Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:10

Australië heeft te laat en te weinig ingekocht waardoor ze te laat zijn begonnen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:25

Australië heeft een miljoen vaccins overgenomen van Polen las ik ergens.
Die worden vooral ingezet in Sydney omdat daar blijkbaar de nood het hoogst is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:26

bigone schreef:
Australië heeft te laat en te weinig ingekocht waardoor ze te laat zijn begonnen.

Dat is niet helemaal wat hier staat:
Citaat:
De Australische overheid heeft voornamelijk AstraZeneca-vaccins ingekocht, waarvan bekend is dat het een risico op trombose oplevert. De bevolking is dan ook niet enthousiast om zich te laten prikken. Van het Pfizer vaccin is er te weinig ingekocht om iedereen te vaccineren. Dat betekent dat Australië voorlopig nog op slot zit.

De Nederlandse Den Hartog: „Mensen zijn bang. Zodra er één iemand overlijdt aan de gevolgen van bloedproppen, wordt het breed uitgemeten in de media. Dat helpt niet echt mee om iedereen te laten vaccineren.”
Bron: https://www.metronieuws.nl/lifestyle/re ... en-corona/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:45

ingedebruijn schreef:
En het is nog wel zulk mooi weer vandaag :knuffel:

Híer, waar ik nu ben, om 19.30, 42 graden in de schaduw op straat.
Op het heetst van de dag boven de 45 graden. Dodelijker dan Covid19. Net heur hondje uitgelaten met omslagdoek ipv smoring broek.

Wij vandaag naar het (naakt)starnd dus; nét geen 30 graden daar en de zee zálig.
Blote lunch in strandtent. ´Masker verplicht´ op de ingang maar.... _O- Wél werd de hand gehouden aan het ´kleding´voorschrift.

Lanoca

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 00:51

In Australië zag de bevolking de noodzaak van vaccineren niet in.
De regering gokte op AZ omdat dat in Australië gemaakt kon worden. De regering vertelde in het begin dat iedereen in oktober gevaccineerd zou kunnen zijn. In het begin was er vertraging omdat een lading AZ niet vanuit Italië werd geleverd. De nood was in Europa toen ook veel hoger, dus dat lijkt mij flauwekul. Er is nu voldoende AZ om een inhaalslag te maken.

Nu is AZ in Queensland voor boven de 60, of voor de tweede vaccinatie. Pfizer boven 50 of boven 18 als je in gezondheids beroepen werkt, of inheemse bewoner bent.

Dus als je niet binnen die groepen valt krijg je in Queensland niets op dit moment.
In NSW kan iedereen boven de 18 AZ krijgen. Maar dan duurt het nog steeds 2,5 maand tot dat je beschermd bent.

De oudere bevolking is nog steeds niet volledig beschermd, de inheemse bevolking is nog lang niet beschermd.

Het lijkt mij moreel verkeerd om het virus los te laten tot dat zij die gevaccineerd willen worden die kans hebben gehad.

Helaas zijn er mensen die het voor anderen verpesten en illegale feesten houden.
En groepen migranten net als in Nederland vaccineren niet.
En de Delta variant in een beperkt gevaccineerde bevolking wordt gauw rampzalig.

Buiten de grote steden zijn de ziekenhuizen ook niet voorzien van voorzieningen om Covid te behandelen. En niet voldoende personeel om zichzelf te kunnen isoleren bij besmetting.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:51

Wij lopen zaterdag mee in Groningen bij de Unmute demonstraties. Ben heel benieuwd hoe het ingevuld gaat worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:38

Is er ergens iets waar ik kan zien waar ze allemaal lopen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:40

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:53

thnx

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:38

Een paar algemene bedenkingen van mezelf tijdens deze tweede corona-zomer:
1. Hoe kan het dat de bezetting van mensen met corona in het ziekenhuis behoorlijk hoger is dan vorige zomer? We hebben nu vaccinaties, qua maatregelen zitten we ongeveer gelijk denk ik? De Delta variant zou besmettelijker zijn maar niet voor een ernstiger ziekteverloop zorgen?
Afbeelding
2. Duitsland loopt iets achter qua vaccinatiegraad op veel Europese landen, maar doet het qua besmettingen aanzienlijk beter. Wat is er/doen ze daar dan anders? Is het effect van vaccineren nu echt zo beperkt? Of wordt daar minder getest? Aantal mensen in het ziekenhuis staat van veel landen wel op Our World in Data, maar niet van Duitsland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:51

Veel meer besmettingen dan vorig jaar zomer? Ik heb echt geen idee.

