Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:19

Meeste kraagjes op kinderkleding is gewoon nepbont hoor :)

Gup slaapt in een longsleeve in een hydrofiele zomerslaapzak zonder mouwen op zijn lam onder een wollen deken. Die laatst genoemde ligt in de ochtend altijd op een hoopje aan het einde van zijn ledikant.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:22

Dat weet ik maar dat is bij deze jas niet zo.

Denk dat zo'n schaapje om op te slapen ook wel een goed idee is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:26

Schaapjes zijn heerlijk knus :+: en goed voor de gezondheid (minder kans op COPD later)
Heb voor de baby al een prachtig vachtje uitgezocht voor in de cosleeper

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:26

Keet schreef:
Gup slaapt in een longsleeve in een hydrofiele zomerslaapzak zonder mouwen op zijn lam onder een wollen deken.

Hier idem tot afgelopen nacht. Hij werd toch wat koud wakker, dus ik denk dat hem vanavond een pyjamabroekje aan ga doen. Het raam staat altijd op een kiertje en daar kwam vannacht toch veel kou doorheen, maar vind frisse lucht belangrijker, dus maar een laagje extra.

Het schijnt dat de meeste kinderen blond zijn, ook als ze eigenlijk de genen hebben voor donker haar. De genen die zorgen voor de productie van pigment in het haar, worden pas in de loop van de kindertijd geactiveerd, waarom is nog onduidelijk.

Hier dus ook een witkopje, net als ik, mijn broers en zus, terwijl wij allemaal donker/koper geworden zijn. Zijn wenkbrauwen en wimpers beginnen wel langzamer donker te worden.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:27

Hier slapen onze jongens in flanellen pyjama's, o.a. Claesens had destijds hele fijne in kleine maatjes, maar zelfs Zeeman heeft soms fijne in het assortiment.
De baby begint straks onder een thermodekentje, maar krijgt daar zodra het kouder wordt nog een wollen dekentje bij (als ze al in haar wiegje ligt, want meestal slapen ze snachts gewoon bij mij in bed tot ong een jaar).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:32

waar kun je die schapenvachtjes vinden eigenlijk?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:34

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:39

Hier een peuter die het altijd warm heeft.
Die slaapt nu in een katoenen short-jama en katoenen ondergoed. . En een zomer dekbed wat er meestal af ligt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:40

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:52

Voor dat kindje dat het koud had, draag eventueel wollen onderkleding onder de normale kleding omdat wol natuurlijk niet ieders smaak is je hebt dunne wollen rompers en broekjes en je kind heeft dan altijd de juiste temperatuur

En voor dat kindje dat het altijd warm heeft ook daarvoor kan het dr oplossing zijn want wol is warmte regulerent

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:23

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:36

Liselot, staat hem echt goed, die kleuren!

Cemlys, wat geweldig, die cape! En wat een mooie kijkers heeft jouw kindje.

Tess__, super leuke trui inderdaad, lekker fleurig. Ik vind het met jongens zo makkelijk saai en eentonig worden, vaak zo donker. Doe m’n best om het wat fleurig te houden (hoewel, altijd fleurig is ook niets).

Lieveli, helemaal mijn smaak!

pmarena, moet baby dan direct op het vachtje of met een hoes eroverheen?
Onze jongste sliep tot afgelopen week in de inbakerzak, we gingen afbouwen, maar cold turkey was oke. Alleen is hij vaak wel fris met een romper + pyjama + laken met deken. Nu al… Ga ook eens kijken naar de links hierboven.
Zag dat er een andere link naar schoenen stond dan die ik heb besteld. Onze zoon heeft ieder jaar ‘dezelfde’ Vingino laarzen, alleen andere maat en kleur :D De brede variant (kan zonder rits openen aan en uit), de smalle krijg ik niet bij hem aan. Dra-ma.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:42

Baby gaat direct op het vachtje :) dus molton - hoeslaken - vachtje - baby - laken/deken.
Hoewel ze erg makkelijk schoon te maken zijn, raad ik bij kindjes die veel spugen wel een hydrofiel onder het hoofdje te leggen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:45

Lijkt me heerlijk, zo'n vachtje. Maar zie dat die websites het toch ook wel afraden bij buikslapers. Misschien bij een volgende dan :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:49

Ja als je websites gaat zoeken zijn er ook genoeg die het gebruik van een vachtje helemaal afraden :)
Gup slaapt op zijn buik op zijn vacht, al vanaf het moment dat hij zelf kan draaien :) voor die tijd lag hij ingebakerd op zijn rug op zijn vacht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:59

Oh ja, er zullen er waarschijnlijk meer zijn die het af- dan aanraden. Maar als de verkopers van de vachtjes het zelf al afraden ga ik dan toch twijfelen :7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:04

Als je kindje zijn hoofdje netjes van links naar rechts kan draaien als hij op zijn buik slaapt en je een korte vacht neemt, lijkt mij niets aan de hand. Maar vertrouw op je eigen inzicht.
Vachtjes zijn ook fijn om in de box op te liggen, in de kinderwagen/wandelwagen, op de grond of op de bank/wobbel/tuin waar dan ook :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:15

Je kan ze ook onder het laken doen, niet alle kindjes (of volwassenen) houden er van om direct op het schaap te liggen. Vooral onder je gezicht kan het toch best vervelend aan gaan voelen als je er urenlang op ligt :)

Onder het laken is het ook nog heerlijk, maar direct op het vachtje is het toch wel ultiem zeg maar :P

Ik zou voor een echte mini dus sowieso lekker zo'n XXL hydrofiel onder het hoofdje leggen zodat die niet direct op het schaap ligt tegen kriebel en re-breathing, en het schaap beschermt tegen spuugjes.
En dan ligt het lijfje nog wel lekker in de vacht :+:

Ik heb trouwens een nieuw rechthoekig velletje er tussen staan op Marktplaats, ik geloof iets van 45x85 cm uit mijn hoofd :) Medicinaal gelooid moet je hebben inderdaad :j

En als je voor een heel vel gaat, is een tip om even na te vragen of die wel mooi uit 1 stuk is want ze willen wel eens wat stukken aan elkaar zetten of een gaatje opvullen met een los stukje, en dat zie je niet op de foto in de webshop dan...

