Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:32

Konstantine schreef:
Ik heb ooit eens per ongeluk een klant 200 euro laten bijpinnen... En die drukte zo op ok. Maar ik had dat helemaal niet in m'n la. :')
Moest er helemaal iemand bijkomen om dat aan haar terug te geven... :=

Het is mij ook wel eens opgevallen dat mensen niet kijken wat ze pinnen :') een keer was iets verkeerd aangeslagen en werd het iets van €500,-. Nu verkopen bij veel dure dingen dus mij viel het niet eens zo op. Dus die man was al aan het pinnen tot ik ineens in paniek riep dat hij op stop moest drukken. Die man ook echt zo 'ooh joh, niet eens gezien'. Had hij bijna zo'n €450,- teveel betaald :') als ik niks had gezegd was hij zo naar buiten gelopen. Je kijkt toch wat je pint? :+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Ik heb echt geen idee, kreeg voordat ik ging werken uitleg op de computer met daarna een toets, en daar stond het bij. Moet zeggen dat we een grote winkel zijn en veel buitenlanders doen boodschappen. Dus misschien om het sneller te laten gaan, en omdat de helft het niet begrijpt? Ik weet het echt niet, niemand doet het hier.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Marit schreef:
Konstantine schreef:
Ik heb ooit eens per ongeluk een klant 200 euro laten bijpinnen... En die drukte zo op ok. Maar ik had dat helemaal niet in m'n la. :')
Moest er helemaal iemand bijkomen om dat aan haar terug te geven... :=

Het is mij ook wel eens opgevallen dat mensen niet kijken wat ze pinnen :') een keer was iets verkeerd aangeslagen en werd het iets van €500,-. Nu verkopen bij veel dure dingen dus mij viel het niet eens zo op. Dus die man was al aan het pinnen tot ik ineens in paniek riep dat hij op stop moest drukken. Die man ook echt zo 'ooh joh, niet eens gezien'. Had hij bijna zo'n €450,- teveel betaald :') als ik niks had gezegd was hij zo naar buiten gelopen. Je kijkt toch wat je pint? :+

Of dat mensen geen flauw benul hebben van het bedrag dat de boodschappen ongeveer is. Ik had een keer in plaats van 1x vlees a 7 euro 17 keer dat vlees aangeslagen. Ik werkte er nog maar pas en had het niet door. De klant ook niet. Ze hoefde geen bon en kwam een dag later toch nog terug omdat het toch wel veel was. Toen hebben we de bon opgezocht (gelukkig kan dat in het systeem) en het geld teruggegeven. Klant kon er gelukkig om lachen.

_Denise_

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:05

Gisteren had ik ook een aparte vrouw. Ze leek me op het eerste gezicht erg aardig, maar dat bleek uit eindelijk redelijk tegen te vallen..
We hebben bij ons kortingsbonnen op de maaltijden. Kortingsbonnen moesten voorheen ingeleverd worden, tegenwoordig kun je ze meerdere keren gebruiken tot ze vervallen. Ik, als cassiere, moet ze echt zien. Heel simpel, geen kortingsbonnetje, geen korting. Het is zo simpel voor gasten om die korting te krijgen, dus we moeten er echt streng op zijn. We verstrekken ze zelf niet.
(Volwassen) Mevrouw staat bij mij aan de kassa, vertelt wat ze besteld heeft en ik sla rustig alles aan. Nadat ik klaar ben en het totaalbedrag opnoem, zegt ze dat ze korting krijgt. Ik kijk haar glazig aan want ik zie geen enkele vorm van betaalmiddel waardoor zij korting krijgt (coupons/cadeaukaart/VVV/etc.). Ik vraag op welke manier zij dit verkrijgt, en ze vertelt me dat ze couponnetjes heeft en neemt een statische, afwachtende houding aan. Ik vraag haar naar de coupons en ze schiet me toch uit haar slof. Want nu moest ze he-le-maal teruglopen naar haar zitplek om de coupons op te halen. Met veel gezucht en gesteun ging dit gepaard. :')
Ja sorry, maar dat kan je toch verwachten dat je ze moet laten zien bij de kassa? := Ik kon vervolgens alles uit de lijst plukken en de artikelen op de coupons opnieuw aanslaan.

