Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:52

Anna79 schreef:
Ik heb een meisje van 9. Ik vind het met name spannend omdat toch veel vrouwen een langdurig verstoorde menstruatie hebben na vaccinatie. Zo'n jong meisje moet nog in de puberteit komen, hoe gaat dat haar hormonen beïnvloeden? Ik laat haar in elk geval niet inenten.

Misschien je goed verdiepen want je roept nu maar wat wat totaal nog niet wetenschappelijk onderbouwd is. Er zijn klachten voor menstruatie en die zijn ook in de meeste gevallen na 2x klaar. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de langere gevallen of dit überhaupt van de vaccinatie komt. Jij brengt het nu alsof de meeste vrouwen sindsdien een verstoorde cyclus hebben.

Ik denk dat mensen ook na moeten denken over wat de rest van de wereld gaat doen. Best wel kans dat in 2G gebieden dit op den duur ook voor kinderen is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:56

Sizzle schreef:
Ik twijfel ook, echter niet zozeer om het vaccin zelf.
Ons kind heeft de neiging om op ieder vaccin nogal overdreven te reageren en dan vraag ik me oprecht af of ze dan op haar leeftijd niet beter af is met het doormaken ervan want van infecties zelf is ze zelden erg ziek (1 verdwaald waterpokje enzo). Uiteraard weet je het nooit. Net zo goed krijgt ze enorme schade door covid. Misschien dat we eerst eens een antistof test doen.

Dan beter niet.
Het baat nauwelijks tot niet en schaadt dan wel. Ook op de langere termijn mbt het eigen immuunsysteem is het in elk geval niet béter voor het grut.
Tot slot zijn zíj de redding van de toekomst als basis van natuurlijke weerstand in de samenleving.
Juist déze groep moeten we niet willen vaccineren.
Ik ben een 65+ man en wil dat ze NIET ´voor mij´ gevaccineerd worden. Ik loop graag meer risico daarvoor. GRAAG!

p.s. Bedankt voor het stimuleren van de grijze cellen dames: Ga nú een afspraak maken voor mijn booster. Dit als symbolische bijdrage aan het zo laag mogelijk houden van de cijfers. Heb ík er in ieder geval wat aan gedaan opdat dit geen alibi is voor het vaccineren van kinderen. Vind dit echt HEEL erg.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-12-21 11:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:58

Anna79 schreef:
Ik heb een meisje van 9. Ik vind het met name spannend omdat toch veel vrouwen een langdurig verstoorde menstruatie hebben na vaccinatie. Zo'n jong meisje moet nog in de puberteit komen, hoe gaat dat haar hormonen beïnvloeden? Ik laat haar in elk geval niet inenten.

´Mijn´ vriendin ook.
Baat het niet, dan schaadt het wél.
Zoals ík het zie is het vaccineren van onder de 18, en helemáál 5 - 12 het platspuiten van natuurlijke afweer opbouwen.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:05

Sorry maar ik snap het echt niet. Het vaccin doet hetzelfde als een besmetting, enkel gecontroleerd, en de stoffen zijn na een week of zes uit je lijf. Risico op complicaties bij COVID zijn ook aanzienlijk. Platspuiten van natuurlijke afweer slaat echt nergens op. Activeren natuurlijke afweer is wat het doet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:07

Mijn dochter heeft na de 2e vaccinatie 1 x een iets verlate menstruatie gehad en daarna niks meer aan de hand. Ikzelf heb helemaal niets gemerkt.

Ik vind die verhalen echt onruststokerij eigenlijk. Over onvruchtbaarheid en langdurige gevolgen enzo. Waar komt dit in godsnaam vandaan? Zijn er mensen onvruchtbaar geworden dan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:13

verootjoo schreef:
Dit vind ik echt een moeilijke keuze. Ik ben altijd pro-vaccineren maar wat is lastig vind is dat er naar mijn idee nu kinderen gevaccineerd moeten worden omdat er volwassenen zijn die zo dwars doen en niet willen.

Het is niet alsof de IC’s overspoeld wordt met kinderen, waarom hun ervoor laten opdraaien? Idem met scholen sluiten.

