Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:41

Hmm die willekeurige geplaatste stoelen zeggen me niks maar ik ga dan ook bijna nooit met die trein.
Idd de dubbeldekkers van DB zijn comfi, hebben zelfs tafeltjes.. Echt relaxed vind ik.

(ohja het is trouwens 'Die Bahn' ipv Deutsche Bahn. Ik en mijn vriendin dachten ook dat het Deutsche Bahn was..)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:43

Laatst bijgewerkt door Karin op 21-09-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:44

Uhuh, als je het aan duitse mensen vraagt is het ook Deutsche Bahn Ja
En ik noem de stations altijd DeutscheBahnHoff Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:46

Uhhh dan heb ik het toch verkeerd begrepen..
Nou dan is het toch wel gewoon deutsche bahn Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:47

in de trein wordt ik altijd misselijk maar lang in de bus zitten vind ik heeerlijk! lekker mijn ipod op en mensen kijken, vorig jaar woonde ik ver van school dus zat meer als een uur in de bus maar nu woon ik naast school en ik mis de bus!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:32

Ik zat laatst in een trein, jeetje, die máákte me toch een herrie!
Werd er helemaal gek van, en het werd steeds erger, ging steeds meer ratelen. Was bang dat mijn coupé van de rest vd trein zou breken, en volgens mij was ik niet de enige, zag nog meer verontruste gezichten. *LOL*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:58

trein gemist op sloterdijk. Ik word dan zo boos!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:00

Ik vind het leuk om af en toe te gaan. In de winter van 2004-2005 ging ik 2x in de maand naar Den Bosch, heerlijk!
Naar mn paard, elke dag, vreselijk Clown maar dan nam ik mn dvd-speler mee, zo was t wel te doen.
16 oktober moet ik naar utrecht met de trein, maar was nu zooooveel liever met de auto gegaan Clown

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:01

breezy302 schreef:
in de trein wordt ik altijd misselijk maar lang in de bus zitten vind ik heeerlijk! lekker mijn ipod op en mensen kijken, vorig jaar woonde ik ver van school dus zat meer als een uur in de bus maar nu woon ik naast school en ik mis de bus!

Ik mis de bus ook. Ik ken best wel veel mensen. Dus ik kom altijd wel iemand tegen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:32

Trein vind ik echt niet leuk! De bus daarintegen vind ik wel echt lekker. Mijn ex woonde in surhuisterveen en dan moest ik ook elke keer iets langer dan een uur in de bus om daar te komen. Ipod lekker hard op en dan vind ik t ook echt heerlijk. Naar buiten kijken enzo. Lachen

In december ga ik met een busreis naar Disneyland, daar zie ik ook totaal niet tegenop en mijn vriend wel. Neem een kussentje mee en ga lekker een stukje slapen, en veel naar buiten kijken!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:44

Balen jullie ook zo als er een bekende naast je komt zitten, of je voelt je verplicht om naast een bekende te gaan zitten? Ik vind het gewoon lekker om even alleen met een muziekje te zitten, zeker 's morgens. Helemaal geen behoefte om met anderen te praten. Bloos

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:28

Paula schreef:
Balen jullie ook zo als er een bekende naast je komt zitten, of je voelt je verplicht om naast een bekende te gaan zitten? Ik vind het gewoon lekker om even alleen met een muziekje te zitten, zeker 's morgens. Helemaal geen behoefte om met anderen te praten. Bloos

hehe ja dat heb ik ook heel erg (A)..
alleen mn allerbeste vriendinnen mogen naast me in de trein zitten Tong uitsteken.
vage kennissen/vrienden wil ik liever niet naast me omdat ik dan verplicht gezellig moet doen..
ik doe dan ook altijd op het station al alsof ik niemand zie, alsof het perron leeg is, ik loop iedereen (inclusief eventuele bekenden^^) straal voorbij..
maargoed..dat doe ik soms ook onbewust, dat ik een van mn beste vriendinnen voorbij loop omdat k niet aan t opletten ben.
in de trein slaap ik, en k word een beetje chagrijnig als dat niet kan door een of andere reden Tong uitsteken.

morgen middag ga ik met mn vriend naar antwerpen..met..jawel..de trein!
als t goed is kunnen we gewoon in amsterdam opstappen,en in antwerpen weer uitstappen.
en tot de nl'se grens gratis met ons ov reizen.
( aan 2 conducteurs nagevraagd, maar ik zag laatst weer op internet dat je met de thalys weer een toeslag moet betalen..heb k van die conducteurs niets over gehoord..)
t zal mij benieuwen ^^
laatste keer dat ik in een ICE zat was t wel relaxed reizen, hoop dat t dit keer ook zo is!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:34

ja ik vind het ook fijn om met de trein te reizen, mits er geen vertraging is

Paula schreef:

ja dat heb ik ook, dan ga ik liever de andere kant op

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:35

Ja precies ja. Met hele goede vrienden vind ik het prima (mits er dan ook weer niet van die bekenden bij zitten, dan voel ik mij zo afgeluisterd..).

