Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Onbetaald telt niet mee voor de „jaloezie“ lijkt mij. Er gaan bij ons aan de lopende band mensen (zonder kinderen) met onbetaald verlof voor puppies of wereldreis.
Winged schreef:UO: Als ik hier naar de panty kijk: Het is niet nodig om de kerstlekkernijen die niet op zijn gegaan te droppen in de pantry. Mijn wilskracht om niks te pakken draait overuren.
996981 schreef:Heerlijk die oordelen en uo’s gebaseerd op onwaarheden….
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... hapsverlof
Sanet schreef:996981 schreef:Heerlijk die oordelen en uo’s gebaseerd op onwaarheden….
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... hapsverlof
Er is ook niemand die mij 9 weken klusjesuf/veulenverlof/skivakantie/wereldreis/puppyverlof met 70% salaris geboden heeft hoor. Dus mijn mening blijft gewoon staan, welke regels er ook maar voor zijn.
Sanet schreef:Nou, mijn collega heeft gewoon z’n huis zitten verbouwen in die tijd hoor. Zijn “prematuur” was toen al bijna een jaar oud en liep al…
Sanet schreef:Nee, dat hoeft van mij niet. Liever vrije tijd dan geld van de overheid
Nikass schreef:996981 geboorteverlof is iets anders dan ouderschapsverlof. En zoals je kunt lezen in de link die je zelf plaatst krijg je 70% van je loon doorbetaald. Dus wat is nou precies de onwaarheid volgens jou?
Nikass schreef:[***] schreef:Het ouderschapsverlof tot 8 jaar is toch onbetaald? Alleen in het eerste jaar is deels doorbetaald.
Je krijgt gedeeltelijk doorbetaald (iets van 70% meen ik)
Nikass schreef:Waarom zou daar niets aan te doen zijn? Het is niet altijd zo geweest als het nu is, en het hoeft ook niet altijd zo te blijven. Je kunt bijvoorbeeld ook een basisinkomen invoeren. Dan heeft iedereen de mogelijkheid om zijn tijd meer in te vullen naar wat bij je past.
996981 schreef:Kaitlyn schreef:Alsjeblieft niet, heb niet zo hard mijn best gedaan om net zo veel te verdienen als iemand die er met de pet naar gooit.
Heb je er harder voor gewerkt, of heb je betere kansen, meer ondersteuning en meer middelen tot je beschikking gehad?
MyWishMax schreef:En geluk hebben.Niet iedereen die even hard werkt haalt hetzelfde resultaat. Als je al gezond blijft.
VuurVleugels schreef:Je kan net zo goed het systeem tegen je hebben. Sollicitatieprocedures zijn negen van de tien keer een meting van persoonlijkheid en soft skills terwijl er voor de baan hard skills nodig kunnen zijn. Dus bijvoorbeeld iemand met autisme die uitmuntend zou zijn in de functie wordt toch echt ingehaald door degene die er misschien maar half iets van bakt maar wel sociaal behept genoeg is om het sollicitatiespelletje te spelen.