk waar ik niet hele spannende dingen mee hoef te doen voornamelijk teksten en waar ik spelletjes op kan spelen zoals Sims en city skyline. Liefst niet een enorm dure en zware ook nog eens. Ik heb er geen verstand van en zie door de bomen het bos niet meer.

Ga eens langs bij Coolblue. Daar denken ze echt met je mee zonder je de duurste aan te raden.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:39

Iemand een idee hoe ik hoge laarzen kan verzenden? De dozen die ik heb zijn of veel te klein, of veel te groot.
Kan je bij een schoenenzaak een lege doos kopen ofzo?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:15

De grote doos op maat maken lijkt me het handigste. Gewoon een stuk eraf halen tot hoe groot hij moet zijn en dan weer aan elkaar plakken met tape.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:32

geerte schreef:

Als je gewoon sims4 speelt zonder mods of packs, zou een toestel met 8GB ram moeten voldoen. Als je met veel mods of sims3 wil, kan je beter voor 16ram gaan. Ik kon de basis versie van sims4 net draaien op mijn oude 8GB laptop, sims3 ging eenvoudigweg niet. Je kan ook best een laptop met een fan nemen, dat is handig op warme dagen of als je gamet. Qua totaal geheugen niet minder dan 256 nemen, als je nvooral tekstverwerking en sims doet, zou dat voldoende moeten zijn. 128 is erg weinig als je bv ook eens een film download of een aantal foto’s op je laptop zet, dus dat zou ik zelf niet doen.
Dus idealiter 16GB ram, 256 geheugen en fan. Coolblue is idd een goede winkel op heen te gaan, ze kunnen je goed adviseren en hun producten zijn meestal scherp geprijsd. Ook héle fijne klantenservice! Ik heb er laatst een laptop gekocht, helaas was het een ondeugdelijk product (de batterij deed het niet, waarschijnlijk productiefout), en ik kon hem zo inwisselen voor een nieuwe.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:52

Ik vroeg me af waar je bij Videoland een klacht in kan dienen voor de verschrikkelijke slechte ondertiteling. Dit is de allereerste keer dat ik me er zo aan erger. Vreselijk spelfouten en echt slechte Google translate vertalingen. Gedauwd (ja met au) in plaats van geduwd. Hit by a car wordt vertaald naar Geslagen door een auto. En nog wat tenenkrommende andere zaken.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:05

Bedankt voor de tips, ik ga binnenkort eens naar Coolblue toe.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:39

Iemand die dyslexie heeft is een "dyslect", wat is iemand die dyscalculie heeft

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:50

fotolijstje schreef:

Ontelbaar.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:53

:))

Of onvoortelbaar :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:53

Onberekenbaar :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:57

'Slecht met getallen' :') We hadden het er laatst op school wel over. Het komt veel minder voor dan dyslexie, maar er zijn ook geen speciale voorzieningen voor, wat wellicht onterecht is.

Ik wilde hier heen apart topic voor openen maar ik ben wel benieuwd - het gaat over vriendschappen. Gisteren verbrak een van mijn beste vrienden van het ene op het andere moment (voor mij dan) de vriendschap. Er was blijkbaar iets, waar ik niets van wist, erg hoog opgelopen en ineens knalde dat. Verwijten die ik niet herkende en waar hij me nooit iets over verteld had. Hij was erg kwaad en wilde me niet meer spreken of zien. Ik had hem nog bericht dat ik het heel naar vond dat hij zich er zo over voelde en dat ik wilde dat ik het geweten had. Waarop hij antwoordde 'als je dat niet doorhad, dan zegt dat ook wel genoeg.' Ik kan daar dus niks mee.
Maar het is niet de eerste keer, het is al de derde keer dat me zoiets overkomt en mijn vraag is eigenlijk: hoe voorkom je zoiets? Ik vind het echt vreselijk! De eerste keer was met mijn beste vriendin van de basisschool, de tweede keer vorig jaar, met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. En telkens kwam het neer op de mededeling 'je had het door moeten hebben' of 'als je dat nog niet door had, is het wel heel erg met jou'.
Ik ben een super trouwe vriendin en als je me een beetje kent dan weet je dat ik het altijd goed bedoel en dat er prima te praten valt. Met de vriend in kwestie had ik naar aanleiding van de situatie met het bijrijdpaard zelfs nog een gesprek gehad, waarin we uitspraken hoe ontzettend belangrijk is om dingen wel bespreekbaar te maken.
Ik heb overigens gevraagd of de vriend in kwestie er nog even over wilde praten als zijn woede wat bekoeld was, maar het antwoord was 'misschien na het weekend'.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:04

Sheran schreef:
'Slecht met getallen' :') We hadden het er laatst op school wel over. Het komt veel minder voor dan dyslexie, maar er zijn ook geen speciale voorzieningen voor, wat wellicht onterecht is.

