Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:11

__Sannne schreef:
Wennii schreef:
Ik weet niet of het perse een unpopulair opinion is of meer unpopulair behaviour :') , maar als ik op verjaardagen of andere feestjes ben met mijn vriend begeef ik me het liefst tussen de mannen. Die kunnen me een partij ouwehoeren, grapjes maken en weet ik het (gegarandeerd de hele avond lol). Tussen de dames staan vind ik niks aan. Ik kan echt niet mee met die gesprekken over kinderen en kleren en make-up e.d. Ik wil feestvieren en slap zeveren 8-) *\o/*
Wordt daar vaak best raar over aangekeken, want het is toch wel een dingetje wat 'zo hoort' bij ons in de omgeving merk ik en ik heb al eens te horen gekregen dat vrouwen me daarom arrogant vinden. Wat ik volgens mij toch eigenlijk niet echt ben of in ieder geval is het niet de bedoeling -O-

Niks bijzonders aan. Zo ziet een groot deel van de vrouwen zichzelf imo.

Klopt! Er is zelfs een hele reddit aan gewijd r/notlikeothergirls voor meiden en vrouwen die zichzelf zo bijzonder uniek vinden op oa dit gebied.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:13

Ik vind het dan wel grappig dat er zo een stereotiep beeld opgehangen wordt van vrouwen die over niets anders praten dan make up en mannen die lekker zitten te grappen en veel leuker zijn. Stiekem houden we de clichés toch zelf graag levend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:16

Balenciaga schreef:
Het is niet dat ik echt naar gescheiden verjaardagen/feestjes ga, maar bij meerdere vriendinnen van mij is het wel hoe het er daar aan toe gaat dus ik weet wel hoe de vork op dat soort gelegenheden in de steel zit. Wel zijn in een aantal gevallen daar de mannen echt super hechte vrienden die elkaar al 20+ jaar kennen. Dus wellicht iets hechtere banden dan mannen die elkaar sporadisch eens tegenkomen :+

In ieder geval, daar maak je je als vrouw ook niet heel populair als je voortdurend met de mannen mee wilt doen. Die willen gewoon hun eigen ding doen en over voetbal, bier, auto’s en tieten praten. En het maakt niet uit hoe veel verstand jij als vrouw hebt van bovenstaande zaken, je bent gewoon geen vent dus op het gebied van mannenpraat zal je altijd tekort schieten.

Ok :+ Nee, in onze vriendengroep komen gelukkig niet zulk soort mannen :') En de mannen van die vriendengroep kennen elkaar ook al minimaal 30 jaar.
Vast geheel verschillend per groep dus :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:45

verootjoo schreef:
Balenciaga schreef:
Het is niet dat ik echt naar gescheiden verjaardagen/feestjes ga, maar bij meerdere vriendinnen van mij is het wel hoe het er daar aan toe gaat dus ik weet wel hoe de vork op dat soort gelegenheden in de steel zit. Wel zijn in een aantal gevallen daar de mannen echt super hechte vrienden die elkaar al 20+ jaar kennen. Dus wellicht iets hechtere banden dan mannen die elkaar sporadisch eens tegenkomen :+

In ieder geval, daar maak je je als vrouw ook niet heel populair als je voortdurend met de mannen mee wilt doen. Die willen gewoon hun eigen ding doen en over voetbal, bier, auto’s en tieten praten. En het maakt niet uit hoe veel verstand jij als vrouw hebt van bovenstaande zaken, je bent gewoon geen vent dus op het gebied van mannenpraat zal je altijd tekort schieten.

Ok :+ Nee, in onze vriendengroep komen gelukkig niet zulk soort mannen :') En de mannen van die vriendengroep kennen elkaar ook al minimaal 30 jaar.
Vast geheel verschillend per groep dus :+

Nee hier ook niet. :')

In onze vriendenclub zitten ook al mensen die elkaar meer dan 30 jaar kennen en echt een hechte club zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:51

Waarom zou je one of the guys willen zijn in de eerste plaats?

