Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:33

:') dat is ook grappig, die heeft geen flauw idee dus wat de verzendkosten zijn.

Van die laatste dame die een los artikel wou kreeg ik ook nog commentaar dat ze de losse prijs die ik er vervolgens voor vroeg nog al buiten proporties vond vergeleken met de prijs voor de set.

Ik heb maar niet meer uitgelegd waar de prijs op gebaseerd is en vriendelijk bedankt voor de interesse.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:22

Met DHL verzenden is wel goedkoper dan met PostNL. Dat doe ik de laatste tijd maar, scheelt weer wat.

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:25

Totdat DHL je pakket kwijt raakt, en je echt belachelijk helpt. Hier niet meer O:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:34

DoretteK schreef:
Totdat DHL je pakket kwijt raakt, en je echt belachelijk helpt. Hier niet meer O:)

Zijn ze al eens, maar was ie wel weer gevonden en netjes alsnog bij de ontvanger afgeleverd. Ze hielden mij keurig op de hoogte dus daarvan kan ik echt niks negatiefs melden.

PostNL is duurder en de service is tot nu toe een stuk beroerder :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:24

DoretteK schreef:

PostNL word je ook niet blij van als die je pakketje kwijt raken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:31

Verzend alleen via post.nl is ook gewoon makkelijker voor mij ook. DHL gewoon teveel ellende gehad en post.nl nooit problemen mee gehad.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:22

Ik geef ook de voorkeur aan post.nl maar ja,die hoge kosten.... Laatst dus toch iets met DHL verzonden,flink wat foto's gemaakt en duimen..en niet te vergeten,in de advertentie zetten dat het risico voor de koper is.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:47

dhl was laatst ook pakketje kwijt van mij.
De track en trace code was ook niet gelinkt aan het pakket.
en daarna slechte service van dhl.
Maar het pakketje is inmiddels wel gevonden en netjes afgeleverd.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:13

Nou, uiteindelijk item verkocht aan iemand die een normale prijs bood en verzendkosten wil betalen. En hij heeft het geld meteen overgemaakt! Dus ik ga nu het pakket meteen opsturen. Maar je moet echt langs veel eikels voordat je een normale koper vindt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:14

Zojuist top en in korte tijd gehandeld. Normale prijs vroeg ze ervoor en na betalen ging ze gelijk het artikel op de post doen. Maak je niet vaak meer mee.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:29

Ik ook... binnen een uur na plaatsing was het item betaald en opgehaald. Daar word ik zo blij van :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:08

Ineke2 schreef:
Ik ook... binnen een uur na plaatsing was het item betaald en opgehaald. Daar word ik zo blij van :D

Ging het maar altijd zo :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:12

Ik voelde mij gister een domme verkoper.
Stel kwam een artikel ophalen en vroeg of ze het over konden maken. Ik telefoon gehaald binnen en toen zei koper 'oh jij hebt ING dan kan dat met betaalverzoek" Ik dacht echt >;) Ondertussen in mijn hoofd denkend aan wat er mis kon gaan, waar iedereen voor waarschuwt en hoe ik dat moest doen want ik wilde mijn nummer niet geven.
Blijkt dus dat je via ING een betaalverzoek kan aanmaken en middels een QRcode kan de koper betalen.
weer wat geleerd dus O:)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:41

Ik heb het blijkbaar helemaal verkeerd gedaan, want iemand is niet blij met mij, laten we haar Miep noemen.

Ik kwam twee dagen geleden bij toeval op Facebook een zoekertje tegen van Miep voor een item waarvan ik net die middag had bedacht dat ik het beter kon verkopen omdat ik al een jaar niet gebruikt had.
Dus ik reageer op het zoekertje van Miep met een vage foto die nog op mijn mobiel stond dat ik er één had die bijna niet gebruikt was en dat ik nog betere foto’s zou maken, dat ze bij interesse maar een PB moest sturen. Dus ze stuurt bericht en vraagt wat ik ervoor wil hebben, ik geef aan dat het voor €75 inclusief verzenden weg mag. Zij geeft aan dat ze niet meer dan €65 wil uitgeven. Dus ik zeg, prima dan zet ik het wel op marktplaats, veel succes met de zoektocht.

Dus gisteren foto’s gemaakt en op marktplaats gezet voor €75.
Iemand reageert nog onder het zoekertje van Miep bij mijn bericht dat als Miep geen interesse had, zij het wel wilde overnemen. Dus ik reageer daar met een betere foto en de link naar de advertentie op marktplaats.

Miep stuurt mij gisterenavond bericht dat het er toch erg goed uitziet en dat ze wel een optie er op wil nemen. (??? Optie als in “ik wil het eventueel als ik niets anders kan vinden” ???) Maar Miep reageert gisterenavond niet meer op mijn reactie terug.

Binnen de kortste keren heb ik op marktplaats 6 bieders en die gaan zelfs over mijn vraagprijs heen en richting de nieuwprijs. Nou heb ik het ooit eens met korting gekocht en al snel waren de biedingen zelfs hoger dan wat ik ervoor betaald heb. Dus aan het einde van de ochtend, toen ik het wel best vond, een deal rond gemaakt met de hoogste bieder op dat moment.

