Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:05

Mijn oom wil niet eens zijn moeder bezoeken, omdat hij dan een mondkapje moet dragen en dat 'belemmert'... -O- Nou, schiet mij maar lek. Ik vind dat helemaal nergens op slaan en ik krijg last van plaatsvervangende schaamte naar oma toe.

Ik kom ook gezellig naar het drielandenpunt, hoor. Wordt een leuke meeting op 1,5 meter. :+

Van een tante kreeg ik gisteren een berichtje. 'Je kan op vakantie, de grens is open!' Niet wetende dat we alles al hadden geannuleerd. Ze had zelf een rondreis door Slovenië, Kroatië, Bosnië en Montenegro gepland voor september, maar dat is nog erg onzeker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:25

Hm hier iemand die ik ken positief getest op Corona. Kwam uit Kenia en is Nederland op privébezoek, heeft nog wat terrasjes gepakt afgelopen week en is nu positief getest. Hij denkt zelf dat hij het in vliegtuig heeft opgelopen maar dat lijkt mij stug. Dus geen idee of hij in het Kenia heeft opgelopen of hier in Nederland. Nu 2 weken in thuis quarantaine. Hopelijk heeft hij niemand besmet in die week.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:44

Suzanne F. schreef:
Hm hier iemand die ik ken positief getest op Corona. Kwam uit Kenia en is Nederland op privébezoek, heeft nog wat terrasjes gepakt afgelopen week en is nu positief getest. Hij denkt zelf dat hij het in vliegtuig heeft opgelopen maar dat lijkt mij stug. Dus geen idee of hij in het Kenia heeft opgelopen of hier in Nederland. Nu 2 weken in thuis quarantaine. Hopelijk heeft hij niemand besmet in die week.

Ook Kenia staat op oranje en een deel op rood, hoe heeft hij dan binnen kunnen komen?
Dat hele reisverbod is zo lek als 'n mandje als mensen buiten de toegestane zone zo de EU binnen kunnen voor privébezoek/vakantie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:45

elnienjo schreef:
Suzanne F. schreef:

Ook Kenia staat op oranje en een deel op rood, hoe heeft hij dan binnen kunnen komen?
Dat hele reisverbod is zo lek als 'n mandje als mensen buiten de toegestane zone zo de EU binnen kunnen voor privébezoek/vakantie.

Hij woont in Kenia. En is voor privébezoek in Nederland. Is een expat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:57

Pareltjes schreef:
Het geneuzel over de mondkapjes

De vouwkapjes 1,2,3 laags houden snot, speeksel en slijm enigzins tegen. Daarmee bescherm je ANDEREN tegen jouw rondvliegend keel,neus en mondsappen...

Idd met FFP 2 95% tegen virus FFP 3 97 %. Moet je de ogen ook beschermen, handen goed wassen en protocollen naleven. En maskers zonder filters dragen anders blaas je de hele besmetting weer de ruimte in.

Heel fijn dat mensen een hekel hebben aan het dragen van mondkapjes. Ik heb een bloedhekel aan mensen die het aan hun laars lappen, omdat ze het ongemakkelijk vinden. En willens en wetens ze gewoon weigeren te dragen en daarmee anderen kunnen besmetten. Daar bestaat een woord voor...iets beginnend met een a....

Je kunt ook een tussenweg bewandelen. Goed aansluitende zelf gemaakte kapjes waarin een filter past. Bestel een paar goede HEPA filters knip ze op maat en schuif ze erin. En ineens upgrade je je mondkapje naar een beter beschermend kapje voor jezelf. Goede HEPA filters beschermers tot 97 % tegen virusdeeltjes. Alleen zal je kapje nooit zo goed aansluiten waardoor er verlies zal optreden.

Ik weet niet of je het op mij doelde, maar ondanks dat ik er een behoorlijke schurft hekel aan heb, draag ik ze wel netjes als dat verplicht is. Dus ook afgelopen zaterdag in het ov netjes een mondkapje gedragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:15

Suzanne F. schreef:

Hoe is het mogelijk dat hij hier is gekomen want internationale vluchten gaan pas per 1 augustus weer van start in Kenia .
Hij had hier helemaal niet kunnen komen of heeft het via allerlei omwegen voor elkaar gekregen, dit vind ik echt een aso. En hij moet na aankomst in Kenia ook nog weer twee weken in quarantaine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:28

Zoals collega's van mijn partner ook moeten doen als ze moeten opstarten voor werk: naar een land reizen vanwaar ze wel vliegen en desnoods met een omweg naar de bestemming.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:30

Onmisbaar werkgebied kan ik me nog wat bij indenken maar een weekje privébezoek ? Gewoon niet slim.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:33

bigone schreef:
Suzanne F. schreef:

Hoe is het mogelijk dat hij hier is gekomen want internationale vluchten gaan pas per 1 augustus weer van start in Kenia .
Hij had hier helemaal niet kunnen komen of heeft het via allerlei omwegen voor elkaar gekregen, dit vind ik echt een aso. En hij moet na aankomst in Kenia ook nog weer twee weken in quarantaine.

Geen idee. Volgens mij mag je als Nederlander altijd naar huis als je dat wilt. Blijkbaar gaan er gewoon vluchten. Maar ik weet ook niet of hij daar besmet is geraakt of in het vliegtuig of in Nederland.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:01

Vandaag in Keulen geweest. Dus in de winkels mondkapjes op.
Maar dat is ook ongeveer het enige wat er nog aan maatregelen in stand is hier. 1.5 meter? Nee joh! Nergens opties om handen te ontsmetten. Nergens worden wagentjes of mandjes gereinigd.

