Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik vind een klacht indienen namelijk best heftig en weet niet wat dan de consequenties zijn voor de bezorger?
Cayenne schreef:Die illusie heb ik idd niet![]()
Ik snap uberhaupt niet dat hij altijd nonstop met oortjes keihard loopt te bellen tijdens het bezorgen. Dat werkt toch niet?
kiki1976 schreef:* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)
Veulen84 schreef:kiki1976 schreef:* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)
Deze heeft nog een ankertje. We krijgen idd het aankoopbedrag vergoed. Maar ik heb vorig jaar wel echt keer het meest bizarre ooit gehad. We versturen best veel vloeistoffen en dat gaat 99 van de 100 keer goed. Maar soms gaat het fout. Meestal herstellen we het gewoon. Maar in dit geval wisten we niet wat er mis was. Pakket werd niet afgeleverd, zou naar afhaalpunt gaan. Maar daar kwam het niet. Na 2 weken pingpongen antwoord van de postnl. Pakket was beschadigd, vloeistof gaan lekken. Pakket vernietigd... Pardon, je hebt wat? Ja vernietigd. Gene bewijs van de schade, geen mogelijkheid voor ons om de schade op te nemen en te kijken of het te redden was. Gewoon weg. Als je kunt aantonen dat de postnl je pakket door hun eigen fout niet kan afleveren heb je recht op een vergoeding. Die vergoeding is iets van 3 euro de kg. We kregen iets van 9 euro terug. Uiteindelijk na heel veel boze woorden ook nog de verzendkosten. Geen andere vergoeding, want we moesten dan aantonen dat het deugdelijk verpakt was. Dat konden we niet, want pakket was vernietigd.
chevax schreef:Nog even over die klacht: ga je dat echt doen? Preventief een klacht indienen terwijl je niet weet welke gevolgen het voor de bezorger heeft (waar tot op dit moment niks fout is gegaan)? Ik zou me daar zelf niet zo fijn bij voelen. En ja, wachten tot iets fout gaat is ook vreemd. Maar toch..
Spreek ‘m nog eens aan en zeg tegen hem dat je een klacht indient als het niet verandert.
En dossieropbouw… Ik vind dit erg grote woorden en acties voor een situatie die er niet is.
kiki1976 schreef:chevax schreef:Nog even over die klacht: ga je dat echt doen? Preventief een klacht indienen terwijl je niet weet welke gevolgen het voor de bezorger heeft (waar tot op dit moment niks fout is gegaan)? Ik zou me daar zelf niet zo fijn bij voelen. En ja, wachten tot iets fout gaat is ook vreemd. Maar toch..
Spreek ‘m nog eens aan en zeg tegen hem dat je een klacht indient als het niet verandert.
En dossieropbouw… Ik vind dit erg grote woorden en acties voor een situatie die er niet is.
Maar er gaat wel iets fout. De bezorger belt niet aan en laat het pakket buiten achter.
Je zou maar een pakket ontvangen met bv elektronica, leuk buiten neer gedumpt met bv regen.
Bewijs jij als klant maar dat de postbode dat gedaan hebt naar de verzender. Want T&T code geeft bezorgd aan. Anderzijds moet de verkoper ervoor zorgen dat het op de correcte wijze bij de koper komt.
chevax schreef:heel veel mensen laten bezorgen op tijden dat ze zelf goed weten dat ze niet thuis zijn. En dan kom je bij een huis waar je de bewoners op de bank ziet zitten, je ziet dat ze jou zien en dan zet je het voor de deur.