Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:04

nynke55 schreef:
Tja, ik moet morgen ook boodschappen doen, man gaat mee, die doet de boodschappen voor zijn moeder.

Dat vond ik vanmorgen dus ONTZETTEND vervelend: echtparen die (gezellig) samen boodschappen aan het doen waren. Staat de ene bij het rek en de andere met de kar midden in het gangpad. Je kan er niet bij en je kan er niet met voldoende afstand langs. Resultaat: complete filevorming, gelijk al in het eerste gangpad.

Is het echt noodzakelijk dat jullie samen gaan? Kan jij niet ook de boodschappen voor je schoonmoeder doen? Of kan je man niet ook jullie en haar boodschappen meenemen?

PS: ik deed voor 3 huishoudens boodschappen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:05

bigone schreef:
Niet alle lijsten worden direct geüpdatet.

Als ik alle gemeentes bij elkaar op tel kom ik uit op 2882 besmettingen, komt dus meer in de buurt bij de besmettingen van vandaag dan die van gisteren.
Al is het waarschijnlijk niet uit te vinden hoe het verschil komt en waarom er andere cijfers per gemeente op staan.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:06

brokjes schreef:
Isabonny schreef:
In Venlo broer van buurman van mijn collega overleden. Was pas 54 jaar. :( . Ben benieuwd of deze (lagere ) leeftijd ook in cijfers genoemd gaat worden.

Gecondoleerd!
Jongste leeftijd wordt 63 genoemd.

Volgensmij was de jongste ergens in de 20, voetbaltrainer die ook leukemie dacht ik had, waardoor het bij hem zo snel was gegaan..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:09

Jessix schreef:
Marie_Anne schreef:
In de liveblog van de NOS lees ik dat de Kindertelefoon en Meldpunt veilig thuis nu meer berichten krijgen over huiselijk geweld. Wat een naar bijverschijnsel van deze maatregelen ;( .
https://nos.nl/l/2327693

Klopt, ik werk voor de jeugdzorg en wij waren maandag direct al heel preventief bezig om de kwetsbare gezinnen in beeld te krijgen. Niet elke thuissituatie is zo fijn dat je ze even 3 weken met elkaar kan opsluiten...

Vreselijk |(
Maar sta er niet van te kijken, ik ben moeder van een zorgintensief kind en dat in deze periode is dat echt loodzwaar.. Hoor dat om me heen ook veel helaas.. Hoor weleens verhalen dat ik denk oei...
'gelukkig' gaat morgen de zorgboerderij van mijn zoon door, heeft hij even een dag rust, en om heel oneerbiedig te zeggen ik ook...

Als dit allemaal voorbij is heb ik mezelf beloofd te verwennen met iets :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:10

Vanmorgen ook boodschappen gedaan, geen rare dingen. Iedereen hield netjes afstand van elkaar. Ook geen hele gezinnen, ik heb welgeteld 1 stel gezien, de rest was allemaal alleen. Ook werd er constant opgeroepen om zoveel mogelijk alleen boodschappen te doen. Verder nu wel een leeg wc papier rek (vorige week vrijdag lag er volop) en het is duidelijk dat de kinderen thuis zijn, koekjes waren er nauwelijks meer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:16

Op zich is met 2 natuurlijk niet echt een probleem. Als ze beide niet hoesten.
Dan is het vaak toch de ene pakt dit de ander dat en binnen 10 minuten zijn ze de winkel weer uit.
Ik zag vorig week ook een moeder met een kindje, kan me daar niet aan storen. Kindje zat nergens aan. Een alleenstaande moeder kan het kind ook niet ineens laten verdwijnen :)
Wat ik vaak zie als het er meer zijn dat de winkel een speeltuin word, gillen rennen, zeuren om producten die ze ook vast pakken.
Ik zelf merk wel dat voor mij dat nu een groot verschil maakt.
Ik was gisteren bij het kruidvat voor allergie pilletjes. Hoest daar een vrouw van in de 60 in haar hand en gaat verder met zoeken wat ze nodig had. Daar erger ik me dus wel aan. Blijf thuis!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:18