Newsflash: alle mensen kunnen roddelen, zeuren, zeveren en stom doen. En er zijn ook een heleboel leuke mensen die dat niet doen :)

Ik ben blij met mijn vrouw zijn. En ik ben een girly girl, ik hou van hoge hakken, mooie jurkjes, makeup, ik ben jarenlang bewust kinderloos geweest, en ik vind sommige kinderen super schattig en andere kinderen heel vervelend, dat hangt nogal af van het gedrag :)
En nu zou ik best kinderen willen, maar wel 50/50: allebei parttime werken, evenveel, ik ben niet het type voor thuisblijfmoeder, maar in balans met werk en sociaal leven is het super :) Je bent samen ouders geworden, dan moet je het ook met zijn tweeën doen imo.

Ik vind het ook te idioot voor woorden dat je als vrouw je leven maar op moet geven voor de kinderen. Lekker voorbeeld voor je kids ook....... kijk, zo moet je mama zijn, je lijkt ineens verdomd veel op een deurmat...... 8)7
Heel veel ouders die dat op een andere manier doen, en ik vind dat geweldig, en daar hoef je echt geen halve vent voor te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:29

Mijn vriendengroep is gemengd, mannen en vrouwen. Ik vind vrouwen die zichzelf zo enorm willen onderscheiden altijd een beetje zielig.

Ik vind het wél ironisch dat de vrouwen die hier zeggen dat ze liever mannen hebben want die zeiken minder, zelf echt de grootste zeikerds op bokt zijn. Mwahaha.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:42

MarcoBorsato schreef:
Ik vind het wél ironisch dat de vrouwen die hier zeggen dat ze liever mannen hebben want die zeiken minder, zelf echt de grootste zeikerds op bokt zijn. Mwahaha.

:')

Ik sta op feestjes gewoon bij mensen die ik gezellig vind.

pmarena

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:53

Dat je als vrouw je leven maar op moet geven voor de kinderen dat is behoorlijk achterhaald volgens mij hoor := En dat je als je dat doet het voorbeeld geeft aan je kinderen dat je je als een deurmat laat behandelen is ook nogal een uitspraak....ik heb juist bewondering voor vrouwen die het volhouden om 24/7 tussen de kinderen zitten en de boel nog goed draaiende weten te houden ook met het hele huishouden enzo.

Trouwens over dat het wel gebeurt dat vrouwen de carrièretijger uit gaan hangen en de man dan thuis "moet" blijven.... dat is natuurlijk ook nogal wisselvallig hoe leuk die mannen dat vinden, dat is ook niet altijd geheel de ultieme wens van zulke mannen hoor := Maar toch ook regelmatig net zo'n afweging als wanneer de vrouw thuisblijft: dat degene die het best betaald krijgt, het beste de inkomsten binnen kan brengen :j

Wat denk je hoe het voor zo'n man is die dan thuis voor de kinderen zorgt, en carrièrevrouw zou het Oh zo leuk vinden om er nog een kind (en nog 1...) bij te krijgen want ze wil zo graag een wat groter gezin... uiteindelijk is het toch vaak de vrouw die bepaalt of ze voor nog een zwangerschap gaat (*) en zo'n man zit dan maar met die zeikerds de hele dag :(:)

* jaja, bla-bla zus en zo en niet zo maar ook dat....enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:56

De vrouw bepaalt of ze voor nog een zwangerschap gaat :?
Hier doen we dat samen :')

En als je je kinderen zeikerds vindt, moet je ms niet de hele dag thuis willen blijven of gewoon niet zoveel kinderen maken :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:00

Wow het topic begint toch wel een hele erge anti-vrouw wending te krijgen :o
Eerst die discussie over vrouwen in bedrijfstop, daarna over vrouwen die niet leuk zijn op feestjes en vervoglens een hele pagina aan vrouwen die écht niet als andere vrouwen zijn en gewoon leuk doen met de mannen want alle andere vrouwen roddelen en zeuren alleen maar. :o Hate to burst your bubble maar als ik ergens gezeur en geklaag tegenkom is het in dit topic wel. Met een groot aandeel vrouwen als ik het zo mag inschatten :))

