Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:45

Niet om vervelend te doen maar kunnen we nu weer terug naar corona? Denk dat dit meer thuis hoort in een politiek topic :)

Snap hoe we hier beland zijn maar dwalen nu wel aardig af.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:50

Je hebt gelijk. Sorry.
Is ook beter voor mijn hart trouwens :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:52

Pandora2 schreef:
Je hebt gelijk. Sorry.
Is ook beter voor mijn hart trouwens :')

En het is nog wel zulk mooi weer vandaag :knuffel:

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:04

purny schreef:
Nou ik vind dat wanneer je het vaccin niet kan nemen door ziekte geen eigen keuze hoor.

Precies … vreemde gedachtengang dat dat eigen keuze is

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:12

Maar dat zijn toch uitzonderingen? Over het algemeen is het gewoon echt je eigen keuze hoor. Volgens mij is de groep mensen die vanwege medische redenen echt geen vaccinatie mogen erg laag. Ik ken genoeg mensen die een (chronische) ziekte hebben en toch gevaccineerd mochten worden, omdat Corona nog meer risico voor hen zou brengen dan de vaccinatie. Ik ken wel één kind die vanwege een auto immuunziekte niet gevaccineerd mag worden.

Ik denk dat de allergrootste groep niet gevaccineerden de mensen zijn die hier zelf voor kiezen. En ik denk ook dat het die mensen zijn die bedoeld werden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:24

Vayo schreef:
Maar dat zijn toch uitzonderingen? Over het algemeen is het gewoon echt je eigen keuze hoor. Volgens mij is de groep mensen die vanwege medische redenen echt geen vaccinatie mogen erg laag. Ik ken genoeg mensen die een (chronische) ziekte hebben en toch gevaccineerd mochten worden, omdat Corona nog meer risico voor hen zou brengen dan de vaccinatie. Ik ken wel één kind die vanwege een auto immuunziekte niet gevaccineerd mag worden.

Ik denk dat de allergrootste groep niet gevaccineerden de mensen zijn die hier zelf voor kiezen. En ik denk ook dat het die mensen zijn die bedoeld werden.

Uiteraard. Net als dat ik vind dat je iemand die niet vaccineert vanwege ziekte, nooit mag uitsluiten van wat dan ook.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:41

Fitzroy schreef:
Maar het enige dat nu nog niet kan, zijn toch festivals en nachtclubs? Is dat zo ontzettend belangrijk voor je welzijn?
Ik vind daar wat van :o

Ik werk al 1,5 jaar fulltime thuis ondertussen.. Conform advies van de overheid overigens gewoon.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 05:56

Ik vind zwanger willen worden of zwanger zijn ook een hele goede reden. Ik snap heel goed dat je als je zwanger bent het niet aandurft.

En idd laten we het thuiswerken niet vergeten. Heeft heel veel impact. Hier gaat dat goed, maar ik hoor ook stellen waar het thuiswerken veel spanning geeft. Mijn man vindt het ook niet ideaal. Het is gek dat je nieuwe collega's hebt, die je nog nooit live hebt gezien, alleen via een schermpje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:23

Ik werk ook al 1,5 jaar thuis. Vind het vreselijk, maar ja.. We zitten in een pandemie dus het is niet anders. Ik heb me er bij neergelegd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:27

Fitzroy schreef:
Ik werk ook al 1,5 jaar thuis. Vind het vreselijk, maar ja.. We zitten in een pandemie dus het is niet anders. Ik heb me er bij neergelegd.

Maar je zegt zelf dat het enige wat niet kan door corona is naar festivals en nachtclubs. Dat is dus niet waar. Naar je werk gaan is toch ook een groot deel van je leven. Voor de één misschien onbelangrijk maar voor genoeg mensen is thuis werken verre van ideaal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:09

Volgens mij ging het er meer om wat niet mag of kan. Werken kan wel maar dan anders net als heel veel dingen nu. Maar dat veel weer mag onder bepaalde regels maakt het leven inderdaad niet weer zoals vroeger. Maar dat was aanstellerij :wave:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:26

Fitzroy schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb in mijn persoonlijke leven van de maatregelen nu echt geen last (behalve het thuiswerken dan :+ , maar dat is inmiddels al normaal.)
Boeiend dat er handgel staat, ik zie het niet eens meer. En pijlen op de grond, so what? Dat is echt een stukje dat tussen je oren zit imo.

@Jildau, ik had het al benoemd ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:43

Gister was een interview met Ernst Kuipers op tv.
Mijn god wat die man voor oliebol heeft gekregen zeg! Hij las wat voor, dat hij gestenigd zou moeten worden..en meer van dat soort uitspraken. Hij heeft ook een beveligingsknop zodat als hij bedreigd word gelijk aan de bel kan trekken en is geadvisseerd dagelijks andere routes van en naar huis te nemen..

