Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dees_daan schreef:Ik heb gister de lampen van mijn auto aan laten staan en nu is mijn accu leeg.. We hebben gister de accu aan de lader gedaan maar er gebeurd niets, de lader geeft alleen 8,5 v aan en een plaatje van een lege accu, hij laadt dus ook niet op. Het is een 12 v accu.. Nu is het plan om morgen met behulp van een andere auto te starten, even te rijden en hem dan nogmaals aan de lader te doen..Zou dit werken? Of is mijn accu gewoon overleden?
Janine1990 schreef:dees_daan schreef:Ik heb gister de lampen van mijn auto aan laten staan en nu is mijn accu leeg.. We hebben gister de accu aan de lader gedaan maar er gebeurd niets, de lader geeft alleen 8,5 v aan en een plaatje van een lege accu, hij laadt dus ook niet op. Het is een 12 v accu.. Nu is het plan om morgen met behulp van een andere auto te starten, even te rijden en hem dan nogmaals aan de lader te doen..Zou dit werken? Of is mijn accu gewoon overleden?
Zolang je dynamo niet stuk is werkt dit wel.
Kan ook zijn dat er iets kapot is gegaan in je accu en dat hij daardoor sneller leegloopt dan een lader kan laden. Het beste is dan je auto een flinke tijd te laten draaien of een stuk te gaan rijden. Laten staan en dan weer testen.
Of gewoon even laten doormeten bij de garage
Ik heb een keer gehad dat mijn accu leegliep zonder reden, die was dus gewoon stuk.
dees_daan schreef:Hopen dat die nog heel is dan..
Een kapotte accu heb ik met de vorige auto ook gehad idd, maar bij deze is er dus wel een goede reden voor dat ie leeg is. We gaan het maar gewoon proberen en als het niet werkt wordt het een nieuwe..
Het plan is nu volgens mij om hem met behulp van de andere auto te starten, een stuk te gaan rijden en m dan weer aan de lader te doen.. Ik heb nog een beetje hoop..
Veulen84 schreef:dees_daan schreef:Hopen dat die nog heel is dan..
Een kapotte accu heb ik met de vorige auto ook gehad idd, maar bij deze is er dus wel een goede reden voor dat ie leeg is. We gaan het maar gewoon proberen en als het niet werkt wordt het een nieuwe..
Het plan is nu volgens mij om hem met behulp van de andere auto te starten, een stuk te gaan rijden en m dan weer aan de lader te doen.. Ik heb nog een beetje hoop..
Ik heb geen accu lader en heb het vaak zat op zo'n manier gedaan. Wel even een echt stukkie gaan rijden. Als ie echt dood is dan blijft of je acculampje branden ook na zo'n stuk, of de volgende dag start ie niet meer.
Schemerdier schreef:Dat is minder dan een maand... Vaak wordt tussen de 4 - 6 weken wachten aangeraden. Het is ook wel afhankelijk van hoe snel wondes bij jou genezen. Ikzelf zou me drukker maken om de felle zon.
geerte schreef:Kan je een gaskachel aansluiten op een fles en een verbinding in het huis of is de gaskachel zo gemaakt dat die alleen het een of het andere kan?