Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:16

_O-

Frances

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:23

Nou dat vrouwtje vond ik echt zielig hoor :=
Die stond daarna ook nog helemaal in zichzelf te praten half over die meneer :')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:27

Maar dat vind ik ook ergelijk hoor _O-
Als een nieuwe kassa word geopend en dan zeggen ze vaak "de eerstvolgende mag hier aansluiten" en dan rennen ze van achter uit die rij naar de "nieuwe kassa"

Of mensen die in twee rijen gaan staan, zo'n beetje in het midden ( bij AH to go bijvoorbeeld, niet bij "echte" supermarkten) en dan op een duur naar de ene rij toe trekken omdat die sneller schijnt te gaan, maar als die andere dan eerder klaar is toch daarheen te springen.. dan denk ik.. Maak verdorie een keus _O- het gaat misschien om een halve minuut..

Of laatst nog vrouwen die voor een vereniging ofzo inkopen deden, 2 dikke karren vol, man erachter met 1 pak melk, ze kijken hem wel aan maar laten hem niet voorgaan .. Daar kan ik me dan echt aan ergeren.. Die man heeft misschien een halve minuut nodig terwijl hun vijf dikke minuten bezig zijn omdat dat met pin betaald moet worden en dat weer met contant geld en meerdere bonnen moeten hebben..

:Y)
Ik kan me zo heerlijk ergeren _O-

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:33

Haha jaa ik kan me voorstellen dat het ergerlijk is hoor. Maar die meneer was al als eerstvolgende aan de beurt. En eer ik mijn kassa echt open had was die al aan de beurt. Dus dan wint hij 3 seconden? Om dan zo'n vrouwtje zo aan te spreken vind ik een beetje teveel van het goede :=

Haha in 2 rijen gaan staan is wel triest haha.

Hmm wel een beetje flauw om die meneer dan niet voor te laten :=

Sommige dingen zijn ook gewoon irritand :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:18

Ik heb gister heel wat klanten gehad die volgens mij vroeger als kind altijd hun zin kregen. :=

Dan hebben we iets niet, bied ik mijn excuses aan en vertel eventueel een alternatief of wanneer wat weer binnen komt. Heel langzaam zie je de gezichten betrekken, ze worden rood, beginnen te vloeken, te stampvoeten en te schelden. Pff daar kan ik echt niet tegen. Dan maar tot tien tellen en de klant als nog verder helpen.

Vanochtend zou ik op pauze tot een collega van een andere afdeling vroeg of ik wou helpen want er stond een klant. (Wij komen wel van pauze af als de klanten geholpen moeten worden)
Mevrouw 'Was je nou net op pauze?'
Ik'Ach eigenlijk wel, maar dat kan wel wachten'
Mevrouw' Nee joh kind, ben je gek. Ga asjeblieft terug op pauze ik zoek wel iemand anders'
Ik 'Weet u het zeker, het is een kleine moeite'
Mevrouw (lachend) "Ach meisje maak dat je weg komt en ga lekker een bak thee drinken. Je heb ongetwijfeld al hard gewerkt'

Dat is dan wel weer leuk :)

Nog zo;n mooi voorbeeld van mensen die niet luisteren. De telefoon gaat net en er belt een of andere reclame bedrijf Ik neem op met Judith en dan mijn achternaam.
'Goedennavond heb ik het genoegen met de heer R. achternaam.'

En ik maar denken dat ik onder de mevrouwen val en dat mijn naam met een J begint. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:26

Marjo_x schreef:
Maar dat vind ik ook ergelijk hoor _O-
Als een nieuwe kassa word geopend en dan zeggen ze vaak "de eerstvolgende mag hier aansluiten" en dan rennen ze van achter uit die rij naar de "nieuwe kassa"

Of mensen die in twee rijen gaan staan, zo'n beetje in het midden ( bij AH to go bijvoorbeeld, niet bij "echte" supermarkten) en dan op een duur naar de ene rij toe trekken omdat die sneller schijnt te gaan, maar als die andere dan eerder klaar is toch daarheen te springen.. dan denk ik.. Maak verdorie een keus _O- het gaat misschien om een halve minuut..

Of laatst nog vrouwen die voor een vereniging ofzo inkopen deden, 2 dikke karren vol, man erachter met 1 pak melk, ze kijken hem wel aan maar laten hem niet voorgaan .. Daar kan ik me dan echt aan ergeren.. Die man heeft misschien een halve minuut nodig terwijl hun vijf dikke minuten bezig zijn omdat dat met pin betaald moet worden en dat weer met contant geld en meerdere bonnen moeten hebben..

