Hypocriete vleeseters...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Re: Hypocriete vleeseters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:56

hey.
tja er zijn mensen die niet zo geod voor de beestenzijn. maar e rzijn ook boeren en andere kwekers die wel goed voor hun beesten zijn.
ik werk zelf ook in de veehouderij sector, wat ik mee maak is dat de meeste boeren echt wel goed zijn, als ze ziek zijn worden ze eerst behandelt, blijkt dat een koe niet meer op te lappen valt, maar nog wel gewoon kan lopen zionder risico dan gaat ie naar de slacht, anders wordt de veearts gebeld en krijgt de koe een genade schot.
bij de ene boer komen de koeien nog een paar maand buiten, en bij de ander niet.
maar dat wil niet zeggen dat iedere boer maar slecht is voor zijn vee.
wat betreft vervoer van dieren, daar zijn steeds strengere regels voor, houdt men zich daar niet aan dan krijgt men behoorlijke bekeuringen. een dier moet nog normaal op een kar kunen staan, mag niet op 3 poten lopen of, kreupel.
deze dieren moeten tegen woordig afgemaakt worden met een schot door het hoofd, ondanks dat deze dieren nog bewst vlees kunen hebben voor de slacht.

wij hebben laatst nog een koe weg moeten doen vanwege haar leeftijd. deze koe was 16 jaar, en was op, ze kon niet meer.
wat meot je dan doen?

iemand suggesties!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:05

Je haalt weer een groot aantal zaken door elkaar Aldil.

Jagen met/zonder vergunning verschilt alleen in het feit dat voor de vergunningen het jachtrecht geld betaald is.
Verder is dat waarvoor wel/geen verguning gegeven wordt bepaald door de wet en die is in alle landen anders.
In NL is (was destijds) voor fretteren geen vergunning nodig, alleen toestemming van de grondeigenaar.
Ik heb hier een boekje over geschreven Knipoog
Waar ik nu woon kan ik zó toestemming halen om met lange honden op hazen te gaan jagen. Idem voor mijn bogen, wel/niet te paard.

Dit http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADRD4NOF.jpg is een kiek van mij in een natuurbeschérmingsproject. In het kader van dit en andere projecten heb ik ook met veel jagers gesproken. Ik heb respect gekregen voor de professional en de rest Misselijk

Ik spreek hier dágelijks jagers en heb een heel goede relatie met verschillende jachtopzichters.

Jíj Aldil, kijkt alleen vanuit het perspectief van plezierjagers. Er is meer Pling
Daarom 'jaag' ik hier alleen op ratten en dat dan nog náást een lijst van beschermende maatregelen voor slangen welke de natuurlijke vijand van die ratten zijn.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:07

geertje3 schreef:
wij hebben laatst nog een koe weg moeten doen vanwege haar leeftijd. deze koe was 16 jaar, en was op, ze kon niet meer.
wat meot je dan doen?

iemand suggesties!!!

Slachten en stoofvlees van maken.

hc

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:08

Waar denk je dat die koe heen gaat?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:21

Huertecilla schreef:
Je haalt weer een groot aantal zaken door elkaar Aldil.

Jagen met/zonder vergunning verschilt alleen in het feit dat voor de vergunningen het jachtrecht geld betaald is.
Verder is dat waarvoor wel/geen verguning gegeven wordt bepaald door de wet en die is in alle landen anders.
In NL is (was destijds) voor fretteren geen vergunning nodig, alleen toestemming van de grondeigenaar.
Ik heb hier een boekje over geschreven Knipoog
Waar ik nu woon kan ik zó toestemming halen om met lange honden op hazen te gaan jagen. Idem voor mijn bogen, wel/niet te paard.

Dit http://www.mijnalbum.nl/Foto-ADRD4NOF.jpg is een kiek van mij in een natuurbeschérmingsproject. In het kader van dit en andere projecten heb ik ook met veel jagers gesproken. Ik heb respect gekregen voor de professional en de rest Misselijk

Ik spreek hier dágelijks jagers en heb een heel goede relatie met verschillende jachtopzichters.

Jíj Aldil, kijkt alleen vanuit het perspectief van plezierjagers. Er is meer Pling
Daarom 'jaag' ik hier alleen op ratten en dat dan nog náást een lijst van beschermende maatregelen voor slangen welke de natuurlijke vijand van die ratten zijn.

hc

De naam is ADIL en niet Aldi of Aldil...

Schuif niet eens op me wat ik niet doe! Ik kijk juist verder dan plezierjacht terwijl jij alleen over plezierjacht spreekt!