Wat mij betreft mogen de scholen dicht als de meerderheid van ouders besluit om niet te laten vaccineren.
Immers, de avondlockdown van nu is er omdat men per se de scholen open wil houden, ondanks dat dat de brandhaard is van de besmettingen.
Ouders krijgen de kans om daaraan wat te doen, namelijk laten vaccineren. Als een meerderheid van de ouders dat niet wil, mogen ze van mij de scholen dicht doen. En kan de horeca weer open, kunnen we weer 's avonds sporten etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:33

'Opschalen capaciteit is weg uit crisis', en drie andere misverstanden over de IC - https://nos.nl/l/2409039

Nu blijkt idd dat Nederland het zo fout niet doet

En wat betreft vaccinatie kinderen ben ik niet voor
In de eerste 12 jaar worden ze al heel vaak gevaccineerd daarbij hebben ze nog weinig natuurlijke afweer tegen gewone simpele virussen en daardoor idd vaker verkouden

Om dan ook nog tegen covid te enten vind ik zelf best te veel
En alles waar te voor staat is imo niet goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:34

Suzanne F. schreef:
Mijn dochter heeft na de 2e vaccinatie 1 x een iets verlate menstruatie gehad en daarna niks meer aan de hand. Ikzelf heb helemaal niets gemerkt.

Ik vind die verhalen echt onruststokerij eigenlijk. Over onvruchtbaarheid en langdurige gevolgen enzo. Waar komt dit in godsnaam vandaan? Zijn er mensen onvruchtbaar geworden dan?

Exact dit... Hier ook nergens last van gehad en ken ook helemaal niemand die het wel heeft gehad. Er zijn inderdaad ook geen mensen onvruchtbaar geworden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:47

Spenk schreef:
Het vaccin is in 6 weken uit je lijf he. Enkel de aan antistoffen blijven.

En hartproblemen kunnen zich makkelijk binnen 6 weken ontwikkelen waarna je er nog 85 jaar mee rond mag lopen. En wat is de winst voor het kind precies?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:49

Als het echt allemaal zo erg is waarom heeft het grootste deel zich dan wel laten vaccineren?
Want daar zitten vast nog genoeg mensen tussen die nog kinderen willen en als je er echt onvruchtbaar van wordt dan zou je dat nu al moeten kunnen zien in studies.
Dit soort claims krijgen the handmaid's tale vibes if you ask me.

@veerledec fijne verjaardag

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:52

opisop_shop schreef:
Ik ga mijn kinderen echt niet laten vaccineren nee. Ik zou niet weten waarom. Ja ze lopen risico, dat weet ik. Maar ik weet niet wat zo'n vaccin doet als je 20 jaar verder bent.

Weet je wel wat een virus doet, als je 20 jaar verder bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:55

enzino schreef:
Spenk schreef:

En hartproblemen kunnen zich makkelijk binnen 6 weken ontwikkelen waarna je er nog 85 jaar mee rond mag lopen. En wat is de winst voor het kind precies?

Ja en je kunt ook morgen van de trap vallen en je rug breken en 85 jaar met de gevolgen rondlopen. Ik denk dat statistisch gezien die kans nog groter is ook.

Je zal een totaalplaatje moeten hebben om eruit te komen. De kinderen blijven nu de besmettingsbron. En ouders willen en niet vaccineren, en niet preventief testen, en geen mondkapjes , en geen afstand en wel de scholen open en alles mogen.

Dat gaat niet.

Wat hier eerder ook gezegd werd dan de boel maar dicht óók voor de kinderen.

Bovendien komt long covid helaas met regelmaat voor en juist ook bij jongeren als je als kind flinke corona krijgt en de rest van je leven met longschade rondloopt ben je ook niet blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:57

enzino schreef:
Spenk schreef:

Hoe kom je nou weer bij hartproblemen door het vaccin? :?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:58

En zodra je er zelf iets aan kan doen moet je ook ophouden met zeuren, vind ik. Scholen open houden zonder afstand? Prik dan ook. Of intensief testbeleid met controle.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:20

enzino schreef:
Spenk schreef:

Je hebt het over myocarditis Enzino ? Lees je even in en dan ook meteen wat Mis-C is.
Myocarditis is niet blijvend maar soms wel onopgemerkt en door een infectie ( welke dan ook) mogelijk. Komt bij mensen en dus ook kinderen veel vaker voor door een Corona besmetting dan door vaccineren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:30

friezenfan2 schreef:
Als het echt allemaal zo erg is waarom heeft het grootste deel zich dan wel laten vaccineren?

