Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:45

Ik heb helaas weinig vriendinnen, en al helemaal geen vriendinnen die +- dezelfde kleding maat hebben. Ik baal gewoon dat er geen "dresscode" in de uitnodiging staat ( en juist wel weer een "als je een cadeau wil doen moet je naar lijstjes.nl gaan bla bla bla). Ik weet niet eens of ik een hoedje mee moet nemen of niet.
Ik heb wel afgesproken met mijn vriend dat ik in iedergeval in een jurkje ga. Maar de jurkjes die ik al had voordat ik die off-white kocht zijn echt niet geschikt (zwart/te bloot/veelste kort (net onder billen)).

En aangezien ik die verjaardag toen van die vriendin dus als echt niet leuk heb ervaren zou ik toch wel een klein beetje moeten aanpassen. Echter heb ik dus eigenlijk amper tot geen buget om nog een duur jurkje aan te schaffen. Zeker als het jurkje aan refo regels moet voldoen, want dan verdwijnt het na 1 keer dragen in mijn kast. Ik wil er wel netjes uitzien, maar ga geen nieuw jurkje aanschaffen omdat mijn jurkjes 2 cm te kort zijn voor kniehoogte.

Normaal gesproken ben ik wel zo rebels dat ik inderdaad een broek zou aandoen. Maar met de nek worden aangekeken en geen thee/koffie aangeboden krijgen etc. is dat mij en mijn vriend niet waard. ( ja ik herhaal, op die verjaardag is er gewoon niet tegen mij gesproken en ben zelf maar zo brutaal geweest om thee te gaan halen in de keuken toen).
Ik heb mij in iedergeval wel voorgenomen dat mochten er mensen zich weer storen aan mijn kleding ik mij in iedergeval niet opnieuw laat uitmaken voor prutsmuts. Dan sta ik op en ben ik weg.

Edit: volgens mij is mijn verhaal niet zo goed te volgen.

De verjaardag was eerst, daar ben ik in spijkerbroek heen gegaan en dus totaal genegeerd en werd er flink over mij geroddeld.
De bruiloft moet er nog aankomen (20 juni) maar is dus geen dresscode voor gegeven in de uitnodiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:48

Dirndl schreef:
Haha een D, I wish :D 70G hierzo, belachelijk... Anders ga ik weer even bij Freya kijken, daar heb ik goede ervaringen mee. Maar ik woon inmiddels in een klein stadje in de bergen en breng hele dagen aan de uni door, dus niet echt tijd om te winkelen :=

Freya kan je toch hartstikke makkelijk online kopen?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:49

Heb je niet toevallig een maxi-jurk die sober van stijl is en die eventueel(als je hem bijvoorbeeld leent) ingenomen kan worden met een draadje? Een mooie blazer of vest erover en klaar.
Een lange rok met een top erboven in dezelfde kleur lijkt ook al snel op een jurk :j
Ik zou me absoluut niet afzetten tegen die mensen die zo rot doen, daarmee verbeter je de sfeer ook niet en dat is natuurlijk ook niet fijn voor je vriend als er zo tegen jou wordt gedaan. Wel heel teleurstellend dat er niet eens normaal kan worden gedaan tegen mensen buiten de kerk.. jammer.
Als het kan, zou ik de bruid vragen wat ze van het jurkje vindt en of ze misschien uit haar kledingkast wat voorbeeldfoto's kan maken met hoe zij zou willen/adviseren dat je je kleedt. Zij heeft tenslotte verstand van de reformatische dresscode.

xRoosss

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:04

Net m'n Roshe Runs binnen gekregen. Ze zijn suuuuper mooi alleen veel te groot :( heb nu maat 38,5 besteld. Komen over 2 dagen binnen. Hopelijk passen die wel.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:07

Ik vind een jurk in bijna wit echt niet kunnen. Ik zou toch echt voor een andere kleur jurk gaan.
Liever een broek dan een witte jurk.

edit/ Ik bedoel daarmee; liever een broek waarmee je de gasten op stang jaagt dan een jurk wat een bruid niet leuk kan vinden. Het is haar dag, fiets de gasten. :D

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:55

miss_lizje schreef:
Ik heb helaas weinig vriendinnen, en al helemaal geen vriendinnen die +- dezelfde kleding maat hebben. Ik baal gewoon dat er geen "dresscode" in de uitnodiging staat ( en juist wel weer een "als je een cadeau wil doen moet je naar lijstjes.nl gaan bla bla bla). Ik weet niet eens of ik een hoedje mee moet nemen of niet.
Ik heb wel afgesproken met mijn vriend dat ik in iedergeval in een jurkje ga. Maar de jurkjes die ik al had voordat ik die off-white kocht zijn echt niet geschikt (zwart/te bloot/veelste kort (net onder billen)).

