Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:10

Ik probeer zoiezo altijd bij te vragen,
ook als ik wel genoeg heb om terug te geven, de klant hoeft maar 2 euro te betalen, en wil 50 geven vragen of ze kleiner hebben. Meestal hebben ze dan wel..

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:17

Ik heb gelukkig veel vaste klanten die of gepast betalen, pinnen als ze dat niet hebben of bijgeven. En natuurlijk heb ik mensen met alleen 50 enzo maar ben heel blij met de andere klanten :j vind het wel vervelend als ik klanten heb die geen Nederlands of Engels kunnen... Met name Jin dat Polen en thank god pinnen die altijd :+

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:22

da is nog niks.. bij ons (karwei bouwnarkt) wou iemand betalen met briefje van honderd.. die maar iets vam 3 euro hoefde af te rekenen. toen ik zei dat ik dat niey kon aannemen.. wou die mn baas spreken want ik was zeer klant ontvriendelijk.. ahum.. uit eindelijk baas erbij.. en die zei dat de klant maar moest pinnen of de spullen moest laten ligge.. persoon gooit t dingetje weer op de toonbank, loopt door de poortjes.. ging t allarm af.. dus leiding gevende vroeg of die even terug wou komen.. zet die t op een rennen 8-)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:26

Bij mij kwam ook een keer iemand met 200, hoefde ook bijna niets te betalen.
maar wij mogen geen 200 euro aannemen..

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:33

c_esther schreef:
Bij mij kwam ook een keer iemand met 200, hoefde ook bijna niets te betalen.
maar wij mogen geen 200 euro aannemen..

Wij wel maar bij 100 en 200 moet leidinggevende het briefje controleren heel onhandig al het druk is. Bij een bedrag van 3 euro neem ik het niet aan want dan gaat al m'n wisselgeld eraan. Het gaat dan ook om hoge bedragen als ze ermee betalen ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:42

Ja 100 moet ik ook leidingevende bellen, maar hoger dan 100 kan bij ons niet.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:57

Wat mij wel eens is overkomen... buitenlanders die mij uitlachen "omdat Simone een jongensnaam is" :\

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:10

Mag ik me hier ook melden? :D Ik lees hier veel grappige en soms tenenkrommende verhalen. :=
Ik zit achter de kassa van een supermarkt en eigenlijk verbaas ik me er al over dat ik nooit wat raars meemaak, maar vanochtend was het raak. Een oudere man kwam afrekenen, hij begon met "hoi". Ik zei "goedemorgen" terug en opeens begon hij toch rare geluiden te maken... :? Het was alsof hij een combinatie van koeien, het luchtalarm en auto's op de snelweg nadeed, ik wist niet wat me overkwam. :P
Een vrouw achter hem trok hem bij de kassa vandaan, ik denk dat hij geestelijk niet in orde was en dat zij hem begeleidde of zo. Ze mompelde iets naar mij over een reactie op meisjes en vrouwen. Even later gingen ze maar bij een mannelijke collega afrekenen, waar weer hetzelfde gebeurde en hij "hoi, hoi, hoi!" naar mij begon te roepen. 8)7 Ik ben nog nooit zo blij geweest dat iemand de winkel uit was.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:16

Herinner me opeens iets door het verhaal hierboven. Was een klant met heel veel snot uit zijn neus. Heel goor. En dan van die hele vieze handen. Kwam ie ook nog tot 2 toe :( ohh dat was echt heel vies

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:31

Simoonzel schreef:
Wat mij wel eens is overkomen... buitenlanders die mij uitlachen "omdat Simone een jongensnaam is" :\

Haha, maar dat is echt zo :P ik heb wel eens een italiaan uitgelachen die simone heette omdat ik het een meisjesnaam vond :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:03

Het valt me wel op dat veel jonge mensen die achter de kassa zitten bijna niet kunnen rekenen. Laatst werd er gevraagd of 80 cent bij had. Dat had ik niet maar 1 euro had ik wel. Nou toen wist ze het niet meer en hoefde het niet. Wel gedaan, anders had ik alleen maar muntgeld gekregen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:10

Haha, dat had ik soms ook, ben niet zo'n ster in rekenen en toen ik achter de kassa werkte, dan vroeg ik iets bij, had ik mijn rekensommetje klaar in mijn hoofd en dan veranderde het 'onverwachts', dan duurde het bij mij even een paar hele tellen voordat ik dat verwerkt had en een nieuw rekensommetje had.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:29

Ik heb een collega van in de 40 die daar ook nogal moeite mee heeft, dus het zijn niet alleen jonge meiden...
Geld bij is altijd fijn, behalve als ik het bedrag al ingevoerd heb, dan is de klant gewoon te laat. :+

Het valt me trouwens ook op dat lang niet al mijn collega's fatsoenlijk terug (kunnen) tellen. :n

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:54

Maar als je het bedrag al hebt ingevoerd op de kassa en je krijgt er dan nog wat bij is dat niet zo moeilijk toch? gewoon het bedrag wat je er bij krijgt optellen bij jet bedrag wat je terug moet geven aan wisselgeld

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:05

Dat kan wel, bij makkelijke bedragen. Maar ik ben snel in de war en ik maak liever geen telfout, zit niet te wachten op kasverschil.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:06

Als ik het bedrag al ingevoerd heb en de klant geeft extra bij neem ik het gewoon aan.. Graag zelfs, want het scheelt gewoon heel vaak. Als je goed teruggeeft houd je geen kasverschil over. Enige wat niet meer klopt is het retourbedrag onderaan de bon voor de klant.
Heb wel vaker meegemaakt dat meiden 100 euro intikten i.p.v. 10 euro. Kassala slaat dan open en je kunt niet terug. :+ Staat stom op de bon en het schermpje, maar als er goed teruggegeven wordt is er niks aan de hand. Daarom vind ik terugtellen in de klant zijn/haar hand zo fijn, ik maak zo geen fouten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:57

