Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Australië heeft te laat en te weinig ingekocht waardoor ze te laat zijn begonnen.
Citaat:De Australische overheid heeft voornamelijk AstraZeneca-vaccins ingekocht, waarvan bekend is dat het een risico op trombose oplevert. De bevolking is dan ook niet enthousiast om zich te laten prikken. Van het Pfizer vaccin is er te weinig ingekocht om iedereen te vaccineren. Dat betekent dat Australië voorlopig nog op slot zit.
De Nederlandse Den Hartog: „Mensen zijn bang. Zodra er één iemand overlijdt aan de gevolgen van bloedproppen, wordt het breed uitgemeten in de media. Dat helpt niet echt mee om iedereen te laten vaccineren.”
Bron: https://www.metronieuws.nl/lifestyle/re ... en-corona/
ingedebruijn schreef:En het is nog wel zulk mooi weer vandaag
Needje schreef:Is er ergens iets waar ik kan zien waar ze allemaal lopen?
Sheran schreef:Hoe komt het eigenlijk dat het percentage positieve testen nog zo hard omhoog gaat, en waarom is dit niet zorgwekkend?
purny schreef:Lijkt mij dat dit de bron kan zijn. Het is vakantieperiode, de scholen zijn dicht en de evenementen zijn geschrapt.
Sizzle schreef:Ingedebruin, Die vraag is in feite al beantwoord als je weet wat de IC capaciteit aankan en uitgaat van het principe: flatten de curve.
Een land weet precies hoeveel IC capaciteit gebruikt kan worden zonder uitwerking op andere zorg.
De aantallen in NL ken ik niet maar bij ons was er recent sprake van 300 op de IC als maximum voor het in stand houden van normale zorg.