Eerst zeggen dat mensen beoordeeld moeten worden op kwaliteit en niet op hun geslacht (in de discussie over vrouwenquota) maar op feestjes vrouwen vermijden want alle vrouwen zijn hetzelfde mag dan weer wel. En jullie beweren dat er geen (onbewuste) vooroordelen over vrouwen zijn? :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:01

Waarom moet je trouwens óf kinderen hebben óf carrière tijger zijn? Ik wil gewoon een baby en 3 dagen werken zonder enige ambitie. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:01

Magrathea schreef:
Eerst die discussie over vrouwen in bedrijfstop, daarna over vrouwen die niet leuk zijn op feestjes en vervoglens een hele pagina aan vrouwen die écht niet als andere vrouwen zijn en gewoon leuk doen met de mannen want alle andere vrouwen roddelen en zeuren alleen maar. :o Hate to burst your bubble maar als ik ergens gezeur en geklaag tegenkom is het in dit topic wel. Met een groot aandeel vrouwen als ik het zo mag inschatten :))

Eerst zeggen dat mensen beoordeeld moeten worden op kwaliteit en niet op hun geslacht (in de discussie over vrouwenquota) maar op feestjes vrouwen vermijden want alle vrouwen zijn hetzelfde mag dan weer wel. En jullie beweren dat er geen (onbewuste) vooroordelen over vrouwen zijn? :n

Alle vooroordelen over vrouwen blijken van vrouwen zelf te komen! :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:02

Het zijn vooral oudere wereldvreemde vrouwen die er zo instaan. Lekker boeiend.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:02

Oh.... blij dat ik jong ben dan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:07

Giolli schreef:
Magrathea schreef:

THE PLOT THICKENS

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:08

MarcoBorsato schreef:
Het zijn vooral oudere wereldvreemde vrouwen die er zo instaan. Lekker boeiend.

Of oudere wereldvreemde mannen en vrouwen op feestjes die niet doorhebben dat er ooit ergens een mening voor vrouwen toegestaan is. :') . En echt strikt gescheiden feestjes hebben waar man en vrouw gescheiden "praat" en de vrouwen het echt alleen over huishoud trucjes, de kleinkinderen of kinderen, kleding, winkelen, make up enz hebben. Geen van de onderwerpen kan ik iets over zeggen dat nuttig is. En er bij zitten en niet deelnemen wordt ook niet geaccepteerd. :+

Dan maar beter bij de mannen die tenminste voor mij interessante onderwerpen hebben, namelijk autos, motoren, reizen enz. :P of wegblijven dus. Hihi

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:09

Die gescheiden feestjes ken ik alleen uit films. Hoe vaak heb je dat soort feestjes?

Als ik mag gokken: het was een hypothetisch voorbeeld van je.

Giolli
Zeg maar Ber!

Wow, welke feestjes kom jij Karuna

Gini

Giolli schreef:

Daar moet je nou echt typisch een vrouw voor zijn om zoiets te zeggen.

:')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:10

Ik en mij Vajeejeej zijn een team

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:11

MarcoBorsato schreef:
Die gescheiden feestjes ken ik alleen uit films. Hoe vaak heb je dat soort feestjes?

Als ik mag gokken: het was een hypothetisch voorbeeld van je.

Meer dan me lief is soms. En meer dan me lief was. :') meerdere keren per jaar zeker. En ja ik dacht ook ooit dat het alleen theoretisch was en verzonnen. Maar ja ze bestaan echt. Welkom in de jaren 50? Zelfs mijn grootouders feestjes waren destijds moderner dan deze. Daar zat ook alles gemixt door elkaar heen. Jong, oud, man, vrouw.

Maar oh hoe sociaal fout kun je doen door daar te gaan zitten waar de onderwerpen interessant zijn. Oeps. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-09-19 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:12

Ok karuna ik raad je dan gewoon aan om naar betere feestjes te gaan met leukere mensen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:12

Probeer ik ook wel, maar soms kom je er niet onderuit helaas. :') ben al geen groot fan van feestjes maar ja.
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-09-19 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:13

Of wat lekkers te nemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:13

1. Ik geloof er niks van
2. Zoek dan nieuwe vrienden.