Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:03

Kedevr schreef:
Nimber schreef:
Dat maakt t zo moeilijk want wat is een andere positieve wending?

Afschaffing van de doodstraf. Hopelijk komt het ooit zover!

Maar zou Jamie dan niet levenslang hebben gezeten? Is dat eigenlijk niet nog erger? Of gaat het er buiten DR beter aan toe?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:11

afschaffing van het mens onterende leed op DR zou al een eerste zijn. afschaffing van doodstraf zou mooi zijn maar ik kan me in sommige gevallen wel voorstellen dat ik voor doodstraf zou zijn in een geval van 100% zekerheid en seriemoordenaars of oorlogsmisdadigers oid.

Kedevr idd ook een punt. Geloof dat die mensen het wel beter hebben.
Nou is dit natuurlijk allemaal een hele andere discussie die misschien niet in dit topic thuis hoort maar hoort niet iedereen een 2e kans te hebben? Als ik probeer in te leven met de familie van slachtoffers denk ik nee zij zijn levenslang getekend iemands leven is gewoon klaar dan zou het leven van de dader ook levenslang getekend moeten zijn of misschien ook klaar moet zijn. Maarja het is niet altijd zo zwart wit. Ik las op een forum van iemand die levenslang heeft gekregen nadat hij in slaap was gevallen achter t stuur en iemand dood reed. Is dat nu echt een koelbloedige moordernaar?En waarom is daar geen of amper verschil mee bij iemand die een heel gezin uitmoord vanwege verzekeringsgeld en net in een staat woont waar geen doodstraf is?Zo las ik ook het verdrietige verhaal van een vader die samen met zijn vrouw slapenloze nachten had gehad vanwege hun huil baby.
Baby leek alleen te slapen tussen hun in. Die vader is er 's nachts in zijn slaap op gaan liggen of heeft m uit bed geduwd zoiets baby is later aan verwondingen overleden en die man had of levenslang of doodstraf gekregen. Vreselijk...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:27

Nissima schreef:
Kedevr schreef:

Maar zou Jamie dan niet levenslang hebben gezeten? Is dat eigenlijk niet nog erger? Of gaat het er buiten DR beter aan toe?

Volgensmij gaat het er op DR wel erger aan toe wat ik van andere heb gehoord. Gevangenen op DR hebben toch niets meer te verliezen, maar wellicht dat dat voor levenslang ook geldt.

Positieve wending.. Dat het allemaal een misverstand was en Jamie nog lang en gelukkig leeft, maar dat is wel heel optimistisch natuurlijk -O-

@Nimer: Amen _/-\o_ Niet alle 'moorden' kunnen inderdaad over een kam geschoren worden.
Laatst bijgewerkt door Nant op 08-11-13 19:31, in het totaal 3 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:30

Ik heb ook de update gelezen op haar blog... Vind het erg knap dat ze dit allemaal kan doorstaan! Ook voor Jamie, zijn vrouw en zijn zoon...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:59

Littera schreef:
Het is een van de meest indrukwekkende blogs die ik ooit heb gelezen, ik kan me niet voorstellen wat Isegrim doormaakt. Heel knap dat ze daar zo over weet te schrijven. Zo dubbel ook, dat Jamie er zo rustig onder is. Die death row moet echt een enorme ellende zijn.

Mee eens.
Ondanks dat ik enkel meelezer ben hier, Isegrim niet ken en voorheen het verhaal omtrent Jamie dus ook niet kende, denk ik de laatste dagen eigenlijk aan niets anders.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat het met me doet. Heel vreemd.

Maaike

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:09

Ik sluit me helemaal bij jullie aan, ik vind het ook een ontzettend aangrijpende blog, ontroerend, het raakt me. Niet alleen door het onderwerp, ook de manier van schrijven. Diep, diep respect voor Isegrim en haar vriend en familie dat ze er op deze manier voor Jamie en zijn vrouw en zoon zijn.

Heb verder niet zo veel te vertellen. Brief is vandaag op de post gegaan en verder spookt vooral het verhaal van Jamie door mijn hoofd.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:12

Nissima schreef:
Kedevr schreef:

Afschaffing van de doodstraf zou fantastisch zijn, maar dat gebeurt realistisch genoeg echt niet binnen nu en dinsdag... En idd wat Nimber ook zegt en wat ik ook uit de blogs haal, is dat Jamie "blij" is dat hij uit de hel van DR wordt weggehaald.