En reageer nou eens op de rest! Je beweerd verstand te hebben van zaken maar doet dan een aantal goed foute uitspraken die getuigen van het feit dat jij niet genoeg van de jacht weet om een dergelijk scherp oordeel te hebben.

Citaat:

Mag zijn, en daardoor mogen mensen als jij ook jagen (die geen jachtopleiding gevolgd hebben...), die geen benul hebben. Wat weet jij nou over een gezonde hazenpopulatie en welke je wanneer mag schieten? Ga jij ook als de echter jagers eens zonder geweer door het bos en kijkt welke populatie op welk gebied zit en hoe groot de populatie is?

Dat doet mij paps wel hoor. Maandenlang observeerd hij reepopulaties, kijkt welke bokken er zijn, welke bokken dominant zijn, hoeveel kalven er nog over zijn van de worp in de lente, hoe de het met de gezondheid staat van de dieren, naar welke andere gebieden jonge bokken heen zijn getrokken etc. etc. Dat VOORDAT hij begint te jagen. Dan gaat er nog eens iemand mee van de KNJV (of hier van een andere vereniging) bij verschillende wildobservaties en kijkt hoeveel (laten we het op bokken houden) bokken er zijn en hoeveel bokken er afgeschoten moeten worden. Daarvoor krijgen ze dan loodjes zodat ze het afschot kunnen rechtvaardigen (immers moeten ze het laten registreren...).

Zoals je ziet HC, een hoop werk voordat je met je geweertje het bos in mag (en dit is nog lang niet alles).

Citaat:

En dat je alleen een vergunning krijgt wanneer je een gediplomeerd jager bent misschien... Pling

Nee sorry , HC, je praat wel heel mooi en een paar dingen zijn zeker waar, maar je merkt dat naarmate het dieper gaat je niet meer bij kunt houden omdat je het fijne er niet van weet...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:25

Adil18 schreef:
Dan heb je nog de dieren die onder schadebestrijding vallen, als kraaien, konijnen en duiven. Die worden dus 'beheerd' om schade te voorkomen.

ik vind het heerlijk om de wilde konijnen die onze weide wonen 's ochtends en 's avonds te zien rondhuppelen.
een ecologische boerderij in de buurt zet gaas rond de slaplantjes om die te beschermen tegen de konijnen.
werkt prima, de kroppen sla zijn Kwijl
ipv. alles te doden wat een potentieel gevaar voor je gewassen vormt, kan je de gewassen ook ánders beschermen, diervriendelijk en milieuvriendelijk Pling

nogmaals, ik heb hoegenaamd niets tegen jagers die op een verantwoorde manier wild oogsten, zoals jouw vader blijkbaar doet.
beheer van fauna en flora vind ik ook geen probleem, we zitten nu eenmaal in een kromgetrokken ecologische situatie.
alleen lijk jij te denken dat de natuur de mens, en dan met name de jagers, nodig heeft om te overleven.
volgens mij ben jij het dan die doordraaft, de natuur kan zich prima alleen redden Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:30

fojoe schreef:
Adil18 schreef:
Dan heb je nog de dieren die onder schadebestrijding vallen, als kraaien, konijnen en duiven. Die worden dus 'beheerd' om schade te voorkomen.

ik vind het heerlijk om de wilde konijnen die onze weide wonen 's ochtends en 's avonds te zien rondhuppelen.
een ecologische boerderij in de buurt zet gaas rond de slaplantjes om die te beschermen tegen de konijnen.
ipv. alles te doden wat een potentieel gevaar voor je gewassen vormt, kan je de gewassen ook ánders beschermen, diervriendelijk en milieuvriendelijk Pling

nogmaals, ik heb hoegenaamd niets tegen jagers die op een verantwoorde manier wild oogsten, zoals jouw vader blijkbaar doet.
beheer van fauna en flora vind ik ook geen probleem, we zitten nu eenmaal in een kromgetrokken ecologische situatie.
alleen lijk jij te denken dat de natuur de mens, en dan met name de jagers, nodig heeft om te overleven.
volgens mij ben jij het dan die doordraaft, de natuur kan zich prima alleen redden Knipoog

Jammer dat jij het laatste zo ziet...Als het grootste natuurreservaat ter wereld ondersteuning nodig heeft van menselijke had zal hier in Nederland de natuur zichzelf al helemaal nooit alleen kunnen redden lijkt me Knipoog

