Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:18

Dat is wel fijn ja. Maakt me niks uit als ze niet meer wil reageren om het zo af te sluiten oid. Maar dan weten we iig wat meer.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:24

24 mei 2014 voor het laatst online gezien staat bij TS haar account, dat is niet zo heel lang geleden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:36

hmm. we wachten af. ik bem benieuwd how jet nu gaat

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:09

Dat is dan in elk geval iets, geeft niet hoor, dat Lasorda hier niet reageert, maar ik was zo langzamerhand bang dat er met haar zelf iets was. Het stelt me op de een of andere manier wel gerust dit te weten.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 07:24

Geen paniek, we zijn er nog!
Hoogste tijd voor een update inderdaad.

We hebben een roerige tijd achter de rug.
In januari is mijn schoonmoeder overleden.
Hoewel ze 90 was en wat kwakkelde met haar gezondheid kwam het toch nog onverwacht.
Ik hield mijn hart vast voor mijn man, hij heeft altijd aangegeven dat hij dat niet zou trekken.
Toch zijn we daar ook weer goed doorheen gekomen, en het feit dat ze in haar slaap is overleden en er waarschijnlijk niets van gemerkt heeft, helpt zeker met het verwerken ervan.

Met mijn eigen moeder gaat het ook niet geweldig.
Een jaar geleden is Parkinson bij haar vastgesteld.
Een van de symptomen daarvan bij haar is dat ze aan het dementeren is.
Langzaam aan zie ik haar wegglippen, echt naar.
Ze is nog te goed om naar een tehuis of iets dergelijks te gaan, dat wil ze ook niet.
Ze merkt zelf dat ze de grip op dingen kwijt raakt en wil liever niets veranderen om dat kleine beetje nog zelf vast te kunnen houden.
Maar ondertussen vergeet ze te eten, te douchen, haar medicijnen te nemen etc.
Thuiszorg komt nu 4 keer per dag langs om haar medicijnen aan te geven en haar eten klaar te zetten.
Ik ga er regelmatig naar toe om te zorgen dat ze doucht, toe maar ma, als er iemand aanbelt doe ik wel open.
Mijn moeder wordt mijn kind....

Dan mijn man.
Door de medicijnen blijft hij psychisch redelijk stabiel, het werk houdt hem een beetje bezig.
Maar zijn lijf laat het steeds meer afweten.
De neuropathie speelt steeds meer op, veel pijn in zijn benen en steeds minder kracht er in.
Ongeveer een maand geleden ging hij naar de psych, hij moet daar een smal wenteltrapje op.
En op die trap is hij door zijn hoeven gezakt, kon niet meer verder.
Tja, toen kwam die rolstoel ineens wel heel dichtbij.
Heeft een uur met de psych gepraat er over, dat hij dat echt niet wil en er dan liever mee stopt.
Heftig!
Heel heftig. Het ging zelfs zo ver dat de psych hem adviseerde om eens met een Scen-arts te praten.
Mijn man vertelde het mij de volgende dag pas.
Ik wist niet wat voor arts dat was en heb het moeten googelen, en werd weer wat wit om mijn neusje.
Zijn we weer zo ver?
We hebben er lang over gepraat, vooral voor ons zoontje zou het beter zijn als dit niet gebeurt in zijn jeugd.
Maar ja, hoe overbrug je die tijd met een haperend lijf?
Ik heb mijn man wel even verweten dat hij het hele alternatieve circuit links laat liggen.
Reguliere artsen kunnen niet zo veel voor hem doen, maar wat laat je aan kansen liggen?
Dat heeft hij goed in zijn oren geknoopt en de volgende dag al had hij zelf een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Goed bezig!
Hij is er nu twee keer geweest en het getintel in zijn armen en benen blijft dan twee weken weg.
Ik ben benieuwd of het op de langere termijn meer zal doen, ik hoop het!
Zelf ben ik gaan googelen op stoere rolstoelen, en ik heb er eentje gevonden die mijn man echt ziet zitten, hihi.
Het is er eentje met een Segway-basis, die je kan sturen door het verplaatsen van je gewicht.
We hebben er filmpjes van gekeken en het is echt een superding.
Geeft echt niet het idee dat je op wat voor manier ook afhankelijk bent van een ander.
Ik heb meteen een offerte opgevraagd, maar dat wordt even sparen.
Het basismodel kost 18000 euro, ketsjingggg. 8-)
Maar goed, als mijn man het daarmee nog tien jaar volhoudt op deze planeet dan moet het ding er gewoon komen.
Nu nog niet, maar misschien volgend jaar of zo.

