Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:27

Steeph schreef:
e vraag over de bussem en touringcars was in het vorige topic ook behandeld, daar staat ook de hele uitleg :)

Anoniem schreef:
Ik fiets altijd naar paardlief, zij staat 24/7 buiten aan de een redelijk drukke (geen hardrijdende) weg, precies aan een soort van in/uitrit waar ook redelijk wat auto's, fietsers en voetgangers langs komen.

Nog voordat ik überhaupt bij het hek ben heeft mevrouw mij al gespot en begroet me met een luide hinnik, maar ik vraag me af waar ze mij aan herkent? Het is nog zeker 15 a 20 meter totdat ik er ben dus mij ruiken kan ze niet, kleren ook niet want ik heb niet elke dag hetzelfde aan. Ik roep haar ook niet dus ze moet mij gewoon ergens aan herkennen waardoor ze weet dat ik het ben, naar andere fietsers roept ze namelijk niet. Zou ze mij herkennen aan mijn fiets ( :')) of de manier waarop ik fiets? Wat denken jullie? Ben wel benieuwd waardoor ze weet dat ik het ben en niet een willekeurige fietser.

Ik denk ook toch wel reuk. Veel dieren hebben een geweldige neus!

Ze zien ook veel aan de manier van bewegen en dergelijke. Hetzelfde als dat honden vaak al weten wie er de trap af komt door je manier van lopen.
Geur speelt niet altijd mee bij dieren, ik ben in mijn pension/opvangtijd eens in mijn nette kleren, met mijn haar los en op hakken de kennel in gelopen, ik werd verrot gescholden door bijna alle honden tot ze mijn stem hoorden. En ik had hetzelfde geurtje op als waar ik s'ochtends normaal gesproken ook mee begon.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:46

Waarom kan je doperwten wel in blik en pot kopen maar niet vers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:50

Ik zou ook zeker het geluid wat je maakt bij het bewegen niet vergeten. Paarden hebben een enorm goed gehoor, toen ik nog op pension stond wist iedereen al dat ik er aan kwam als ik nog een kilometer moest. Mijn paard hoorde dan mijn scooter al (en ik was niet de enige met een scooter) en begon dan al onrustig te worden en te hinniken terwijl ik echt nog ver was en ook niet te zien. Maar ze had het altijd goed vertelden mijn stalgenoten mij ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:53

Rebecca schreef:

Dat kun je wel, als ze in het seizoen zijn.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:54

Hier ook. De weg loopt langs de wei, en als degene die voert met de auto langsrijdt staan ze allemaal vooraan bij het hek. Terwijl er echt honderden auto's per dag langs komen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:14

Elk mens heeft een eigen manier van bewegen. Wij mensen kunnen die van jongs af aan al herkennen. Zo kun je zonder dat je het gezicht van iemand goed kan zien van een afstand al zien dat diegene Piet is. Het zou me dus niks verbazen als paarden dat ook kunnen.
Zo uit mijn hoofd zeg ik dat dat het vitality effect heet, maar als ik daarop google krijg ik er niks uit. Ik zal dat straks nog even in mijn studieboeken nakijken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:58

Ik heb laatst op bokt iets gelezen over een fles wasmiddel voor op vakantie wat je voor afwas, kleren en jezelf kon gebruiken. Ik weet niet meer hoe dat heet. Kan iemand me helpen? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:59

Dettol?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:00

Shanna schreef:
Kale mensen moeten zich toch ook wassen? Hun hoofdhuid produceert ook talg enzo, dus die wassen ze ook. En shampoo is milder voor je hoofdhuid dan zeep. Maar voor mannen heb je ook wasspul voor haar en lichaam dus ik denk dat ze dat meer gebruiken dan shampoo.

Ik ben wel benieuwd waarom jou man de shampoo voor meer krullen het fijnst vind bruintje! :)) Is die dan fijner qua substantie? Ruikt die lekkerder? Droogt die minder uit? Voor zn krullen hoeft hij het dus niet te doen :Y)

Een vraag die hierop aansluit, als kale mensen hun gezicht wassen, waar stoppen ze dan? Wij stoppen zodra we bij de haar lijn zijn... :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:25

Eske_B schreef:
Ik heb laatst op bokt iets gelezen over een fles wasmiddel voor op vakantie wat je voor afwas, kleren en jezelf kon gebruiken. Ik weet niet meer hoe dat heet. Kan iemand me helpen? :o?

Inmiddels iets gevonden: HG alles op reis wasje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:14

Anoniem schreef:
Ik fiets altijd naar paardlief, zij staat 24/7 buiten aan de een redelijk drukke (geen hardrijdende) weg, precies aan een soort van in/uitrit waar ook redelijk wat auto's, fietsers en voetgangers langs komen.