Ik wilde hier heen apart topic voor openen maar ik ben wel benieuwd - het gaat over vriendschappen. Gisteren verbrak een van mijn beste vrienden van het ene op het andere moment (voor mij dan) de vriendschap. Er was blijkbaar iets, waar ik niets van wist, erg hoog opgelopen en ineens knalde dat. Verwijten die ik niet herkende en waar hij me nooit iets over verteld had. Hij was erg kwaad en wilde me niet meer spreken of zien. Ik had hem nog bericht dat ik het heel naar vond dat hij zich er zo over voelde en dat ik wilde dat ik het geweten had. Waarop hij antwoordde 'als je dat niet doorhad, dan zegt dat ook wel genoeg.' Ik kan daar dus niks mee.
Maar het is niet de eerste keer, het is al de derde keer dat me zoiets overkomt en mijn vraag is eigenlijk: hoe voorkom je zoiets? Ik vind het echt vreselijk! De eerste keer was met mijn beste vriendin van de basisschool, de tweede keer vorig jaar, met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. En telkens kwam het neer op de mededeling 'je had het door moeten hebben' of 'als je dat nog niet door had, is het wel heel erg met jou'.
Ik ben een super trouwe vriendin en als je me een beetje kent dan weet je dat ik het altijd goed bedoel en dat er prima te praten valt. Met de vriend in kwestie had ik naar aanleiding van de situatie met het bijrijdpaard zelfs nog een gesprek gehad, waarin we uitspraken hoe ontzettend belangrijk is om dingen wel bespreekbaar te maken.
Ik heb overigens gevraagd of de vriend in kwestie er nog even over wilde praten als zijn woede wat bekoeld was, maar het antwoord was 'misschien na het weekend'.

Mijn enige ding is dat ik dat soort uitspraken echt super kinderachtig vindt.
Communicatie is key in alles.
Ook met dit soort ellende. Of eigenlijk juist met dit soort ellende.

Sterkte met deze klap en hopelijk wordt er het een en ander nog duidelijk.
En anders kan je hem altijd vragen hoe je het beter had kunnen ruiken, zodat je het voor de toekomst weet. Want ja, als hij het niet zegt, had jij het schijnbaar moeten ruiken. Of misschien proeven? Geef hem een lik de volgende keer dat je hem ziet, misschien helpt dat

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:13

Sheran schreef:

Blijkbaar komt het even vaak voor als dyslexie. Moet je na gaan -O-
En vervelend voor je :knuffel: echt bizar dat ze het zo snel kunnen verbreken puur doordat er geen goede communicatie was

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:16

fotolijstje schreef:

Discalculicus

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:17

Waarom zijn je hoektanden altijd geler dan je andere tanden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:17

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:34

Sheran schreef:

Dit klinkt naar "onuitgesproken verwachtingen" en mogelijk (daaruit volgend) "veel kleine ergernissen". Misschien kan dit je helpen:
https://www.ruimtevoorjerelatie.nl//wp- ... tingen.pdf
Dit artikel gaat over liefdesrelaties, maar als je daarvoor vriendschap invult kom je ook een heel eind denk ik.

Hoe dan ook, heel vervelend voor je :(:) .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:51

Sheran: heel herkenbaar helaas. Vooral omdat je zo je best doet en nu al een paar keer die deur tegen je neus hebt gehad. Op een gegeven moment was ik er klaar mee. Ik had nl precies hetzelfde: mij werd verweten dat ik bepaalde dingen niet zag/had moeten zien. Toen heb ik het omgedraaid: het klopt dat ik bepaalde dingen niet zie, die voor een ander logisch zijn. Maar ik doe mijn best en vraag het zelfs. Geef je dan nog niks aan, dan wil ik het niet meer mijn probleem ervan maken maar het bij de ander laten: blijkbaar accepteert die mij dan ook niet. En ergens vind ik dat best respectloos: vriendschap komt van twee kanten. Het is nl níet zo dat er met mij niet te praten valt. En zo kom jij dus ook echt niet over. Je staat open om te leren, wil het goed doen. Maar mensen mogen er niet vanuit gaan dat je het zelf wel ziet. Je hebt het niet voor niets aangegeven toch?