Vjestagirl schreef:Vraag: zouden jullie het raar vinden als een klant iets zegt van het humeur van het kassameisje? Vandaag werd ik door iemand geholpen die wel beleefd was, maar absoluut niet meer dan dat. Ze ratelde verplichte zinnetjes op, keek daarbij ontzettend chagrijnig en straalde niet bepaald vriendelijkheid uit. Eigenlijk zou ik er in zo'n situatie graag iets van zeggen, iets als 'een glimlach doet geen pijn'. Maar aan de andere kant vindt ik dat ontzettend bijdehand.
Wat vinden jullie?
Ik heb dat laatst wel gedaan... Meisje was zo enorm shagerijnig. Kon amper een 'Goedemiddag' van af, zat te zuchten tijdens het scannen, bedrag werd snel genoemd, of ik het bonnetje wilde hebben (lees: 'Bonnetjuh? Zuchtzucht').
Heb ook een of andere opmerking gemaakt. Ik kan daar heel slecht tegen, heb zelf ook jaren achter de kassa/servicebalie gezeten en had ook niet altijd goede zin maar liet dat nooit aan de klanten merken. Een glimlach en even vriendelijk doen kost niet zoveel moeite, anders moet je maar niet achter de kassa gaat zitten.