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:21

Een vachtje is inderdaad ook geschikt voor buikslapers het is commerciële verkooppraat dat het niet geschikt zou zijn. Zolang je kindje zelf z'n hoofdje op kan tillen is het veilig. Je moet inderdaad medicinaal gelooid hebben en geen langharige vachten hoe mooi die ook zijn. Wij gebruiken hier het vachtje overal, in de maxicosi, in bed, om op te spelen eigenlijk altijd wanneer ze niet op schoot op in de doek zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:25

En als je zo'n vachtje dan onder het matraslaken doet, zorgt het dan nog steeds voor warmte?

Dan is het wel het overwegen waard hier, wij hebben een vrij koud huis en om dat een beetje op fijne temperatuur te krijgen deze winter moet ik zonder overdrijven 200 euro gas betalen per maand om dat bij te kunnen benen... Dus werken we al veel met laagjes in bed, maar als zo'n schapenvachtje onder het matraslaken ook mee kan helpen dan is dat de investering meer dan waard..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:31

pmarena schreef:
Die bontkragen zijn leuk, maar wel een tip om dit in de gaten te houden:
https://www.consumentenbond.nl/kind-en- ... bontkragen

Ik vind dat gele kleurtje dat je nu ineens zo veel ziet wel geinig, precies de kleur waarin ik een aantal wol en zijde kleertjes geverfd heb voordat het hip werd.... toch nog een trendsetter :P

Het staat gewoon heel leuk bij zo'n blond koppie en verreweg de meeste kinderen zijn blond tegenwoordig lijkt het wel :P

Oh dat mutsje met die vogeltjes! Goed gevonden zeg +:)+
Ziet er super schattig uit. Ze kan zo een Unox reclame in :D

Mn vriend zei al had je er ook nog schaatsen bij :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:36

Dieselpaard schreef:
Oh meiden, ik heb een probleem!
Ik heb zoonlief vannacht al in z'n pyjama (gewoon katoen) en romper zonder mouwen in een dikke winterslaapzak (met mouwen) laten slapen omdat meneer het koud had en koud aanvoelde.
Het is nog niet eens winter!! Welke slaapzak moet ik nu gaan gebruiken voor de winter? Hij is net een jaar trouwens, niet ziek oid...

Ik heb der nu in een lange mouwromper en de binnenzak van de puckababy 4 seizoenen. Licht dekentje van adenanais overheen. Heb niet de indruk dat ze het hiermee te warm of te koud heeft. Temp op de kamer is zo n 18-19 graden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:37

Ik vind van wel :j Het effect is wellicht iets minder, afhankelijk van materiaal en dikte van je laken.
Maar heel wat mensen hebben een wollen onderdeken en vinden dat super comfortabel :j

Leg je een koel aanvoelend satijnen lakentje er overheen dan zal het ook anders aanvoelen dan wanneer je lekker flanel er op legt.

Die kleine van ons slaapt nu in een Cosilana wol-zijde-katoen mix romper met een wol of wol-zijde broekje met voetjes van Joha.

Heeft een ik geloof Donna Matras van SlaapKindjeSlaap.nl.

Daarop een matrasbeschermer. Dan een badstof laken.
Dan weer een matrasbeschermer zodat het hele setje er snel vanaf kan als we een doorlekprobleem hebben :=

Dan dus het schapenvachtje (sinds een week weer) en daar overheen nu een laken van katoen-satijn omdat dat in de zomer lekkerder is. In de winter wordt dat katoen flanel :+:

En een laken van katoen flanel. Daar overheen een zijden dekbed met flanellen hoes. Maar die ligt er pas weer sinds een week op en dan meestal maar tot okselhoogte.

Is het straks echt winter en lekker koud dan komt er nog een wollen dekentje overheen en gaat hij zelf ook helemaal in een lekker knus wollen pyjamaatje :)

Cemlys: van die ouderwetse houtjes voor onder de schoenen te binden _O-

Ik vind het wel schattig hoor, ik vind dat ouderwetse wel lief onschuldig ofzo, daarom vind ik wol en tuinbroeken ook zo leuk. Is zowel lief als een beetje boevig :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-09-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:38

Dank voor het uitgebreide antwoord Pmarena! Dan ga ik me daar inderdaad even in verdiepen en in investeren :j Geen overbodige luxe. Jammer dat ze geen megaschapen hebben, zo'n schapenvacht zou voor mij ook nog wel een optie zijn, gewrichten en rug doen het heel slecht met kou _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:41

Nou ze maken dus wel bedvullende vachten, daar zit die kleine van ons op op die foto een stukje terug :P

Die zijn gewoon 90/100 x 200 cm of andere bedvullende maten. Voel je niks van dat die uit een paar vachten bestaat :)

En je hebt ook gewoon geweven wollen onderdekens, die zijn ook al heel lekker :j