Voel mij in Nederland veel meer beschermd!

Wij hebben dus 2 specifieke winkels gedaan en zijn toen de stad weer uit gegaan :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:20

In albufeira zijn tientallen Nederlandse jongeren op de bon geslingerd . Ze dromden samen en hielden zich totaal niet aan de regels. Hoop dat de boetes torenhoog zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:21

Ik zit nog even te kijken naar Oostenrijk...
Maar €110 eindschoonmaak?! :wow:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:31

LadyMadonna schreef:
Ik zit nog even te kijken naar Oostenrijk...
Maar €110 eindschoonmaak?! :wow:

Even snel een doekje kun je nu niet maken als organisatie. Dus ondanks dat het veel is ( dubbele van normaal ) snap ik dit wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:34

[url]https://www.corendon.nl/griekenland/corfu/dassia/ikos-dassia?tab=price-calculation-tab#[filters]NLD/AMS-NLD/MST.X...CFU|||4171.CODAS..220820.0..[/url]

Iemand nog zin in een reisje naar Corfu?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:35

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:36

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:38

LadyMadonna schreef:
https://www.lc.nl/buitenland/Toeristen- ... gle.com%2F
36 toeristen positief getest (griekenland)

Hier was ik dus al bang voor....

Hoezo? Zijn voor een groot gedeelte aan de grens onderschept dus hebben het niet in Griekenland opgelopen. Voornamelijk Serviërs en die bleken het de afgelopen tijd allemaal wel weer goed te vinden . Alles open en besmettingen vliegen de pan uit , bvb Djokovic .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:40

Keet schreef:
Vandaag in Keulen geweest. Dus in de winkels mondkapjes op.
Maar dat is ook ongeveer het enige wat er nog aan maatregelen in stand is hier. 1.5 meter? Nee joh! Nergens opties om handen te ontsmetten. Nergens worden wagentjes of mandjes gereinigd.

Voel mij in Nederland veel meer beschermd!

Wij hebben dus 2 specifieke winkels gedaan en zijn toen de stad weer uit gegaan :(

Ik was inderdaad aan deze kant van Duitsland met dezelfde ervaring. Mijn schoon ouders zeiden wel dat ze in zuid Limburg( zeer vlak bij de grens) ook vonden dat daar zich ook niemand er aan hield. Hier vlak bij de stad Groningen vind ik het prima, over de grens bij Duitsland ook (op de Nederlanders na ) maar bij mijn werk (zuid oost Drenthe ) dramatisch! Het verschilt zo erg.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:41

Is dat in lires of pesos? _O- Man wat een prijzen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:48

Cookies schreef:
Is dat in lires of pesos? _O- Man wat een prijzen.

Ik hoop echt dat het een foutje is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:52

bigone schreef:
LadyMadonna schreef:
https://www.lc.nl/buitenland/Toeristen- ... gle.com%2F
36 toeristen positief getest (griekenland)

Hier was ik dus al bang voor....

Hoezo? Zijn voor een groot gedeelte aan de grens onderschept dus hebben het niet in Griekenland opgelopen. Voornamelijk Serviërs en die bleken het de afgelopen tijd allemaal wel weer goed te vinden . Alles open en besmettingen vliegen de pan uit , bvb Djokovic .

Nee, ze nemen het mee naar het relatief ongeschonden griekenland

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:32

Volgende week zitten er zo’n 2500 Nederlandse feestbeesten in Albufeira , allemaal examenfeestjes dis lang leve de lol en zuip maar raak. Die komen allemaal brak terug en hebben geen idee of het feesten of Corona is waardoor ze zich slecht voelen. Dat vind ik een veel groter risico.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:38

Ik ben gisteren teruggekomen van 4 dagen Brabant (paardenweekeind).
In onze verblijfplaats was het erg rustig, was nog niet voor een kwart vol, dus we hadden ruimte genoeg, was heerlijk. Maar op zondagmiddag zijn wij ergens wezen lunchen, we hadden van te voren gebeld om te reserveren. Ik heb me verbaasd hoe druk het was en ik heb helemaal niets gemerkt van Corona-maatregelen.
Niemand had een mondkapje, stonden ook geen dispensers om je handen te ontsmetten bij binnenkomst enz. Zeker geen anderhalve meter afstand-regel.
Vorige week vond ik dat in Rotterdam (en omstreken) beter geregeld. Dit was nog wel voor 1 juli, dus toen waren de voorschriften strenger.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:10

bigone schreef:
Volgende week zitten er zo’n 2500 Nederlandse feestbeesten in Albufeira , allemaal examenfeestjes dis lang leve de lol en zuip maar raak. Die komen allemaal brak terug en hebben geen idee of het feesten of Corona is waardoor ze zich slecht voelen. Dat vind ik een veel groter risico.

Deze groep houdt nu ook geen afstand, sowieso grootste deel onder 18 dus denk dat dat wel mee zal vallen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:43

De militaire politie heeft ingegrepen in Albufeira, meldt het AD:

https://www.ad.nl/buitenland/examenreis ... ~a1d9d789/

Een oud-huisgenootje van mij met Portugese echtgenoot postte op Facebook artikelen uit de Portugese media met dezelfde strekking. Althans volgens haar toelichting, haar Portugees is beter dan het mijne. ;)