Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:42

Meestal worden er in dat soort situaties wel briefjes opgeplakt met 'wegens omstandigheden' of iets in die trant toch?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:43

Ja vaak wel. Alleen weten wij dat niet of het ook gebeurt is. Is niet iets waar je aan denkt als zoiets gebeurd denk ik... Maar het blijft een vervelende en nare ervaring voor de bewuste collega...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:47

Was gebeurd (het briefje) en er was nog volop politie aanwezig in en rond de winkel. Heel de buurt had smsalert gehad.
Maar als je politie rond ziet hupsen moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat er iets niet in orde is daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

Nou inderdaad ja! :\

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:52

Komt een klant met een retourbon (kwestie van scannen en geld teruggeven). Plant de volgende klant zijn kind op de kassa 'goh kan ik deze ook ruilen tegen een dorapop?' ik heb me stukgelachen, dat soort klanten maken me dag altijd goed :D

En deze opmerkingen waarderen de meeste klaten ook wel haha:
Klant: 'Mag ik jou wat vragen'
Ik: 'Dat heeft u bij deze al gedaan'

:D

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:00

Ik had vandaag een klant die een half stokbrood wilde. Ik vertelde haar dat ik dat niet doe, omdat ik dan 's avonds met een half stokbrood zit. Was ze niet zo blij mee!
Ik zei nog tegen haar dat ze dan beter tijgerstokjes kon nemen, maar nee, dat hoefde ook niet..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:03

Amburtjoz schreef:

Die kan ik zo niet waarderen _O-
Ik altijd beleefd vragen of ik iets mag vragen
"dat heeft u zojuist gedaan" :roll:

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:09

Ik had weer de leiding over de kassaploeg en een collegaatje stond bij de balie, omdat ik even wisselgeld moest pakken. Desbetreffende collega staat ook altijd in de ochtend op de balie als ik aan het tellen bent en ook altijd bij pauzes.

Klant: 10 euro T-mobile
Collega: 10 euro van T-mobile? (ze vraagt het altijd een keer extra)
Klant: ja
Collega: print uit, scant en rekent af
Klant: Wil je het er ook even opzetten
Collega: ja hoor is goed en collega klapt mobiel open en ziet dat het lyca moest zijn (oepsie....klant had toch echt T-mobile gezegt)
Klant was woest, echt woest en collegaatje kon hem wel over de balie trekken. Door al het rumoer bij de balie ging ik maar even kijken wat er aan de hand was (evenals mannelijke collega die ook op het rumoer af was gekomen). Collegaatje kreeg de telefoon zowat naar haar hoofd geslingerd en klant was al de winkel uit (en mijn collegaatje had de telefoon gekregen). Uiteindelijk hebben we hem zover gekregen dat hij iig zijn telefoon meenam :P

Klant bleef maar roepen dat collegaatje niet naar hem had geluisterd en dat hij echt om lyca heeft gevraagd. Echter geloof ik mijn collega op dr woord.

Ik had ook zoiets moois:

Klant: Ik wil graag een PallMallvan 4,80
Ik: Mevrouw, PallMall heb ik van 4,70 of 5,80
Klant: Ja, dat bedoel ik, 4,80...ofnee, 5,70.
Ik: Mevrouw, het is of 4,70 of 5,80
Klant: jaa..die
Ik: Wilt u dan de 5,80?
Klant: Nee, de 4,80
Ik: Dat wordt dan de 4,70 en ik scan het
Klant: legt 6 euro neer...nee ik wil de 5,70
Ik pak de 5,80 en scan het
Klant: nee doe toch maar die van 4.....

Arrghhh
Laatst bijgewerkt door zap op 06-02-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:10

Haha, ik moest vandaag bestellingen opnemen, vraagt zo'n vrouw: 'Die Chicken Sensation, is dat met kip?' :+

En een andere man vond dat ik mega lekkere warme handen had.

En zelf ook nog een blunder, ik kan de mensen waarvan ik de bestelling opneem dus niet zien, zeg ik: 'Goedemiddag meneer! Of mevrouw! Of eh..' Nou ik en mijn collega lagen helemaal dubbel :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:15

@ Lieke__, Kom dan gelijk to the point :P

Ik sta op de kaasafdeling en het komt elke keer weer voor dat je op de afdeling staat en mensen zeggen: "ik wil graag kaas".

Zeg dan gelijk wát voor een kaas, ik heb 30 soorten kazen op de plank liggen en nog een beetje veel meer voorverpakt liggen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:17

Muisbal schreef:

Ik sta op de kaasafdeling en het komt elke keer weer voor dat je op de afdeling staat en mensen zeggen: "ik wil graag kaas".

Zeg dan gelijk wát voor een kaas, ik heb 30 soorten kazen op de plank liggen en nog een beetje veel meer voorverpakt liggen..

Ja echt irri. Ik wil graag sigaretten (hele wand hangt vol), wilt u vloeitjes..ja graag.... jaa welke dan?

