Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:38

Moonfight schreef:
- Wij krijgen misschien nog wel een stuk extra dan waar het nu om gaat. Met een ruiling in 2015 zijn de buren er namelijk 170 vierkante meter op vooruit gegaan. Mocht het nu opnieuw 50/50 verdeeld worden dan komt de helft daarvan weer terug bij ons perceel.

Ik zou me kapot lachen _O- _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:52

Nog meer ruimte voor meer bokkers op de barbecue. Tot na 12:00 toch? _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:11

Citaat:
Na nog een uur steggelen over hoe dat vorm word gegeven is er door iedereen een handtekening gezet onder een voorlopige overeenkomst. Dit word nu nog verder uitgewerkt door beide advocaten.

Ik heb niet veel vertrouwen in de advocaat van de buren en zou dus deze uitwerking op de letter uitpluizen voor ik voor akkoord zou tekenen ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:20

Wow, wat een soap.

Petje af dat je zo rustig blijft. Is ook makkelijker naarmate de buren zelf hun graf dieper graven maar toch ... dat valt niet mee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:21

DubbelFun schreef:
Citaat:
Na nog een uur steggelen over hoe dat vorm word gegeven is er door iedereen een handtekening gezet onder een voorlopige overeenkomst. Dit word nu nog verder uitgewerkt door beide advocaten.

Ik heb niet veel vertrouwen in de advocaat van de buren en zou dus deze uitwerking op de letter uitpluizen voor ik voor akkoord zou tekenen ;)

Ze hebben een nieuwe advocaat die zich niet goed ingelezen heeft. Misschien dacht de man in kwestie wel "kansloze klus, niet te veel tijd aan spenderen". :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:49

Wat een verhaal weer. Laten we hopen dat het nu eindelijk eens klaar is.
Overigens zal en kan het Kadaster niet "zomaar" zelf de grenzen aanpassen. Elke grens wordt aangewezen en dmv rijksdriekhoekcoördinaten vastgelegd. Dus ik zie het zonnig voor jullie in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:50

Nou gunstige ontwikkelingen dus. Mooi. Ik hoop voor jullie zo dat hier snel een einde aan gemaakt kan worden.
Je weet wel zeker dat opmeten en door de helft oplevert wat je wil? Want je weet zeker dat je dan hetzelfde/gunstiger uitkomt? Waarom stemmen de buren dan zo enthousiast in hiermee?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:08

Suzanne F. schreef:
Nou gunstige ontwikkelingen dus. Mooi. Ik hoop voor jullie zo dat hier snel een einde aan gemaakt kan worden.
Je weet wel zeker dat opmeten en door de helft oplevert wat je wil? Want je weet zeker dat je dan hetzelfde/gunstiger uitkomt? Waarom stemmen de buren dan zo enthousiast in hiermee?

Dit vroeg ik me ook af, of ze weten het nog niet, of er is wat anders aan de hand.

Wel fijn dat de zitting een goed gevoel heeft achter gelaten en dat er mogelijkheden worden vastgelegd.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 12:25

Je moet het eigenlijk zo zien
Perceel ouders 1,5 hectare --> Verdeeld onder 2 broers 1993, beide 7500 vierkante meter, 1994 ingetekend door kadaster waarbij beide percelen 7500 vierkante meter groot waren.

Het kadaster zet nu die grens dus 10 meter verderop uit dan de buren. Volgens de buren hebben zij goed onthouden waar de grens was en het kadaster heeft stiekem de lijn verplaatst. Wij hebben meer vertrouwen in het oordeel van de kadaster dan het geheugen(en eerlijkheid) van de buurman. De rechtbank ook (vanwege eerdere vonnis).

