Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:23

Nou wat ik vandaag toch had. Ik zag een product gratis op marktplaats staan. Leek me wel wat onwaarschijnlijk, maargoed, misschien lag het in de weg. Dus ik de verkoper een berichtje gedaan, en voor de zekerheid nogmaals de prijs gevraagd (omdat ik wilde weten wat het met verzenden zou kosten). Moest het ineens bijna €50,- kosten.
Beetje verbaasd geef ik bij de verkoper aan dat dat niet helemaal is wat ik zoek, mede doordat hij zelf hem gratis op marktplaats had staan. Ik wilde er best iets voor betalen, maar zeker niet dat. Kreeg ik nog een boze reactie toe dat ik heus wel de waarde van het product wist :+ .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:27

Dat is toch heel vaak zo dat het er tegenwoordig gratis op staat maar dat het uiteindelijk toch bieden of zo is.
Als alles wat er gratis op staat ook gratis is, werd ik rijk want zou er veel van ophalen en weer verkopen :D

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:59

Vind ik raar... gratis neerzetten, maar toch 50 euro er voor willen?

Wat bestaan er toch vreemde mensen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:48

Is dat nu de trend om meer aandacht te trekken voor de adv? Zie laatste tijd veel GRATIS bij prijs voorbij komen, als je dan de adv aanklikt en leest kom je vanzelf de werkelijke vraagprijs tegen.

Gisteren ook weer een en ander te koop gezet, heb eigenlijk teveel spullen en ben aan het sparen voor iets dus alles eens goed uitgezocht. Allemaal weer supernetjes spul, hoeft niet weg maar gebruik het eigenlijk ook niet dus kan wel weg. Bieden uitgezet en een hele redelijk vaste prijs erbij gezet, goede duidelijke foto's/omschrijving etc. En net weer 1 die het voor ver onder vraagprijs wel op wil komen halen...zucht. Eerst een hele conversatie met een berg vragen, geen probleem hoor, maar na vermelden vaste prijs een bod daar ver onder doen en soort boos worden dat ie daar niet voor weggaat... Dan blijft het maar lekker.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:05

Alles staat standaard ook op zo goed als nieuw als je dit niet aanpast in je advertentie dus miss is dat ook als je geen prijs invoert?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:07

Ik moet zowel conditie als prijstype altijd zelf invullen. Of kan dat aan de rubriek liggen?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:27

cinniz123 schreef:
Alles staat standaard ook op zo goed als nieuw als je dit niet aanpast in je advertentie dus miss is dat ook als je geen prijs invoert?

Volgens mij is prijs een verplicht vak. Dus je moet of een tekst selecteren of een bedrag invullen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:27

met dat niet op komen dagen... ik had ook keer een afspraak. Helaas kwam ik in de file terecht vanwege ongeval. Heb dus gelijk een berichtje gestuurd dat het later zou worden en of dat probleem was. Nee, was het niet.. ze waren er wel. Ik uiteindelijk toen ik vlakbij was gebeld dat ik er met 5 minuten zou zijn. In totaal had ik een vertraging van 20 minuten,maar ze wisten dat al anderhalf uur (ik moest 2 uur rijden zonder file) en was geen probleen..goen ik dus belde met:ik ben er over 5 minuten was het:ja, sorry... je bent te laat, we moeten nu weg.. ik was zo boos toen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:30

Ik doe het trouwens wel via de app dus miss dat daar ook verschil in zit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:39

IHN schreef:
met dat niet op komen dagen... ik had ook keer een afspraak. Helaas kwam ik in de file terecht vanwege ongeval. Heb dus gelijk een berichtje gestuurd dat het later zou worden en of dat probleem was. Nee, was het niet.. ze waren er wel. Ik uiteindelijk toen ik vlakbij was gebeld dat ik er met 5 minuten zou zijn. In totaal had ik een vertraging van 20 minuten,maar ze wisten dat al anderhalf uur (ik moest 2 uur rijden zonder file) en was geen probleen..goen ik dus belde met:ik ben er over 5 minuten was het:ja, sorry... je bent te laat, we moeten nu weg.. ik was zo boos toen.

Dat is wel erg ja... 20 min later door file is bijna standaard. Had dan gelijk gezegd “ wij moeten uiterlijk die tijd de deur uit”

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:48

Ik had vandaag een reactie op een rekje wat we voor 15 euro te koop hadden. Bood iemand eerst 10 euro maar later vroeg ze of 8 ook goed was, want ze moest een eind ervoor rijden. Vind dat zo'n onzin reden... Het is toch niet ons probleem dat je je zoekbereik zo ver zet?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

thirteenn schreef:
Ik had vandaag een reactie op een rekje wat we voor 15 euro te koop hadden. Bood iemand eerst 10 euro maar later vroeg ze of 8 ook goed was, want ze moest een eind ervoor rijden. Vind dat zo'n onzin reden... Het is toch niet ons probleem dat je je zoekbereik zo ver zet?

Nouja soms is het qua kilometers vrij dichtbij. Alleen als je dan de route erin zet is het toch een stuk langer qua tijd, omdat de route gruwelijk ongunstig is. Heb me daar zelf ook wel eens in vergist.

Maar die €2 omdat het er weg is, is wat vreemd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:15

IHN schreef:

Dat vind ik ook geen stijl, hadden ze gelijk moeten zeggen dat het niet kon. Je laat toch niet iemand voor een dichte deur komen vind ik.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:24

Vraagje...
Ik heb een advertentie gezien op tweedehands (het vlaamse equivalent van marktplaats) waarbij iemand raskatten zonder fokbeperking aanbiedt voor een belachelijke prijs. Persoon beweert wel met alles in orde te zijn qua herkenningen en testen. Maar voor die prijs kan dat gewoon bijna niet. Het gaat hier om 400 euro voor katten die gesteriliseerd +/- 1000 euro en zonder fokbeperking +/- 1800 euro waard zijn.

