[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:13

Sja, er zijn gewoon mensen voor wie het een onmisbaar stukje van de puzzel is
En dat is toch prima?
Zeker als ze dat puzzelstukje niet bij iemand door de strot duwen die het niet wil en voor wie de puzzel zonder kind ook compleet is maar op zoek gaan naar iemand die wel dezelfde puzzel aan het maken is

Liever dat dat dat ze stiekem stoppen met de pil oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:41

Hij heeft dat al een keer gehad dat door de strot duwen. Ik vind het dan best respectloos als zij hem dat opnieuw zou flikken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:50

Mannen zouden zich gewoon moeten laten steriliseren, dan kunnen ze er niet ingeluisd worden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:17

elnienjo schreef:
Mannen zouden zich gewoon moeten laten steriliseren, dan kunnen ze er niet ingeluisd worden.

Nou, inderdaad. Anders zou ik er nooit helemaal ontspannen bij lopen als ik een vent was. En een fysieke relatie had. Enzo

:D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:59

Dat is dus echt een van de hoofdredenen waarom ik geen kinderen wil! Wat nou als we niet overweg kunnen of het een rotkind is :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:37

Als ik me ga voort planten
Word het vast een hele erge adhd-er
Doemaareffelekkernietnee
Heb genoeg aan mijn eigen drukte en chaos thanks :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:00

Sowieso denk ik dat zo iemand of über kritisch gaat worden, want meneer moet én perfect vadermateriaal zijn én beter dan ex. Of heel gemakkelijk, als ik hem kan strikken om mij te bevruchten is het prima.

Bij dat verhaal uit de JM, bij de eerste lijken de ouders wel met elkaar te sparren, maar waar is de vader in het tweede verhaal? Idem waar is de vader in verhaal 3? Idem in verhaal 4?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:27

KarenQ schreef:
Laurora schreef:
Ik snap het ook echt niet, sowieso zou je imo toch wel een paar jaar samen moeten zijn met iemand voor je kunt zeggen of je überhaupt wil samenwonen, laat staan een wurm maken.
straks is ze binnen enkele maanden zwanger van haar tinderdonor, blijkt die vent helemaal geen vadermateriaal (niet meehelpen enzo)
Dan zou ik als ik haar was toch een zaaddonor zoeken, een kind uitpoepen en dan afwachten of er nog een man is die haar+kind wil, zeker als je je kinderwens ècht belangrijker vind dan je partner.

Ik moet zeggen dat dacht ik vroeger ook wel (oma praat), maar toen ik mijn vriend leerde kennen zijn we na één jaar ook samen een huis gaan zoeken. En ik ken diverse mensen in mijn omgeving die binnen een jaar zijn gaan samenwonen. Nu denk ik wel dat als je iets ouder bent, je er misschien ook wel ander mee om gaat? Of misschien is dit weer een specifiek groepje (zoals ik), want ze zijn allemaal nu al weer heel wat jaren bij elkaar. De meeste wel zonder (nieuwe) kinderen, dat wel.

Ja is ook zo, is ook meer mijn eigen ervaring hoor. Ken helaas veel mensen die binnen een jaar samen gingen wonen (of zelfs trouwen en/of kinderen krijgen) en enkele maanden daarna al weer uit elkaar gingen omdat er toch struggles kwamen om het huishouden, financiën enzovoorts.
Maargoed, aan de andere kant ken ik ook genoeg stellen die snel gingen samenwonen en tientallen jaren later nog steeds samen zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:52

Afbeelding

Vond deze wel toepasselijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:02

Volgens mij is het bij de buren massasprint. Hoor de hele tijd een kind gillen om mama en een fikse hoop gestommel.

De oudste is 7 of zoiets en de jongste hooguit 2... Ik lag op die leeftijd allang in bed. Ze komen zelfs boven de tv uit!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:23

Mars schreef:
[ [url=m/DQAptl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond deze wel toepasselijk :=

Hahaha deze vind ik ook iets te grappig :))

Varekaj: wat verschrikkelijk irritant zeg. Zou daar echt zo chagrijnig van worden..

Mijn man en ik wonen trouwens al samen sinds onze eerste date. Toen bleef hij slapen en hij is nooit meer weggegaan :+ na 11 maanden waren we verloofd en we zijn nu bijna 5 jaar verder en gelukkig gaat alles helemaal goed <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:34

Ik zie ook wel mensen snel samenwonen en binnen 1-2 jaar uit elkaar gaan. Maar daar had ik dan bij voorbaat al twijfel over hoe lang ze het vol zouden houden _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:08

Ik had ooit de woning van een collega overgenomen en ineens kwam hij weer terug in zijn oude huis en bleef ook gelijk maar _O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:07

Oooo, gaat dat zo! Thanks sizzle, voor de tip!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:44

Het lijkt me heel romantisch en alles om vrijwel direct samen te wonen maar ik ben toch wel blij dat mijn vriend en ik elkaar niet constant zien :+ zeker nu

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:00

Met mijn ex ben ik binnen 5 maanden gaan samenwonen, maar goed ik verhuisde naar Nieuw Zeeland voor hem dus dan krijg je dat. :') Met mijn huidige vriend ben ik na ruim anderhalf jaar gaan samenwonen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:41

Ik ben met mijn ex na de eerste date zo ongeveer gaan samenwonen, 8 jaar samen geweest.