Bij de Jumbo waar ik werk, hebben we vanaf vandaag voor de ingang een kraantje met zeep en desinfectiemiddel, plexiglas bij alles kassa’s én bij de kassa’s lijnen waar 1,5 meter tussen zit waar de klanten achter moeten staan.
Al het personeel krijgt ook een flesje handgel, wij gaan waarschijnlijk een ouderenuurtje invoeren en mensen die in de zorg werken, kunnen ‘s morgens hun boodschappenbriefje brengen, en ‘s avonds staan de boodschappen dan voor hun klaar.
Onwijs blij met zo’n werkgever!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:20

Sassii schreef:
Bij de Jumbo waar ik werk, hebben we vanaf vandaag voor de ingang een kraantje met zeep en desinfectiemiddel, plexiglas bij alles kassa’s én bij de kassa’s lijnen waar 1,5 meter tussen zit waar de klanten achter moeten staan.
Al het personeel krijgt ook een flesje handgel, wij gaan waarschijnlijk een ouderenuurtje invoeren en mensen die in de zorg werken, kunnen ‘s morgens hun boodschappenbriefje brengen, en ‘s avonds staan de boodschappen dan voor hun klaar.
Onwijs blij met zo’n werkgever!

+:)+

Misschien is klaarzetten voor ouderen ook nog een optie, zonder kosten.
Maar wat super dat jullie dit nu ook doen voor mensen in de zorg <3

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:22

Ik stond gister mijn prettig in Die Grenze dan vandaag in de Dirk.
Heb vandaag rustig mijn weekboodschappen kunnen doen. Had bloem/meel nodig voor Pannekoeken, maar dat was dus helemaal leeggeroofd. :') Ze hadden nog wel van die complete verpakkingen.

Bij Die Grenze hadden de medewerkers allemaal handschoentjes aan, had maar 1 medewerker een mondkapje voor (waarom zij wel en de rest niet) en was alles klein en opgepropt en hadden mensen echt scheit aan je persoonlijke ruimte.
Ik was blij dat ik daar snel weer weg kon met mijn koffie. :=

Bij Dirk was het echt rustig verder en op een enkel gezin of ouder en kind na ook alleen maar enkele personen.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:24

Maar die casieres met handschoentjes.. dat haalt toch niet uit als je ze niet na elke klant vervangt?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:25

Het is met kinderen ook best moeilijk, ze zitten ineens heel de dag thuis en alles is zo anders voor ze.
Ze vragen hier ook: 'mag ik alsjeblieft mee naar de winkel, ik zal heel goed opletten...'

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:26

LadyMadonna schreef:
Maar die casieres met handschoentjes.. dat haalt toch niet uit als je ze niet na elke klant vervangt?

Dat is schijnveiligheid inderdaad.
Net als zelf aandoen, maar tijdens het winkelen wel even aan je neus kriebelen. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:26

Mijn buren vinden duidelijk dat al deze maatregelen niet voor hen gelden -O-

Ze halen nog steeds de vriend van hun 14-jarige dochter 3x per week op. Anders is dochter lastig :x
En oma komt ook nog steeds 2x per week langs. Anders zit ze te lang alleen in haar flat.
Ik hoorde ze vanmiddag zeggen dat het nu wel leuk rijden is zo. Lekker rustig op de baan.
:\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:27

Hoe doen de gescheiden bokkers het hier met de kinderen? Gaan ze nog naar hun vader toe of nu niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:28

LadyMadonna schreef:

Het kan wel helpen om van je eigen gezicht af te blijven. Ik zou mij daar meer bewust van zijn met handschoentjes aan. Helaas mocht ik ze niet aan vandaag :+ Dus was het zelf maar opletten. Ik kreeg er spontaan kriebel van :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:32

_Penotti schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat is schijnveiligheid inderdaad.
Net als zelf aandoen, maar tijdens het winkelen wel even aan je neus kriebelen. :)

Ik had eerder deze week een klant in de winkel met een mondkapje voor.
Op het moment dat ze aan de balie in gesprek ging, zette ze deze af. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:34

Ik was net ook even in de stad. Wat een drukte. Heb het gevoel dat Corona niet in Drachten bestaat ofzo. Jumbo had wel is waare en handenwasplek buiten, maar alle broodjes liggen niet los verpakt maar gewoon allemaal nog in bakken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:34

_Penotti schreef:
Op zich is met 2 natuurlijk niet echt een probleem. Als ze beide niet hoesten.
Dan is het vaak toch de ene pakt dit de ander dat en binnen 10 minuten zijn ze de winkel weer uit.

