Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:53

Gloa schreef:
PeerAppel schreef:
Ik zag dat de IC van Maastricht 2 minuten eerder vertrekt ofzo. Naja dat maakt me niks uit, die pak ik toch nooit. Zag alleen geen optie voor een sprinter van Maastricht naar Sittard, maar dat zie ik tzt wel weer.

Die sprinters zijn er straks nog wel maar rijden niet meer onder de NS vlag.

Ja wat apart. Zag dat Arriva ze overneemt (samen met Veolia dus). Maar de NS-app raadt ze niet meer aan, terwijl ik normaal altijd de sprinter pak. Als ik namelijk met de IC ga, moet ik 10 minuten eerder weg, terwijl ik dezelfde IC op Utrecht naar Groningen heb. Daardoor zit ik dus nutteloos een halfuur op Utrecht te wachten en daar heb ik een hekel aan. :Y) Als ik de sprinter naar Sittard pak en daar overstap op de IC vanuit Heerlen, dan is die overstap veel korter. :D Dus ik hoop dat dat straks nog steeds mogelijk is, want ik haat Utrecht CS. Veel te druk (ben stationnetjes zoals Maastricht en Groningen gewend). :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:52

Ik denk dat ze nog niet in de reisplanner staan, omdat de exacte tijden van de andere vervoerder nog niet bekend zijn.

Ik ga er zelf ook bijna 15 minuten per reis op achteruit :\ . Van deur tot deur wordt die dan een uur en met de auto doe ik er zelfs met files 45 minuten over.

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:06

Als ik Maastricht - Sittard krijg, dan staan ze er wel. Maar waarschijnlijk komt het later wel dat het ook toegevoegd wordt als optie.

Wat ik me trouwens afvraag he, Gloa. Begin je als machinist gewoon bij een station waar je dichtbij woont zeg maar? En dat je daar aan het einde van je dienst dan weer terugkomt? Hoe werkt dat precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:27

We beginnen en eindigen altijd op onze standplaats. Voor mij is dat Den Bosch. De meesten kiezen wel voor de plek waar ze het dichtste bij wonen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:07

Er zitten hier nu kinderen zo luid en druk te schreeuwen en te spelen dat iemand ergens anders ging zitten. :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:33

Er kwam hier net een man binnen lopen. Zwaar heigend alsof hij de marathon had gelopen :=
Toen hij op adem was besloot ie luidt te gaan bellen, heerlijk :roll:

Edit: om dan als laatste ook nog s z'n muziek na het telefoon gesprek zo hard te zetten dat ik mee kan luisteren :D
Gelukkig bijna bij m'n eindbestemming

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:41

Heb je hem bedankt voor het meegenieten van z'n gesprek? Dat neem ik me nou iedere keer voor om te doen maar puntje bij paaltje ben ik niet zo'n held

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:50

xTammyy schreef:
Er kwam hier net een man binnen lopen. Zwaar heigend alsof hij de marathon had gelopen :=
Toen hij op adem was besloot ie luidt te gaan bellen, heerlijk :roll:

Edit: om dan als laatste ook nog s z'n muziek na het telefoon gesprek zo hard te zetten dat ik mee kan luisteren :D
Gelukkig bijna bij m'n eindbestemming

Ik ben long patiente en heb meermaals 10 meter moeten rennen om mijn overstap te kunnen redden omdat de trein zoals gewoonlijk enorm vertraagd is. Ik kom dus ook zwaar hijgend binnen en word dus ook vaak raar aangekeken.. En weetje hoe dat voelt als je er niks aan kan doen en echt naar adem moet happen? En dan die blikken erbij.. Ik vind het verschrikkelijk en voel me echt onzeker er door. Gelukkig laatst een jongen naast me die echt bezorgd was en vroeg of het echt wel goed ging.

Er na luid bellen kan ik niet want ik kan nauwelijks ademen en dus niet goed praten. Maar toch merk ik dat mensen zich vaak echt aan mij irriteren of doen of ik gek ben oid... Niet iedereen is gezegend met gezonde longen helaas!

