Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:54

Je accu is dood.

De accuplaten zullen kromgetrokken zijn omdat ze helemaal leeggeraakt zijn.

Balen!

Je kan het starten ff proberen, maar geeft geen garantie..
En als ie er onderweg mee stopt kun je gevaarlijke situaties krijgen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:01

dees_daan schreef:
Ik heb gister de lampen van mijn auto aan laten staan en nu is mijn accu leeg.. We hebben gister de accu aan de lader gedaan maar er gebeurd niets, de lader geeft alleen 8,5 v aan en een plaatje van een lege accu, hij laadt dus ook niet op. Het is een 12 v accu.. Nu is het plan om morgen met behulp van een andere auto te starten, even te rijden en hem dan nogmaals aan de lader te doen..Zou dit werken? Of is mijn accu gewoon overleden?

Zolang je dynamo niet stuk is werkt dit wel.

Kan ook zijn dat er iets kapot is gegaan in je accu en dat hij daardoor sneller leegloopt dan een lader kan laden. Het beste is dan je auto een flinke tijd te laten draaien of een stuk te gaan rijden. Laten staan en dan weer testen.

Of gewoon even laten doormeten bij de garage :D

Ik heb een keer gehad dat mijn accu leegliep zonder reden, die was dus gewoon stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:12

Janine1990 schreef:
dees_daan schreef:
Ik heb gister de lampen van mijn auto aan laten staan en nu is mijn accu leeg.. We hebben gister de accu aan de lader gedaan maar er gebeurd niets, de lader geeft alleen 8,5 v aan en een plaatje van een lege accu, hij laadt dus ook niet op. Het is een 12 v accu.. Nu is het plan om morgen met behulp van een andere auto te starten, even te rijden en hem dan nogmaals aan de lader te doen..Zou dit werken? Of is mijn accu gewoon overleden?

Zolang je dynamo niet stuk is werkt dit wel.

Kan ook zijn dat er iets kapot is gegaan in je accu en dat hij daardoor sneller leegloopt dan een lader kan laden. Het beste is dan je auto een flinke tijd te laten draaien of een stuk te gaan rijden. Laten staan en dan weer testen.

Of gewoon even laten doormeten bij de garage :D

Ik heb een keer gehad dat mijn accu leegliep zonder reden, die was dus gewoon stuk.

Hopen dat die nog heel is dan..
Een kapotte accu heb ik met de vorige auto ook gehad idd, maar bij deze is er dus wel een goede reden voor dat ie leeg is :o . We gaan het maar gewoon proberen en als het niet werkt wordt het een nieuwe..
Het plan is nu volgens mij om hem met behulp van de andere auto te starten, een stuk te gaan rijden en m dan weer aan de lader te doen.. Ik heb nog een beetje hoop..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:26

Wie kan mij helpen?
Ik heb een nieuwe laptop, een HP elitebook G2 en nu doen de f toetsen het niet. Staat denk uitgeschakeld ergens, maar ben niet zo geweldig met pc's :') Ik krijg niet gevonden hoe ik ze weer aan het werken krijg.
Misschien weet iemand hier het?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:32

Soms staan de slimme functies (helderheid ed) standaard aan en moet je de fn toets gebruiken om de f functies te gebruiken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:49

dees_daan schreef:
Een kapotte accu heb ik met de vorige auto ook gehad idd, maar bij deze is er dus wel een goede reden voor dat ie leeg is :o . We gaan het maar gewoon proberen en als het niet werkt wordt het een nieuwe..
Het plan is nu volgens mij om hem met behulp van de andere auto te starten, een stuk te gaan rijden en m dan weer aan de lader te doen.. Ik heb nog een beetje hoop..