Buiten DR verschilt het volgens mij enorm hoe het er aan toe gaat ;)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:38

Kleine mededeling. :=

Ik vind de privéberichtjes die ik krijg heel lief, maar als je wilt weten hoe het gaat e.d. ben je voorlopig even op mijn blog aangewezen. Het gaat niet lukken om allemaal losse berichtjes te beantwoorden, sorry. ;(

Jamie wil dood. Ik hoop niet op uitstel, ik hoop niet op een wonder, ik hoop op een goed afscheid en een zo waardig mogelijk einde...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:35

Amen isegrim!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:43

Vind het ook echt belachelijk dat mensen isegrim in deze tijd op dit moment willen bestoken met prive berichtjes.... Daar staat haar hoofd toch helemaal niet naar? Kijk gewoon op haar blog of stel je vraag een keertje hier als ze terug is Van haar reis...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:46

shilady schreef:
Vind het ook echt belachelijk dat mensen isegrim in deze tijd op dit moment willen bestoken met prive berichtjes.... Daar staat haar hoofd toch helemaal niet naar? Kijk gewoon op haar blog of stel je vraag een keertje hier als ze terug is Van haar reis...

Jeetje, doe niet zo gefokt. Die mensen bedoelen het alleen maar lief. Je weet wel weer een sfeertje te kweken hé?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:57

Ik ben niet opgefokt maar ik laat isegrim (heel soms vroeg ik wat in het topic) zoveel mogelijk met rust omdat het gewoon hard is dat zij een goede vriend(meschien voor haar gevoel gezinslid) gaat verliezen... Ik snap dat het aan de ene Kant niet echt erg een prive kwestie is omdat ze ook het blog heeft en hier ook schrijft maar gun haar deze weken gewoon rust om na te denken en te verwerken...... Vragen stellen of nieuws lezen kan je ook een aantal weken later nog doen of via dit topic even sterkte wensen mochten mensen het oprecht erg vinden ookal is hij schuldig..... 100pb's beantwoorden is nu niks...

Weltruste meiden...... :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:03

Nant schreef:
Ja hij kijkt er heel erg naar uit, hij heeft in totaal 23,5 jaar gezeten (hij moest 25), dus de wereld is totaal anders nu.
Hij heeft nog wel twee Harley's (motors) maar zijn auto, huis enz heeft zijn ex vrouw verkocht en die is er met het geld vandoor gegaan.
Gelukkig kan hij bij zijn tante terecht tot hij zelf weer woonruimte heeft gevonden en kan betalen, want hij moet ook aan een baan zien te komen.

Mijn engels is ook echt enorm vooruit gegaan met schrijven.

Hij heeft heel Lang gezeten maar dit is toch geweldig nieuws... Ik hoop dat hij jou afentoe ook nog een kaartje stuurt als hij uit de gevangenis is...kwa leeftijd zou ik denken die blijft er wel uit.... Maarja altijd spannend he :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:21

Dat Jamie er klaar mee is had ik inderdaad begrepen uit je blog Isegrim, ik vind het fijn te horen dat hij er vrede mee heeft.
Heel veel sterkte, ik denk ook aan jullie!

Shilady: ik hoop zeker dat we contact houden en ik denk het ook wel!
Ik ken Monty pas 2 jaar dus durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken dat hij op het goede pad blijft. Maar mijn gevoel zegt dat hij toch wel een stuk wijzer is nu en zijn neefje is natuurlijk bij de politie nu ;)
Je weet nooit of de buitenwereld er voor zorgt dat hij bepaalde verleidingen niet kan weerstaan. Hij heeft wel een soort reïntegratie project doorlopen en hij zat meer in een kamp (camp) dan in een gevangenis, met meer mensen die goed gedrag vertonen ed. Ik heb er dus wel een goed gevoel over dat het allemaal goed komt met hem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:23

shilady schreef:
Ik ben niet opgefokt maar ik laat isegrim (heel soms vroeg ik wat in het topic) zoveel mogelijk met rust omdat het gewoon hard is dat zij een goede vriend(meschien voor haar gevoel gezinslid) gaat verliezen... Ik snap dat het aan de ene Kant niet echt erg een prive kwestie is omdat ze ook het blog heeft en hier ook schrijft maar gun haar deze weken gewoon rust om na te denken en te verwerken...... Vragen stellen of nieuws lezen kan je ook een aantal weken later nog doen of via dit topic even sterkte wensen mochten mensen het oprecht erg vinden ookal is hij schuldig..... 100pb's beantwoorden is nu niks...

