[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:34

DeMolenhoek schreef:
Ik heb een boerderijtje gekregen waardoor ze nu aan huis staan :D

Gekregen !! :D

Jij hebt echt mazzel.

Wij hebben ook een vrijstaand huis met de paarden in de achtertuin. Echt de hemel <3

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:37

Nou gekregen. Mijn vriend heeft er zijn huis speciaal voor te koop gezet, dus ik heb er inderdaad onwijs mazzel mee :j

Varekja: Hier zijn de rekeningen samen gegaan. Die wou hij eerst apart houden maar no way dat ik echt alles ga blijven uitrekenen met een kind erbij. Dus nu is alles 1 grote pot en hij heeft er geen problemen mee. Zolang hij af en toe eens mag vernieuwen van auto enzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:55

Voor gezamenlijke kosten en dergelijke hebben we ook een rekening samen en kleine dingetjes gaan daar ook weleens vanaf. Daar gaan we echt niet moeilijk over doen.
Moesten we een kind hebben, dan zouden de betalingen daarover ook gewoon van die rekening afgaan omdat dat inderdaad iets is wat je samen doet.

Het zijn echt onkosten die gerelateerd zijn aan het houden van paarden waar hij op geen enkele mogelijke manier iets mee te maken heeft.

Edit: mijn vriend zou zijn huis daar ook wel voor durven verkopen trouwens. Hij heeft het huidige gekocht voor we elkaar leerden kennen en door zijn werk was een tuin of groot huis gewoon niet handig.
Hij verhuist met alle plezier naar een hutje op de hei als er zich een mooie kans zou voordoen :))

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:00

Ik zou mijzelf nooit opofferen voor een ander. Als mn vent een kind wil dan kan dat bij een ander. Andersom zou ik dat ook niet van hem verlangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:29

Boerderijtje gekregen.. maar wel ook een kind op de wereld gezet ervoor :+

Ik zou echt nooit een kind proberen nemen, omdat vriendlief anders wat mist in zijn leven. Dan gaat ie maar lekker op zoek naar een andere vriendin met kinderwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:43

Het kind was er al bijna toen wij op de boerderij uitkwamen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:01

lieveli schreef:
Niobe schreef:
Poe, fijn dat het een goede afloop heeft, maar ik vind dat nogal wat... Voor een ander zoiets permanents aangaan.

Nou! Ik zou al geen naam laten tatoeëren, laat staan ongewild moeder zijn. Ik ben blij dat ikzelf ook echt uit liefde ben geboren. En ik zou het moederschap denk ik ook niet zo makkelijk vinden als ik het niet zo zag zitten, zeg maar.

Even edit: ik zeg niet dat je geen goede moeder bent of niet genoeg houdt van je kind hé? Ik ben gewoon een beetje in shock.

Hier idem! Heel heftig om dan zo over je eigen grens heen te gaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:45

No way, het hele onderwerp ‘kinderen’ staat niet eens ter discussie hier. Gelukkig heb ik een geweldige man die er exact hetzelfde in staat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:00

Mars schreef:
No way, het hele onderwerp ‘kinderen’ staat niet eens ter discussie hier. Gelukkig heb ik een geweldige man die er exact hetzelfde in staat.

Zelfde hier! Als hij toch van gedachten zou veranderen, dan zal ik hem ook vrij laten om dat heil ergens anders te gaan zoeken. Bezoekregeling voor de katten wordt dan overigens wel klote -O- :')
Oh ja en we zijn niet getrouwd want daar doen we ook niet aan :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:01

Over een klein jaar ben ik afgestudeerd. Dan kom je in het circus van huis kopen enzo, of in elk geval weg uit de studentenwoning waar ik nu met mijn vriend in zit.
Mijn vriend weet van mijn niet-wens maar ik wil het er tegen dan toch nog eens over hebben. Dat het niet gaat gebeuren en dat als hij verwacht dat het toch nog wel komt ik dat huis wel alleen koop.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:04

Mocht het met mijn nieuwe vlam echt wat worden, zijn we iig beide gesteriliseerd. :+
Scheelt discussies.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:30

Zoals 'voeden we de baby vega op of juist niet'.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:38

Het antwoord daarop zou gewoon "vegan, of het krijgt niets" zijn :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:39

Ugh mijn nicht is zo iemand.. Die doet aan suikervrije opvoeding :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:42

Palmera schreef:
Het antwoord daarop zou gewoon "vegan, of het krijgt niets" zijn :+

Dat wordt lastig met de moedermelk dan :+

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:00

O man wat werd mijn haat voor kinderen net weer verstrekt. Trekt er eentje mijn pashokje open in de primark. Een ander pikte een spuitbus deo in de action en begon rond te spuiten. Damm those mini satans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:46

lieveli schreef:
Zoals 'voeden we de baby vega op of juist niet'.

