Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:26

Mijn DHL pakket staat ook op vandaag.

Ik vermoed dat de pakketdiensten toch wel hebben ingespeeld op grotere drukte door feestdagen én BlackFriday en daardoor dus extra diensten op zondag na BF hebben gepland.

Wanneer je geen extra mensen per dag kunt inzetten, is een extra dag werken kennelijk in sommige gevallen wel een extra optie om ervoor te zorgen dat er niet teveel vertraging optreedt door de grotere aantallen te bezorgen pakketten.

Ik kreeg overigens ook een aantal mails van bedrijven waar ik op de mailinglijst sta, met het verzoek op tijd te bestellen, omdat door grotere drukte in hun eigen magazijn en bij de bezorgdiensten, pakketten minder snel zullen worden bezorgd dan ik van hen gewend zou kunnen zijn.

Dat is wat eigenlijk elk bedrijf zou moeten doen, niet de claim "vandaag besteld voor ... uur, morgen in huis".
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 27-11-22 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:27

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:29

Hier komt pakket ook vandaag met postnl. Dan moet je ook maar thuis zijn.... want de pakketpunten hier zijn allemaal dicht dus dan zullen ze het naar de stad brengen stuk verderop gok ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:14

Urbanus schreef:
1. Of ze proberen hun achterstand op te lossen

2. Hij is extern ingehuurd en werkt te hard voor te weinig geld. Was een item van zo'n consumentenprogramma, ik ga het even zoeken.

https://www.trouw.nl/economie/pakketbez ... ~b6a1f0aa/

Ik hoop niet de 2e optie. Opzich is een zondag extra werken echt niet verkeerd in deze tijd, scheelt iig iets. Maar wel gewoon normale/goede omstandigheden en voorwaarden. En niet omdat bezorger niet anders kan zoals in 2e optie.

Ik ga morgen maar proberen bij DHL punt te komen, alleen is het adres niet terug te vinden als punt. Hopelijk is het te vinden en ligt het er. Blijf het re bizar voor woorden vinden hoe dhl hiermee omgaat. Je zoekt maar uit hoe je een fout van ons oplost, halen of retour sturen. En het is heel normaal om meerdere punten en dorpen voorbij te rijden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:38

PostNL heeft aangegeven dat ze vandaag extra zouden rijden om de achterstand/drukte van BF te verwerken. Dus geloof dat vrijwel alle postnl pakket medewerkers dit vandaag doen, dat het niet perse is alleen bij die ene extern ingehuurd persoon. PostNL heeft dit zelf aangekondigd landelijk te doen vandaag.

Dit deden ze vorig jaar ook en ook in de weken naar de Feestdagen toe. Zullen ze in december dus ook vast weer gaan doen dat ze de zondagen ook gaan bezorgen gok ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:40

Haha, zullen ze in dit dorp niet blij mee zijn. (Ja, het is nooit goed, maar streng gelovig dorp) Heb medelijden met de bezorgers als ze hier moeten zijn, want die gaan echt gezeur krijgen. En diezelfde mensen zullen van de week dan wel gaan zeuren dat het te lang duurt...

Maar goed, beter dat het gewoon voor allemaal geldt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 27-11-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:40

Ja wat dat betreft kunnen ze het eigenlijk nooit goed doen op sommige punten nee :')
Vorig jaar hebben ze ook in de avonduren extra bezorgd o.a.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:44

Ik zou wel de optie geen haast willen hebben soms. Want voor mij hoeft zondag en avond echt niet maar niet altijd de keuze in wanneer iets bezorgd wordt. Ik heb wel eens medelijden met de bezorgers, dus probeer zo min mogelijk te bestellen in die drukke tijden, alleen dingen die echt nodig zijn. En dan gewoon maar afhaalpunt kiezen, dat scheelt weer een adres.

Tot ze dus half uur verderop achterlaten, dan raak ik wel geïrriteerd en baal ik dat tegenwoordig die volgende dag opnieuw aanbieden niet meer bestaat

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:16

Ja idd. Dat achterlaten bij een punt veel verder weg is echt zuur. Soms kun je een T&T nog aanpassen, maar dat is vaker niet als wel het geval. En bij DHL o.a. gebeurd het vaak dan alsnog niet. Ik geef dan vaker aan of ze in de avond kunnen komen ipv overdag en dan komen ze alsnog overdag, terwijl het via de app wel bevestigd is geworden dat het een avond levering wordt. Mja... :')

Wij helpen de bezorger van bv. postNL ook graag uit door pakketten aan te nemen van de buren, dus hij levert best veel buren pakketten in de laatste tijd, want hij weet ook dat wij veel thuis zijn omdat we beiden bijna volledig vanuit thuis werken enz. Dat helpt hem ook alweer een beetje op die manier.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:21

Zag hier net ook de PostNL bus door de straat rijden.

