Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 15:16

Haha briljante actie Anne :D
Het lachen was hem vast vergaan toen.

Ik heb jaren terug alweer wel een situatie gehad waarbij ik reed op een smalle 60 weg met aan beide zijden een sloot. Het is een ( lange ) weg voor bestemmingsverkeer. Om de zoveel tijd was een inham of klein stukje woon erf waar je elkaar kunt passeren.
Jullie hebben er nu vast wel een beeld bij :D

Ik was op weg naar huis en zag een tegenligger aankomen die niet bij inham stopte om mij er langs te laten. Zij reed door en ik zou dus zo’n 30 meter terug achteruit moeten rijden. Dat dacht ik dus niet.

Ik heb toen een appel gepakt en terwijl ik die rustig op at heb ik gewacht totdat de tegenpartij besloot haar 10 meter achteruit te rijden en mij er langs te laten. Ik kende deze persoon, want het was een stalgenoot en uiteraard was deze dame woest op mij. Dat kon mij echter niet zoveel schelen. Niet alles gaat altijd zoals je het graag zou willen in het leven en dat werd hier dus ook duidelijk. Mevrouw vond dat zij voorrang had, omdat ze een grotere wagen had. Nou eh daar had ik een andere mening over dus.

Als ze vooruit had gekeken en niet zo koppig was geweest had ze deze situatie kunnen voorkomen.
Sindsdien ging ze keurig opzij (en andersom natuurlijk ook zoals gewoonlijk als ik eerder bij een inham was en een tegenligger zag ) :')

Op stal dacht ze mij zwart te kunnen maken met dit verhaal, echter toen ik mijn kant van het verhaal vertelde werd ze vierkant uitgelachen dus ze liet dit voorval heel snel rusten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:37

Heeft iemand ervaring of tips met het volgende. Echt, ik vind het zo asociaal. Mijn moeder is sinds vorige week verhuist naar haar nieuwe appartement. Bij de complex horen privé parkeerplaatsen waarbij de parkeerplaatsen gemarkeerd zijn met het nummerbord waar je behoort te staan. Het gebeurt regelmatig dat anderen op haar parkeerplaats parkeren. Dit zijn niet eens de bewoners van het complex maar omwonenden of bezoekers van het bos. De parkeerplaats is niet afgesloten met een slagboom, wel staat duidelijk aangegeven dat het een privéparkeerplaats betreft waarbij een wegsleepregeling geldt.

Zou je op zo’n moment de politie kunnen bellen of een wegsleepauto? En voor wie zijn de kosten als je de auto laat wegslepen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:39

Dat gebeurde bij het tehuis waar mijn moeder gewoond heeft ook. De politie heeft echter geen bevoegdheid op privé terrein, dus ze doen niets. Niet bekeuren en niet wegslepen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:39

lucifertje schreef:
Heeft iemand ervaring of tips met het volgende. Echt, ik vind het zo asociaal. Mijn moeder is sinds vorige week verhuist naar haar nieuwe appartement. Bij de complex horen privé parkeerplaatsen waarbij de parkeerplaatsen gemarkeerd zijn met het nummerbord waar je behoort te staan. Het gebeurt regelmatig dat anderen op haar parkeerplaats parkeren. Dit zijn niet eens de bewoners van het complex maar omwonenden of bezoekers van het bos. De parkeerplaats is niet afgesloten met een slagboom, wel staat duidelijk aangegeven dat het een privéparkeerplaats betreft waarbij een wegsleepregeling geldt.

Zou je op zo’n moment de politie kunnen bellen of een wegsleepauto? En voor wie zijn de kosten als je de auto laat wegslepen?

Ik denk wel politie inderdaad, en contact opnemen met de gemeente zodat ze er BOA's kunnen laten surveilleren. Dit is gewoon foutparkeren en mag beboet worden :j

[edit] Of zelf je auto er zo achter zetten dat die persoon er niet meer uit kan O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:44

Morrie schreef:
Dat gebeurde bij het tehuis waar mijn moeder gewoond heeft ook. De politie heeft echter geen bevoegdheid op privé terrein, dus ze doen niets. Niet bekeuren en niet wegslepen

Politie niet, maar boa heeft op onze privé parkeerplaats onze eigen fiets meegenomen. Dus wat niet mag, zegt niet altijd dat ze het niet doen helaas. _O-

Wij hebben ook enige regelmaat zulke mensen op onze privé parkeerplaats. Als ze de auto er neer zetten, spreken we ze aan. Veel mensen weten het niet. Laatst stond er een aanhanger, die hebben we naast de bosje (zonder schade oid) neergezet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:47

Het zal wel per gemeente verschillend zijn. De gemeente Hilversum treedt niet op tegen foutparkeerders op privé terrein. Dat tehuis heeft er van alles aan gedaan, zonder succes. Nu is het gesloopt, dus nu hebben ze er geen last meer van :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:51

Informeren bij wie er van het complex over gaat, en hoe de wegsleepregeling werkt? (Verhuurder of VVE?) En meteen eens informeren of een slagboom niet een goed idee is om alsnog aan te vullen?

