Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:56

Ik heb er dit jaar al drie klachten voor ingediend en er verandert weinig, dus ik gok dat die consequenties er niet of nauwelijks zijn :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:58

Cayenne schreef:
Ik vind een klacht indienen namelijk best heftig en weet niet wat dan de consequenties zijn voor de bezorger?

Ik vind dat echt een prima reden om een klacht in te dienen. Ook al voor er daadwerkelijk een pakketje gestolen wordt bij jullie. En qua gevolgen: ik steun de bezorgers van harte in iedere georganiseerde actie / staking / vakbond die ze zouden willen om de omstandigheden te verbeteren. Maar het werk dan maar deels niet doen vind ik eigenlijk niet ok.
En het raakt dus ook niet alleen jou, het raakt ook de verkopers van pakketjes die dus deels voor de schade opdraaien omdat de verzekering van Postnl dus een slechte dekking biedt. Het raakt de buurt omdat het dus blijkbaar erg lucratief is voor dieven om een ronde achter de bezorgers aan te gaan. En het raakt de bezorgers die hun werk wel helemaal willen doen maar te lage tarieven krijgen omdat postnl hun tarieven baseert op werk dat niet helemaal gedaan wordt.

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:16

Gewoon een klacht indienen inderdaad, zo spannend zijn die consequenties niet.
9 van de 10x was het bij ons een foei, niet weer doen en ging het goed. De hardnekkige bezorgers kregen uit eindelijk wel flink op hun kop, maar dan moet je als leidinggevende wel weten dat er klachten zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:21

En dan is het ook wel terecht dat ze op hun kop krijgen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:38

De meningen zijn eensgezind dus :D Duidelijk en heel erg bedankt!
Dan ga ik toch een klacht indienen!

Shadow0: Dat het ook de verkopers raakt had ik nog niet eens aan gedacht! Daar heb je inderdaad gelijk in!

Froukje: Dat is idd ook zo! Al is het alleen al om een dossier op te bouwen bij hun werkgever!
Bij klachten van anderen over dezelfde bezorger is er dan in ieder geval een eerdere melding terug te vinden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:47

Heb alleen niet de hoop dat het gelijk opgelost is, want volgens mij heb je best wel een koppige bezorger getroffen. :+ Hij heeft je echt wel gehoord toen je het zelf tegen hem gezegd hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:48

Die illusie heb ik idd niet :')
Ik snap uberhaupt niet dat hij altijd nonstop met oortjes keihard loopt te bellen tijdens het bezorgen. Dat werkt toch niet? :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:57

Wij hadden ook een groepje die altijd met elkaar aan bellen zijn tijdens het bezorgen, als je 180/200 adressen moet doen is een beetje motivatie van een collega soms wel prettig. Zeker als je er niemand thuis is of poedersuiker weer of..

Maar die bellen wel gewoon keurig aan en zijn ook gewoon vriendelijk aan de deur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:58

Cayenne schreef:
Die illusie heb ik idd niet :')
Ik snap uberhaupt niet dat hij altijd nonstop met oortjes keihard loopt te bellen tijdens het bezorgen. Dat werkt toch niet? :=

Dat doen ze hier ook :')
En ook niet ophouden met bellen als ze je pakket geven. Denk regelmatig dat ie tegen mij aan het praten is maar dat is dan gewoon tegen de telefoon.

Als ze überhaupt al aanbellen want de meeste lopen gelijk door naar achter en leggen het in de veranda.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:02

De DHL bezorger gooit hier ook alles onder de plantentafel, of ik nou thuis ben of niet. Maar die is als de dood voor mijn konijnen dus die probeert hier altijd zo snel mogelijk het erf weer af te komen := Dus dat heb ik maar gewoon geaccepteerd, ben allang blij dat hij het wel gewoon bezorgd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:57

Hahahaha ik ben visueel ingesteld en zie de DHL bezorger al wegrennen a la Jack Sparrow op het strand, met een horde konijnen achter 'm aan _O-

--

Hier gaan veel vooral onbekende bezorgers vaak meteen een meter achteruit als ze aanbellen omdat ze de hond dan horen aanslaan en het is een grote hond - die gewoon achter de deur zit haha maargoed. DHL zet het hier ook op de stoep voor de deur en de chauffeur zit alweer bijna in de auto voordat er open gemaakt is geworden :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 00:04

kiki1976 schreef:
* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)