Wát een drogredenering.
- vanwege sociale druk; het zoals hier continue hameren op de sociale plicht voor de rest
- om de zorg te redden
- om op vakantie te kunnen
- om naar restaurant te kunnen
- etcetera
Heel veel hebben helemaal niet WÍLLEN laten vaccineren, maar er voor gekozen omdat ze andere dingen er niet voor wilde láten.
Heeft dus NIETS te doen met dat het veilig zou zijn en al helemaal geen argument dat het daardoor goed zou zijn voor kinderen die een anders, beter werkend afweersysteem hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:32

Ah ja tuurlijk. Op je 18e verjaardag verandert je afweersysteem en gaat ie minder goed werken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:34

De meeste mensen hebben zich gewoon laten vaccineren omdat we als mensen een samenleving zijn. We deze ziekte als samenleving samen moeten bestrijden en we dus als sociaal dier, wat de mens eigenlijk is, dit voor de groep doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:39

Karl66 schreef:
De meeste mensen hebben zich gewoon laten vaccineren omdat we als mensen een samenleving zijn. We deze ziekte als samenleving samen moeten bestrijden en we dus als sociaal dier, wat de mens eigenlijk is, dit voor de groep doen.

Terwijl ons ruim 70 jaar lang het indivudalisme met de paplepel is ingegoten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:40

En kijk waar we de laatste 70 jaar zijn gekomen met de wereld. Het lijkt me niet zo'n beste ontwikkeling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:42

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

Terwijl ons ruim 70 jaar lang het indivudalisme met de paplepel is ingegoten

Misschien wel maar op gebied van vaccineren zeker niet, de vaccinatiebereidheid is hier torenhoog , 95 % van kinderen word gevaccineerd tegen ziektes die er behoorlijke gevolgen voor de hele maatschappij kunnen hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:44

Karl66 schreef:
De meeste mensen hebben zich gewoon laten vaccineren omdat we als mensen een samenleving zijn.

Heb je daar een bron voor? _O- _O-

Ik heb sterk de indruk dat de meerderheid het uit de eigen angst en voor de QR code gedaan heeft.

Dat zoveel mensen zich hebben laten vaccineren is hoe dan ook geen bewijs voor het onschadelijk zijn voor kinderen van 5 -12.

Wederom begrijp ik NIETS van die drang om ánderen vaccineren op te leggen.
Ik heb mijn afspraak |( %) -O- NIET omdat ik van het onschadelijke overtuigd ben, maar als symbolische actie om niet als alibi voor het vaccineren van 5 -12 misbruikt te kunnen worden. Het gaat toch gebeuren, maar dan in ieder geval NIET voor míj.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-12-21 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:44

Sheran schreef:
Sorry maar ik snap het echt niet. Het vaccin doet hetzelfde als een besmetting, enkel gecontroleerd, en de stoffen zijn na een week of zes uit je lijf. Risico op complicaties bij COVID zijn ook aanzienlijk. Platspuiten van natuurlijke afweer slaat echt nergens op. Activeren natuurlijke afweer is wat het doet.

Ik ben ook niet bang voor ernstige bijwerkingen voor mijn kind.
Ik ben gewoon dwars :o (net als anti-vaxxers) omdat ik het erg vindt dat kinderen nu ingezet worden omdat volwassenen te eigenwijs zijn om te vaccineren. Idem met de scholensluiting aan het begin en de nu dreigende scholensluiting.

Ms verander ik nog van gedachten als ik een goed argument lees :j

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:52

Ik ben het eens met Verootjoo.
Zolang volwassenen zich nu met zn allen overdag in de sportschool proppen, er gewoon files op de weg staan s morgens en feestjes gevierd worden, zijn kinderen een mogelijke besmettingsbron maar zeker niet de enige, en hoeven zij niet daar de verantwoording voor te hebben.

Overigens vind ik het wel goed dat er een keuze is, maar hoop dat het kabinet wel vol blijft houden dat er geen drang of dwang komt.
Laatst bijgewerkt door Miran op 11-12-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 12:53

verootjoo schreef:
Ik ben gewoon dwars :o (net als anti-vaxxers) omdat ik het erg vindt dat kinderen nu ingezet worden omdat volwassenen te eigenwijs zijn om te vaccineren.

:)*
daarom net een afspraak gemaakt. Als symbolisch protest tegen dat alibi.

Ok, ik ga wat leuks doen buiten de deur. Geen zin in dit deprimerende en imo grootddeels hypocrite Covidgeneuzel; mezelf afleiden van hoe :x zíek ik was van de vorige prik. Heb dat graag symbolisch over om geen alibi te zijn voor waar ik FEL tegen ben.