Vanzelfsprekend hebben wij dus geen kat bij deze fokker vandaan, ik vind het nogal 'louche' ook al komen de berichten van deze persoon normaal over. Zouden jullie zo iets rapporteren bij marktplaats als zijnde (sterk vermoeden van) broodfok of zo laten?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:39

Poekkie schreef:
Vraagje...
Ik heb een advertentie gezien op tweedehands (het vlaamse equivalent van marktplaats) waarbij iemand raskatten zonder fokbeperking aanbiedt voor een belachelijke prijs. Persoon beweert wel met alles in orde te zijn qua herkenningen en testen. Maar voor die prijs kan dat gewoon bijna niet. Het gaat hier om 400 euro voor katten die gesteriliseerd +/- 1000 euro en zonder fokbeperking +/- 1800 euro waard zijn.

Vanzelfsprekend hebben wij dus geen kat bij deze fokker vandaan, ik vind het nogal 'louche' ook al komen de berichten van deze persoon normaal over. Zouden jullie zo iets rapporteren bij marktplaats als zijnde (sterk vermoeden van) broodfok of zo laten?

Volgens mij mogen er in België geen ongesteriliseerde katten verkocht worden, maar ik kan het ook mis hebben hoor.
Ik zou het niet rapporteren, zeker als je er niet geweest ben. Het kan ook een fokker zijn, die niet zo met geld bezig is en gewoon leuk vind om te fokken en ze een goed huis gunt.
Kijk bv op marktplaats, kruisingen en htk kittens met vraagprijs en van 400 euro en hoger. Dat noem ik juist broodfok.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:42

Voor ongesteriliseerd moet je inderdaad verkopen aan iemand die de juiste erkenningsnummers heeft. (Dat zou bij ons bvb in orde zijn)

Niet met geld bezig zijn kan ik begrijpen, maar voor die prijs krijg je je katten en testen er zelfs niet uit, als ik aanneem dat deze correct gedaan zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:59

Poekkie schreef:
Vraagje...

In België mogen ongesteriliseerde katten enkel verkocht worden aan iemand met een officieel erkende cattery

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:03

Poekkie schreef:
Vraagje...

Grote kans dat als je reageert, de katten opeens vanuit de UK moeten komen voor een flinke meerprijs om het transport te regelen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:38

Zoe_97 schreef:
Poekkie schreef:
Vraagje...

In België mogen ongesteriliseerde katten enkel verkocht worden aan iemand met een officieel erkende cattery

Dat klopt, zie mijn post hierboven.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:00

Mag ik even komen ventileren hier? Pfffff ik ben eens begonnen met spullen op marktplaats te zetten. Alles heeft een prijs en een bieden vanaf. En ik wordt platgemaild met: wat is je laagste prijs? Is het niet logisch dat de bieden vanaf-prijs je laagste prijs is?
En als er al een bod staat mailen mensen alsnog of ze hem voor minder mogen hebben 8)7 Ik ben nu 1 dag bezig en ben er alweer helemaal klaar mee :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:06

Ceffyl schreef:
Mag ik even komen ventileren hier? Pfffff ik ben eens begonnen met spullen op marktplaats te zetten. Alles heeft een prijs en een bieden vanaf. En ik wordt platgemaild met: wat is je laagste prijs? Is het niet logisch dat de bieden vanaf-prijs je laagste prijs is?
En als er al een bod staat mailen mensen alsnog of ze hem voor minder mogen hebben 8)7 Ik ben nu 1 dag bezig en ben er alweer helemaal klaar mee :')

Ja dat zou je denken. Maar mensen weten niet meer hoe handelen werkt geloof ik. Ik zet daarom mijn bieden prijs altijd een stukje hoger al mocht er niemand hoger willen bieden dan mij vanaf prijs kan ik altijd nog zakken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:09

Ik stelde een vraag, kreeg ik terug als antwoord "dat is duidelijk te zien op de foto's".
Dude! Ik vond van niet, daarom vroeg ik het.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:13

Ceffyl schreef:

Herkenbaar, die heb ik er ook al een paar gehad. Inmiddels stuur ik zoiets terug:
Hoi,
Mijn vraagprijs staat bij het artikel. Wat zou jij er voor willen geven? Dan kan ik je daarna wel laten weten of we er uit gaan komen.

Laat ze zelf maar met een bod komen. Anders noem je een minimum prijs en dan gaan ze daar alsnog onder bieden.
De helft reageert dan al niet meer. Zijn er echt maar een paar die dan zelf een bod doen en een enkele keer valt dat bod dan best mee en komen we er uit.

Gisteren had ik een jongen die wat op kwam halen en die bleef maar roepen dat ik er zo weinig geld voor vroeg.
Lieverd je mag ook wel het dubbele betalen hoor :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:18

Oja ik had ook nog een knieperd die een los artikel wou kopen uit een kledingpakket.
Maar die had heel simpel de totaal prijs gedeeld door het aantal items. Ja dat telt dus niet als je het mooiste, maar een paar keer gedragen item, er uit kiest, met ook nog de hoogste aanschafprijs.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:23

och hier ook een die eerst 15 euro bied, dan zeg ik nee 20. dan biedt ie 20 inclusief verzenden, uh dan kom ik op 13 uit.......