Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:08

Je kan iets wat van jou is toch niet kopen? :? :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:09

Als het niet anders te bereiken is, ruilen tegen hun huis en geen recht van overpad }:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:11

MarlindeRooz schreef:

Hahahaha, dit idd! :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:13

Cayenne schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hahahaha, dit idd! :D

Ik moest echt drie keer lezen en vier keer nadenken. Maar… sloompie heeft ‘m hoor.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:25

Bedankt voor het opvoeren van de spanning, klinkt alsof er een leuke update aankomt! Succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:28

Cool, hij heeft zichzelf in de voet geschoten.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:31

LOL :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:50

Kopen? Oh ze krijgen dus toch door dat het stuk grond niet van hen is? Dat is mooi.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:32

Haha mafklappers.
Ts ik wens jullie veel rust en eigen grond toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:40

Hij wil zijn stukje grond van jou kopen? Wat alleraardigst, ik ga ook even bij mijn buren aanbellen of ze die constructie zien zitten.

Wat zei je, 2 ton en ik ga er overna denken? :')

Boeiende ontwikkeling..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:22

Oh man man man…. Jouw buren zijn me echt een stel! Van mij mocht hij het kopen voor €100 per dag dat ze jullie hebben dwarsgezeten… 2015 tot nu… dat is 5,5 jaar x 365x 100= Ongeveer €200.750. Ronden we het af op €210.000 }:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:21

Ceetje_bokt schreef:
Oh man man man…. Jouw buren zijn me echt een stel! Van mij mocht hij het kopen voor €100 per dag dat ze jullie hebben dwarsgezeten… 2015 tot nu… dat is 5,5 jaar x 365x 100= Ongeveer €200.750. Ronden we het af op €210.000 }:)

Even opnieuw proberen? Van 2015 tot nu is hoeveel jaar? :D

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:22

Cowboy55 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

En vergeet de inflatie natuurlijk niet. Alles wordt duurder dus grond ook.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:23

Cowboy55 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

_O- _O- _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:40

Cowboy55 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Door jou voelt iedereen zich nu plots oud vergeleken met voor je post :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:42

_O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:36

Hoe kan je moderators bereiken op zo'n tijdstip als dit als iedereen offline is en er is iemand aan het spammen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:53

Niet helaas, die moeten ook slapen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 01:04

Oh shoot, ik zie dat ik dit helemaal in het verkeerde topic het geplaatst |o
Dom van mij

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 01:06

fleurtjeuh schreef:
Hoe kan je moderators bereiken op zo'n tijdstip als dit als iedereen offline is en er is iemand aan het spammen?

Bericht maar temmen en even afwachten? Denk niet dat iemand erin trapt om een rijbewijs illegaal te kopen _O-

--

Ik lees dit topic heel af en toen , maar ben ook wel benieuwd naar de update! En hou vol , na dik 3 jaar heeft mijn buurman ook toegegeven.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:44

Cowboy55 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Ik wíst dat de uitwerking niet goed zou gaan _O- maar goed.. het idee was wel leuk toch?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:07

Nou die vraag zou ik heel goed zwart op wit bewaren want daarmee geeft hij dus overduidelijk aan dat de grond niet van hem is. Wat een hopeloze lui zeg...

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 10:09

Goed, de update:
Gister was de hoorzitting van het hoger beroep. Dit was de eerste stap in het hoger beroep. De buren moeten nog kenbaar maken op welke gronde hun hoger beroep berust is. Deze zitting was zodat 1 van de rechters (er oordelen er 3 over deze zaak) de situatie in het echt kon zien en door te spreken wat er met de vorige rechtszaak allemaal is gebeurd.

We hebben eerst direct gekeken bij de grenzen. Zodat het duidelijk was waar we het over hadden. De advocaat van de buren (de nieuwe dus) had zich totaal niet ingelezen wat erg vervelend was. Er moest meer uitgelegd worden aan hem dan aan de rechter. Deze rechter heeft wel duidelijk (dat miste we een beetje bij de vorige rechter) veel kennis van de werkwijze van het kadaster. Dus op dat vlak was alles erg duidelijk voor hem.

De buren geven nog steeds aan dat de levering in 1993 en de opmeting in 1994 goed zijn uitgevoerd. Maar dat tussen 1994 en 2015 de grens door het kadaster is aangepast. Mogelijk in samenspraak met ons, mogelijk op eigen houtje.

Daarna hebben we allemaal plaats genomen op het terras van de buren. Hier heeft de rechter is nog wat inhoudelijke vragen gesteld. De advocaat van de buren liep erg achter de feiten aan, kende de meeste producties en kaartjes niet en kon dus niet echt inhoudelijk veel zeggen. Behalve dat het kadaster fouten gemaakt heeft en dat het kadaster door niemand gecontroleerd wordt. Dusja… Wat moesten zijn klanten nou?