En aangezien ik die verjaardag toen van die vriendin dus als echt niet leuk heb ervaren zou ik toch wel een klein beetje moeten aanpassen. Echter heb ik dus eigenlijk amper tot geen buget om nog een duur jurkje aan te schaffen. Zeker als het jurkje aan refo regels moet voldoen, want dan verdwijnt het na 1 keer dragen in mijn kast. Ik wil er wel netjes uitzien, maar ga geen nieuw jurkje aanschaffen omdat mijn jurkjes 2 cm te kort zijn voor kniehoogte.

Normaal gesproken ben ik wel zo rebels dat ik inderdaad een broek zou aandoen. Maar met de nek worden aangekeken en geen thee/koffie aangeboden krijgen etc. is dat mij en mijn vriend niet waard. ( ja ik herhaal, op die verjaardag is er gewoon niet tegen mij gesproken en ben zelf maar zo brutaal geweest om thee te gaan halen in de keuken toen).
Ik heb mij in iedergeval wel voorgenomen dat mochten er mensen zich weer storen aan mijn kleding ik mij in iedergeval niet opnieuw laat uitmaken voor prutsmuts. Dan sta ik op en ben ik weg.

Edit: volgens mij is mijn verhaal niet zo goed te volgen.

De verjaardag was eerst, daar ben ik in spijkerbroek heen gegaan en dus totaal genegeerd en werd er flink over mij geroddeld.
De bruiloft moet er nog aankomen (20 juni) maar is dus geen dresscode voor gegeven in de uitnodiging.

Misschien isdeze opties nog iets?? Toch wel chique maar niet zo duur

http://www.boohoo.com/europe/dresses/pe ... t/azz60130

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:34

@ miss_lizje, doe gewoon dat jurkje aan met een mooie blazer. Ik vraag mij zelfs af of een reformatorische bruid wel in het wit gekleed gaat.
En waarom zou je geen wit kleedje mogen dragen, het is toch geen bruidsjurk. Er is toch een hemelsbreed verschil tussen een bruidsjurk en een gewoon wit jurkje.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:36

Voor zover ik weet trouwen ook gereformeerden in het wit :j Maagdelijkheid hè.

miss_lizje, ik zou geen wit aantrekken. Beetje generaliserend, maar gereformeerde mensen staan er nou niet echt om bekend dat ze heel tolerant zijn tegenover niet-gereformeerden en ik denk dat ze alles zullen aangrijpen om je af te kraken. Dus óók als je wit draagt is dat weer een trigger voor een banketstaaf opmerking. Verder trouwens wel een heel mooi jurkje!

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:47

Inderdaad, een heel mooi jurkje, sober en toch chique.
:o Ik dacht zeker dat gereformeerden nog jaren achter liepen en stelde mij dat voor dat daar de bruiden nog in het zwart gekleed gingen. In geloof niet dat in België gereformeerden zijn.
Maar hier maken ze geen probleem ervan als je in een wit jurkje naar een bruiloft gaat.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:03

De link van Boohoo is helaas niet meer in mijn maat, maar ik zou daar eens even kijken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind en ook gepast is voor een bruiloft. Want om geld te gaan uitgeven aan een jurk die ik lelijk vind puur om hun te plezieren ga ik zowiezo niet doen. Dan kom ik gewoon in mijn witte jurkje of spijkerbroek. Ik zal ook vragen of mijn vriend de bruid een foto door wil sturen van mijn witte jurkje en of dat echt niet kan en of zij andere ideeën heeft. Het is zijn jeugdvriendin, niet de mijne.
Daarnaast ben ik bang dat zelfs als ik er refo-proof uit zie er toch banketstaaf opmerkingen blijven komen omdat ik er gewoon niet bij hoor. Ik ga ook echt mee omdat mijn vriend niet alleen tussen al die gelovige wil zitten. Dat word dus een hele dag geen handjes vasthouden en hopen dat we uberhaupt naast elkaar mogen blijven zitten (jaja, zelfs daar was commentaar op op die betreffende verjaardag :') )