Het maakt mij ook nooit uit of de klant het geeft na het intikken of niet. Ik tik ook vaak het bedrag in wat ik krijg en tel daarna bij op wat ik erbij gekregen heb. Soms zie ik ook pas wat ik nodig heb als de la opengaat (dan zie ik bijvoorbeeld dat de twee euro's op zijn). Maar ik kan me voorstellen dat het voor een beginnende cassiere of iemand die niet heel zeker van zichzelf is dat lastig vindt. Je moet het toch al gaande weg leren door te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:58

Ik heb gister een klant gehad die een beetje te nieuwsgierig was. We waren kleren aan het afprijzen. Nu had ik die tag pins ( de welbekende plastic dingetjes waarmee de kaartjes aan de kleding zitten) op de kassa staan in een doosje. Klant kwam een riem afrekenen en mijn collega wil het kaartje met de streepjescode pakken om het te scannen. Begint mevrouw heel blij met de riem rondjes te draaien zodat we het kaartje niet konden pakken. Daarna begint ze ineens in die doos met de tag pins te graaien. Wat is dit?????

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:29

_Denise_ schreef:
Als ik het bedrag al ingevoerd heb en de klant geeft extra bij neem ik het gewoon aan.. Graag zelfs, want het scheelt gewoon heel vaak. Als je goed teruggeeft houd je geen kasverschil over. Enige wat niet meer klopt is het retourbedrag onderaan de bon voor de klant.
Heb wel vaker meegemaakt dat meiden 100 euro intikten i.p.v. 10 euro. Kassala slaat dan open en je kunt niet terug. :+ Staat stom op de bon en het schermpje, maar als er goed teruggegeven wordt is er niks aan de hand. Daarom vind ik terugtellen in de klant zijn/haar hand zo fijn, ik maak zo geen fouten.

Ik heb een x ingevoerd 9000 euro ipv 9, gelukkig begreep die klant het wel want was net nieuw, maar kreeg het toch wel benauwd bij het bedrag dat er toen stond. Ook een keer gehad toen een klant mij 1,60 gaf dat ik 2,00 invoerde. Er stond dus op de bon dat ze 40 cent terug kreeg, ze had het niet gezien maar ik had het zelf wel door, dus heb haar uiteraard geen 40 cent teruggeven, want het was gewoon 1,60. Kwam ze even later het geld terugeisen, dus ik het uitgelegd. Begreep ze me wel, maar ze wilde toch die 40 cent want dat stond op de bon. Zucht :')
Nieuw briefje van 5 zorgt trouwens ook voor veel verwarring, mensen die denken dat ik ze nepgeld geef. :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:32

Ik zeg het altijd gelijk even: van 'oh, ik sla het verkeerd af, maar u krijgt dit en dit terug' en dan tel ik altijd even extra goed terug (dus echt vanaf de 5 cent). Nooit problemen mee gehad. Behalve een klant die even kwam melden dat een andere cassiere het fout had afgeslagen en dus een kasverschil had (ik was leiding op dat moment en ze kwam dus aan mij vertellen). Dus ik leg uit dat het heel vriendelijk is van die mevrouw om dat te melden, maar dat als mijn cassiere gewoon het goede bedrag had teruggegeven dit geen kasverschil oplevert. Klant werd boos, want zij wist heus wel hoe het werkte en ik zou er nog wel achterkomen. Haha, heb daarna toch even hard gelachen. Want ik weet echt wel hoe ons kassasysteem werkt :P

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:21

Ik kan niet terug tellen haha:p Maar had het inderdaad wel beter van te voren kunnen aangeven, maar aangezien ze een product van 1,60 kocht, en ook echt met 1,60 betaalde leek het me wel duidelijk, niet zo heel slim.

Laatst trouwens ook een aparte klant. We hebben sinds een tijdje pinkassas. Klanten die zich vooral vergissen zijn buitenlanders (polen vooral) en mensen die met een product komen en snel zijn. Dus ik zit op een rustige zaterdag op een pinkassa, al 5 minuten geen klant gehad, komt er een meneer vrij snel aangelopen met 2 producten. Heeft verder niet om zich heen gekeken, dus ik meld even dat het een pinkassa is. Oké, eerst begint ie nog een beetje grappend dat hij niet blind is, maar al gauw begint hij de te schreeuwen. Dus ik zeg dat ik begrijp dat het frusterend is, maar dat veel mensen het niet zien. Begint ie nog harder te schreeuwen dat hij helemaal niet gefrustreerd is, ja doe dan ook normaal :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:22

Ik heb ooit eens per ongeluk een klant 200 euro laten bijpinnen... En die drukte zo op ok. Maar ik had dat helemaal niet in m'n la. :')
Moest er helemaal iemand bijkomen om dat aan haar terug te geven... :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:25

Haha Konstantine. Blijkt maar weer dat klanten barslecht lezen (niet alleen op het pinapparaat overigens :P).

VeraPopeye, waarom kan je niet terugtellen? Kwestie van doen en oefenen :j. Als je dat consequent doet dan heb je het zo onder de knie. Moet je het wel doen natuurlijk.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:30

Wij mogen niet terugtellen. Alleen in zulke gevallen zou het wel handig zijn, maar ik kan dus ook niet oefenen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:31

Je mag niet terugtellen? Wat is daar de reden van dan? Ik zou er geen één kunnen bedenken :P. Juist door terug te tellen voorkom je vaak kasverschillen. En daarbij vind ik het als klant gruwelijk irritant als je al dat geld zo in je handen gedrukt krijgt en het zelf nog moet controleren.