Bullebeest schreef:Huh eerst een bericht sturen van kan ik bellen? Ik heb wel onder een hele grote steen gelegen. Ik bel gewoon. Geen antwoord? Oke fout tijdstip. Later nog een keer of een mail eruit. Whatsapp teams en alle andere apps maken het doodnormale bellen compleet dood lijkt het wel en mensen met telefoonangst wordt steeds groter. We gaan echt leven achter een scherm ipv praten via telefoon of face to face. Brrrrrr
Ik vind het op het werk ook echt een grote tekortkoming, al die overleggen die nog steeds via Teams gaan. Ik merk dat het niveau van de DCS'en (daily control system) bij ons ook enorm achteruit gaan, de juiste afdelingen niet meer aangesloten worden omdat de helft achter een scherm zit en tegelijkertijd andere werkzaamheden uitvoert en dus maar met een half oor luistert naar wat er gezegd wordt. Mijzelf inclusief, mede ook omdat ik ondertijd regelmatig gestoord wordt door andere collega's (van hogerhand) die weten dat ik DCS volg via Teams en dus wel even twee dingen tegelijk kan doen. En soms laat ik dat nog gebeuren ook.
Met als gevolg dat alle afdelingen op een eilandje gaan zitten en lekker met het vingertje naar een andere afdeling gaan lopen wijzen.
Nu praat ik weliswaar over een fabriek, maar ik kan me niet voorstellen dat het in andere bedrijven beter wordt van deze nieuwe manier van werken. Het pas naar mijn idee binnen het ontwikkelingsidee van een jaar of 10-15 geleden, maar niet meer bij vandaag de dag waar de nadruk meer moet liggen op verbinding dan op KPI's. Maar goed, ik ben weer te veel aan het filosoferen