:Y)
Ik kan me zo heerlijk ergeren _O-

Wij moeten naar de klanten toelopen en zeggen dat ze mee mogen komen naar een andere kassa, want als wij roepen dat de eerstvolgende mag komen dan wordt het echt een drama en staan die mensen alsnog achteraan (beetje aso zijn ze hier wel ja). Of als we iemand kassa bij roepen, dan staan de mensen die echt net aan komen lopen te wachten bij een kassa die ze denken dat er open gaat..hun gezicht als je dan zegt dat de andere klanten eerst zijn (machtig mooi :D)

Met die volle karren is idd beetje aso. Hier gebeurt dat ook weleens, maar nog erger is dat ze die persoon aankijken en wachten tot ik iets scan en dan zeggen. Oja, je mocht wel voor hoor, maar ze is nu al bezig (yeah...)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:07

Bij ons ook zo ergerlijk :+

Als er bij ons een klant binnenkomt (ik sta direct aan de ingang) is het direct van 'ja ik heb dat nodig!'. Ook goedemiddag...

Ik: u mag zich wenden tot 1 van mijn collega's.
Klant: Welke collega's?
Ik: de mensen in de rode hemdjes die in de winkel rondlopen
Klant: (richt even de ogen op de winkel) Ik zie niemand!
Ik: ze lopen dan ook IN de winkel mevrouw, niet aan de kassa vooraan.
Klant: kunt u ze dan niet oproepen ofzo?
Ik: nee mevrouw, we zijn geen supermarkt :+
Klant: hebben jullie geen piepers of walkies ofzo?
Ik: *zucht* nee we zijn ook geen politieagenten
Klant: ik zie hier echt NIEMAND hoor!
Ik: u kunt misschien de collega die 2meter aan uw linkerkant staat even aanspreken?
Klant: wie dan?
Ik: die collega met het rode hemd (wijst naar haar linkerkant)
Klant: ik zie niemand hoor?
Ik: *<%$µ^* *roep naam van collega*
Klant: eindelijk, dacht al dat hier niemand nog zin had om te werken!

Of deze is ook leuk:

Klant: ja mevrouw kunt u me helpen?
Ik: helaas niet meneer, ik moet aan mijn balie blijven staan maar u mag gerust de collega's aanspreken.
Klant: ja maar die zijn allemaal bezig en hebben allemaal al 5 klanten wachtende en heb geen zin om lang te wachten. Waarom kun jij niet mee?
Ik: omdat de kassa ten alle tijde bemand dient te blijven tegen diefstal ;)
Klant: maar het duurt maar 5min hoor!
Ik: *diepere zucht*

En ja, ik voer ditzelfde gesprek gemakkelijk 20x per dag ;)

Ik draag op het werk bewust mijn naambadge niet. Die hangt net op mijn borst en vind het hatelijk omdat echt élke man het ziet als excuus om naar mijn borsten te staren. Sinds ik de badge niet meer draag heb ik er geen last meer van :D

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:28

Wij zijn dus een testwinkel met 'Pinkassa's.
A fijn.
Kassa 1 was geopend, stond een rij. Dus ik ging bij kassa 3 bijdraaien (= alleen een pinkassa)
Ik riep nog; als u wilt pinnen, kunt u naar deze kassa komen.
A fijn een klant van kassa 1 vond het blijkbaar wat lang duren en kwam naar mijn kassa.
A fijn ik de hele reutemeteut gescand etc, bedrag, komt die vent met brierpapier aanzetten :z
Ik; Sorry meneer, u kunt alleen pinnen!
Hij; Hoe moet ik dat nou weten? (het staat gelukkig niet met koeienletters overal op de kassa/grond/muur aangegeven :+)
Ik; nou meneer, ik heb het net gezegd!
Hij; Ja dat heb ik toch niet gehoord?
Ik; Nou het staat overal aangegeven..
Nou hij begon me toch te tieren, bizar gewoon! Schrok er helemaal van.. Ja en moet ik nou m'n boodschappen weer naar de andere kassa brengen, bladiebla!
Nou ik had al geen eens zin meer om die vent fatsoenlijk te helpen, maar kon amper wat zeggen of hij begon alweer te tieren! Toen gooide die het product op de band, zoek het uit, hou het maar en toen liep tie tierend en heeul boos weg :))