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:26

Lijkt me ook eerder dat ze gaan zoeken om ook maar te kunnen banketstaaf. Zelfs als je gaat in de kleding die zij zouden uitkiezen zouden ze nog wat hebben...
Gewoon een foto doorsturen en vragen wat de bruid ervan vindt en misschien vragen voor tips, wat zij een "Do" vindt op haar bruiloft.
Succes in ieder geval! Lijkt alsof je het nodig zal hebben :o

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:32

Miss_lizje, ik ben niet thuis in het reformatorische circuit, maar ik zou persoonlijk toch voor een jurk tot over de knie gaan. Ik weet dat bij veel (streng) christelijke scholen in NL verplicht is. Denk dat een kort 'sexy' jurkje dus ook niet zo gewaardeerd zal worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:32

Ik vind het echt een enorme not done om in het wit of beige te verschijnen op een bruiloft.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:37

zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:41

merrylegs schreef:
zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)

Is een (vrij sobere) stroming binnen het Christendom. Inderdaad iets wat voornamelijk in (Noord-)Nederland veel voorkomt ;)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:44

xSwanHeart schreef:
merrylegs schreef:

Is een (vrij sobere) stroming binnen het Christendom. Inderdaad iets wat voornamelijk in (Noord-)Nederland veel voorkomt ;)

dankje, weer wat geleerd :) succes met het zoeken miss lizje!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:57

@miss_lizje: respect dat je überhaupt naar die bruiloft gaat :=
Maar zoals al eerder gezegd is wit not done op een bruiloft. Off-white valt daar ook onder, dus dat jurkje zou ik echt niet voor gaan. Denk dat je dan helemaal iedereen tegen je hebt. Ik zou er persoonlijk als bruid ook niet blij mee zijn, wit is voor de bruid. Als ze zo gelovig zijn dan zullen ze daarmee ook wel traditioneel mee zijn gok ik.
kun je niet een jurkje aan die je al hebt die iets korter is maar dan met een dikke panty?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:07

xSwanHeart schreef:
Miss_lizje, ik ben niet thuis in het reformatorische circuit, maar ik zou persoonlijk toch voor een jurk tot over de knie gaan. Ik weet dat bij veel (streng) christelijke scholen in NL verplicht is. Denk dat een kort 'sexy' jurkje dus ook niet zo gewaardeerd zal worden...

Ik heb maar 1 jurk die lang is, en daarvan mag de bovenkant zeker weten niet :'). En ik zeg gewoon heel eerlijk dat ik geen geld wil uitgeven voor iets wat ik nooit zal dragen maar voor "hun" moet gaan aanschaffen. Ik heb namelijk ook gewoon het geld niet om en een cadeau te kopen en een nieuwe jurk.

merrylegs schreef:

In iedergeval in een wereld waar ik eigenlijk niks mee te maken wil hebben :'), de bekromenheid is zeer groot, alles is fout als je niet zoals "hun" bent.
Ondertussen maar voorgenomen gewoon het witte jurkje aan te trekken. Mocht de bruid daar echt problemen mee hebben (we sturen een foto op naar haar) trek ik gewoon een spijkerbroek aan. Vind ze dat ook niet okee, dan trek ik wel een tafelkleed uit de kast (grapje).

Reformisme komt ook nog in zuid-holland voor. Meestal gaan ze meerdere keren per zondag naar de kerk en moeten vrouwen dus in rok/jurk + hoed. De ene kerk is er strenger in als de andere kerk. Toen ik als 14 jarige verplicht mee moest naar de doop van een achternichtje (schippers, dus al helemaal zo gelovig als maar kan) mocht ik de kerk eigenlijk niet in omdat ik geen rok aan had. Zelf zijn mijn ouders evangelisch of hoe je dat wil noemen. Daar was het niet zo streng. Alleen heb ik afstand genomen van de kerk als 15-16 jarige en ben dus helemaal niet meer thuis in alleen al de evangelische "gebruiken". Laat staan de reformisme vorm ervan.