Het blijkt ingewikkelder te zijn om zo'n auto weg te krijgen dan ik logisch vind trouwens. Soms geven we wel erg veel rechten aan asogedrag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 15:52

O ik zou daar gerust inderdaad zelf achter parkeren. Dan flikken ze dat niet nogmaals :')
Wel de wijkagent informeren ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:24

Van te voren briefjes maken en in je auto klaarleggen: ‘zoals je ziet hoort deze parkeerplek bij deze auto’

Onder de ruitenwisser van de foutparkeerder en auto er pal achter.

Als politie niks doet aan foutparkeerders op privé terrein, zal je hier toch ook geen probleem mee krijgen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:24

Er achter parkeren had ik al bedacht, maar dan blokkeer je de rest van het parkeerterrein en kan iedereen de rechts geparkeerd staat niet meer weg. Idem als je hem horizontaal zet, dan kunnen de auto’s links en rechts van de foutparkeerder niet weg.

VVE/opzichter is een goed idee. Geen idee of ze openstaan voor een slagboom, lijkt me wel een goed idee!

Marcoje: goede tip!

Had zelf nog bedacht om zo’n parkeerplaats slot te kopen. Zo’n hekje wat je omhoog klapt als je weg bent.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 16:27

O ik wist niet dat dat bestond, dan zou ik zeker zo’n parkeerslot kopen. Scheelt in ieder geval erg veel ergernis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:57

lucifertje schreef:
Idem als je hem horizontaal zet, dan kunnen de auto’s links en rechts van de foutparkeerder niet weg.

Als dat medebewoners zijn kun je wellicht overleggen of telefoonnummers uitwisselen, kun je checken of ze weg moeten of kunnen ze jou bellen zodat je je auto even kan verplaatsen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:34

Exitium schreef:
lucifertje schreef:
Idem als je hem horizontaal zet, dan kunnen de auto’s links en rechts van de foutparkeerder niet weg.

Als dat medebewoners zijn kun je wellicht overleggen of telefoonnummers uitwisselen, kun je checken of ze weg moeten of kunnen ze jou bellen zodat je je auto even kan verplaatsen

Dat zijn idd medebewoners!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:41

Die klaphekjes zijn ook niet ideaal. Heb er behoorlijk schade door gehad. Hekje was door collega krom gereden, had ik niet gezien. Was geen succes met een verlaagde auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:02

Zo heb ik wel eens mn auto dwars achter onze eigen vakken gezet (op eigen terrein, wel aan de openbare weg). ik was even weggeweest ‘s-ochtends en kwam terug stond er een auto. Er hingen privémarkeringen.

Heb mn auto er achter gezet, gewoon half op de openbare weg en ben weggegaan tot ‘s-avondslaat.

Kwam terug en er zat een boze man in. Had ik geen boodschap aan :wave: :') die dacht dat wij wel parkeerterrein voor t station waren.

Politie wilde m ook niet helpen _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:15

Net iemand die op een vrij verwaand toontje vroeg of ik mijn auto geen straat verder kon parkeren want de doorgang rond haar auto was erg krap.
Ik stond gewoon reglementair geparkeerd.

Het is dat mijn man de sleutels genomen heeft want ik was klaar om uit mijn vel te springen. Je kon daar gewoon nog met een vrachtwagen tussen en het was niet eens een drukke straat.

Ik had m persoonlijk niet verzet, maar mijn man is zo’n people-pleaser.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:15

bij mijn stal/weiland heb ik ook wel eens iemand klem gezet, die had z'n auto daar neergezet (ondanks mijn bordje eigen terrein, niet parkeren) en mijn dikke Landrover kon er een beetje schuin net nog voor staan. Ik ben gaan uitmesten en toen ik achterin de wei was, kwam meneer aan met zijn hondje. Schreeuwen, tja, dat hoor ik niet als ik 150 meter verderop sta O:)
Ik heb hem een half uurtje laten tieren en toen was de kruiwagen echt vol en moest ik naar voren. Ik denk dat deze man dat niet zo snel meer zal doen :n
Je zal net een loonwerker of mestboer krijgen als zo'n pipo daar even gaat parkeren om z'n hondje in het bos uit te laten.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 19:18

Goedzo alleen zo leren zulke hardleerse mensen dat gedrag af heb ik het idee.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:35

Zo had mijn broer zijn auto eens geparkeerd op een parkeerterrein dat de volgende dag op de schop zou gaan (straatstenen eruit, zand afgegraven en leidingwerk herstellen/ vernieuwen). Broer had een lange dag en avond achter de rug met veel stress en overwerk, helemaal niet meer eraan gedacht dat hij daar niet mocht staan…

Komt hij de volgende ochtend bij zijn auto, alle stenen van het terrein af en zand al afgegraven, behalve op de plek waar zijn auto stond, hij kon geen kant meer op :')
Hij heeft er heel hard om gelachen hoor en 1000maal excuses aangeboden, uiteindelijk heeft de loonwerker rijplaten neergelegd via waar hij weg kon.