Loesert! Leuk dat sommige klanten ook begrip hebben zeg :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:36

kwa de garantie hebben wij het makkelijker
alle producten met een stekker hebben minimum 2 jaar garantie.
producten met langere garantie hebben het op de doos vermeld staan.
aquariums en terrariums 2 jaar garantie op het stekker-materiaal, 1 jaar op de silicone, en geen op glasbreuk.

klanten die door gesloten poortjes met een verbodsbord gaan zijjn inderdaad een hele grote ergernis.
wij hebben vier kassas, waarvan de middelste kassa een ervan open is, en doordeweeks de rest gesloten is.
aan die middelste kassa sta je als kassiersters rug aan rug,
dus heb je het volgende: (\ is de kassa, ! i de wachtrij, en | zijn de tussenhekkendjes)
dus de kassa'sz zijn:
\!|!\ /!|!/
1 23 4
de mensen van kassa 1&2 kijken naar elkaar, met daartussen de wachtende mensen, en 3&4 hetzelfde
tijdens de week als enkel kassa 3 open is, sta ik aan de buitenkant van kassa 2 monteerwerk oid te doen, zo heb ik ruimte om te werken, en kan ik de kassa in de gaten houden, alle drie de poortjes van de gesloten kassa's zijn toe.
keer op keer mensen die naast me, als een hond op een zieke koe me staan aan te staren, en dan kwaad worden als ik gewoon doorwerk.
he joh, ik moet ong 100 keer per dag zeggen dat het de andere kassa is, de kassa waarvan de band vrij is, het poortje open is en het lichtje brand! :D

dit weekend ook leuke klanten, hadden een verpakte terrarium gekocht
wij hebben met dat merk nog nooit problemen gehad, en het staat aangegeven dat de klanten hun producten dienen te controleren alvorens de winkel te verlaten, daar er geen garantie is op glasbreuk.
terrarium zat blijkbaar kapot in de doos, nouja, kan gebeuren, meestal geven wij dan gewoon een nieuwe mee, mits we ze kunnen terugsturen onder het mom van kapot geleverd.
maar meneer had eersst gaten in het bovenste gedeelte gemaakt, voor die gezien had dat de terra kapot was.
nouja, sorry, dan kunnen wij er ook niks mee doen ...
normaal kunnen we dan wel het deksel wisselen met een andere terra, ware het niet dat klant in kwestie zijn halve familie meehad, mijn de winkelverantwoordelijke aan het bedreigen was, en een hele scene opzetten.
heb dan ook maar effe een mannelijke collega meegesleurd en gaan back uppen
terra hebben we uiteindelijk wel kunnen laten wisselen, en de klanten die zeiden dat ze nooit meer terug zouden komen waren plots een stuk vriendelijker ...
oeh, wij waren kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 15:28

Ik had gister ook wat.. :=

Klant: Hebben jullie ook wekkerradio's?
Ik: Ja hoor, daar op de kop.
Klant loopt er naartoe.
Klant: Hebben jullie ook in grote cijfers? Ik heb het nodig voor iemand die bijna blind is.
Ik: Nee, deze *pakt een* is met de grootste die we hebben.
Klant begint te tieren en te doen, dat wij een poedersuiker zijn, poedersuiker, dat ik maar eens er wat aan moet doen, en nooit blind moet worden want dan zou ik doormaken wat haar man doormaakt en zo. Ik wist even niets te zeggen. :=

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:38

ik heb elke week weer dezelfde vent aan m'n kassa. die me 'zijn meisie' noemt.. elke week weer komtie met z'n dronken kop binnelopen om het goedkoopste bier te halen. en van de week vroegtie wanneer we nou es uitgingen. ik zeg, nou wat was je van plan te gaan doen dan? zegtie 'voor je koken... filmpje pakken.. het een beetje gezellig maken....' ik zeg nouuuuu, denk niet dat m'n vriend dat zo leuk zal vinden. (heb ik helemaal niet :P) en een collega van mij hoorde dat en zei 'dat zou ik helemaaaal niet leuk vinden. ze is van mij hoor'. was wel grappig :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:40