Je weet toch als je in de rij staat voor de kassa dat je je betaalmiddelen op orde moet hebben? Heb wel eens eerder op de zondagdrukte gehad dat mensen op hun dooie gemak via het internet op hun mobiel gingen zoeken naar de coupons. Op 3G, terwijl de betaalpas er al in zit en er een rij staat. 'Ja wacht even hoor, even mijn coupons opzoeken.' ARGH.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:08

Ikke: We bezorgen doordeweeks tussen 12:00 's middags en 21:00 's avonds mevrouw. Komt morgen gelegen?
Mevrouw: nee, doe dan maar woensdag ochtend.
Ikke: we bezorgen doordeweeks tussen 12:00 's middags en 21:00 's avonds. Dan is woensdag ochtend dus helaas niet echt een optie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:11

Vraag: zouden jullie het raar vinden als een klant iets zegt van het humeur van het kassameisje? Vandaag werd ik door iemand geholpen die wel beleefd was, maar absoluut niet meer dan dat. Ze ratelde verplichte zinnetjes op, keek daarbij ontzettend chagrijnig en straalde niet bepaald vriendelijkheid uit. Eigenlijk zou ik er in zo'n situatie graag iets van zeggen, iets als 'een glimlach doet geen pijn'. Maar aan de andere kant vindt ik dat ontzettend bijdehand.

Wat vinden jullie?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:13

Ik zou dat echt niet doen. Ik ben ook niet de hele tijd vrolijk. Zeker niet als ik een nachtdienst heb, ontzettend moe ben en pijn aan mijn voeten heb. Als iemand dan ook nog eens gaat benadrukken dat ik moet glimlachen wordt ik daar alleen maar chagrijniger van.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:16

Zo'n collega heb ik ook gehad. Kwam vrolijk binnen en zodra ze de kantine al binnenliep zette de pruillip al op. Die heeft nooit contract verlenging gekregen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:17

ik spreek er wel op als ik echt onbeleefd wordt behandeld, Zolang de cassiere vriendelijk is tegen me heb ik er geen probleem mee. (zou nadien wel eens zeggen tegen vriend van: "amai, die doet ook graag haar werk". Maar meer niet).
Ik werk ook in een winkel, en heb ook wel eens dagen dat alles tegensteekt en verkeerd gaat. Of dat er net iets heel onprettigs voorgevallen is. Dan zou ik het ook niet apprecieren als ik daar nog eens kritiek op krijg van vreemden ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:18

goldenarrow schreef:
Ik zou dat echt niet doen. Ik ben ook niet de hele tijd vrolijk. Zeker niet als ik een nachtdienst heb, ontzettend moe ben en pijn aan mijn voeten heb. Als iemand dan ook nog eens gaat benadrukken dat ik moet glimlachen wordt ik daar alleen maar chagrijniger van.

Dus jij vindt niet dat iemand die aan een kassa in een supermarkt zit (of een andere publieke functie met veel klantcontact heeft en daarmee het visitekaartje van een winkel is) toch ook wel een beetje lol in z'n werk uit moet stralen?

Ik snap het ook wel van jouw kant, als er iets gebeurd is of als je een lange dag hebt dan is glimlachen niet echt iets wat je eerste prioriteit heeft, dan is het meer door de dag heen komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:21

Weet jij veel. Misschien heeft ze wel slecht nieuws gehoord. Als ze gewoon dr werk doet en niet kattig is. wat is dan het probleem? Gewoon overdreven vriendelijk terug doen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:22

Nee hoor, ik vind het wel zo netjes als iemand ook glimlacht hoor. Ik werk nu zelf weer bij de McDonald's (na anderhalf jaar weg te zijn geweest) en daar sta ik ook kassa. Ik ben dus ook het visitekaartje. Maar soms is het zo asociaal druk, en dan vlak voor sluit (op sommige dagen sluiten we om 3.00 uur). Dan ben ik a) moe, b) mijn voeten doen pijn, en c) supergeconcentreerd zodat ik alle bestellingen goed heb en zoveel mogelijk mensen in zo weinig mogelijk tijd kan helpen. En soms is die glimlach dan net teveel gevraagd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:24

Sammie schreef:
Weet jij veel. Misschien heeft ze wel slecht nieuws gehoord. Als ze gewoon dr werk doet en niet kattig is. wat is dan het probleem? Gewoon overdreven vriendelijk terug doen?