Konijnen worden niet alleen als schadelijk wild gezien vanwege het aantasten van gewassen maar ook i.v.m. het snelle verspreiden van myxematose bij hoge aantallen, dit wil men in de hand houden om grote schade te voorkomen.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik vind ook dat er naar alternatieven gekeken mag worden. Helaas ondersteunt de staat geen initiatieven van mensen die alternatieven aanbieden dus blijft ook voor de boeren jagen de meest eenvoudige en goedkoopste oplossing.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:37

fojoe schreef:
Adil18 schreef:

Inderdaad is de ´jacht´ alleen ´nodig´ om een scheve situatie in stand te houden.
De overheid en grondeigenaren buiten dit fiancieel uit door dit te verpachten.
Degenen die het ´jacht´recht pachten vinden het nodig om hun hobby te rechtvaardige met schijnargumenten. Dát, het willen rechtvaardigen met schijnargumenten = hypocriet.

Daarnaast is er, zoals ik al in mijn eerste reactie aangaf, niets hypocriets aan het oogsten van wild als een vorm van extreem extensieve veeteelt.

Dat is het héle plaatje.

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:46

Huertecilla schreef:
Inderdaad is de ´jacht´ alleen ´nodig´ om een scheve situatie in stand te houden.
De overheid en grondeigenaren buiten dit fiancieel uit door dit te verpachten.
Degenen die het ´jacht´recht pachten vinden het nodig om hun hobby te rechtvaardige met schijnargumenten. Dát, het willen rechtvaardigen met schijnargumenten = hypocriet.

dat is jouw visie...!

Wat is hier nou uitbuiten aan trouwens? De boer verdiend geld (niet veel trouwens, neem dat maar van mij aan) en krijgt af en toe ook een beetje wild op zijn bord.

De jager doet dat wat hem voldoening geeft, eet het vlees van de dieren die hij schoot (oogsten) en verkoopt een deel an de poelier en maakt daar geen winst uit, maar speelt misschien net gelijk met de kosten voor zijn hobby.

Gezonde buissiness noemt men dat...

en dat jij de argumenten van de jager als schijnargumenten en hypocrysie ziet is jouw visie en jouw probleem...

Maar vertel, wat is er hypocriet aan mensen die geld betalen om dieren dood te schieten (zie verhaal hierboven). uiteindelijk heeft iedereen er profijt van...

Het is hyporcriet van andere mensen dat jagers moeten betalen om de rotzooi van de mensheid op te ruimen, dat mag je van mij hypocriet noemen, de rest gaat niet op...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:51

Adil18 schreef:
Jammer dat jij het laatste zo ziet...Als het grootste natuurreservaat ter wereld ondersteuning nodig heeft van menselijke had

Dat heeft het níet.
Het is de visie van de jagers en de omliggende grootgrondbezitters dat het ´beheer´ nodig heeft.
Dat is niet hetzelfde.
De natuur heeft geen beheer nodig, dat is de essentie van natuur.

Enige inhoudelijke kennis van het beschermingsbeleid van wolven en beren in europa geeft veel inzicht in de rol van jagers en de perceptie van wat ´nodig´ is door de mens.

In de totaal verstoorde scheve situatie van de ménselijk inrichting van de wereld is enig wildbeheer ´nodig´ omdat de mens ´last´ ervaart.Dit heeft NIETS met natuur van doen maar alleen met cultuur.
Onder de meest invloedrijke natuurbeheerders van europa mag Felix Rodrigues de Fuente gerekend worden en deze man jaagde ook.
Hij verwoord ondanks dat zijn werk al oud is telkenmale het conflict tussen mens en cultuur. Dat is waar de ´jacht´ zich handhaaft.
Hij heeft zich ook enorm ingezet voor reservaten en het opleiden van jagers opdat ze roofdieren niet als concurrenten zagen bijvoorbeeld.
Helaas is zijn werk nog steeds actueel Huilen

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:53

Adil18 schreef:
Maar vertel, wat is er hypocriet aan mensen die geld betalen om dieren dood te schieten (zie verhaal hierboven).

Dat ze doorgaans roepen dat het voor de natuur nodig is. Dat het een goéd doel heeft. Dat heeft het niet. Het is business.
Niets mis mee, doch maak er niets anders van; dát is hypocriet Pling

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:54

Adil18 schreef:
Het is hyporcriet van andere mensen dat jagers moeten betalen om de rotzooi van de mensheid op te ruimen, dat mag je van mij hypocriet noemen, de rest gaat niet op...