Ik heb geen accu lader en heb het vaak zat op zo'n manier gedaan. Wel even een echt stukkie gaan rijden. Als ie echt dood is dan blijft of je acculampje branden ook na zo'n stuk, of de volgende dag start ie niet meer.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:27

Kan je een gaskachel aansluiten op een fles en een verbinding in het huis of is de gaskachel zo gemaakt dat die alleen het een of het andere kan?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:43

Afbeelding

Is dit bit te groot? Kwa sleutelgaten en bitringen dan. Verkoper zegt natuurlijk dat het prima past, maar die heeft ook geen kleinere liggen :+
Heb nu de kleinere, shet variant met dus mini bitringen en sleutelgaten en die vind ik dus weer aan de kleine kant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:46

Veulen84 schreef:
dees_daan schreef:

Ik heb geen accu lader en heb het vaak zat op zo'n manier gedaan. Wel even een echt stukkie gaan rijden. Als ie echt dood is dan blijft of je acculampje branden ook na zo'n stuk, of de volgende dag start ie niet meer.

Thnx! Het lampje brandde niet toen we hem aan de praat hadden, ik heb net een uurtje gereden en moet straks toch nog even weg, als hij het volhoudt morgen ook en dan leg ik hem daar nog even aan de lader zodat ie weer vol is. Maar geen problemen met starten net gelukkig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:09

Als je een uur hebt gereden is er weinig aan de hand hoor. Tenzij je accu dood is.

Ik heb destijds maar 20 minuten gereden met kapotte accu, in lunchpauze mijn auto een kwartiertje stationair laten draaien en later die middag naar huis gereden. Twee keer een kort stukje achter elkaar vond ie niet zo leuk dus bij de automaterialen zaak moesten ze me ff duwen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:17

Zou het raar zijn om mijn overtollige stoofperen aan de boom aan te bieden op het weggeef topic?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:39

Britta31 schreef:
Zou het raar zijn om mijn overtollige stoofperen aan de boom aan te bieden op het weggeef topic?

Zonde om dat niet te doen als ze anders weg gaan (of weg rotten)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:37

Zeker niet! Ik weet niet of je Facebook hebt? Wij hebben hier in de omgeving een groep van "Geeft gratis weg", ik denk dat je er daar zo van af bent. Zeker een goed idee om even te zoeken naar zo'n groep bij jou in de buurt (mits je natuurlijk Facebook hebt :D )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:40

Maar dan krijg ik wel vreemd volk op mijn erf.Nou ja,de bokkers zijn ook vreemd natuurlijk.Maar dat lijkt toch iets meer "vertrouwd".Toch?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:42

Je kan nog altijd zelf uitkiezen aan wie je het weggeeft, als je geen goed gevoel hebt bij iemand gewoon niet doen :j En fijn is dat je op Facebook vaak een profielfoto hebt met echt een goed beeld van diegene, bokt is mijn inziens wat dat betreft toch wat anoniemer

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:00

Of gewoon koken en invriezen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:26

Schemerdier schreef:
Dat is minder dan een maand... Vaak wordt tussen de 4 - 6 weken wachten aangeraden. Het is ook wel afhankelijk van hoe snel wondes bij jou genezen. Ikzelf zou me drukker maken om de felle zon.

Voor de zon plak ik er gewoon een grote pleister op zodat die wel nog kan ademen maar niet blootgesteld wordt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:31

Afbeelding
Dit is het perenboompje.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:43

In zakjes aan de weg zetten? Bordje er bij, hoeft er niemand je erf op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:53

Dan moet ik ze zelf plukken :(

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:54

Hebben jouw kinderen geen vakantie meer? :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:55

Nee.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:40

geerte schreef:
Kan je een gaskachel aansluiten op een fles en een verbinding in het huis of is de gaskachel zo gemaakt dat die alleen het een of het andere kan?

Nee, dat kan niet. Flessengas heeft een andere verbrandingswaarde dan aardgas.

(dat is het korte, veilige antwoord - een vakman met het juiste gereedschap kan sommige kachels ombouwen)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:40

Super, bedankt voor het antwoord. Kon het moeilijk online vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 23:08

Britta31 schreef:
Dan moet ik ze zelf plukken :(

Met een fruitplukker is dat toch niet zo lastig.

Je kan ook een probleem maken van iets dat geen probleem hoeft te zijn. Laat ze hangen voor de vogels en wat op de grond valt is weer bemesting voor volgend jaar. Problem solved.