Soms zijn het de kleine dingen die irriteren :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:19

Bij sommige mensen kan je daar wel een gevatte opmerking bij maken, toch leuk altijd dat je dat aan de houding/uitstraling van iemand kan aflezen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:04

In een restaurant: 'wij willen graag een hapje eten'
'Sorry meneer, wij doen alleen aan complete gerechten'

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:07

Vjestagirl schreef:

Hahaha Fllaaauuuwww!!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:08

Vjestagirl schreef:

Haha1 :P
Die is droog :P

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:01

Geen klant, maar wel op het werk.
Ik werk in een ziekenhuis en soms als infusen opzijn dan gaan ze op alarm.
Maar als je aan de ene kant van de gang bent, hoor je ze niet altijd.
Dus kwam er pas bezoek naar me toe lopen terwijl ik aan de telefoon zat met de arts:
'Ja er gaat daar een infuus op alarm'
'Bedankt, maar wilt u dat even doorgeven in de zusterpost, ik ben even bezig' *glimlacht vriendelijk*
'JA hallo zeg, ik ben toch niet loondienst hier, als je dat eens even lekker zelf doet!' *loopt al tierend weg over de brutaliteit*

Meld het dan ook niet, je ziet toch dat ik aan de telefoon zit en je loopt praktisch langs de zusterpost als je naar de uitgang gaat.
Maargoed.. sommige mensen hebben de beleefdheid niet.

Ik zat echt met een mond vol tanden even. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 09:41

Muisbal schreef:

Heel herkenbaar. Hoeveel mensen komen wel niet voor me staan met de mededeling: Ik wil worst/kaas/brood.
* Zucht :7

Citaat:
Ik had vandaag een klant die een half stokbrood wilde. Ik vertelde haar dat ik dat niet doe, omdat ik dan 's avonds met een half stokbrood zit. Was ze niet zo blij mee!
Ik zei nog tegen haar dat ze dan beter tijgerstokjes kon nemen, maar nee, dat hoefde ook niet..

Goh dat zou zo bij mij in de winkel kunnen zijn. Wij hebben heel lang gehad dat er een meneer kwam die elke avond een vers stokbrood wou. Spreekt hij af dat hij om vijf uur komt, naja wil prima om half vijf een stokbrood in de oven schuiven. Komt hij pas om zeven uur en gaat hij lopen zeuren dat hij dit stokbrood niet meer wil want het is niet meer vers. -O-
Een periode later wou hij dan elke avond een half stokbrood, want een heel stokbrood was toch iets teveel en aangezien hij vers wou gooide hij elke dag een half stokbrood weg. Goed idee, dan gooien wij toch dat halve stokbrood voor hem weg. #)

Gister deed ons koffieapparaat het niet. Er hing ook een briefje op met de mededeling dat het apparaat deffect is en hiervoor onze excuses ect. Halverwege de middag zat er toch een mevrouwtje op de bank bij de koffie, met een koffiebekertje in haar hand waar ze uit dronk. Niks op tegen natuurlijk, maar ben toch wel heel benieuwd wat ze nu dronk en waar ze het vandaan had.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:04

En wat was het?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:43

Marjo_x schreef:
Amburtjoz schreef:

Die kan ik zo niet waarderen _O-
Ik altijd beleefd vragen of ik iets mag vragen
"dat heeft u zojuist gedaan" :roll:

Ligt eraan, meestal zie ik aan de uitstaling wel wat voor klant het is en hoe ik daarmee om moet gaan ofzo O:)

-- Die van dat restaurant en een hapje eten is zo master haha O:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:03

Wij hadden gisteren "mevrouw snoep" weer in de winkel. Mevrouw heeft deze bijnaam gekregen omdat ze altijd voor ons een zakje snoep meeneemt.
Echter: Voordat we het zakje overhandigt krijgen moeten we eerst controleren of alle snoepjes nog zacht zijn, of het zakje nog helemaal gesloten is en of de houdbaarheidsdatum niet verstreken is, zodat we overtuigd zijn dat ze ons geen oude snoepjes geeft! Dan krijgen we het zakje snoep en een extra plastic zakje om het snoep in op te bergen.
Dat gaat iedere keer als ze bij ons komt zo, en iedere keer is het weer lachen als ze weg is.

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:24

Ahhh wat lief... bij ons komt er ook altijd iemand die eten komt brengen.. al is dat wel een vriendin van me werkgever...

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:39

Bij ons komt er ook altijd een vrouwtje aan de servicebalie die ALTIJD vraagt welke shag het goedkoopste is. Gaat ze er een halfuur over nadenken en uiteindelijk pakt ze die shag dan toch maar. Ook koopt ze altijd een pak wijn en een fles port. Iedere dag weer. Vind het zo'n raar vrouwtje...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:57

BSensation schreef:
Bij ons komt er ook altijd een vrouwtje aan de servicebalie die ALTIJD vraagt welke shag het goedkoopste is. Gaat ze er een halfuur over nadenken en uiteindelijk pakt ze die shag dan toch maar. Ook koopt ze altijd een pak wijn en een fles port. Iedere dag weer. Vind het zo'n raar vrouwtje...

Klinkt een beetje als alcoholiste? Een pak wijn en een fles port per dag schiet alleen op als je iedere dag een feestje geeft ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:28

Vjestagirl schreef:

Oh ik heb nog in een restaurant gewerkt en in het wildseizoen belden mensen steevast met de vraag:
Kunt u ook wild eten in uw restaurant?
En dan zei ik altijd: ja hoor, maar als u het rustig wilt houden appreciëren we dat net zo hard :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:30

Haha dat vind ik echt een goeie _O-