Dan mijn zoontje. :)
Hij zit inmiddels op honkbal en is super fanatiek.
Als er een wedstrijd of training uitvalt is het huilen, hihi.
Mijn man sjouwt met hem mee, het honkbal is echt zijn sport, dat heeft hij vroeger op hoog niveau gespeeld en dat zijn zoon het ook zo leuk vindt, daar geniet hij van.
Pas ben ik bij wijze van vakantie weggeweest naar een boomhut.
Even een moeder en zoon dingetje doen.
Zo'n boomhut is niks voor mijn man, je moet er een smal trappetje op, kan er je kont niet keren en het ergste van alles, je mag er niet roken. :=
Mijn zoontje vond het geweldig, eten aan een picnicktafel, slapen in een hangmat en overdag naar een subtropisch zwemparadijs.
Mamma, wanneer gaan we hier een hele week naar toe? <3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:32

O wat fijn dat je zo'n uitgebreide update geeft!

Triest van je schoonmoeder, maar eigenlijk tekent iedereen ervoor om in je slaap te overlijden. Gelukkig kan je man dat inmiddels ook wel zo zien.

En van je eigen moeder: dat is in mijn ogen triester. Maar je moet er maar mee dealen, zoals je al met zoveel moet.

Wat naar dat je man lichamelijk zo achteruitgaat! Wel goed dat het bij de psych op de trap gebeurde, hij kon er gelijk over bomen.
Mooi dat je zo'n speciale rolstoel hebt gevonden, krijg je niets vergoed van de gemeente?
En zo'n scen-arts, ik ken het fenomeen wel, heftig hoor!
Goed dat hij nu zo langzamerhand toch wat verder richting alternatief wil kijken, het zou mooi zijn als er iets is dat hem toch lichamelijk helpt.

Gaaf dat je zoontje de hobby van zijn vader heeft overgenomen! En heerlijk dat jullie er zo samen tussenuit zijn geweest!

Heb je je paard ( en je werk) nog?

Ik wil je alle sterkte van de wereld toewensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:09

Lasorda dank voor je update! Als je hier later op terugkijkt kun je zien hoe sterk je eigenlijk bent. .!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:33

Wat fijn om weer een update te zien !!!!
Ondanks dat er flinke mindere dingen zijn gebeurd kun je wel zien dat ze toch heel wat positiefs met zich meedragen... ze laten nl zien dat je, hoe moeilijk ook, toch door kan gaan.
Fijn dat je een rolstoel hebt gevonden die hij ermee door vind gaan als het nodig gaat zijn, zou de verzekering niet een deel meebetalen ?
Fijn dat je zoontje zo lekker vooruit gaat en blijft genieten !
Hoe gaat het verder met jezelf ? Die laat je mooi achterwege in je post :D

Jullie zijn iig toppers !

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:00

Ah wat fijn een update! Het alternatieve circuuit biedt soms wonderen.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 10:23

_Mondy_ schreef:
Hoe gaat het verder met jezelf ? Die laat je mooi achterwege in je post :D

Haha, inderdaad!
Met mij gaat het goed hoor.
Het tijdelijk meer werken in het ziekenhuis is nu voorbij, is wegbezuinigd.
Op dit moment doe ik er veel werk bij als oproepkracht, en dat is erg leuk werk.
Dat van mijn moeder hakt er wel in, maar als het me even teveel wordt dan laat ik het even liggen en ga ik naar mijn paardje in plaats van naar mijn moeder.
En weet je, daar voel ik me lekker niet schuldig over. :D
Mijn batterij moet ook opgeladen blijven.
Het paard heb ik verhuisd, iets verder weg maar iets minder doe-het-zelf.
Dus ik 'moet' er niet meer heen als het me eigenlijk niet uitkomt, en als ik ga dan kan ik meteen leuke dingen doen in plaats van eerst allemaal klusjes. Bevalt goed tot nu toe, al is het op elke stal wel weer iets wat je graag anders zou zien.