Klopt, dat is helemaal correct. Ook dát is hypocriet.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:07

fojoe schreef:

Wij leven op/van onze eigen ecologische boerderij Knipoog

Wij hebben een bewuste keuze gamaakt voor een duurzamer manier van leven, van exitentiëler leven.
We beschermen de moestuin op verschillende manieren maar acepteren óók dat we er een deel van voor de dieren telen Haha!
We hebben hier ´merkbaar´ muizen en ratten, maar accepteren dat als we hier op ons land slangen een leven gunnen, wij hun eten niet kunnen uitroeien omdat wij daar last van menen te hebben. Bijvoorbeeld.

We hadden tot een paar dagen terug een gekko op de badkamer. Zoonlief had deze ´Leo´ gedoopt omdat hij vlekken had als een leopardo (luipaard). Het diertje is inmiddels ergens anders gaan jagen en zoonlief was erg Huilen
Was Wow! om hem tegen de muren, aan het pafond achter spinnetjes en weet-ik-wat aan te zien rennen.

hc

edit: van de zomer is er helaas een slang gesneuveld in de waterpomp. Ik heb nog geprobeerd het dier te redden door de hele pomp de demonteren doch het had de rug gebroken. Ik heb het dier uit zijn (mannetje) lijden geholpen en daarna de huid geprepareerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:21

Huertecilla schreef:
NL is in cultuur gebracht landschap waar een aantal wilde dieren proberen te overleven.
Er is tussen mens en wild dier geen enkel natuurlijk evenwicht omdat de mesn meer 'ruimte' opeist.
Om het onnatuurlijk 'evenwicht' te bewaren moeten de dieren 'beheerd' worden.
Het is financieel lucratief om dat beheer te verpachten.
Dat noemt men 'jacht'.
Ik vind dit hypocriet van de mensen die geld betalen om de dieren dood te schieten.

Helemaal mee eens.
Ook is er imo een verschil tussen jagen in Nederland en jagen in het buitenland. Jagen in Nederland is gewoon nodig omdat de meerderheid van de mensen hier de natuur als 'hinderlijk' begint te ervaren zodra ze in het zwembad gaan zwemmen of in de keurig aangelegde achtertuin staan te knabbelen.

In de mooiste 'jacht' gebieden in Tsjechië, Slowakije en Polen worden de jachtverenigingen gefinancierd door de plezierjagers. Om vervolgens hooi te kopen en de herten in de winter te voeren zodat er in de zomer een 'overschot' geschoten kan worden. O.a. door de lokale bevolking en door de mensen uit de stedelijke gebieden die er voor betalen. En die dan meteen hutjes kopen en huren en voor toerisme zorgen.

Als je in discussie gaat en zegt: ja maar dan moet je ze niet voeren dan roepen zij: ja maar dan gaan de herten naar andere gebieden en hebben wij niks meer!
Tja, waar gaat het dan om Verward

Helaas als het erop neer komt ken ik echt weinig jagers en vissers die uiteindelijk niet gewoon puur om het vangen/ schieten jagen. Als ze de kans krijgen schieten ze het liefst een ijsbeer of een tijger neer, dat is stoer en meestal vinden ze wel weer een reden om het te rechtvaardigen. Of wolven. Zijn ze er eindelijk weer een beetje in Europa, is de jacht erop (en het kost een hoop geld als je dit wil doen...) ook alweer geopend.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:30

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:
Jammer dat jij het laatste zo ziet...Als het grootste natuurreservaat ter wereld ondersteuning nodig heeft van menselijke had

Dat heeft het níet.
Het is de visie van de jagers en de omliggende grootgrondbezitters dat het ´beheer´ nodig heeft.
Dat is niet hetzelfde.
De natuur heeft geen beheer nodig, dat is de essentie van natuur.

Enige inhoudelijke kennis van het beschermingsbeleid van wolven en beren in europa geeft veel inzicht in de rol van jagers en de perceptie van wat ´nodig´ is door de mens.

In de totaal verstoorde scheve situatie van de ménselijk inrichting van de wereld is enig wildbeheer ´nodig´ omdat de mens ´last´ ervaart.Dit heeft NIETS met natuur van doen maar alleen met cultuur.
Onder de meest invloedrijke natuurbeheerders van europa mag Felix Rodrigues de Fuente gerekend worden en deze man jaagde ook.
Hij verwoord ondanks dat zijn werk al oud is telkenmale het conflict tussen mens en cultuur. Dat is waar de ´jacht´ zich handhaaft.
Hij heeft zich ook enorm ingezet voor reservaten en het opleiden van jagers opdat ze roofdieren niet als concurrenten zagen bijvoorbeeld.
Helaas is zijn werk nog steeds actueel Huilen

hc

Weet je dus weer niet: in Afrika is wel degelijk geprobeerd de natuur zonder ingreep van de mens haar gang te laten gaan. Dat dit niet bleek te werken en het evenwicht nog meer verstoord raakte, toen pas zijn mensen weer gaan ingrijpen.

