Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:02

En dan breekt de paniek uit. 'Voor het algemeen belang' worden wel vaak zaken niet volledig verteld door het RIVM (dat zie je ook in de vaccinatie-communicatie), en moet je zelf zoeken naar de echte informatie. Er moeten nu eenmaal beslissingen worden genomen die het beste zijn voor de bevolking in zijn geheel, maar niet per se het beste voor een individu.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:10

1990 besmettingen... als zo doorgaat zitten we over een week op 4 a 5000 besmettingen per dag :wow:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:47

Ninette schreef:
1990 besmettingen... als zo doorgaat zitten we over een week op 4 a 5000 besmettingen per dag :wow:

Tja... als je pas na 3 dagen terecht kan....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:48

purny schreef:
Ninette schreef:

... dan blijf je tot die tijd thuis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:01

veerledec schreef:
En dan breekt de paniek uit.

Ik vind eigenlijk dat mensen helemaal niet zo snel in paniek raken als je dingen gewoon uitlegt.

Citaat:
Er moeten nu eenmaal beslissingen worden genomen die het beste zijn voor de bevolking in zijn geheel, maar niet per se het beste voor een individu.

Hmm, er zijn nu beslissingen genomen die niet het beste zijn voor de bevolking als geheel EN niet het beste zijn voor individuen. Zelfs als het heel in het begin niet mogelijk was om voldoende materiaal te regelen heeft het liegen over de motivatie van de richtlijnen nu wel consequenties: op diverse plekken zijn mensen besmet geraakt omdat de richtlijnen niet zijn aangepast toen er meer middelen waren.
Die mensen zijn nu ziek en dat had voorkomen kunnen worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:06

Sheran schreef:
Het stoort me wel vaker dat berichtgeving niet volledig/eerlijk is. Als je een risico met mensen wil lopen: prima. Maar zeg dat dan ook gewoon.

Helemaal mee eens. Ik kan daar echt heel boos van worden. Zeg dan gewoon: het interesseert ons geen hol, als dat is zoals het is. Dan kun je tenminste besluiten om zelf in actie te komen ipv op loze beloftes en lege woorden mee te liften.

Net als beslissingen uit economisch oogpunt, kom dan niet met fake bla bla dat het heus wel veilig is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:17

@Destination: Maar dat doet niet iedereen dat blijkt maar weer. Tijd voor sneltesten zou ik zeggen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:20

purny schreef:
@Destination: Maar dat doet niet iedereen dat blijkt maar weer. Tijd voor sneltesten zou ik zeggen

Hoe weet je dat dat niet gedaan wordt? Hoe heel besmettingen zijn van mensen die wachten op testen en toch naar buiten gaan?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:20

Destination schreef:
purny schreef:
Ninette schreef:

... dan blijf je tot die tijd thuis.

Klopt zit ik nu ook helaas. Het knaagt wel wat om er even uit te gaan eerlijk gezegd. Maar kan inderdaad gewoonweg niet. Ik wordt morgen getest. En dan hoop ik heel erg dat de uitslag er is voor zondagavond. Anders ben ik bang dat mijn groep naar huis wordt gestuurd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:24

Met dit weer zou ik het beter kunnen hebben, want ik kan nog buiten zitten. Zodra het kouder of slechter weer wordt zit je alleen maar binnen en dan komen die muren zo op je af ( ja, ervaring mee haha maar niet door corona )

Hoe wel ik ook begrijp dat mensen met dit weer nog even lekker naar buiten willen en wat willen ondernemen.

Sterkte met wachten Coby!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:37

Destination schreef:
purny schreef:

Hoe weet je dat dat niet gedaan wordt? Hoe heel besmettingen zijn van mensen die wachten op testen en toch naar buiten gaan?

