Pareltjes schreef:Het geneuzel over de mondkapjes
De vouwkapjes 1,2,3 laags houden snot, speeksel en slijm enigzins tegen. Daarmee bescherm je ANDEREN tegen jouw rondvliegend keel,neus en mondsappen...
Idd met FFP 2 95% tegen virus FFP 3 97 %. Moet je de ogen ook beschermen, handen goed wassen en protocollen naleven. En maskers zonder filters dragen anders blaas je de hele besmetting weer de ruimte in.
Heel fijn dat mensen een hekel hebben aan het dragen van mondkapjes. Ik heb een bloedhekel aan mensen die het aan hun laars lappen, omdat ze het ongemakkelijk vinden. En willens en wetens ze gewoon weigeren te dragen en daarmee anderen kunnen besmetten. Daar bestaat een woord voor...iets beginnend met een a....
Je kunt ook een tussenweg bewandelen. Goed aansluitende zelf gemaakte kapjes waarin een filter past. Bestel een paar goede HEPA filters knip ze op maat en schuif ze erin. En ineens upgrade je je mondkapje naar een beter beschermend kapje voor jezelf. Goede HEPA filters beschermers tot 97 % tegen virusdeeltjes. Alleen zal je kapje nooit zo goed aansluiten waardoor er verlies zal optreden.
Ik weet niet of je het op mij doelde, maar ondanks dat ik er een behoorlijke schurft hekel aan heb, draag ik ze wel netjes als dat verplicht is. Dus ook afgelopen zaterdag in het ov netjes een mondkapje gedragen.