MAAR mocht nu blijken dat het hek wel goed staat (en ieder dan 7500 heeft) dan hebben wij ook gewoon alles geleverd gekregen wat wij gekocht hebben. En dat is natuurlijk nu het probleem voor ons, de buurman heeft een stuk grond ingepikt wat aan ons geleverd zou moeten zijn. Dus als dat niet het geval is dan is dat ook gewoon eerlijk (minder leuk voor ons, maar wel eerlijk).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:32

Jemig, wat een gedoe voor jullie zeg! Gillende buurman etc :')
Eigenlijk had jij een lijst van 6 meter lang moeten uitrollen met daarop alle problemen met de buren beschreven }> Maar ik snap dat je liever de eer aan jezelf hebt gehouden :P

Klinkt alsof jullie goed onderweg zijn naar een einde aan deze soap! Ik ben benieuwd naar de afloop!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:37

Moonfight schreef:
Je moet het eigenlijk zo zien
Perceel ouders 1,5 hectare --> Verdeeld onder 2 broers 1993, beide 7500 vierkante meter, 1994 ingetekend door kadaster waarbij beide percelen 7500 vierkante meter groot waren.

Het kadaster zet nu die grens dus 10 meter verderop uit dan de buren. Volgens de buren hebben zij goed onthouden waar de grens was en het kadaster heeft stiekem de lijn verplaatst. Wij hebben meer vertrouwen in het oordeel van de kadaster dan het geheugen(en eerlijkheid) van de buurman. De rechtbank ook (vanwege eerdere vonnis).

MAAR mocht nu blijken dat het hek wel goed staat (en ieder dan 7500 heeft) dan hebben wij ook gewoon alles geleverd gekregen wat wij gekocht hebben. En dat is natuurlijk nu het probleem voor ons, de buurman heeft een stuk grond ingepikt wat aan ons geleverd zou moeten zijn. Dus als dat niet het geval is dan is dat ook gewoon eerlijk (minder leuk voor ons, maar wel eerlijk).

Hoeveel je zelf hebt kun je natuurlijk uitmeten/berekenen, dan weet je gelijk hoeveel je eventueel nog zou missen :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:44

Wat is het toppunt van geduld?

Moonfight zijn en rustig blijven (jaren) met zulke vreemde buren.

Ts hulde voor je aanpak.
Lees alles goed na. Advocaat is nieuw en je buren happen wel heel snel toe.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:48

Die buurman is echt niet goed he?
Ik zou me rot lachen als jullie nog een stuk extra krijgen :=

Loopt er nu ook nog een zaak over de dakkapel of hebben ze dat laten zitten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:29

Moonfight schreef:
Dus allemaal best blij mee! Hopen dat we dit kunnen doorzetten en dat ze niet terug krabbelen bij meer onderzoek. Ik ben zelf wel echt een beetje gaar, gaat je toch niet in de koude kleren zitten als iemand telkens loopt te roepen dat je dieren allemaal ellendig zijn, niet verzorgd worden en dat de hele buurt dat ook vind (horen wij nooit van iemand anders dan onze lieve buurtjes maargoed). Dan krijg je toch de neiging om in de verdediging te willen schieten, ookal ben je ze dat helemaal niet verantwoord.

Herkenbaar hoor! Ik zit al jaren in een strijd met de vader van mijn zoontje die mij op alle mogelijke manieren van kindermishandeling beschuldigd. Onderzoek van de raad v kinderbescherming, veilig thuis e.d. zijn volgens hem allemaal gemanipuleerd :roll:
Ik wéét dat het niet waar is, dat de instanties hem ook niet geloven e.d., maar toch is het heel heftig om alsmaar te horen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:58

Jes schreef:
Die buurman is echt niet goed he?
Ik zou me rot lachen als jullie nog een stuk extra krijgen :=

Loopt er nu ook nog een zaak over de dakkapel of hebben ze dat laten zitten?