Dat weten we jammer genoeg niet. Maar er zijn zat voorbeelden en mensen die toch naar buiten gaan met klachten. Bij sneltesten zullen mensen minder snel naar buiten gaan. Je hebt dan sneller een uitslag. En mensen zouden zich misschien ook eerder laten testen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:42

Naar buiten is ook nogal een ruim begrip.
Als je een rondje gaat fietsen of naar je paard gaat en daar niemand tegenkomt dan lijkt me dat geen doodzonde als je waarschijnlijk niets hebt (ruim 90% van de tests). Gaan feesten of voetballen of andere dingen met anderen samen zoals helaas ook gebeurd is natuurlijk dom en onverantwoordelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:51

De Engelse sneltest, uitslag binnen een uur, moet blijkbaar heel goed werken. 85% juiste uitslag bij positief !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:14

Ik ga nog even lekker uit eten vanavond. Nog even genieten voor er een lange, saaie herfst en winter aanbreekt en je liever niet meer de deur uitgaat wegens alle besmettingen.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:17

Nou gelukkig hier gisteren getest en net uitslag. Negatief! Nog steeds een knallende koppijn maar hopelijk gaat dat snel over.
Ik had er geen last van dat ik de deur niet uit kon. Daar voelde ik mij ook echt te ziek voor.

Ik voel mij vooral opgelucht nu bij het idee dat ik niet onbewust iemand anders ziek gemaakt heb.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:29

Besmettingen lopen echt snel op nu... Ook in Drenthe lijkt het nu toch te gaan stijgen. Een restaurant in Assen moet 10 dagen dicht, werknemers waren wel weer beter. Snap alleen niet dat het restaurant niet al eerder dicht moest. Verklaard wel waarom het wat opliep in Assen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:57

Zebrastreep schreef:
Besmettingen lopen echt snel op nu... Ook in Drenthe lijkt het nu toch te gaan stijgen. Een restaurant in Assen moet 10 dagen dicht, werknemers waren wel weer beter. Snap alleen niet dat het restaurant niet al eerder dicht moest. Verklaard wel waarom het wat opliep in Assen.

Vond het ook wat mosterd na de maaltijd.. met zieke werknemers open, zijn de beter gaan ze dicht...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:03

Moeders wordt doorverwezen naar longarts.
Blijkbaar is de longfoto ook niet helemaal ok bevonden.
Huisarts belde na het spreekuur.
Nu maar hopen dat ze redelijk snel bij longarts terecht kan.

Net bij een ggz instelling mondkapje aan een mevrouw gegeven die met de taxi moest.
Heb enkele goede in de auto liggen.
Tegen mevrouw gezegd dat wanneer ze er zuinig mee is, ze vaker kan gebruiken.
Huisarts had ik er van de week ook al paar gegeven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:16

Hopen dat het meevalt met je moeder Tienus , waarschijnlijk restschade van Corona ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:21

Ik zag net een onderzoek van „onze“ consumentenbond over de hoeveelheid schimmels en bacterieen die je al na 3 uur mondkapje verzameld. Dat is echt niet mis. Dus nog maar een goede hint dat je ze echt niet moet hergebruiken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:24

Maar stel: ik zou graag willen werken met een mondkapje op. Is dat nou wel of niet een goed idee voor een beetje bescherming tegen COVID? Met deze bijvoorbeeld: https://static.ah.nl/static/product/AHI ... ns=399,q85

Ik weet dat je eigenlijk medisch moet hebben, maar ik werk niet in de zorg.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:36

Ninette schreef:

Ik vind het waanzinnig oplopen allemaal. Ben een paar keer de stad in geweest op vrijdagavond, maar nu maar niet meer. Meer mensen die de activiteiten terug schroeven?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:39

bigone schreef:
Hopen dat het meevalt met je moeder Tienus , waarschijnlijk restschade van Corona ?

Inderdaad zeer waarschijnlijk restschade van de covid!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:42

Gezien de berichtgeving rond het rivm over de mondkapjes en verpleeghuizen hoop ik dat deze cijfers niet waar zijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:55

imaudy schreef:
Ninette schreef:

Ik vind het waanzinnig oplopen allemaal. Ben een paar keer de stad in geweest op vrijdagavond, maar nu maar niet meer. Meer mensen die de activiteiten terug schroeven?

Ja, hetzelfde. Ik ben een paar keer naar een terras geweest met mooie weer en weg gegaan voordat er te veel gedronken werd. Maar nu sla ik weer over en ben ik wat voorzichtiger met afspreken.