Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:09

Destination schreef:
friezenfan2 schreef:
Het is iedereens probleem als mensen zich niet aan de regels houden. want dat leidt tot meer gevallen en meer gevallen leidt tot langere maatregels en dus betekend dat dat ik en heel veel andere dadelijk mentaal gebroken zijn en daar heeft niemand iets aan.

Maar weet je, je kan er nu wel druk over gaan maken, maar de politie komt hier hoogstwaarschijnlijk niet eens voor langs. Bovendien heeft je buurvrouw niet meer mensen over de vloer dan toegestaan, zoals je ook kan lezen in de link die ik deelde. Dat jij zelf alleen zit is in feite je eigen schuld, want jij mag ook maximaal 3 mensen op bezoek hebben.

Waarom dat laatste er nou weer bij? Er is nadrukkelijk opgeroepen om Koningsdag thuis te vieren. Als mensen dat doen is het opeens hun eigen schuld dat ze alleen zitten? Lekker dan.

Misschien woont ze heel klein, misschien ziet ze alleen haar ouders. Weet jij veel.

Ik begrijp je frustratie wel friezenfan2, maar je heb alleen jezelf er maar mee als je je hier heel druk om gaat maken. En de politie bellen omdat ze met zijn vieren in de tuin zitten zou ik echt niet doen. Hier ook in een aantal tuinen een feestje. Ik heb ook de pest in dat ik in mijn eentje zit, en ben best verdrietig vandaag. Ik vind het een poedersuiker-dag. Dus ik snap je wel hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:11

Echwel schreef:
Jeetje lijkt wel oorlog met dat verraden.

Werkelijk zal me aan mijn achterwerk oxideren wat een ander wel of niet doet.

Hier ook... ga me niet meer druk maken dat een ander de regels niet naleeft. Zolang ik het zelf doe vind ik het best. Ga niet met vingertjes wijzen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:16

Marie_Anne schreef:
Waarom dat laatste er nou weer bij? Er is nadrukkelijk opgeroepen om Koningsdag thuis te vieren. Als mensen dat doen is het opeens hun eigen schuld dat ze alleen zitten? Lekker dan.

Misschien woont ze heel klein, misschien ziet ze alleen haar ouders. Weet jij veel.

Ik begrijp je frustratie wel friezenfan2, maar je heb alleen jezelf er maar mee als je je hier heel druk om gaat maken. En de politie bellen omdat ze met zijn vieren in de tuin zitten zou ik echt niet doen. Hier ook in een aantal tuinen een feestje. Ik heb ook de pest in dat ik in mijn eentje zit, en ben best verdrietig vandaag. Ik vind het een poedersuiker-dag. Dus ik snap je wel hoor.

Dat laatste erbij omdat ik een gevoel kreeg dat friezenfan2 het haar buurvrouw niet gunde om bezoek te hebben, terwijl dit gewoon volgens de regels is. Zij zit alleen thuis en doet alsof ze gestraft wordt, maar het is gewoon toegestaan om maximaal 3 mensen op bezoek te hebben of om bij iemand anders op bezoek te gaan. Dus in die zin is het eigen schuld als je alleen zit.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:18

Echwel schreef:
Jeetje lijkt wel oorlog met dat verraden.

Werkelijk zal me aan mijn achterwerk oxideren wat een ander wel of niet doet.

Het gaat toch om de veiligheid en gezondheid van mensen? Dat heeft niets met oorlog te maken.

Hier is het heel stil in de buurt. Wat kinderen die op het veldje spelen: prima. Voor de rest houdt iedereen zich er netjes aan.

Wel wezen wandelen met de hond en met mijn moeder. Kwam heel af en toe mensen tegen, nooit meer dan 2 tegelijk en we hielden als we passeerde flink afstand van elkaar.

Vooral ouderen dus die gun ik het heel erg om rustig naar buiten te kunnen. Vond het fijn om te zien hoe iedereen zich er aan hield.

Bij mijn werk is dat helaas een heel anders verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:20

Nee, het is niet je eigen schuld als je alleen zit. Mensen die alleen zitten hebben goed geluisterd, want er is gevraagd om thuis te blijven vandaag.

En daarnaast: jezus, een beetje begrip is teveel gevraagd blijkbaar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:24

Marie_Anne schreef:
Nee, het is niet je eigen schuld als je alleen zit. Mensen die alleen zitten hebben goed geluisterd, want er is gevraagd om thuis te blijven vandaag.