En verder heb ik ook heerlijk genoten van het uitstapje met mijn zoon.
Dat ga ik vaker doen. :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:37

Lasorda schreef:
Heftig!
Heel heftig. Het ging zelfs zo ver dat de psych hem adviseerde om eens met een Scen-arts te praten.
Mijn man vertelde het mij de volgende dag pas.
Ik wist niet wat voor arts dat was en heb het moeten googelen, en werd weer wat wit om mijn neusje.
Zijn we weer zo ver?

Dit kan ook een eye-opener zijn. Zo ken ik iemand die jaren geleden het niet meer zag zitten. Ze is toen samen met haar psychiater haar uitvaart tot in de puntjes gaan "regelen". Toen ze daar bijna mee klaar was zijn haar ogen geopend en ze is er nog steeds.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 11:39

Dat is het denk ik ook hoor.
Dat bedacht ik me een paar dagen later.
Maar goed, toen dacht ik dus al een paar dagen 'waar is die -piep- psych nu weer mee bezig?'
Ik kan me herinneren dat hij dat heel in het begin ook zo aanpakte.
En het is ook de perfecte aanpak voor mijn man, dan voelt hij zich op de een of andere manier gehoord.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:54

Wat een topvrouw ben je toch.

Verdrietig dat je moeder zo slecht gaat en je schoonmoeder is overleden.
Kost tijd om dat een plekje te geven.

Voor je man, een rolstoel is stom.
Ik riep altijd dat mijn leven over zou zijn bij een rolstoel.
Maar dat is niet zo. Baal nu zelfs dat mijn scootmobiel niet goed werkt.
Osteopaat lijkt zijn lijf wel te helpen.

Jullie zoon lijkt mij een heerlijk kereltje.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:11

Jet schreef:
Dat klopt wel inderdaad, dat het een schaduwaccount is, ik heb geen idee of je daarvan bijvoorbeeld een melding op je mailadres kan krijgen als er in geplaatst is...

linksboven klikken op abonneer, dan krijg je een mailtje als er iets geplaatst wordt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:59

Yvonne, dat weet ik, maar ik weet natuurlijk niet of Lasorda dat ook zo ingesteld heeft. En misschien had ze er eigenlijk geen behoefte aan om nog wat te plaatsen.

Jij bent dus nog steeds tussen alle bedrijven door aan het werk, knap hoor! Goed dat je op zijn tijd ook even afstand kan nemen van je moeder en dat je weet dat dat nodig is. Heerlijk dat je je paard nog steeds hebt en dat je gewoon kan gaan wanneer je kan en dat je weet dat hij verzorgd wordt als je niet gaat. Beter dan heen moeten om te mesten, buiten of binnen te zetten en dan geen tijd meer hebben om nog wat leuks met hem te doen.
Goed ook om vaker met je zoon op stap te gaan, jullie verdienen dat ook! En eigenlijk ook wel goed dat is gebleken dat je man dat nu ook aan kan.