Oh, ik heb ook niets gezegd. Er wel over gedacht, maar niets gezegd.\
Wat het probleem is? Goede vraag... Ik denk dat ik het deel van de functie vindt om vriendelijk te zijn. Tussen 'niet kattig' en 'vriendelijk' zit nogal wat. Als ik d'r houding nu zou moeten omschrijven is het 'een beetje sikkeneurig' en ik vraag me gewoon af of dat kan/mag/hoort als je een functie met klantcontact hebt. Ik weet dat ik het iig niet hoef te proberen, maar dat is natuurlijk geen maatstaf. Sowieso ben ik trouwens altijd ontzettend vriendelijk tegen (winkel) personeel en ook als ik zelf aan het werk ben, of dat probeer ik iig.

Ik vroeg het me gewoon af :).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:29

Ja weet je. Ik snap je vraag wel. Maar ik denk dat een bijdehande opmerking echt niet gewaardeerd wordt :') Voor hetzelfde geldt heeft ze ruzie, is ze ziek of noem maar op. Ik heb zelf al eens met een sago kassadame gehad die overduidelijk de klok naar sluitingstijd aan het kijken was. Gewoon overdreven vriendelijk doen en meer niet. Misschien wordt ze daar weer wat vrolijker van. En als ze sago zijn alleen maar vanwege het sago zijn heb je ze er nog meer mee ook. :D Als ze je afblaft is het een ander verhaal, maar ja iedereen heeft wel eens zijn dag niet.

Misschien eens opletten of ze de volgende keer weer zo is?

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:37

Vjestagirl schreef:
Vraag: zouden jullie het raar vinden als een klant iets zegt van het humeur van het kassameisje? Vandaag werd ik door iemand geholpen die wel beleefd was, maar absoluut niet meer dan dat. Ze ratelde verplichte zinnetjes op, keek daarbij ontzettend chagrijnig en straalde niet bepaald vriendelijkheid uit. Eigenlijk zou ik er in zo'n situatie graag iets van zeggen, iets als 'een glimlach doet geen pijn'. Maar aan de andere kant vindt ik dat ontzettend bijdehand.

Wat vinden jullie?

Ik heb dat laatst wel gedaan... Meisje was zo enorm shagerijnig. Kon amper een 'Goedemiddag' van af, zat te zuchten tijdens het scannen, bedrag werd snel genoemd, of ik het bonnetje wilde hebben (lees: 'Bonnetjuh? Zuchtzucht').
Heb ook een of andere opmerking gemaakt. Ik kan daar heel slecht tegen, heb zelf ook jaren achter de kassa/servicebalie gezeten en had ook niet altijd goede zin maar liet dat nooit aan de klanten merken. Een glimlach en even vriendelijk doen kost niet zoveel moeite, anders moet je maar niet achter de kassa gaat zitten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:43

Ik zou willen dat ik mocht kiezen tussen kassa en vloer, dan wist ik het wel!
Helaas is het niet zo'n feest.
Maar onfatsoenlijk doen tegen klanten... Nee. Zij kunnen er toch niks aan doen dat ik rugpijn heb, dat de pauzeplanning weer eens van geen kanten klopt, dat het tocht in de winkel of dat de collega die me moet aflossen te laat is... En bovendien lost chagrijnen ook niets op.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:46

Maar het meisje in kwestie was toch gewoon beleefd? Ze glimlachte alleen niet. Dat vind ik geen onfatsoenlijk gedrag hoor.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:51

Konstantine schreef:
Ik zou willen dat ik mocht kiezen tussen kassa en vloer, dan wist ik het wel!
Helaas is het niet zo'n feest.
Maar onfatsoenlijk doen tegen klanten... Nee. Zij kunnen er toch niks aan doen dat ik rugpijn heb, dat de pauzeplanning weer eens van geen kanten klopt, dat het tocht in de winkel of dat de collega die me moet aflossen te laat is... En bovendien lost chagrijnen ook niets op.

Precies! Als ik om 17u klaar was en er was nog niemand om mij over te nemen baalde ik ook wel eens. Natuurlijk, want ik wilde ook naar huis! Maar echt geen schijn van kans dat de klanten daar iets van merkten...