Gast: Waarom hebben jullie geen Quarter Pounders?
Ik: Omdat wij een McExpress zijn. Dat houdt in dat wij een aangepast assortiment hebben.
Gast: En dat houdt precies in?
Ik: Dat we meer snellere burgers verkopen die makkelijk en snel te maken zijn (on the go).
Gast: Oh en koe duurt langer ofzo?
Ik: Nou nee hoor, de hamburger is ook van koe maar het stuk vlees van de Quarter Pounder is stukken dikker en moet langer grillen, en moet er een speciale grill voor aanwezig zijn.
Gast: Doe me dan maar 2 dubbel cheeseburgers.
*rekenen af*
Gast: Dus dit betekent dat ik in 2 minuten mijn burgers heb?
Ik: Nou ja....theoretisch gezien wel. Als meteen het brood in het apparaat wordt gedaan...
Gast: En hoe laten jullie ze doorwerken dan? Ijsblokjes gooien, of stokjes....
Ik: Welnee joh! Wij doen aan lijfstraffen! :P
Gast: Oooooooooooe! Dan wil ik hier dus echt niet werken he?! :P

(overigens een grapje voor de mensen die m niet snappen...)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:52

Bij ons in de winkel staan de eieren ergens helemaal achteraan, en je kan ze dus écht nooit vinden..
Dus dikwijls komen er klanten naar me toe, dus ik loop even met ze mee naar de eieren, en zeg: Ja ze zijn een beetje verstopt, en het is niet eens pasen. En dom dat ze me dan aankijken.. :') JA IK KAN OOK PRATEN..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:45

Gister was ik an het werken.
Iemand wilt een quarter pounder.

Ik: sorry meneer, die hebben we niet. Al die grote burgers hebben we niet. We hebben die 3 stedsn burgers ook niet,
Gast: Doe me dan maar de Franeker burger..
Ik: :+ Die hebben we niet.
Gast: ooh okee.

Heel vaak als je zegt dat je sommige burgers niet heb; HUh, ik ben toch bij de mac donalds :')

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:55

Jolandaa schreef:
Gister was ik an het werken.
Iemand wilt een quarter pounder.

Ik: sorry meneer, die hebben we niet. Al die grote burgers hebben we niet. We hebben die 3 stedsn burgers ook niet,
Gast: Doe me dan maar de Franeker burger..
Ik: :+ Die hebben we niet.
Gast: ooh okee.

Heel vaak als je zegt dat je sommige burgers niet heb; HUh, ik ben toch bij de mac donalds :')

in wat voor een MC werk jij dan?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:35

Mc Expres, zelfde als friendly ^^

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:56

Wij hebben het niet bedacht, is van hogere hand besloten. Hebben ook geen grilled chicken salad/greek salad/aantal burgers/ontbijt niet meer... ;)

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:32

bij de drogist:
een gozer komt om een zwangerschapstest,
die geef ik hem, vraagt hij;"hoe werkt dat nou dan?"
ik uitleggen dat je het staafje in de urine moet houden en dan wachten (blabla) zegt hij: GATVER MOET IK EROP PLASSEN DUS?
ik: whahaha (had medelijden met zn vriendin ;) )

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:35

mijnluxor schreef:
bij de drogist:
een gozer komt om een zwangerschapstest,
die geef ik hem, vraagt hij;"hoe werkt dat nou dan?"
ik uitleggen dat je het staafje in de urine moet houden en dan wachten (blabla) zegt hij: GATVER MOET IK EROP PLASSEN DUS?
ik: whahaha (had medelijden met zn vriendin ;) )

hahahaha :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:23

En dan vraag ik me af of hij stras zwanger is.... :S

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:10

Stroomstoring, winkel is helemaal donker.

Klant: Is er stroomstoring?!
Ik: Nee mevrouw we vinden het gezellig wanneer het zo lekker donker is in de winkel :+
Klant: Owwhh :Z

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:11

jUstkiimmiej schreef:
Stroomstoring, winkel is helemaal donker.

Klant: Is er stroomstoring?!
Ik: Nee mevrouw we vinden het gezellig wanneer het zo lekker donker is in de winkel :+
Klant: Owwhh :Z

_O-

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:37

Eergister (donderdag) is mijn collegaatje overvallen. Komt er gister (vrijdag) een man helemaal verontwaardigd binnen.
Ik was er om 5 voor 6 en jullie waren al gesloten. Jullie sluiten toch om 6 uur? En dat kan zomaar niet en dat het belachelijk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:40

Jeetje wat naar van je collegaatje :(:) en logisch dat je dan eerder sluit toch?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:40

Op zich een begrijpelijke reactie. Alsnog overtrokken daar niet van maar die beste man kan ook niet weten dat er een overval is geweest en wat dan de reden is van de eerdere sluiting...