DHL zegt nog steeds dat mijn pakket vandaag tussen 9.00-18.00 uur komt, maar dat het precieze tijdsinterval komt wanneer de bezorger onderweg is.

Dat vind ik dan wel weer onhandig, want wil wel graag thuis zijn als iemand er speciaal op zondag voor komt rijden, maar weet nu dan niet wanneer ik evt wel even weg kan gaan.

Edit: mail komt net binnen, als het goed is komt t tussen nu en 14.05 uur. Kan ik dus in de middag nog op pad.

Wij nemen doorgaans ook vaak wat voor de buren aan en andersom.
Idd om de pakketbezorger het gemakkelijk te maken.
Doen we dus ook wel over en weer.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:23

MyWishMax schreef:
Haha, zullen ze in dit dorp niet blij mee zijn. (Ja, het is nooit goed, maar streng gelovig dorp) Heb medelijden met de bezorgers als ze hier moeten zijn, want die gaan echt gezeur krijgen. En diezelfde mensen zullen van de week dan wel gaan zeuren dat het te lang duurt...

Maar goed, beter dat het gewoon voor allemaal geldt.

Herkenbaar, zit hier tegen de bijbelgordel aan (enkel een lokale partij kan hier de concurrentie met de SGP aan) en dat gaat hier ook totaal niet goed vallen :')

MyWishMax schreef:
Ik zou wel de optie geen haast willen hebben soms. Want voor mij hoeft zondag en avond echt niet maar niet altijd de keuze in wanneer iets bezorgd wordt. Ik heb wel eens medelijden met de bezorgers, dus probeer zo min mogelijk te bestellen in die drukke tijden, alleen dingen die echt nodig zijn. En dan gewoon maar afhaalpunt kiezen, dat scheelt weer een adres.

Tot ze dus half uur verderop achterlaten, dan raak ik wel geïrriteerd en baal ik dat tegenwoordig die volgende dag opnieuw aanbieden niet meer bestaat

Ik heb het liefst de optie om bij bestelling zelf aan te kunnen geven wanneer het komt. Kan soms bij Bol en dan kan het ook prima zijn dat ik een moment vier dagen verderop kies, maar op die manier kan ik ervoor zorgen dat het komt als ik thuiswerk. Ik probeer daar met bestellen sowieso rekening mee te houden, dat ik niet op zaterdag bestel als ik weet dat ik maandag en dinsdag op kantoor ben bijvoorbeeld. Dan bestel ik dinsdag als ik thuis ben wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:38

Ik neem niks meer voor buren aan. Altijd gedaan maar heb 2 buren waar ik echt gezeik tot politie, vernieling en diefstal aan toe mee heb. En die bestellen altijd met thuisbezorging ook al zijn ze er heel vaak niet. Ik betaal rustig ook extra om niet bij buren te laten bezorgen, dat is echt te veel gezeik als ik het überhaupt krijg.

Maar qua bestellen, ik ben heel veel thuis en probeer het altijd te plannen, maar vaak zat dat mijn voorkeur niet meegenomen wordt. Komt het ineens toch eerder of ineens pas veel later. Geen idee hoe dat kan, maar die voorkeur gaat vaker fout dan goed hier. Dhl kan ik nog wel wijzigen dag van te voren, dezelfde dag gaat soms goed en soms niet. postnl gaat nooit goed... Die melding krijg ik altijd extreem laat en is dan niet meer te wijzigen. Enige kleine voordeel is dat afhaalpunt daarvan de supermarkt is, dus als ik ze echt mis is het niet het ergste behalve bij zwaardere pakketten die ik expres met voorkeurdayum bestel omdat ik het niet zelf mee kan slepen :') er zijn echt 2 tijdstippen in de hele week wanneer ik echt niet thuis kan zijn en op de een of andere manier komen ze altijd dan. Maakt niet uit wanneer ik bestel of wil laten bezorgen :') heerst een vloek op denk ik.