Ik lees eigenlijk alleen maar mee, maar bovenstaande is dus echt een keer gebeurd bij meester Frank visser van sbs :+
Zeurpieten spanden zaak aan omdat de buren grond hadden ingepikt en de uitspraak van Frank visser was dat er nog een stuk van hun naar de buren moest :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:42

Ik krijg de indruk dat TS er prima mee zou kunnen leven (nou ja, prima, beetje zuur zou het wel zijn) als er nog grond van hen naar de buren zou moeten. Zo lang het maar formeel/gedocumenteerd duidelijk is wat van wie is en iedereen zich daaraan houdt en niet op eigen houtje een beetje landjepik gaat zitten spelen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:54

Ik denk dat ik was verhuisd, al wonen jullie daar zeker erg mooi Moonfight :) Maar ik denk dat ik me ook teveel aantrek wat anderen van me vinden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:01

Dus als ik het goed begrijp werd eerst steeds gekeken of de grens klopte zoals hij in de akte stond en nu wordt dat overboord gegooid en wordt er gekeken of ieder de helft van die 1,5 ha heeft?
Het klinkt als een goede oplossing, maar stel dat het zou kloppen dat ieder precies de helft al heeft, dan zou dit allemaal voor niks geweest zijn?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 17:22

imaudy schreef:
Dus als ik het goed begrijp werd eerst steeds gekeken of de grens klopte zoals hij in de akte stond en nu wordt dat overboord gegooid en wordt er gekeken of ieder de helft van die 1,5 ha heeft?
Het klinkt als een goede oplossing, maar stel dat het zou kloppen dat ieder precies de helft al heeft, dan zou dit allemaal voor niks geweest zijn?

Dat zou wel erg zuur zijn, veel ellende-stress-gedoe-kosten voor een officiële bevestiging na al die jaren. Het enige wat dan wel zeker is dat er wat dat betreft dan geen gedoe meer kan zijn...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:31

Ja maar waarom is dit niet veel eerder voorgesteld dan? Voordat de rechtszaak startte zal TS en de advocaat er echt wel zeker van zijn geweest dat de buren onterecht een stuk grond van hen hebben. Anders begin je die zaak niet.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 19:49

Suzanne F. schreef:
Ja maar waarom is dit niet veel eerder voorgesteld dan? Voordat de rechtszaak startte zal TS en de advocaat er echt wel zeker van zijn geweest dat de buren onterecht een stuk grond van hen hebben. Anders begin je die zaak niet.

Wij hebben dit al eens voorgesteld voordat we de rechtszaak hadden gestart. In de periode dat er aangetekende brieven heen en weer gingen.

Maarja, dat was voordat ze de zaak verloren hadden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:20

Nobelprijs voor de vrede voor jou zeg. Pffff die mensen zijn echt niet te doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:31

Ts ik heb wel een vraagje eigenlijk. Ik vind je topic interessant om te volgen, of met andere woorden "popcorn waardig". Maar vraag me af waarom je dit topic nog hebt? Wij hebben zelf de nodige issues met de buren vergelijkbaar met die van jou (handhavings verzoeken, rechtzaken etc) maar behalve deze kleine note zou ik er geen topic over (durven) openen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:39

Maartje1990 schreef:
Ts ik heb wel een vraagje eigenlijk. Ik vind je topic interessant om te volgen, of met andere woorden "popcorn waardig". Maar vraag me af waarom je dit topic nog hebt? Wij hebben zelf de nodige issues met de buren vergelijkbaar met die van jou (handhavings verzoeken, rechtzaken etc) maar behalve deze kleine note zou ik er geen topic over (durven) openen.

Ik wil zeker niet voor ts spreken, maar ik kan zelf heel goed begrijpen waarom dit topic er is. Het begint ooit ergens met advies vragen en vervolgens blijf je updates delen, en blijven mensen je verhaal volgen. Het is soms heel prettig om een luisterend oor te hebben, of om even je verhaal kwijt te kunnen aan andere mensen dan je naasten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:08

en wel fijn om even afstand te nemen, tenslotte wordt er ook grappig gereageerd af en toe en dat helpt wel een beetje om er de moed in te houden in zo'n situatie.