Weltruste meiden...... :)

Maar dat geeft ze toch zelf al aan? Je bericht komt behoorlijk gepikeerd over en dat lijkt me niet terecht.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:41

Ik was zelf niet gepikeerd hoor, maar beantwoorden gaat simpelweg niet lukken. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:48

Isegrim schreef:
Ik was zelf niet gepikeerd hoor, maar beantwoorden gaat simpelweg niet lukken. :)

Nee ik doelde ook helemaal niet op jou joh, no worries, focus je op de dingen die echt belangrijk zijn nu. Veel sterkte!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 06:21

Nant schreef:
Dat Jamie er klaar mee is had ik inderdaad begrepen uit je blog Isegrim, ik vind het fijn te horen dat hij er vrede mee heeft.
Heel veel sterkte, ik denk ook aan jullie!

Shilady: ik hoop zeker dat we contact houden en ik denk het ook wel!
Ik ken Monty pas 2 jaar dus durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken dat hij op het goede pad blijft. Maar mijn gevoel zegt dat hij toch wel een stuk wijzer is nu en zijn neefje is natuurlijk bij de politie nu ;)
Je weet nooit of de buitenwereld er voor zorgt dat hij bepaalde verleidingen niet kan weerstaan. Hij heeft wel een soort reïntegratie project doorlopen en hij zat meer in een kamp (camp) dan in een gevangenis, met meer mensen die goed gedrag vertonen ed. Ik heb er dus wel een goed gevoel over dat het allemaal goed komt met hem.

Ah zoon project heb ik volgesmij wellis op de tv gezien :j
2jaar is niet veel maar je hebt hem toch al die tijd trouw geschreven en ik hoop ook dat hij gewoon durft te schrijven of bellen(of zelfs emailen) als hij het bv even wat minder ziet zitten ect :)

David moet nog tot 2014
Alfredo moet als goed is in 2015 vrij komen
Joshua doet life.......

Marcel komt waarschijnlijk niet lang nadat hij stap op nederlanse bodem zet ook vrij.. ik verwacht hem volgend jaar hier maar ik heb eigenlijk al een paar weken niks Meer Van hem gehoord dus ik ga bij zn motorclub langs om te informeren of alles nog wel okay met hem is maak me toch wel licht zorgen als ik Lang niks hoor...

Maken jullie je ook zorgen als je een tijd niks hoor van je pen_pal?
Ik hang ook zo aan de telefoon met de gevangenis :+

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:15

Neuh... maak me niet zo snel zorgen. Ze zullen daar heus wel goed op haar passen en d'r is verder toch niet zoveel wat ik kan doen. Maar ik heb dan ook niet zo regelmatig contact als jij.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:33

Kan ivm werk nu pas de documentaire zien, lijkt me nu al indrukwekkend.

Wat de pb's betreft, tsja vindt de reactie van shilady ook wat overtrokken, dubbel want ergens begrijp ik het wel. Niemand weet wat erin staat dus je kunt er niet over oordelen, natuurlijk snappen de mensen die wat gestuurd hebben dat er niet direct reactie komt. Hoeft ook helemaal niet komt vanzelf. Isegrim heeft idd wel wat anders aan haar hoofd en juist daarom snap ik de reactie ergens ook weer wel, dubbel....

Wat betreft lang niks horen, tsja, zit hier nog steeds ongeduldig op post te wachten, maar ja is pas een klein weekje geleden. Enige vreemde is wellicht dat een van de mails die ik gestuurd heb ook corrlinks heeft. Had hier begrepen dat je binnen paar dagen een bericht zou krijgen van hen, niks gehad nog.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:46

Komt goed risje mij stuurde David na 5 dagen een corrlinks request :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:52

erg he zo ongeduldig. Zie nog wel paar staan die ik zo zou schrijven, maar goed, eerst maar eens reactie afwachten plus adressen van steffiy. Volgende week naar London, wel daar ook wat kaartjes versturen. Lijkt me dat het voor wie dan ook, ook leuk is om eens een kaartje uit ander land te krijgen en zien hoe het daar is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:58

Lief dat je op mijn adressen wacht :D
Zodra ik ze heb laat ik het jullie meteen weten :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:03

@Steffiy:
Juist mensen die nog geen post krijgen kun je er extra blij mee maken lijkt me. en laat ik post / kaartjes sturen nu leuk vinden;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:17

Brief van noah :-) zal maar niet vertellen wat hij me vroeg :p