Ik ben toch erg blij dat je gereageerd hebt, ik hoop dat je er zelf ook vrede mee hebt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:21

Hoe gaat het met jullie ? Nog steeds blij met het plekje van je paard ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:58

Ik ben ook heel benieuwd, Lasorda. :(:)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:11

Ook ik ben benieuw hoe het gaat met jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:46

Ik ook :) hoop dat je man intussen wat 'stabieler' is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:48

Ik zie dat TS al sinds juli niet meer online is geweest.. Ben ook wel benieuwd..:) Hoop dat geen nieuws goed nieuws is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:48

Het is ook een schaduwaccount, saskiakefie. :) Dus no worries, dat zegt niets.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:49

oh ja tuurlijk! Was ik even vergeten. ;) :)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 20:51

Ben ik weer!
We hebben alweer een roerige tijd achter ons.
Mijn moeder ging ineens zo hard achteruit met haar dementie dat ze ineens niet meer alleen kon zijn.
Gelukkig zat ze al een beetje in de molen en is het ons gelukt om haar met spoed op te laten nemen op een gesloten afdeling van een verpleeghuis.
Voor het zover was, was het voor ons natuurlijk een berg stress.
Samen met mijn broers ben ik nu het huis aan het leeghalen, dat stond tot de nok vol met spulletjes en prulletjes.
De woonkamer hebben we nog even zo gelaten, daar gaat ze donderdag haar tachtigste verjaardag vieren.
Daarna halen we de rest leeg en leveren we eind deze maand de sleutel in.

Met mijn man gaat het aardig goed.
Hij is deze zomer naar de St Maartenskliniek geweest voor zijn benen en voeten, ik had verwacht dat hij naar huis gestuurd zou worden met een definitief 'we kunnen niets voor je doen', maar ze waren toch voorzichtig positief.
Ze gaan eerst betere aangepaste schoenen aanmeten en daarna kijken of een operatie toch nog zinvol kan zijn.
Dus wie weet, hopelijk iets langer verwijderd van een rolstoel.
Want daar ziet hij als een berg tegenop; als die benen niet meer willen om dan afhankelijk te worden.
Dus mooi als dat nog even uitgesteld kan worden.
Psychiater had laatst gezegd;' Toen je hier binnen kwam gaf ik je maximaal een half jaar.
Maar toen kende ik je vechtlust nog niet.'
En dat tekent wel hoe mijn man is.

Dan mijn zoontje.
Hij zit nu in groep 4 en doet het heel goed op school.
Vorig jaar is hij uitgebreid onderzocht omdat hij toch wat achterbleef in zijn ontwikkeling.
Daar is een soort gebruiksaanwijzing voor school uit komen rollen en daarmee doet hij het super.
In de zomer ben ik nog een keertje terug gegaan naar de boomhut in Drenthe, maar nu voor een aantal nachten achter elkaar. Heel erg leuk!
Het was in de periode dat mijn moeder net was opgenomen in het tehuis, ik had het zelf ook erg nodig om even er tussenuit te gaan.
Ik kwam heerlijk relaxed weer terug en kennelijk was het verschil zo groot dat mijn man zei ;'Zo, dat is dan geregeld; jij gaat voortaan een paar keer per jaar even een paar dagen alleen weg.'
En zo komt het dat mijn koffertje klaar staat en ik morgen vertrek naar een hotelletje in Bergen aan Zee.
Paar dagen lekker uitwaaien een opladen.
Helemaal zin in. :)
M'n mannen ook hoor, die gaan een paar dagen feest vieren en keet trappen geloof ik. :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:05

He, wat goed weer iets van je te lezen!

Roerige periode rondom je moeder; sterkte.
Fijn dat het vaarwater voor je man wat rustiger lijkt en dat er in elk geval meegedacht wordt van uit de Maartenskliniek.
Top voor jullie zoontje; en voor jou ook natuurlijk, even tot jezelf komen en genieten. Heerlijk, fijne vakantie!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:53

Wat een moeilijke periode met je moeder!

Wel heel super toch van je man, hij slaat zich er zo goed doorheen, ook al zit het hem echt niet mee. Het zou mooi zijn als ze bij de Maartenskliniek voldoende voor hem kunnen doen om die rolstoel uit te stellen.

En je zoon, wat goed dat het met de extra hulp op school redt!

Lekker uitwaaien in Schoorl, doe je goed en helemaal prachtig om te horen dat je man dat nu toejuicht!

Je bent en blijft zo sterk, topwijf!!!