Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:18

Nou ja... Zou vanavond naar een kast gaan kijken om 8 uur.
Krijg nu net een berichtje dat de kast verkocht is vanmiddag.
Baal er best van!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:48

Dat is flauw zeg, vooral zo op het laatste moment..

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:53

Ja iemand had vanmiddag gebeld, kon direct komen kijken en ook maar meteen mee genomen.

Ze zei mijn excuses hiervoor.

Daar ben ik niks mee afspraak is afspraak.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:56

Was het dan de afspraak dat ze de kast voor je vast zou houden tot vanavond? Want ik doe dat bijvoorbeeld niet... wil best een kijk-afspraak maken, maar ik zeg er altijd bij dat als er iemand anders komt die eerder is, dan is het weg.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:49

Er is niet specifiek gezegd dat ze hem gewoon weg zou doen als iemand anders hel wil.
Ik heb gezegd dat ik wil kijken en hem ook direct mee neem als de kast bevalt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:23

tja...maar als de kast je niet zou bevallen had je hem dus ook laten staan. Het was een kijkafspraak, geen koopafspraak dus ze is vrij om hem aan iemand anders te verkopen. Ik had het zelf ook niet zo gedaan, maar snap wel dat zij het wel doet...mensen laten je zovaak zitten of komen niet opdagen...weg is weg.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:09

ja hoor lens gezien...gevraagd of die op mijn camera paste...ja past. Okay...is ie krasvrij? Zo ja dan wil ik hem graag overnemen. Krijg ik terug: lens is in uitstekende staat. Maar ik heb besloten hem voorlopig toch niet te verkopen...na ja...netjes dat ze het meld maar als ze nou ff nadenken voor ze het erop zetten...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:02

Vrijdag pokemon sun op marktplaats gekocht. Wel erg goedkoop maar ik mocht hem ook komen ophalen. Toch maar besloten om hem te laten verzenden maar toch blijf ik een naar onderbuik gevoel houden. Zaterdag had ik hem nog niet binnen en vanmiddag ook niet. Ik vroeg nog om een foto van het spel in het hoesje, die kreeg ik en ik kreeg ook een foto van dat de spel in de envelop ging en dat hij hem zou op de post zou doen. Zaterdag nog een bericht met de vraag of ik hem al binnen had. Maar toch heb ik een heel naar onderbuik gevoel. Hoefde ook geen verzendkosten te betalen die nam hij wel voor zijn rekening omdat het toch in een envelop kon... ben bang dat ik hem nooit ga binnen krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:46

Dan via een ander marktplaats account even vragen of die er nog is en of je hem alsnog op kan halen of ed?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:57

Er was een storing oid bij post nl, wellicht dat het daarom wat vertraging op heeft gelopen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:28

Er was inderdaad een hoop vertraging vanwege de feestdagen geloof ik. Ik verwacht in dit geval dat hij gewoon wat later is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:40

Brievenbuspost is tegenwoordig bijna nooit meer de volgende dag in huis. Maandag wordt er geen post geleverd, dus dinsdag zou ik hem op z'n vroegst verwachten.
Hoop dat je hem binnen krijgt/hebt gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:23

Hier duurt brievenbuspost ook erg lang als er een weekend tussen zit, op zijn vroegst heb ik het dan op dinsdag binnen, maar vaak nog later.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:19

Ik heb iets verkocht en verzonden. En nu beweerd de ontvanger dat het niet meer functioneel is. Terwijl ik van te voor heb na gekeken of alles werkt.
Nu wil ze haar hele bedrag terug en het product dan terug sturen of anders meer dan de helft vn het geld terug.
Heeft er hier iemand toevallig tips van wat ik moet of kan doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:24

Als jij zeker weet dat het werkte: niet op ingaan. Gewoon zeggen dat het nog werkte toen jij het verzond, dat je het jammer voor haar vindt maar dat je geen garantie bied

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:26

Zou daar ook voorzichtig mee om gaan Stippie. Als jij er zeker van bent dat het werkte voordat je het verstuurd heb zou ik ook zeggen dat is het risico van verzenden en niet afhalen.. (onderweg kan er van alles met de doos gebeurd zijn, verzenden = (kan een) risico (zijn)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:36

stippie, wat ontzettend vervelend!!
Als jij inderdaad zeker weet dat het werkte voordat je het verstuurde, zou ik ook een nette mail terug sturen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:43

Stippie schreef:
Ik heb iets verkocht en verzonden. En nu beweerd de ontvanger dat het niet meer functioneel is. Terwijl ik van te voor heb na gekeken of alles werkt.
Nu wil ze haar hele bedrag terug en het product dan terug sturen of anders meer dan de helft vn het geld terug.

Ik heb dat een keer gehad met ophalen.
Mensen kwamen een nintendo ds ophalen,getest enz en besloten te kopen.
week later was dat ding stuk.
En wouden ze hun geld terug.
Heb gezegd dat er in een week een hoop kan gebeuren en ik dus niet het geld terug geef.
Niks meer can gehoore

Met verzenden geldt dat bij mij precies het zelfde.
Garantie totdat het op de post is gegaan als je zeker weet dat hij werkte voordat het verzonden werd.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:22

Heb dat gehad met een snelle auto. Binnen een week werd ik gebeld dat het blok kapot was, ze was zelf op vakantie en haar vriend had erin gereden. Ik moest van haar de auto zo terug nemen voor het zelfde geld of de reparatiekosten betalen. Heb gezegd dat de auto goed was en dat ze anders een aankoopkeuring had moeten laten doen. Vond het erg vervelend maar als je zo'n auto niet goed warm rijd loop je gewoon een groot risico met het blok en dat had ik ze duidelijk uitgelegd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:25

Sommige mensen sporen echt niet.... -O- Waar halen ze het lef vandaan?!?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:48

Vandaag ook het spel niet binnen gekregen :(

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:12

Het probleem is ook dat we nog meer dingen te koop hebben. En er het liefst geen gezeur van willen hebben.
Maar alle spullen hebben we voor het te koop kwam goed gecontroleerd op gebreken. En als er wat mis mee was op de gewone gebruikerssporen (krasjes ofzo) na, is gemeld.
Maar het is alleen niet te bewijzen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:24

Potverdorrie iets gekocht via fb ging allemaal super snel en geld was gelijk binnen dus zou gelijk opgestuurd worden. Maandag gevraagd om de track en tracé ja sorry ligt in de auto komt nog. En sindsdien krijg ik geen contact meer en zijn de laarzen er ook nog niet.....

Heb nu een berichtje op de verkooppagina gezet of iemand haar kan taggen en hopelijk is het nog op te lossen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:04

Stippie schreef:

Ik heb het ook wel eens gehad met een mobiele DVD speler. ik heb het terug laten sturen en gekeken wat er stuk was. Het bleek inderdaad een gebrek waar zij niets aan konden doen en heb dus het geld terug gestort. Echter zou ik niets terugstorten voor je het product terug hebt. De bewijslast ligt nu bij hun. Echter als je zeker weet dat alles het deed is het garantie tot de deur. het kan ook bij hun stuk zijn gegaan.

Desnoods laat je ze eerst foto's sturen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:36

Hier weer een goede ervaring! Gereageerd op een advertentie voor een longeerhulp, kreeg binnen 10 minuten antwoord, heb gelijk toegezegd en direct het geld overgemaakt. De volgende dag kreeg ik een berichtje dat het geld er was en dat het pakje al bij het postkantoor afgeleverd was voor verzending. Dag erna was het hier. Wow, niet alleen voor de dame in kwestie, maar zeer zeker ook voor de post :D :D Dát ben ik niet van ze gewend!