@Mereltje: Tja, het is een jeugdvriendin van mijn vriend (al wou hij dat het toen miss wel meer was geweest). En hij kan niet maken om weg te blijven. En ik moet dus wel een beetje mee als morale steun (dan is hij teminste niet de enige ongelovige en kunnen we tegen elkaar praten). Een dikke panty moet ik even aankijken, aangezien het 20 juni is kan het best wel eens warm zijn.
Het had ook gewoon makkelijker geweest als er in de uitnodiging wat meer had gestaan betreft kleuren en kleding. Ze zijn volgens mij vergeten dat ze ook een paar niet refo's hebben uitgenodigd die nu dus totaal geen idee hebben met wat ze aan moeten trekken. (en sommige verklaren mij al voor gek dat ik zoveel moeite doe om mij aan te passen dingen zoals "ze weten toch wie ze uitnodigen en die niet gelovig zijn" heb ik ook al een paar keer te horen gekregen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:10

Vraag dan niet om advies, als je al besloten hebt om toch in het wit te gaan en je je niet aan wilt passen.. Daarnaast oordeel je nu wel heel erg hard over alle gereformeerden, echt niet alle gereformeerden zijn zo streng.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:19

@miss_lizje: wit kan nooit op een bruiloft in principe. Dresscode of niet op de uitnodiging, dat is etiquette. Overigens niet alleen gereformeerde mensen hoor, ik zou het persoonlijk ook niet waarderen. Een witte jurk hoort toch bij trouwen en ik zou me heel banketstaaf voelen als iemand anders ook een witte jurk aan zou hebben :=

Een beetje warm zal wel te overleven zijn toch voor een paar uurtjes als je daardoor niemand voor het hoofd stoot? Of dat jurkje wat wel lang genoeg is maar met ongeschikte bovenkant met iets eronder of overheen? Ik zou toch even in je kast kijken als ik jou was. Ik denk echt dat wit in net zulke slechte aarde gaat vallen als kort (al dan niet erger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:23

Ik denk dat wit nog slechter gaat vallen dan te kort, maar zou toch even in de gaten houden dat je een relatief lang jurkje neemt. Ik ben zelf nogal van de vrij korte jurkjes, heb ook niet zo veel lange jurkjes eigenlijk, vooral omdat ik erg lang ben. Dan buk je en dan loop je nét niet in je onderbroek.. Ja dat kan je op een bruiloft niet maken. Maar het is nog erger om een witte/gebroken wit kleur aan te trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:36

Heeft iemand ervaring met de kindermaten van de Zara? Ik heb een geweldig vest gezien op de kinderafdeling van de Zara :') en ben benieuwd of de grootste maat (164) zal passen? Ik ben 1.60 en heb normaal gesproken maat S, zal het net lukken of zal het te krap zijn?

Ik heb volgens mij geen Zara met kinderkleding in de buurt zitten, vandaar dat ik het hier vraag. :))

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:23

Rebeccaa schreef:
Heeft iemand ervaring met de kindermaten van de Zara? Ik heb een geweldig vest gezien op de kinderafdeling van de Zara :') en ben benieuwd of de grootste maat (164) zal passen? Ik ben 1.60 en heb normaal gesproken maat S, zal het net lukken of zal het te krap zijn?

Ik heb volgens mij geen Zara met kinderkleding in de buurt zitten, vandaar dat ik het hier vraag. :))

Past prima (: heb ik ook altijd. 1,70 lang, normaal maat S en pas ook 164 :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:32

Help!

Ik ben helemaal verliefd geworden op deze (soort) schoenen:

Afbeelding

http://eu-cdn.justfab.com/image/product/354234-33/354234-33-2_589x860.jpg

Maar de eerste van Steve Madden vind ik voor een paar niet-basic hakken wat te prijzig, en het tweede paar is van JustFab en die zijn ten eerste in mijn maat uitverkocht en ten tweede ben ik niet zo happig op bestellen via die site.

Dus wie o wie weet waar ik een vergelijkbaar paar schoenen kan vinden? Het gaat mij dus om hetzelfde model en met een kleurrijke/knal(bloemen)print. Budget rond de €50 en lager.

Edit Tweede foto even in link, was een beetje groot.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:38

Leuke schoenen! Heb alleen geen idee waar je ze kan kopen. Misschien toch regelmatig de site van Steve Madden in de gaten houden misschien komen ze ooit in de sale