Het lachen was hem vast vergaan toen.
Ik heb jaren terug alweer wel een situatie gehad waarbij ik reed op een smalle 60 weg met aan beide zijden een sloot. Het is een ( lange ) weg voor bestemmingsverkeer. Om de zoveel tijd was een inham of klein stukje woon erf waar je elkaar kunt passeren.
Jullie hebben er nu vast wel een beeld bij

Ik was op weg naar huis en zag een tegenligger aankomen die niet bij inham stopte om mij er langs te laten. Zij reed door en ik zou dus zo’n 30 meter terug achteruit moeten rijden. Dat dacht ik dus niet.
Ik heb toen een appel gepakt en terwijl ik die rustig op at heb ik gewacht totdat de tegenpartij besloot haar 10 meter achteruit te rijden en mij er langs te laten. Ik kende deze persoon, want het was een stalgenoot en uiteraard was deze dame woest op mij. Dat kon mij echter niet zoveel schelen. Niet alles gaat altijd zoals je het graag zou willen in het leven en dat werd hier dus ook duidelijk. Mevrouw vond dat zij voorrang had, omdat ze een grotere wagen had. Nou eh daar had ik een andere mening over dus.
Als ze vooruit had gekeken en niet zo koppig was geweest had ze deze situatie kunnen voorkomen.
Sindsdien ging ze keurig opzij (en andersom natuurlijk ook zoals gewoonlijk als ik eerder bij een inham was en een tegenligger zag )

Op stal dacht ze mij zwart te kunnen maken met dit verhaal, echter toen ik mijn kant van het verhaal vertelde werd ze vierkant uitgelachen dus ze liet dit voorval heel snel rusten.