Ik zit op de grens Groningen/Drenthe. Misschien/waarschijnlijk dat meer naar het zuiden van het land de urgentie al meer gezien en gevoeld wordt en mensen dus al efficiënter handelen? Vanochtend nog veel mensen die samen nog echt op hun gemakje aan het winkelen waren. En er echt geen enkele rekening mee hielden dat ze de boel volledig aan blokkeren waren.

Ik werd zo ongeveer aangekeken of ik van een andere planeet kwam met mijn wegwerphandschoenen en bankkaart in een boterhamzakje.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:47

Roodvos schreef:
nynke55 schreef:
Tja, ik moet morgen ook boodschappen doen, man gaat mee, die doet de boodschappen voor zijn moeder.

Dat vond ik vanmorgen dus ONTZETTEND vervelend: echtparen die (gezellig) samen boodschappen aan het doen waren. Staat de ene bij het rek en de andere met de kar midden in het gangpad. Je kan er niet bij en je kan er niet met voldoende afstand langs. Resultaat: complete filevorming, gelijk al in het eerste gangpad.

Is het echt noodzakelijk dat jullie samen gaan? Kan jij niet ook de boodschappen voor je schoonmoeder doen? Of kan je man niet ook jullie en haar boodschappen meenemen?

In principe zou dat kunnen, maar word erg lastig. Aangezien we niet in de buurt wonen en daarna dus naar zijn moeder gaan. Hij zou dan alle boodschappen moeten doen en geheid dat hij met het verkeerde thuiskomt. we gaan trouwens niet bij elkaar staan, hij doet zijn rondje en ik de mijne. Midden in het gangpad staan met je karretje is trouwens niet voorbehouden aan echtparen, er zijn een heleboel mensen die in hun eentje de boel weten te verstoppen.

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:48

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:49

Isabonny schreef:
In Venlo broer van buurman van mijn collega aan Corona overleden. Was pas 54 jaar. :( . Ben benieuwd of deze (lagere ) leeftijd ook in cijfers genoemd gaat worden.

Was die gezond of onderliggende problemen?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:49

Ik weet niet of het al gedeeld was, maar Amerikanen slaan massaal kogels in sinds de coronacrisis. Ik weet niet wat ze denken daarmee te kunnen doen? Virusdeeltjes neer knallen? Want bij een lockdown zou je in ieder geval niet meer buiten mogen komen om te schieten. 8)7

Dan ben ik toch blij dat wij hier voor WC-papier zijn gegaan... :+

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b742b321/

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:51

Waarschijnlijk hebben ze gewoon veel zombie films gekeken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:51

Jadeleigh263 schreef:
Ik weet niet of het al gedeeld was, maar Amerikanen slaan massaal kogels in sinds de coronacrisis. Ik weet niet wat ze denken daarmee te kunnen doen? Virusdeeltjes neer knallen? Want bij een lockdown zou je in ieder geval niet meer buiten mogen komen om te schieten. 8)7

Dan ben ik toch blij dat wij hier voor WC-papier zijn gegaan... :+

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b742b321/

Om hun WC papier te beschermen natuurlijk! :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:53

Roodvos schreef:
nynke55 schreef:

Voor mijn huishouden niet dan gaat 1 persoon. Als ik naar mijn ouders kijk, allebei 77, dan gaat mijn vader mee voor de zware dingen en het autorijden en mijn moeder beslist (op de drank na) wat er gekocht wordt. Vastgeroest in oude gewoontes, moeder alleen met de auto moet je niet willen, gevaarlijk. Rijbewijs wordt ook niet meer verlengt.
Mijn vader alleen dan komt hij thuis met, volgens mijn moeder, de verkeerde dingen.
Ik moet zeggen dat de winkel in de vergrijsde wijk waar mijn ouders wonen super rustig is. Niks geen gehamster, kom er zelf nu ook als ik echt naar een winkel moet.