De rest van de week gooi ik zo om dat ik thuis ben, maar klein dorp dus tijdvak bij postnl klopt nooit. Ze zijn er altijd dezelfde tijd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:53

Hier houden we ook rekening met thuis zijn. Is altijd iemand thuis aan het werk, maar zorg er ook voor dat Postnl leveringen komen in de ochtenddienst. Die zijn er meestal rond 10 uur, met een avonddienst ben ik bijvoorbeeld al niet thuis om die tijd, dan loop ik met de hond in de bossen. Hoewel het soms slecht te plannen is, hondenvoer levering komt meestal op 2 verschillende dagen en 1 tot 2 weken na bestellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:14

Bedrijven kunnen de extra optie "vandaag besteld voor XX.XX morgen in huis.
Bij oa post.nl kunnen de bedrijven pakketten inleveren op speciale depots (zullen gerust ook opgehaald worden voor een extra tarief). Enkel betalen bedrijven hier ook weer flink extra voor.
Dit bovenop:
* Volume toeslag ( pakketten 50 dm3 - 100 dm3) nog eens € 0,50 ex btw extra
* Momenteel piek toeslag € 0,25 ex btw extra ( ze zeggen dit te gebruiken voor de extra personeel dat ze aannemen)
* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)

Nadeel hiervan, bedrijven betalen een hoop extra en bv post.nl maakt er een bende van. Maar de verkoper krijgt het op zijn bord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:58

8)7 _-:( -:(- tsja het kwijtgeraakte pakje stak vanmiddag in de stromende regen half buiten en klem in de brievenbus. De helft is echt volledig verzopen nat. Echt heel fijn voor electronica en vochtgevoelige apparatuur 8)7 zo laat je toch geen pakje achter als postbezorger. De rest van de post lag buiten voor de deur op de grond.

Geen melding gehad niks en het zou volgens track en trace nog steeds in het sorteerproces zitten. Ik heb de verkoper maar opgebeld en nu een retourformulier aangevraagd maar. Dan maar naar post punt om het daarna terug te zenden als ik het juiste formulier heb ontvangen.

Gewoon bizar dit. Het lijkt er wel op alsof wrrkmentaliteit of logisch nadenken volledig verdwenen is 8)7 -O- -:(-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:14

Gezien de werkomstandigheden die volgens mij bij postnl voorkomen is het een effect. De werkdruk is te hoog daar
Ik zou een klacht indienen maar de bezorger weet echt niet wat er in jouw pakje zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:23

kiki1976 schreef:
* Willen we het verzekerd verzonden hebben omdat ze nogal eens pakketten kwijtraken, komt daar ook nog eens een toeslag op. Overigens krijgen we niet het aankoop bedrag vergoed, maar het inkoopbedrag (op zich logisch)

Dat vind ik echt niet logisch trouwens! Het aankoopbedrag gaat ook over de tijd die jullie eraan kwijt zijn, dat heb je toch niet zomaar terug? Ik vind het echt bizar hoe dit allemaal wordt toegelaten dat de Post in plaats van een zorgvuldig bedrijf een soort loterij wordt - en als zij er een zootje van maken, krijg je niet eens de volledige schade vergoed. Ik vind dat echt beschamend.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:38

karuna schreef:
Nou ja in een week voor een drukke besteldag bestel en betaal ervoor om het snel te bezorgen en het bedrijf het ook meteen heeft afgeleverd bij een postpunt (te zien aan de track en trace melding) en daarna het eerst een dag blijft liggen zonder dat er iets mee gebeurd en daarna maar opschuiven en opschuiven. Ik had ook niet kunnen denken dat ik al snel opgeknapt ben. Ik moet een heel eind rijden omdat in de buurt het niet meer verkoopt en kpn helaas het ook niet meer verkoopt.

Want anders is het november en december druk. Dan rond pasen en andere uitverkoop dan rond de zomer sale oftewel jaarrond kan post.nl niet waarmaken waar ze wel extra voor laten betalen.

PostNl en jij zijn blijkbaar geen goede match. Ik heb wekelijks pakketjes en brievenbus pakjes en heb zelden of nooit problemen met PostNL. Als het mogelijk is laat ik op PostNL punt bezorgen en biedt de verkoper dat niet aan als mogelijkheid dan kies ik een voorkeur tijdvak. Negen van de tien keer klopt dat ook.
Rond feestdagen bestel ik ruim op tijd en anders wacht ik rustig af hoe het verloopt.
Ze doen hun best en er zullen best dingen mis gaan, maar PostNl verdient in mijn ogen ook eens een positief bericht!!