Als je goed had gelezen, had je ook gelezen dat friezenfan2 bij haar ouders op bezoek is geweest. Ik zit ook de hele dag alleen en vind het ook niet leuk, dus ik heb er alle begrip voor := Het gaat mij er alleen om dat je niet in de slachtofferrol hoeft te kruipen als de buurvrouw wel bezoek heeft. Mijn buren hebben ook nog regelmatig vrienden over de vloer, maar ik kan er echt niet mee zitten en vraag me al helemaal niet af of ik daar de politie voor moet gaan bellen. Als je er psychisch helemaal doorheen zit, mag je echt nog wel op bezoek of mag je bezoek ontvangen, volgens de website van de RIVM is 3 personen namelijk gewoon toegestaan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:25

wat meer begrip zou echt top zijn.
En als mensen zich niet aan de maatregelen houden mag je ze daarop wijzen.
Ik dacht dat we dit samen deden.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:27

friezenfan2 schreef:

Maar je buurvrouw doet niets fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:28

Destination schreef:
Marie_Anne schreef:

Als je goed had gelezen, had je ook gelezen dat friezenfan2 bij haar ouders op bezoek is geweest. Ik zit ook de hele dag alleen en vind het ook niet leuk, dus ik heb er alle begrip voor := Het gaat mij er alleen om dat je niet in de slachtofferrol hoeft te kruipen als de buurvrouw wel bezoek heeft. Mijn buren hebben ook nog regelmatig vrienden over de vloer, maar ik kan er echt niet mee zitten en vraag me al helemaal niet af of ik daar de politie voor moet gaan bellen. Als je er psychisch helemaal doorheen zit, mag je echt nog wel op bezoek of mag je bezoek ontvangen, volgens de website van de RIVM is 3 personen namelijk gewoon toegestaan.

Dat snap ik allemaal, maar dan nog vind ik het zo onnodig en banketstaaf om er zo'n opmerking achter aan te gooien.
Maar we gaan het niet eens worden denk ik.

purny

Ik denk dat nu vooral voor mensen het punt is aangekomen dat je een gevoel van klikken krijgt.

friezenfan2

Nee gelukkig dus niet en dat was mijn vraag hé

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:31

purny schreef:
Ik denk dat nu vooral voor mensen het punt is aangekomen dat je een gevoel van klikken krijgt.

Precies dit.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:33

Princess_ schreef:
friezenfan2 schreef:

Maar je buurvrouw doet niets fout.

Ik dacht dat friezenfan2 typte dat die mensen geen 1,5 meter afstand hielden / konden houden. Indien dat het geval is (niet voldoende afstand) doen ze namelijk wel degelijk wat fout...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:33

Wij hebben zaterdagavond ook in de tuin bij vriendin zitten borrelen
4 personen, afstand ja

Binnen de regels maar echt even nodig, zou toch wat zijn als ze de politie op ons af hadden gestuurd

Edit
Hubs en ik zaten dicht naast elkaar
Dus.....
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-04-20 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:35

Als het bezoek de buurvrouw haar rug insmeert met zonnebrandcreme is dat in overtreding toch

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:36

friezenfan2 schreef:
Als het bezoek de buurvrouw haar rug insmeert met zonnebrandcreme is dat in overtreding toch

Oh my...wat ben ik blij dat ik niet naast jou woon

Echwel

friezenfan2 schreef:

Echt wat let je op
Ik zie werkelijk niet wat mijn buren doen...

friezenfan2

Zie laat ook maar :n

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:37

friezenfan2 schreef:

Meen je dit nou serieus? := Het is inderdaad een overtreding en je mag er gerust de politie voor bellen. Sommige gemeentes hebben zelfs kliklijnen waar je heen kan bellen. Echter kun je niet bewijzen dat het is gebeurd en heeft de politie waarschijnlijk andere prioriteiten.
Laatst bijgewerkt door Destination op 27-04-20 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:37

Vast, maar laat het lekker los en ga wat anders doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:38

helaas lag mijn telefoon binnen anders had ik wel bewijs gehad.
Het mag niet dus moet je het ook niet doen.
Ik wil super graag een knuffel van iemand maar ik knuffel nu niemand hé want het mag niet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:40

friezenfan2 schreef:
Ik wil super graag een knuffel van iemand maar ik knuffel nu niemand hé want het mag niet.

Ik vind dit echt wel heel ver gaan. Wat had je gedaan met die foto dan? Aan de politie laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:40

Laat het los, echt. Je maakt jezelf alleen maar ongelukkig zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:41

friezenfan2 schreef:

Maar dan nog lijkt het nu eerder of jij iets zoekt waarmee jij de buurvrouw kan pakken.

Daarom vraag ik je of je dit ook had gehad als je een sterke band had gehad met je buurvrouw?
En dit is dus ook de angst die ik heb voor de samenleving en daarmee bedoel ik dus na deze crisis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:42

Jezus, ik ben ook heel fout. Mijn moeder, broer en zijn 2 dochters waren zaterdag hier. Lekker buiten zitten bbqen. Heb ze al 2 maanden niet gezien.
Ik had het niet zo heel erg op prijs gesteld als een kwaaie buur de politie had gebeld daarom. Schei uit zeg, wat een gezeur!