Daarna begon ook deze rechter weer erg te kijken voor andere oplossing dan het uitspreken van een vonnis. En tot onze verbazing stonden de buren opeens open voor alles! Het kopen van het stuk (tegen marktwaarde), mediation om tot een compromis te komen ect ect. Wij hebben duidelijk aangegeven dat wij in 2018 voor deze opties hadden opengestaan. Maar dat wij nu al zoveel energie en kosten in deze gerechtelijke procedure hebben zitten dat we deze weg graag verder willen bewandelen (vooral omdat wij waarschijnlijk ook het hoger beroep gaan winnen(maar dat zeg je er dan niet bij)).

Wij vermoeden dat de nieuwe advocaat van de buren (best een vriendelijke en voortvarende man) de buren duidelijk gemaakt heeft dat ze eigenlijk moeten voorkomen dat er vonnis word uitgesproken in dit hoger beroep. De nieuwe rechter probeerde ook een beetje uit te zoeken waar de ‘ruzie’ tussen de buren nu vandaan kwam. Of dat door het stuk grond komt of dat er nog meer van te voren aan afgespeeld heeft. De buurman heeft toen 20 minuten lang zitten preken over hoe verschrikkelijk wij zijn. Wij zijn dierenbeulen, feesten altijd tot diep in de nacht (hiermee doelt hij op onze bruiloft in 2018 die om 12 uur was afgelopen), hadden niemand uitgenodigd op hun bruiloft, zijn gewoon allround nare mensen ect ect. Vervolgens probeerde de rechter onze kant van het verhaal er uit te priegelen. Kort even wat gezegd over onze bruiloft en de verzorging van onze dieren, maar de buurman bleef er maar doorgeen gillen dat ik loog. Dus daar was iedereen snel klaar mee.

Uiteindelijk opperde de rechter of het een idee was om beide percelen op te meten en dan door de helft te delen. Dit was immers de partij bedoeling in 1993 (en ook hoe het kadaster het ingemeten had in 1994). En daar stemde zowaar iedereen mee in. De buren hebben echt de illusie dat er dan een andere grens uitkomt dan wat het kadaster zegt omdat het kadaster die grens stiekem verplaatst heeft. Wij weten dat elke landmeter (ook van andere bedrijven) het zelfde veldwerk gebruikt als het kadaster dus wij hebben totaal geen problemen hiermee. Na nog een uur steggelen over hoe dat vorm word gegeven is er door iedereen een handtekening gezet onder een voorlopige overeenkomst. Dit word nu nog verder uitgewerkt door beide advocaten.

Wij hebben wel nog aangegeven dat wij eerst een offerte willen zien van de kosten van het opmeten van alles, want wij verwachten dat deze niet mals zullen zijn. Mocht dit bizar hoog zijn dan willen wij dat of de buren meer betalen (50/50 is nu de afspraak) of we gaan verder met het hoger beroep. Voordelen van dit opmeten zijn:
- Kan veel sneller dan het hoger beroep afmaken. Mogelijk is het binnen een paar maanden geregeld
- De buren kunnen niet meer in hun slachteroffer rol kruipen over de fouten van het kadaster als een derde partij het kadaster juist gelijk geeft
- Wij krijgen misschien nog wel een stuk extra dan waar het nu om gaat. Met een ruiling in 2015 zijn de buren er namelijk 170 vierkante meter op vooruit gegaan. Mocht het nu opnieuw 50/50 verdeeld worden dan komt de helft daarvan weer terug bij ons perceel.

Door de advocaten worden er verschillende dingen bepaald
- De bandbreedte, bij welke afwijking word het hek verplaatst of de kadastrale grens aangepast? Dit ga je niet doen voor een paar centimeter afwijking
- Dat het bindend is en er achteraf niet getwijfeld kan worden aan kundigheid van de landmeter
- Welk bedrijf het precies gaat doen

Daarnaast moeten de buren het huidige hek verwijderen en mogen het hout houden. Daarna maken beide partijen een eigen erfafscheiding op eigen terrein. Dit vinden wij ook heel fijn!

Dus allemaal best blij mee! Hopen dat we dit kunnen doorzetten en dat ze niet terug krabbelen bij meer onderzoek. Ik ben zelf wel echt een beetje gaar, gaat je toch niet in de koude kleren zitten als iemand telkens loopt te roepen dat je dieren allemaal ellendig zijn, niet verzorgd worden en dat de hele buurt dat ook vind (horen wij nooit van iemand anders dan onze lieve buurtjes maargoed). Dan krijg je toch de neiging om in de verdediging te willen schieten, ookal ben je ze dat helemaal niet verantwoord.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:19

Wat een gedoe, gillende buren, de rijdende rechter is er niets bij. En wat goed TS, dat je niet in de verdediging bent geschoten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:30

Ik vind het echt knap hoe je het allemaal doet zeg.... ik weet zeker dat ik dat niet zou kunnen.
Petje af.

Nou hopelijk snel een oplossing waar beide het in kunnen vinden zodat dit energie slopende gebeuren voorbij is.