Hier mag ik doen wat ik wil. Vriend vindt dat ik een hippie instelling heb, maar zolang baby happy en gezond is maakt het hem geen drol uit. Wat een gemak zeg :D

Speedfiets: Nou ben je ook mooi klaar mee dan!

XApple: Ze verzinnen soms wat hoor... 8)7

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:27

Ik was net in een restaurant waar aan de volgende tafel een stel met twee zoontjes van ca. 5 en 8 zat en die waren toch netjes en stil, echt heel goed opgevoed!
Het kan dus wel, alleen is het behoorljjk zeldzaam haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:41

Ja het kan zeker. Maar veel mensen kiezen de makkelijke weg en dat is toegeven. Ik werk in een winkel en hoe vaak een: Nee, je krijgt geen snoepje, na wat drama: Ok, welke wil je? wordt. Je kunt het jou niet voorstellen. Weten ze natuurlijk snel...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:09

speedfiets_2 schreef:
O man wat werd mijn haat voor kinderen net weer verstrekt. Trekt er eentje mijn pashokje open in de primark. Een ander pikte een spuitbus deo in de action en begon rond te spuiten. Damm those mini satans

Wow ik zou echt zo hard tegen dat kind bij het pashokje gaan schreeuwen. Laat hem maar lekker huilend teruglopen :') Veel plezier onoplettende moeder.

Heel goed stuk: https://www.vn.nl/vrouwen-geen-kinderen/
(Wel lang dus ga er even voor zitten zou ik zeggen, het is het echt waard :j )

Edit: dit vind ik zo'n sterk statement
Citaat:
Econoom Robin Fransman benadrukte, onder meer in het NOS-journaal, dat Nederland verarmt als er niet meer kinderen geboren worden, bij voorkeur gemiddeld 2,1 per vrouw. In plaats van dat er gekeken werd hoe we Nederland draaiende kunnen houden met een lager geboortecijfer, voelde ik hoe het landsbelang subtiel op de schouders van vrouwelijk Nederland werd gelegd. Desgevraagd geeft Fransman toe dat het een ethische kwestie is, maar het statement was gemaakt en de vrouw zonder kinderen was de schuldige.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 21-12-18 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:14

Och speedfiets, ik heb dat vroeger ook wel eens gehad. Tot drie keer toe, deur opentrekken of onder de deur doorkruipen, zo brutaal! En moeder/oppasoma deed net of haar kind zich heel netjes gedroeg :oo

Vind die discussie over kinderloos susbsidie ook best interessant. Maar zou redelijker zijn als de toeslag werd stopgezet. Studiefinanciering zonder lening ben ik dan weer wel voor.. Is dat een hypocriete gedachte? :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:23

Wat een goed artikel Marg!
Ik sla het op, ben nu een beetje moe dus heb het nog niet helemaal uit.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 00:14

Zeker goed artikel, thanks! Merk inderdaad dat je altijd wel een soort verklaring af moet leggen, gewoon “geen interesse” is niet genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 05:56

Die verklaren blijft ook doorgaan. Zelfs heb je een kind. Waarom ga je niet voor een 2de? Krijg je dat over jou hart om haar zonder broer of zus op te groeien? Of die k*topmerkingen: Ik ben benieuwd wanneer de 2de komt. Is nummer 2 niet onderweg? Wacht maar, jij bedenkt jou nog wel. Vooral mijn schoonouders willen het niet vatten...

Mensen vinden jou niet compleet zonder kind/met maar 1 kind. Precies alsof je voorbij gaat aan 1 of ander opgelegd levensdoel? :?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 07:35

Dat werd zelfs gevraagd toorn ik nog zwabber was; wanneer komt de 2e _O-