Deze heeft nog een ankertje. We krijgen idd het aankoopbedrag vergoed. Maar ik heb vorig jaar wel echt keer het meest bizarre ooit gehad. We versturen best veel vloeistoffen en dat gaat 99 van de 100 keer goed. Maar soms gaat het fout. Meestal herstellen we het gewoon. Maar in dit geval wisten we niet wat er mis was. Pakket werd niet afgeleverd, zou naar afhaalpunt gaan. Maar daar kwam het niet. Na 2 weken pingpongen antwoord van de postnl. Pakket was beschadigd, vloeistof gaan lekken. Pakket vernietigd... Pardon, je hebt wat? Ja vernietigd. Gene bewijs van de schade, geen mogelijkheid voor ons om de schade op te nemen en te kijken of het te redden was. Gewoon weg. Als je kunt aantonen dat de postnl je pakket door hun eigen fout niet kan afleveren heb je recht op een vergoeding. Die vergoeding is iets van 3 euro de kg. We kregen iets van 9 euro terug. Uiteindelijk na heel veel boze woorden ook nog de verzendkosten. Geen andere vergoeding, want we moesten dan aantonen dat het deugdelijk verpakt was. Dat konden we niet, want pakket was vernietigd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:17

Veulen84 schreef:
kiki1976 schreef:
* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)

Deze heeft nog een ankertje. We krijgen idd het aankoopbedrag vergoed. Maar ik heb vorig jaar wel echt keer het meest bizarre ooit gehad. We versturen best veel vloeistoffen en dat gaat 99 van de 100 keer goed. Maar soms gaat het fout. Meestal herstellen we het gewoon. Maar in dit geval wisten we niet wat er mis was. Pakket werd niet afgeleverd, zou naar afhaalpunt gaan. Maar daar kwam het niet. Na 2 weken pingpongen antwoord van de postnl. Pakket was beschadigd, vloeistof gaan lekken. Pakket vernietigd... Pardon, je hebt wat? Ja vernietigd. Gene bewijs van de schade, geen mogelijkheid voor ons om de schade op te nemen en te kijken of het te redden was. Gewoon weg. Als je kunt aantonen dat de postnl je pakket door hun eigen fout niet kan afleveren heb je recht op een vergoeding. Die vergoeding is iets van 3 euro de kg. We kregen iets van 9 euro terug. Uiteindelijk na heel veel boze woorden ook nog de verzendkosten. Geen andere vergoeding, want we moesten dan aantonen dat het deugdelijk verpakt was. Dat konden we niet, want pakket was vernietigd.

Eerder kreeg je het aankoop bedrag terug maar sinds kort dus helaas niet meer.
Ze willen nu je verkoop factuur van de klant, je inkoop factuur van het artikel. Zelfs de verzendkosten die jij betaald hebt aan de groothandel krijg je niet vergoed meer.
Eerder kreeg je idd het verkoopbedrag retour

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:18

Wat belachelijk zeg.

Zij kunnen van alles fout doen en jij mag ervoor betalen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:19

Ik geloof dat ik ook maar zoiets ga opzetten. Mensen laten betalen, dan verkloot ik het en betaal ik maar een klein beetje terug. Ik zie een goede inkomstenbron aankomen 8)7

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:52

Euh! DHL, we hebben u gemist. Maar waar het pakketje gebracht is??

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:00

Komen die niet gewoon morgen nog een keer?
Was hier laatst wel, toen we niet thuis waren omdat we geen idee hadden, tot een half uur voor aflevering, dat ze die dag zouden komen.

Kwamen keurig netjes de volgende dag opnieuw.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:02

Hier ook met DHL en dat terwijl ik gewoon thuis was. Volgens de mail wordt het morgen naar een of ander vaag pakketpunt in de naastgelegen woonwijk gebracht. Wel balen, want nu moet ik er weer zelf achteraan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:13

Nog even over die klacht: ga je dat echt doen? Preventief een klacht indienen terwijl je niet weet welke gevolgen het voor de bezorger heeft (waar tot op dit moment niks fout is gegaan)? Ik zou me daar zelf niet zo fijn bij voelen. En ja, wachten tot iets fout gaat is ook vreemd. Maar toch..
Spreek ‘m nog eens aan en zeg tegen hem dat je een klacht indient als het niet verandert.