Met mijn man nu was ik iets van 6 maanden samen voor we gingen samenwonen. 5 jaar en 4 huizen verder zijn we nog steeds heel gelukkig haha

Die verhalen van erin luizen omdat je zo graag een koter wil vind ik sowieso misselijk van de vrouw.

Maar aan de andere kant inderdaad, als je als man echt geen kinderen wil, wees dan ook zo mans om er een knoop in te laten leggen. Dan weet je zeker dat je ze niet meer krijgt, of dat je vrouw ze met een ander heeft gemaakt. In beide gevallen is het probleem opgelost lijkt me.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:24

Mijn ex wilde na 3 jaar nog niet samen wonen en wilde heel graag bij papa en mama blijven wonen. Met 26 mag dat wel een keer vind ik. Is een van de redenen dat het mijn ex is. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:38

Voor mij totaal onbegrijpelijk, maar een goede vriendin van mij is bezig met bewust-alleenstaand-moederschap (bam).

Ze heeft gestudeerd, een goede baan, eigen koopwoning, geen schulden etc. En de wens is sterk aanwezig. Alleen de behoefte aan een man is niet perse even groot.

Als ze de liefde van haar leven de komende jaren niet tegen komt, dan wil ze tegen de tijd dat ze midden dertig is dat traject in. Een goed afgewogen keuze.

Welke vorm het ook wordt, dat kind gaat enorm veel liefde krijgen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:51

Prima toch! Als ze ook een beetje een vangnet heeft..
Ik ben met een meisje bevriend geweest van een bam moeder, die moeder kreeg een hersenbloeding toen het meisje een tiener was. Zij heeft vanaf toen voor haar moeder moeten zorgen.. Later wist ze ook dat je wel voor dit soort situaties zorg kunt krijgen maar als jong tienermeisje weet je dat natuurlijk niet. Ook zat er wel een soort schaamte en schuldgevoel en alles waardoor ze uiteindelijk pas rond dr 30e uit huis durfde.. Dat was wel heel erg sneu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:21

Zulke zaken kun je natuurlijk nooit echt realistisch vooruit plannen helaas. Je vangnet kan ook wegvallen. Een paar jaar terug was er een ongeluk met een kabelbaan waarbij enkel een baby overleefd heeft en dus beide ouders dood waren %)

Een vriendin van mij is ook bam. Die heeft het super voor elkaar, daar kunnen veel gezinnen niet aan tippen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:24

Nee klopt, je kunt altijd mega pech hebben.. Maar zij hadden sowieso al nooit een vangnet. Al vanaf het begin al niet.
Als er iets met mijn ouders was gebeurd hadden ik en m'n broertje twee sets oom en tante gehad, en twee sets opa en oma. Nog naast vrienden en dergelijke van mijn ouders. Zij hadden helemaal niemand en dat is toch wel fragiel hoor, vind ik

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:47

Oude klasgenoot is ook een BAM met inmiddels 2 kindjes.
Loodzwaar soms zegt ze maar ze vindt het geweldig genieten en zou het niet anders gedaan hebben. :)
En ik gun het haar ook van harte, ze heeft alles zo goed overwogen en voorbereid etc voordat ze deze stap nam.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:23

Mijn vriend en ik zijn nu 7 en een half jaar samen, maar wonen nog steeds apart, beide bij onze ouders (vriend(32) heeft al wel op zichzelf gewoond en ook wel samen gewoond met een ex, maar is wegens omstandigheden weer tijdelijk bij zijn ouders ingetrokken. Ik(27) heb nog niet op mezelf gewoond.)
Vinden heel veel mensen raar, "want jullie zijn al zo lang samen!" maar wij vinden het voorlopig wel prima zo, we zien elkaar gewoon elke dag en pendelen wat heen en weer tussen de twee woningen, we slapen ook bij beide.
Vanaf eind dit jaar gaat de boerderij van mijn moeder in tweeën gesplitst worden waarbij ik en vriendlief uiteindelijk het ene deel gaan bewonen en mijn moeder het andere.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:31

Ik heb samengewoond, beviel niet. Ik weet niet of ik ooit wel weer wil samenwonen eigenlijk. Net als kinderen/ trouwen denk ik dat samenwonen niet per se het ultieme doel hoeft te zijn van alle relaties