Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dirndl schreef:Haha een D, I wish70G hierzo, belachelijk... Anders ga ik weer even bij Freya kijken, daar heb ik goede ervaringen mee. Maar ik woon inmiddels in een klein stadje in de bergen en breng hele dagen aan de uni door, dus niet echt tijd om te winkelen
miss_lizje schreef:Ik heb helaas weinig vriendinnen, en al helemaal geen vriendinnen die +- dezelfde kleding maat hebben. Ik baal gewoon dat er geen "dresscode" in de uitnodiging staat ( en juist wel weer een "als je een cadeau wil doen moet je naar lijstjes.nl gaan bla bla bla). Ik weet niet eens of ik een hoedje mee moet nemen of niet.
Ik heb wel afgesproken met mijn vriend dat ik in iedergeval in een jurkje ga. Maar de jurkjes die ik al had voordat ik die off-white kocht zijn echt niet geschikt (zwart/te bloot/veelste kort (net onder billen)).
En aangezien ik die verjaardag toen van die vriendin dus als echt niet leuk heb ervaren zou ik toch wel een klein beetje moeten aanpassen. Echter heb ik dus eigenlijk amper tot geen buget om nog een duur jurkje aan te schaffen. Zeker als het jurkje aan refo regels moet voldoen, want dan verdwijnt het na 1 keer dragen in mijn kast. Ik wil er wel netjes uitzien, maar ga geen nieuw jurkje aanschaffen omdat mijn jurkjes 2 cm te kort zijn voor kniehoogte.
Normaal gesproken ben ik wel zo rebels dat ik inderdaad een broek zou aandoen. Maar met de nek worden aangekeken en geen thee/koffie aangeboden krijgen etc. is dat mij en mijn vriend niet waard. ( ja ik herhaal, op die verjaardag is er gewoon niet tegen mij gesproken en ben zelf maar zo brutaal geweest om thee te gaan halen in de keuken toen).
Ik heb mij in iedergeval wel voorgenomen dat mochten er mensen zich weer storen aan mijn kleding ik mij in iedergeval niet opnieuw laat uitmaken voor prutsmuts. Dan sta ik op en ben ik weg.
Edit: volgens mij is mijn verhaal niet zo goed te volgen.
De verjaardag was eerst, daar ben ik in spijkerbroek heen gegaan en dus totaal genegeerd en werd er flink over mij geroddeld.
De bruiloft moet er nog aankomen (20 juni) maar is dus geen dresscode voor gegeven in de uitnodiging.
merrylegs schreef:zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)
xSwanHeart schreef:merrylegs schreef:zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)
Is een (vrij sobere) stroming binnen het Christendom. Inderdaad iets wat voornamelijk in (Noord-)Nederland veel voorkomt
xSwanHeart schreef:Miss_lizje, ik ben niet thuis in het reformatorische circuit, maar ik zou persoonlijk toch voor een jurk tot over de knie gaan. Ik weet dat bij veel (streng) christelijke scholen in NL verplicht is. Denk dat een kort 'sexy' jurkje dus ook niet zo gewaardeerd zal worden...
merrylegs schreef:zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)
Rebeccaa schreef:Heeft iemand ervaring met de kindermaten van de Zara? Ik heb een geweldig vest gezien op de kinderafdeling van de Zaraen ben benieuwd of de grootste maat (164) zal passen? Ik ben 1.60 en heb normaal gesproken maat S, zal het net lukken of zal het te krap zijn?
Ik heb volgens mij geen Zara met kinderkleding in de buurt zitten, vandaar dat ik het hier vraag.