Stuurt Miep mij bericht of ze mijn betaalgegevens mag, dan maakt zij de €75 over.
Ik meld dat ik het net via marktplaats verkocht heb voor X bedrag. Nu is Miep boos, want Miep vind dat zij al had aangegeven het te willen hebben en snapt niet dat ik het dan aan een ander verkoop.
Maar in mijn opinie is “Optie” geen koop of zie ik dat verkeerd? Ik vind het jammer voor haar, maar ook dat ze gewoon pech heeft, had ze het maar meteen moeten kopen voor die €75
Maar goed, nooit leuk als mensen niet blij met je zijn. De koper van het item is wel heel gelukkig, die zocht er ook al even naar, blijkbaar zijn ze nergens meer te koop.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:44

Nou over miep zou ik me niet druk maken. Had zij zich in het begin maar drukker moeten maken. Wat een miepert

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:47

“ Miep” heeft haar kans gehad... Wie het eerst betaald heeft het klaar punt.

Gedoe met optie dit, dat. Hou toch op. Pas als je betaald ben je er zeker van dat je het hebt. Twijfel je te lang heb je misschien pech.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:48

Ben jij accoord gegaan met haar "optie"?
In dat geval is het in mijn ogen niet netjes dat je het binnen 24 uur verkocht hebt aan een ander.

Zo niet, heeft ze geen enkel recht van spreken.

Was je idd akkoord gegaan met haar "optie", tip voor de volgende keer om de voorwaarden van die optie uit te schrijven.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:50

Oh ik herken dit helemaal, zoiets had ik laatst ook.
Ik denk dat je het goed hebt gedaan hoor, maar het is inderdaad niet leuk als mensen niet blij met je zijn.

Vandaag ook weer een pareltje, een bericht op een item dat gereserveerd staat. Het volledige bericht was:

“Prijs?”

Dus ik:

“Gereserveerd”

Ik had in gedachten al een flauw berichten terug gestuurd, maar toch maar niet. Maar als je zo communiceert dan kan ik het ook niet opbrengen om heel beleefd en uitgebreid te reageren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:51

Cobiie ik lees dat Miep niet meer had gereageerd op de reactie van Daphara over de “ optie” die Miep wilde.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:52

Ik denk dat Miep in dit geval haar naam eer aan doet, je had haar geen betere naam kunnen geven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:09

Ineke2 schreef:
Cobiie ik lees dat Miep niet meer had gereageerd op de reactie van Daphara over de “ optie” die Miep wilde.

Dat klopt, ik snapte niet helemaal wat ze bedoelde met optie. En ze reageerde daar gisteren ook niet meer op. Ik ben nergens mee akkoord gegaan, want op het moment dat ze het bericht over de optie stuurde waren de biedingen op marktplaats al over mijn €75 vraagprijs heen. Ik zou haar dus verwezen hebben naar marktplaats om daar vrolijk mee te bieden als ze had verteld dat optie voor haar betekende dat ze het wilde kopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 21:15

Dan heeft Miep geen recht op miepen. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:29

MizzMontana schreef:
Oh ik herken dit helemaal, zoiets had ik laatst ook.
Ik denk dat je het goed hebt gedaan hoor, maar het is inderdaad niet leuk als mensen niet blij met je zijn.

Vandaag ook weer een pareltje, een bericht op een item dat gereserveerd staat. Het volledige bericht was:

“Prijs?”

Dus ik:

“Gereserveerd”

Ik had in gedachten al een flauw berichten terug gestuurd, maar toch maar niet. Maar als je zo communiceert dan kan ik het ook niet opbrengen om heel beleefd en uitgebreid te reageren.

Dit zou ik wel vervelend hebben gevonden. Gereserveerd betekent vaak genoeg niet verkocht door afhakers. Als ik dan interesse had gehad en de prijs staat niet in de advertentie.. Dan kun je die nergens vinden omdat de prijs vervangen wordt door 'gereserveerd'.

Wellicht had ik reserve willen zijn, maar als iemand 5 euro minder vraagt dan de nieuwprijs (bij wijze van) is dat niet zo interessant.

Daarom zet ik altijd de vraagprijs ook nog in de advertentietekst.

Enne... Inderdaad. Miep moet niet zo miepen. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:41

Mjah dan had ik als ik het de moeite waard vind om een berichtje te sturen iets gestuurd als:

“ Hallo ik zie dat het item op gereserveerd staat, alsnog heb ik interesse mocht de koop niet doorgaan. De prijs zie ik niet in de advertentie staan, kunt u mij die vast laten weten?”

Dat komt toch anders over als alleen “ prijs?”

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:57

Word sowieso al moe van de mensen die alleen reageren met “prijs?”
Volgens mij kunnen we gewoon normaal communiceren en hele zinnen schrijven toch? Weet al meteen dat als iemand maar een woord kan typen de verdere communicatie ook gewoon niks word.