En dossieropbouw… Ik vind dit erg grote woorden en acties voor een situatie die er niet is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:43

Er gaat wel iets fout, want hij belt niet aan. Daar mag hij best op aangesproken worden, en als hij dan niet luistert naar de klant dan is zijn leidinggevende toch echt de volgende persoon die dat mag gaan oplossen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:02

Vind ik ook. Ze heeft hem al eens aangesproken. Als je er dan niks mee doet moet je ook niet zeuren als iemand wel een klacht indient.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:06

En als je een bedrijf bent dat goede service wil bieden, dan wil je juist graag dat mensen snel melden. Niet om je bezorgers zo hard mogelijk te benadelen, maar wel om hun werk goed te doen en snel iets te kunnen veranderen, in plaats van pas nadat er een boel pakketjes verloren zijn. Klachten willen ontvangen (en ook klachten indienen) gaat niet om mensen pesten of 'erbij lappen', maar in eerste instantie om dingen te willen verbeteren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:54

chevax schreef:
Nog even over die klacht: ga je dat echt doen? Preventief een klacht indienen terwijl je niet weet welke gevolgen het voor de bezorger heeft (waar tot op dit moment niks fout is gegaan)? Ik zou me daar zelf niet zo fijn bij voelen. En ja, wachten tot iets fout gaat is ook vreemd. Maar toch..
Spreek ‘m nog eens aan en zeg tegen hem dat je een klacht indient als het niet verandert.

En dossieropbouw… Ik vind dit erg grote woorden en acties voor een situatie die er niet is.

Maar er gaat wel iets fout. De bezorger belt niet aan en laat het pakket buiten achter.
Je zou maar een pakket ontvangen met bv elektronica, leuk buiten neer gedumpt met bv regen.
Bewijs jij als klant maar dat de postbode dat gedaan hebt naar de verzender. Want T&T code geeft bezorgd aan. Anderzijds moet de verkoper ervoor zorgen dat het op de correcte wijze bij de koper komt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:11

kiki1976 schreef:
chevax schreef:

Maar er gaat wel iets fout. De bezorger belt niet aan en laat het pakket buiten achter.
Je zou maar een pakket ontvangen met bv elektronica, leuk buiten neer gedumpt met bv regen.
Bewijs jij als klant maar dat de postbode dat gedaan hebt naar de verzender. Want T&T code geeft bezorgd aan. Anderzijds moet de verkoper ervoor zorgen dat het op de correcte wijze bij de koper komt.

Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Maar een melding maken van een situatie die er niet is, tja, ik vind daar iets van. Ik kan me prima voorstellen dat je je ergert, maar ik zie hier termen als "dossieropbouw" voorbijkomen. Dat vind ik vrij fors. Spreek de bezorger dan zelf nog eens duidelijk aan dat je het meldt als het niet verandert. Er zál inderdaad maar een pakket met electronica worden gedumpt... Alleen is dat bij TS (die een klacht wil indienen) niet gebeurd.

En dat het niet hoort dat een bezorger iets neerzet en niet aanbelt, dat klopt. Maar stel je het leven als bezorger eens in: je bent altijd het haasje, je móét zoveel pakjes per dag bezorgen, heel veel mensen laten bezorgen op tijden dat ze zelf goed weten dat ze niet thuis zijn. En dan kom je bij een huis waar je de bewoners op de bank ziet zitten, je ziet dat ze jou zien en dan zet je het voor de deur. Dat is niet correct, maar in de huidige consumptiemaatschappij waarin we allemaal onze pakjes liefst dezelfde dag krijgen, kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:30

chevax schreef:
heel veel mensen laten bezorgen op tijden dat ze zelf goed weten dat ze niet thuis zijn. En dan kom je bij een huis waar je de bewoners op de bank ziet zitten, je ziet dat ze jou zien en dan zet je het voor de deur.

Leuke aannames doe je, maar die zijn hier niet van toepassing. In dit geval is een klacht een niet meer dan logische stap. Ja, ze kan de bezorger zelf aanspreken (als ze die toevallig een keer wél ziet), maar dat is al eens gedaan en dit is een prima reden om te klagen.