Echt schandalig hoe mensen zijn!!
Ze moeten zich kapot schamen met die uitspraken die ze doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:18

SusanH schreef:
Ik vind zwanger willen worden of zwanger zijn ook een hele goede reden. Ik snap heel goed dat je als je zwanger bent het niet aandurft.

Op dit moment is het dringende advies om je juist wél te laten vaccineren als je zwanger bent. Er zijn teveel hoogzwangere vrouwen op IC terecht gekomen met zeer ernstig verloop van Covid.

In Amerika speelt dit al langer, een kennisje van me was 33 weken (nu kindje 7 weken) toen ze zich heeft laten vaccineren na dringende advies van artsen in het ziekenhuis waar ze werkt. En in onze deelstaat in Spanje zijn twee spoedkeizersnedes uitgevoerd bij vrouwen met Covid, beide kindjes te vroeg geboren met corona. Een van de twee vrouwen is alsnog overleden, heeft haar kindje nooit meer gezien.

Ook hier in Nederland vorige week 4 hoogzwangere vrouwen op IC. Zwanger zijn is dus een hele goede reden om je te laten vaccineren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:19

Popstra schreef:
Mijn god wat die man voor oliebol heeft gekregen zeg! Hij las wat voor, dat hij gestenigd zou moeten worden..en meer van dat soort uitspraken. Hij heeft ook een beveligingsknop zodat als hij bedreigd word gelijk aan de bel kan trekken en is geadvisseerd dagelijks andere routes van en naar huis te nemen..

Jeetje wat erg!! :wow:
Zo triest dat je zo iemand gaat bedreigen zeg..
Snap dat je het niet eens kan zijn met zijn uitspraken, maar dit gaat echt veel te ver :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:33

Als je op SM ziet wat Hugo allemaal naar zijn hoofd krijgt... werd laatst een prikpooier genoemd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:26

Popstra schreef:

Ik heb het gezien, bizar.

Maar schijnt tegenwoordig toch normaal te zijn, bedreigen via SM.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:27

Ja dat komt omdat SM niet straffen en een rechtszaak erg duur is en veel tijd kost.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:47

Het gaat er op Twitter ook abnormaal aan toe. En daar worden de meest vreselijke zaken erbij gehaald.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:40

Wat is er in Australië aan de hand dat ze zo weinig gevaccineerd hebben? Die lockdowns zijn vreselijk daar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:41

bigone schreef:
Het gaat er op Twitter ook abnormaal aan toe. En daar worden de meest vreselijke zaken erbij gehaald.

Klopt maar dat is volgens mij tegenwoordig normaal als je met je hoofd op tv komt. Echt bizar wat mensen maar op het internet plempen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:42

ingedebruijn schreef:
Wat is er in Australië aan de hand dat ze zo weinig gevaccineerd hebben? Die lockdowns zijn vreselijk daar

Volgens mij was het lage vaccinatiebereidheid door een zeer laag aantal besmettingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:43

ingedebruijn schreef:

Nou in het begin dacht ik nog: die hebben het goed voor elkaar, weinig besmettingen, veel vrijheid, grenzen dicht etc. Maar nu denk ik dat ze niet beter af zijn. Corona komt toch wel, overal. Dus ook daar. Ze kunnen zich moeilijk blijven opsluiten. Ze moeten massaal vaccineren of toch het virus rond laten gaan ben ik bang. Maar mensen zijn heel terughoudend ten aanzien van het vaccineren daar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:47

Suzanne F. schreef:
ingedebruijn schreef:

Nou in het begin dacht ik nog: die hebben het goed voor elkaar, weinig besmettingen, veel vrijheid, grenzen dicht etc. Maar nu denk ik dat ze niet beter af zijn. Corona komt toch wel, overal. Dus ook daar. Ze kunnen zich moeilijk blijven opsluiten. Ze moeten massaal vaccineren of toch het virus rond laten gaan ben ik bang. Maar mensen zijn heel terughoudend ten aanzien van het vaccineren daar.

Ja lijkt mij echt geen leven als je iedere maand weer in zo'n strenge lockdown moet. Toerisme is nu ook 0 voor zover ik weet. Heel bijzonder. Ze kunnen makkelijk afsluiten van de wereld maar dat blijft ook een eindeloze cirkel omdat corona nooit weg gaat.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:01

Een youtuber uit Australië die ik volg heeft zich pas vorige week kunnen laten vaccineren door het niet genoeg hebben van vaccins. Misschien heeft dat er meer te maken en stond er van het weekend niet op de nos liveblog dat een lang zijn overige vaccins zou doneren aan Australië.
https://twitter.com/JamesTurnerYT/statu ... 2836947968
(dit is de link naar die tweet van die youtuber)

Als je niet veel vaccins hebt en dus weinig gevaccineerde hebt heeft corona een veel vrije loop. En daar helpt een lockdown natuurlijk wel bij.