Hij let nu altijd extra goed op waar hij zijn auto parkeert :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:38

Dat had ik eerder dit jaar hier in de straat ook, maar dan zonder het afgegraven zand. :+ Ze hadden de borden pas een paar dagen van tevoren neergezet, maar met thuiswerken door corona was ik een kleine week niet weggeweest dus had die borden niet gezien. Keek 's ochtends uit het keukenraam, bestrating aan de weg waar ik stond helemaal weg op het stuk waar m'n auto stond na :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:17

Ik heb ook wel eens in Antwerpen wat gehad. Stond geparkeerd van zaterdag op zondag in de stad. Netjes betaald, geen aanwijzingen oid op borden.

Zondag kom ik terug, auto weg en allemaal verbodsborden.. hebben ze eerst de autos weggesleet en toen de tijdelijke borden neergezet.

Was duur geintje en niks van teruggekregen ondanks foto en video bewijsmateriaal van omwonenden dat we legaal geparkeerd stonden. Waren 20+ autos weggetakeld.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:15

Hanafubuki dat is niet leuk.

En in tijden van Corona en met thuiswerken snap ik dat je niet elke dag gaat kijken of er borden bij je auto zijn neergezet.

Foutparkeerders klemzetten, ik kan het wel waarderen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:13

Nog even een kleine ergernis van mij: automobilisten die hun kind komen ophalen bij Kinderdagverblijf (kleintjes tot ca 4 jaar, verder te noemen KDV) bij mij tegenover de flat en daarbij rare dingen doen...

* De auto zo dicht mogelijk bij het KDV willen zetten en dus voor de rood-witte paaltjes die de toegang naar de flat voor auto's blokkeren. Liefst zodanig dat je paaltjes op een paar mm niet raakt. Of op een vak waar NP staat. Beiden bedoeld om bij problemen in de flat (5 etages) de hulpdiensten vrije ruimte te geven. En graag ook nog zo scheef mogelijk, om maar zo snel mogelijk weer weg te kunnen na het ophalen van je (b)engeltje(s). _-:(

* De auto vreselijk scheef op de strook voor fileparkeren zetten omdat de auto anders er niet in past, in een straat die zodanig smal is dat passeren van 2 auto's daar al niet lukt. Die knakker wilde zeker zijn voorbumper kwijt ofzo... _-:(

Qua parkeren zijn een straat verder veel lege parkeerplekken, maar je zal verdorie eens een stukje moeten lopen naar de auto. Dan kan toch niet, stel dat je zolen eens zouden slijten... :n 8)7

* In de onoverzichtelijke bocht 50 meter verderop de binnenbocht nemen... Lag afgelopen week weer bijna op de motorkap bij zo'n bochtenclown... Situatie is simpel: t-splitsing. Ik kom op de fiets aanrijden, links van mij dus die flat met 5 etages. Van links komt fietspad, van rechts een straat waar ook auto's rijden, net als de straat waar ik uit kom. Zicht op fietspad links vanuit mijn straat is nog goed te noemen, mede dankzij appartement op de begane grond met zeer veel ramen. Gewoon daar even door gluren. Zicht van de straat waar ik uitkom op de straat rechts en andersom: 0, mede ook door een schoolgebouw met daarop 2 woonlagen en op diezelfde hoek ook 2 GFT containers in beugels. En dan komen ze daar toch enorm door de binnenbocht (zelfs over het stoepje dat voor mij rechts zit en voor hen links)... En zeker met die elektrische auto's die je ook nog eens niet hoort aankomen is dat super link. Ik kan daar dus niet uitwijken, zie mezelf echt nog wel eens door zo'n vogel met fiets en al tussen die containers belanden of op een motorkap... Of iemand anders op de fiets die dat overkomt. Sterker nog, ik heb al eens met mijn auto, door een DHL pipo die de binnenbocht nam met een busje |o , met de buitenspiegel rechts tegen die containers aan gezeten. Spiegel gaf mee en klapte in, verder gelukkig geen schade, busje stuurde ook al sterk naar buiten om botsing te voorkomen. Maar met de fiets is deze situatie gewoon link. Dit moet echt gewoon nog eens fout gaan denk ik, voordat bij die flippo's een lampje gaat branden dat de buitenbocht toch echt handiger is. Dat is er bij mij in de autolessen wel ingeramd, maar bij hen duidelijk niet... _-:( _-:( _-:( _-:(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:59

Jpitty wat naar.
Hier is parkeren bij scholen in de buurt ook slecht.
Op of tegen een zebrapad aan parkeren.
Koters midden op het fietspad laten staan.

Wat mij betreft maken ze een stilstaan verbod.
Breng je kind maar op de fiets of lopend.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:48

luuntje schreef:
Jpitty wat naar.
Hier is parkeren bij scholen in de buurt ook slecht.
Op of tegen een zebrapad aan parkeren.
Koters midden op het fietspad laten staan.

Wat mij betreft maken ze een stilstaan verbod.
Breng je kind maar op de fiets of lopend.

Kan gewoon. Zo'n blauw rond bord met een rode rand en een rood kruis erdoorheen.