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:36

ja dat vind ik ook

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:43

Zwitsal, je kan idd gratis t/m de nederlandse grens, maar dan moet je wel de gewone internationale trein nemen, en niet de ICE Knipoog

Dagje Antwerpen heb ik een paar weken terug met mijn nichtje gedaan, is toch wel lachen om voor 8 euro in Belgie te zitten Haha!

EDIT: ik vind het trouwens altijd leuk om bekende tegen te komen, lekker even bijkletsen gedurende de reis. Maar het scheelt misschien dat ik veel kleine stukjes moet (10 min trein, kwartiertje metro etc.) dus dan sta je meer te wachten en dat vind ik niet echt gezellig in mijn eentje Tong uitsteken

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:53

Ik heb sowieso geen hekel aan het OV.. Tenminste, het moet wel op tijd rijden enzo Knipoog
Op het moment zit ik 10 minuutjes in de bus en 10 minuutjes in de metro. Ja daar vind ik dan weinig aan Tong uitsteken Voorheen zat ik 2 x een half uur in de bus (overstappen) en dat vond ik heerlijk hoor.. Lekker muziekje op, beetje slaap inhalen Knipoog

Als ik volgende maand m'n ov weer heb dan ga ik ook weer lekker 'loos' reizen. Deed ik vroeger ook vaak met een vriendin, gewoon in de trein stappen en kijken waar je uitkomt Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:02

Zwitsal schreef:
als t goed is kunnen we gewoon in amsterdam opstappen,en in antwerpen weer uitstappen.
( aan 2 conducteurs nagevraagd, maar ik zag laatst weer op internet dat je met de thalys weer een toeslag moet betalen..heb k van die conducteurs niets over gehoord..)
t zal mij benieuwen ^^
laatste keer dat ik in een ICE zat was t wel relaxed reizen, hoop dat t dit keer ook zo is!

De internationale trein van amsterdam naar brussel kan je zonder toeslag met OV naar de Nederlandse grens. Deze trein vertrekt ieder uur om .56 van spoor 13a.
De thalys moet inderdaad een toeslag voor worden betaald. En volgens mij moet je daar ook een reservering voor hebben.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:06

Inoterry schreef:
Zwitsal schreef:
t zal mij benieuwen ^^

De internationale trein van amsterdam naar brussel kan je zonder toeslag met OV naar de Nederlandse grens. Deze trein vertrekt ieder uur om .56 van spoor 13a.
De thalys moet inderdaad een toeslag voor worden betaald. En volgens mij moet je daar ook een reservering voor hebben.

oke prima Lachen dan had ik idd al de goede gezien..
nou komt helemaal goed Lachen

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:14

Ik vind het niet erg om met de trein te reizen. Doe het nu al weer 3,5 jaar dagelijks.
Een grote nadeel vind ik de overvolle treinen. Voel me soms net een sardientje in een blik. Zo vol dat het gepropt word.
Gelukkig is dit niet dagelijks. Ahoewel gebeurd steeds vaker.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:28

@Zwitsal. Veel plezier morgen Haha! .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:15

Inoterry schreef:
@Zwitsal. Veel plezier morgen Haha! .

thnx, zal wel goedkomen Lachen lekker weekendje weg!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:02

Ik meld me ook even Tong uitsteken

Ik ben ook gek op treinreizen; ik vind het heerlijk en het kan me niet lang genoeg duren! Als ik dagen vrij was van school ging ik altijd al met de trein naar steden of naar vriendinnen die ik toevallig ook door heel Nederland heb zitten. Lekker overal heen reizen en overstappen en zo! Op stations heb ik ook echt zo'n vrij gevoel; treinen in alle richtingen dus je kunt eigenlijk overal heen reizen. Je kunt heerlijk met je ogen dicht een beetje doezelen in de trein of lekker lezen, mensen kijken, naar buiten kijken, muziek luisteren. Ik vind het super Bloos

Ik heb sinds een kleine 3 maanden een vriend die nu nog in Geldermalsen woont (vlakbij Utrecht) en we zien elkaar elk weekend om en om dus ik reis sowieso om de week met de trein en dat vind ik echt tof Tong uitsteken Het enige irritante vind ik dat als je in het weekend gaat en je OV het niet doet, en een kaartje moet kopen en er vervolgens gewoon steevast niet wordt gecontroleerd..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:40

sneltrein van alkmaar naar den haag slaapt heel lekker.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 00:03

Ik vind de trein ook heerlijk. Er is geen plek waar ik fijner kan studeren dan in de trein (muv de spits). Ook slaap ik heerlijk in de trein, ik hoef mijn ogen maar dicht te doen en ik ben weg.