Nog voordat ik überhaupt bij het hek ben heeft mevrouw mij al gespot en begroet me met een luide hinnik, maar ik vraag me af waar ze mij aan herkent? Het is nog zeker 15 a 20 meter totdat ik er ben dus mij ruiken kan ze niet, kleren ook niet want ik heb niet elke dag hetzelfde aan. Ik roep haar ook niet dus ze moet mij gewoon ergens aan herkennen waardoor ze weet dat ik het ben, naar andere fietsers roept ze namelijk niet. Zou ze mij herkennen aan mijn fiets ( :')) of de manier waarop ik fiets? Wat denken jullie? Ben wel benieuwd waardoor ze weet dat ik het ben en niet een willekeurige fietser.

Mijn kat kwam ook altijd de trap van het portaal af gesjeesd als ik aan kwam lopen, dat deed hij bij anderen niet. Wij zijn toen tot de conclusie gekomen dat ze iets moeten herkennen aan de manier waarop je loopt of dus fietst in jouw geval. Misschien maakt je fiets een geluidje wat jou zelf niet meer opvalt?

Eske_B: Inderdaad HG alles op reis! Die had ik getipt, weet alleen niet meer waar. Super chill om mee te nemen. Ik was mijn haar er liever niet mee want dan ontploft het, maar om je lichaam mee te wassen, de afwas mee te doen en je kleren mee te wassen is het echt super fijn. Je hebt maar een super klein druppeltje nodig om een hele was te doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:20

xMaxxiee schreef:
Shanna schreef:
Kale mensen moeten zich toch ook wassen? Hun hoofdhuid produceert ook talg enzo, dus die wassen ze ook. En shampoo is milder voor je hoofdhuid dan zeep. Maar voor mannen heb je ook wasspul voor haar en lichaam dus ik denk dat ze dat meer gebruiken dan shampoo.

Ik ben wel benieuwd waarom jou man de shampoo voor meer krullen het fijnst vind bruintje! :)) Is die dan fijner qua substantie? Ruikt die lekkerder? Droogt die minder uit? Voor zn krullen hoeft hij het dus niet te doen :Y)

Een vraag die hierop aansluit, als kale mensen hun gezicht wassen, waar stoppen ze dan? Wij stoppen zodra we bij de haar lijn zijn... :')

De bilnaad.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:22

Kuggur schreef:
xMaxxiee schreef:

De bilnaad.

Dat is wel een heeeeel hoog voorhoofd :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:07

Mijn moeder heeft mijn zwarte rijbroek gewassen en nu is ie helemaal bruin geworden in de was? Hij was nieuw en nu dus voor de eerste keer gewassen, op temperatuur zoals in het label stond, binnenste buiten en met andere donkere kleding. Wat is hier misgegaan? Ik wilde graag een bruine broek dus vind het opzich niet erg, maar het is wel raar hahaha

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:24

Waaarom mijn Netflix ineens zwart beeld geeft als ik iets wil afspelen? Geluid doet het wel, en alles komt wel in beeld (van instellingen oid) maar het beeld van de film is zwart...

Edit: inmiddels opgelost
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 06-08-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:29

Rebecca schreef:

Ligt in het koelvak bij de sla.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:34

Kan je als 14 jarige met blonde (maar wel rechtopstaande ) haartjes op je bovenbeen in een korte broek lopen op vakantie als het lekker weer is? Vinden jullie dat kunnen?

Ja aparte vraag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:38

Trui schreef:
Kan je als 14 jarige met blonde (maar wel rechtopstaande ) haartjes op je bovenbeen in een korte broek lopen op vakantie als het lekker weer is? Vinden jullie dat kunnen?

Tuurlijj wel. Je moet vooral heel veel scheit hebben aan mensen die daar moeilijk over doen; met dat soort mensen moet je niet willen omgaan. :) Iedereen heeft toch haar? Vrouwen dus ook. Vind het altijd maar vreemd dat we in een maatschappij leven waarin we volgens sommigen kennelijk onze benen moeten scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:39

Natuurlijk kan het, de haartjes zorgen er niet ineens voor dat je niet meer kunt lopen ;). Of je het zelf wilt is een tweede. Ik zou mij er niet aan storen als jij met rechtopstaande haartjes wil lopen, ik zal niet met m'n neus op je bovenbenen staan om te zien wat je daar hebt groeien. Er zijn ergere dingen waar ik me druk om maak, gewoon doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:55

Trui schreef:

Ja aparte vraag :')

...rechtop staande haren...?
Als je kippevel hebt, zou ik (lekker weer of niet) iets warmers aantrekken.

En scheren? Nooit doen, zou ik zeggen.
(Sommigen vinden het een probleem dat er Venushaar buiten het bikinibroekje te zien is. Tja: je bent biologisch een vrouw en geen kind meer - dat hoort zo. Gewoon een secundair geslachtskenmerk...)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:02

En op je bovenbenen zou ik me er al helemaal niet druk om maken haha. Gewoon doen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:07

Ik heb mijn bovenbenen nog nooit geschoren.
Ik ben gelukkig dan wel gezegend met weinig haargroei.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:10

Nee ook zonder kippenvel liggen ze niet plat :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:23

Echt schijt aan hebben! Bespaar jezelf die tijd en ellende! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:34

Precies. :j Ik scheer m'n benen wel, maar echt alleen maar voor mezelf. Vind het een fijn gevoel om met gladde beentjes in m'n bed te liggen. :+