Mijn schoonvader heeft zich gisteren laten testen ivm klachten. Hij klonk verbaasd. Maar je kan natuurlijk evengoed corona krijgen als je gevaccineerd bent.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:41

Ja ik denk dat de versoepelingen in juni weinig goeds hebben gedaan

Daarnaast is het slechter weer, waardoor mensen thuis meer binnen afspreken. Binnen is ook een groter besmettingsgevaar.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:44

In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:52

Eleeke schreef:
In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.

Bron?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:04

Hoe komt het eigenlijk dat het percentage positieve testen nog zo hard omhoog gaat, en waarom is dit niet zorgwekkend?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:11

Sheran schreef:
Hoe komt het eigenlijk dat het percentage positieve testen nog zo hard omhoog gaat, en waarom is dit niet zorgwekkend?

Vakanties. Mensen komen besmet terug

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:13

Sheran schreef:

De overgrote meerderheid is gevaccineerd :)*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:13

purny schreef:
Sheran schreef:

Vakanties. Mensen komen besmet terug

Bron?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:16

Sheran schreef:

De verklaring die gegeven wordt is dat nu er meer zelftesten worden gegaan er meer mensen met al een positieve uitslag een PCR test komen doen. De a priori kans op een positief persoon in de teststraat is dus groter doordat er als het ware een zekere voorselectie is met zelftesten.

Ik ben persoonlijk wel bang dat buiten deze reden de r ook gewoon weer omhoog aan het gaan is.

Sowieso is het aantal procent positievelingen behoorlijk hoog, vandaag 16,5%. De WHO houdt <5% aan voor een "groen label". Dat er met deze cijfers wordt besloten om verder en zelfs volledig te gaan versoepelen gaat mij aan mijn verstand voorbij.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 17-08-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:17

Lijkt mij dat dit de bron kan zijn. Het is vakantieperiode, de scholen zijn dicht en de evenementen zijn geschrapt.

Voor zover bekend is één op de vijf positief geteste personen de afgelopen twee weken in het buitenland geweest. Van hen kwam 14,4 procent uit Spanje, 14 procent uit Griekenland en 11,1 procent uit Frankrijk.

De belangrijkste besmettingsbron blijft de thuissituatie. Die is goed voor ruim 57 procent van alle besmettingen.

nos.nl
Laatst bijgewerkt door purny op 17-08-21 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:18

Misschien een rare vraag maar wanneer trekken jullie dan de grens wanneer we open kunnen? Hoeveel mensen mogen er maximaal met corona in het ziekenhuis liggen bijvoorbeeld als alles open zou zijn?

De vaccinatiegraad stijgt met de dag maar het enige dat ik lees is.. Ja maar de besmettingen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:20

Misschien een rare vraag maar wanneer trek jij de grens wanneer we weer dicht moeten? Hoeveel mensen moeten er nog in het ziekenhuis komen bijvoorbeeld voor we bedenken dat onze aanpak best wel op veel levens ingrijpt?

De besmettingen stijgen met de dag maar het enige dat ik lees is... Ja maar de vaccinatiegraad..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:20

purny schreef:
Lijkt mij dat dit de bron kan zijn. Het is vakantieperiode, de scholen zijn dicht en de evenementen zijn geschrapt.

Dat is wat anders dan het als een feit neerzetten. Ik dacht zelf gelezen te hebben dat in verhouding steeds minder mensen zich laten testen. Kan het bij nos niet zo snel meer vinden. Dus denk dat vooral mensen zich nog laten testen die of moeten ivm vakantie, of ernstige klachten hebben, of positief getest hebben op een zelftest. Kans wordt daarmee groter op een positieve test.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:23

Ingedebruin, Die vraag is in feite al beantwoord als je weet wat de IC capaciteit aankan en uitgaat van het principe: flatten de curve.
Een land weet precies hoeveel IC capaciteit gebruikt kan worden zonder uitwerking op andere zorg.
De aantallen in NL ken ik niet maar bij ons was er recent sprake van 300 op de IC als maximum voor het in stand houden van normale zorg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:24

Sizzle schreef:
Ingedebruin, Die vraag is in feite al beantwoord als je weet wat de IC capaciteit aankan en uitgaat van het principe: flatten de curve.
Een land weet precies hoeveel IC capaciteit gebruikt kan worden zonder uitwerking op andere zorg.
De aantallen in NL ken ik niet maar bij ons was er recent sprake van 300 op de IC als maximum voor het in stand houden van normale zorg.

Ah ja ik heb geen idee van die normen dus als iemand dat voor nl weet graag. Ben benieuwd.