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:04

Als ik 10 uur lang achter de kassa zit kunnen ze niet van mij verachten dat ik 10 uur lang blijf lachen. En daar hoeft een klant ook echt geen opmerking over te maken. Ik blijf wel gewoon vriendelijk en beleefd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:10

Ik zit inmiddels niet meer achter de kassa maar wil er toch even op reageren :P
Als iemand verder beleefd is zou ik het lekker laten gaan.
Ik vind niet dat je van iedereen kunt verwachten dat ze altijd blijven lachen..
Toen ik bij de Lidl zat heb ik ook een paar keer iets gehad waardoor lachen moeilijk ging.
Heb bijv. een keer op mijn werk iets in mijn rug verrekt en was aan het begin zo eigenwijs om door te gaan.
Toen het echt niet meer ging deed mijn werk er moeilijk over om me te laten gaan ivm de paasdrukte.
De laatste dag ging het echt niet meer, ik zat met tranen in mijn ogen achter de kassa van de pijn.
Er vroegen toen ook wat vaste klanten wat er aan de hand was, normaal lachte ik wel altijd.
Zo zijn er nog wat zaken geweest, toen zal ik ook wel niet al te vrolijk zijn geweest..
Kassa mensen zijn ook mensen, zolang ze het niet op een ander afreageren zou ik er geen probleem van maken.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:26

Oh, als ik z'n last van mn rug had, en mn werkgever deed moeilijk zou ik gewoon zeggen SUCCES! :)
Mijn eigen gezondheid gaat voor, hoe druk het ook is.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:00

Vjestagirl schreef:

Wat vinden jullie?

Ik zit zelf elke zaterdag achter de kassa in de supermarkt en doordeweeks ook regelmatig bij mijn andere bijbaantje.
En eerlijk gezegd zou ik van zo'n opmerking vanbinnen echt woest worden :o Natuurlijk niet echt laten blijken, maar het zou mij best raken.
Ben namelijk áltijd vrolijk, opgewekt en beleefd naar klanten. Maar als je bijv. als 5 uur achter elkaar achter je kassa zit zonder pauze dan krijg ik soms wel moeite om mijn glimlach op te zetten. Het is (klinkt raar), maar soms best 'zwaar', naja 'irritant', om constant vrolijk te zijn, hetzelfde riedeltje te vertellen 3x in een minuut :')
In de supermarkt krijg je zowat elke minuut wel 2/3 klanten, sommige klanten duren wel langer (met weekboodschappen), maar dat zijn pakweg zowat 100 klanten per half uur..
Ik blijf dus áltijd beleefd en doe mijn riedeltje en blijf ook wel vriendelijk, maar soms zit er een klant tussen waarbij ik net even wat minder glimlach ja. Of als ik gewoon neutraal kijk krijg ik ook wel eens een opmerking naar mijn hoofd geslingerd en dat doet ook pijn :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:18

Zo'n meisje heeft ook een privé-leven, ze kan zich wel enorme zorgen maken over haar paard of een familielid ... dan zou ik ook niet de hele dag van oor tot oor lachen, hoor :n

En als ze verder gewoon netjes en beleefd blijft ... tja, ze zit daar om je boodschappen te verwerken, niet om vriendinnen te maken ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:29

Shirley schreef:
Zo'n meisje heeft ook een privé-leven, ze kan zich wel enorme zorgen maken over haar paard of een familielid ... dan zou ik ook niet de hele dag van oor tot oor lachen, hoor :n

En als ze verder gewoon netjes en beleefd blijft ... tja, ze zit daar om je boodschappen te verwerken, niet om vriendinnen te maken ;)

Klopt inderdaad, ik had ook een keel heel erg naar nieuws gehoord.. en dan bleef ik wel beleefd en deed mijn werk, maar net die extra praatjes/glimlachjes lukte gewoon echt niet :( Kreeg toen ook een opmerking naar mn hoofd en de tranen sprongen bijna in mn ogen

Maarja, dat kon de klant ook niet weten :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:41

Ik zou d'r ook niks van zeggen.
Ik ben een tijd cassiere geweest en ik vond het werk behoorlijk geestdodend.. De eerste 2-3 uur kon ik prima lachen maar daarna werd het toch wel geleidelijk minder.