Desondanks vind ik overlast zoals luid bellen of zelfs op speaker ook echt not-done hoor! Beetje rekening houden met elkaar moet kunnen

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:54

Snap dat ie misschien ook zoiets kon hebben, maar dat lijkt me idd niet als je daarna wel zo kan lopen schreeuwen tegen je telefoon.
Had best willen vragen hoe en wat, maar hij sprak een taal waar ik niks van begreep :+
Ach, dit topic gaat over irritaties toch? :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:03

Ik heb volgens mij hartstikke gezonde longen maar een conditie van een krant, dus als ik moet rennen voor de trein/bus, dan zit ik later ook wel even uit te hijgen hoor. :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:24

Ik kan niet rennen, dat is ook knap frustrerend soms _O- om halverwege de roltrap het fluitje te horen en dan geen stap harder kunnen gaan.
Kom je aangestrompeld met je kruk, gaat de deur voor je neus dicht. Of kom je de stationshal uit, zie je net de bus weg rijden :') dat je denkt damn, als ik 2 stappen harder had kunnen lopen had ik 'm gewoon gehaald :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 02:52

Toen ik op krukken liep riep ik weleens naar de conducteur dat ik ook mee wilde, maar niet kon rennen. Dat hielp vaak wel :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:19

Aah dat is vervelend/irritant Warboel!

Ik erger me eraan als ik 2-3 minuten heb om m'n tram te halen, wat best gaat als ik doorloop, maar mensen dan links op de roltrap gaan stilstaan ipv rechts waardoor ik niet kan doorlopen. Ga gewoon rechts staan :roll:

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:53

Ben ik de enige die zich afvraagt wat er precies gedaan wordt als er ergens spoorwerkzaamheden zijn? Er is nu al een paar maanden af en toe in het weekend werkzaamheden tussen Groningen en Winschoten/Veendam en dit weekend ook tussen Eindhoven en Weert. Ik vraag me dan echt af wat ze doen, maar google weet het niet. :+ Gewoon onderhoud? Of echt iets nieuws?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:54

Dan poetsen ze de rails op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:37

Tussen eindhoven en weert zijn ze dwarsliggers en spoorstaven aan het vervangen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:46

Huh... als ik via ns international boek kan je ook kortingskaarten aangeven. Ik reisde eerst gratis door nederland en kon toen goedkoper van belgie naar nl reizen
Nu heb ik die kaart stopgezet en heb ik een belgische variant maar als ik dit aangeef krijg ik geen korting maar wordt juist de prijs van een ticket een paar euro duurder..m euhhh wat??
Weet iemand hoe dit zit? En wat de logica hiervan is?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:19

Feest op Amersfoort. Ik heb gelukkig "maar" een half uur vertraging :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:35

Ligt het trouwens aan mij of is er in de tussenstukken geen airco? En als dat zo is, waarom niet? Hier word het altijd zo muf en warm als het druk is...

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:36

Marjoow schreef:
Feest op Amersfoort. Ik heb gelukkig "maar" een half uur vertraging :')

Vanuit Hilversum reed er helemaal niets, ook niet alle andere richtingen op, sta nu al een uur op mijn trein naar Utrecht te wachten -O- Lekker zo in de ochtendspits :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:30

Marjoow schreef:
Ligt het trouwens aan mij of is er in de tussenstukken geen airco? En als dat zo is, waarom niet? Hier word het altijd zo muf en warm als het druk is...

Ik geloof het niet! Er wordt hier vaak omgeroepen dat mensen de coupés in moeten lopen ipv op de balkons blijven staan, ivm de warmte op de balkons en het profijt van de airco in de coupés.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:49

De reis naar Breda is niet alleen omslachtig maar ze hebben ook zo'n metro-achtige sprinter -O-
Niet echt een trein omeen uur en een kwartier in te zitten...

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:28

Ik reis sinds dit schooljaar bijna elke dag met de trein. Vorige week had ik 1,5 uur vertraging vanwege wisselstoring.. miste daardoor een aansluiting op het station van de storing.. vroeg me echt af waarom die niet even bleef wachten.
Vandaag had ik 3 uur vertraging door een springer.... kon gelukkig opgehaald worden, maar ik besef me nu pas hoe veel mensen hiermee gehinderd worden. Best wel heel erg veel. Natuurlijk is zelfmoord plegen niet iets wat je zomaar doet gelukkig maar dit is wel iets waar ik echt over na moest denken hoor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:57

Omdat als je aansluiting blijft wachten hij ook weer vertraging heeft. En dan krijg je vertraging op vertraging.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:08

Die verschrikkelijk irritante stem in de sprinter die het bandje omroept... Niet goed voor mijn ochtendhumeur _O-