Ik hoop van harte dat je in Frankrijk een beter Post bezorger treft

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:57

Even deze eruit geknipt.
Citaat:
PostNl verdient in mijn ogen ook eens een positief bericht!!

Ik heb vanmiddag een grote doos pralines gekocht voor onze PostNl bezorger 8-)
Doe ik elk jaar rond de feestdagen.
Al jaren heel tevreden over die jongen. Als ik niet thuis ben, mag hij het gewoon aan de deur zetten trouwens.
Echt nog nooit een probleem mee gehad.

Tot zover mijn positieve bijdrage voor PostNl :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:44

Wat lief Pandora! <3 Ik doe precies hetzelfde op drukkere momenten. Ik voel me dan altijd een beetje schuldig als ik toevallig iets heb besteld. Woon in een stad maar heb echt toppers als vaste bezorgers. Als ik er niet ben weten ze precies wat ze moeten doen, zijn de buren niet thuis komen ze naar mij. Hun verdienen af en toe ook wel een kleinigheidje vind ik. Nog nooit iets fout gegaan bij mij door de bezorgers in ieder geval.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:53

Fijn om te lezen dat nog meer mensen hun werk waarderen +:)+
Voor onze postbode van BPost doe ik dit ook. Ook zo'n toffe vent. :D

Ik zie de postbode vroeger nog altijd bij mijn oma aan de tafel zitten met een koffie ( met iets erin :') ) en een stuk cake als het slechter weer werd. <3

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:58

Hier appt de bezorger schoonzoon als hij heeft bezorgd

En bij mij brengen ze het zelfs op nieuwe adres als het nog op.oude staat...

Tja nooit klachten....
Ook.niet DHL.of DPD ze zijn allemaal erg aardig en doen hun best

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:01

Hier ook heel tevreden over de vaste bezorger van PostNL. Bij dhl wisselt het tegenwoordig altijd qua medewerkers en ook qua service wel maar onze oude vaste bezorger kreeg ook altijd een extraatje in deze tijd vh jaar, en onze vaste PostNL bezorger gaat dat ook weer krijgen. En de brievenbus/post bezorgster van PostNL die hier altijd komt ook, ook een heel lief mens <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:21

Even een vraag:

Onze PostNL pakketbezorger zet regelmatig de pakketjes gewoon voor onze deur neer ipv even aan te bellen.
Dit doet hij ook wanneer we gewoon thuis zijn. Dan belt hij niet aan, maar zet het gewoon neer en is dan gelijk weer weg.
Nou hebben wij een carport en staat het pakketje meestal gewoon droog, dus dat is niet zo'n probleem en ik vind het ook niet waard om een klacht in te dienen.. Maar de laatste tijd worden er in onze wijk regelmatig dingen uit onze straat gestolen. Zo zijn er bij ons ook al 2 lantaarntjes gejat die naast de deur stonden en bij de buren is een complete bloempot weg gehaald (en die woog best wat := ).
Dus ik ben bang dat een pakketje ook niet veilig voor onze deur blijft staan.

De bezorger aanschieten heb ik al gedaan, maar dat had weinig effect. Meneer loopt altijd met oortjes in en heeft dan hele gesprekken via zijn oortjes waardoor hij mij waarschijnlijk niet eens hoort :+ De eerstvolgende keer stond het pakketje dus weer vrolijk voor de deur te wachten :') Inmiddels al twee keer gevraagd en dus zero effect gehad.

Wat zouden jullie doen? Mijn man zegt: toch een klacht indienen zodat de bezorger hopelijk voortaan normaal aanbelt?
Ik vind een klacht indienen namelijk best heftig en weet niet wat dan de consequenties zijn voor de bezorger?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:25

Ik zou zeker een klacht indienen bij PostNL zelf ja.

Ik heb op ‘t werk elke dag mensen aan de telefoon die zulke vergelijkbare dingen hebben, ook met dhl oa en ook bij mensen waar geen carport is en pakketten gewoon in de regen blijven liggen en voortuinen in gegooid worden, onbeheerd neergezet worden etc. Wij kunnen voor de klant ook een klacht indienen, maar ik adviseer de klanten ook altijd om dit zelf te doen als dit een structureel iets is want zo hoort het gewoon niet. Zo iemand mag toch echt wel even op de vingers getikt worden vind ik.