Wij zijn in Wyoming op een doerderij geweest waar een man ook beren schiet op hun trek van de rocky's naar Yellowstone en andersom. Hoe grootschalig het daar ook mag zijn, beren worden op hun trek aanglokt door boerderijen, steden en dorpen en vormen een groot gevaar.

Handhaving blijkt nodig...

Wij zij het echter wel met elkaar eens dat de problemen die er zijn ook door niemand minder dan de mens is veroorzaakt Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:31

Huertecilla schreef:
Adil18 schreef:
Maar vertel, wat is er hypocriet aan mensen die geld betalen om dieren dood te schieten (zie verhaal hierboven).

Dat ze doorgaans roepen dat het voor de natuur nodig is. Dat het een goéd doel heeft. Dat heeft het niet. Het is business.
Niets mis mee, doch maak er niets anders van; dát is hypocriet Pling

hc

Het heeft een goed doel: Natuuronderhoud/beheer en schadebestrijding en daardoor natuurBEHOUD

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:37

Nicolletje schreef:
Huertecilla schreef:
NL is in cultuur gebracht landschap waar een aantal wilde dieren proberen te overleven.
Er is tussen mens en wild dier geen enkel natuurlijk evenwicht omdat de mesn meer 'ruimte' opeist.
Om het onnatuurlijk 'evenwicht' te bewaren moeten de dieren 'beheerd' worden.
Het is financieel lucratief om dat beheer te verpachten.
Dat noemt men 'jacht'.
Ik vind dit hypocriet van de mensen die geld betalen om de dieren dood te schieten.

Helemaal mee eens.
Ook is er imo een verschil tussen jagen in Nederland en jagen in het buitenland. Jagen in Nederland is gewoon nodig omdat de meerderheid van de mensen hier de natuur als 'hinderlijk' begint te ervaren zodra ze in het zwembad gaan zwemmen of in de keurig aangelegde achtertuin staan te knabbelen.

In de mooiste 'jacht' gebieden in Tsjechië, Slowakije en Polen worden de jachtverenigingen gefinancierd door de plezierjagers. Om vervolgens hooi te kopen en de herten in de winter te voeren zodat er in de zomer een 'overschot' geschoten kan worden. O.a. door de lokale bevolking en door de mensen uit de stedelijke gebieden die er voor betalen. En die dan meteen hutjes kopen en huren en voor toerisme zorgen.

Als je in discussie gaat en zegt: ja maar dan moet je ze niet voeren dan roepen zij: ja maar dan gaan de herten naar andere gebieden en hebben wij niks meer!
Tja, waar gaat het dan om Verward

Helaas als het erop neer komt ken ik echt weinig jagers en vissers die uiteindelijk niet gewoon puur om het vangen/ schieten jagen. Als ze de kans krijgen schieten ze het liefst een ijsbeer of een tijger neer, dat is stoer en meestal vinden ze wel weer een reden om het te rechtvaardigen. Of wolven. Zijn ze er eindelijk weer een beetje in Europa, is de jacht erop (en het kost een hoop geld als je dit wil doen...) ook alweer geopend.

Je bent er blijkbaar nog nooit zelf geweest...Wij (mijn hele familie) zijn vaker in Pirna (in de buurt van Dresden, in Sachsen) en in Tsjechie (en mijn vader ook in Polen) geweest. mijn zus en mijn vader hebben daar gejaagd. Ook daar is het nodig. Kijk een paar berichten naar boven. Daar geef ik een voorbeeld over de gevolgen van een verbod op het schieten van buizerds en haviken. De goede vriend die ik daar omschreef is een jager en jachtopziender in de bossen van Pirna.

En voeren in de winter is niet alleen eigen belang: wat denk je wat er gaat gebeuren als rood- en damwild naar andere gebieden gaan trekken? : Ze gaan de straat op en vormen een bedreiging voor het verkeer. Bovendien zullen er continu jonge bokken van het ene gebied naar eht andere gebied gedraven worden wat de populaties een scheve verhouding geeft en ook weer een bedreiging kan vormen voor het verkeer.

Overigens worden de jachtvereningen ook deels onderhouden door instanties die wij hier kennen als staatsbosbeheer...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:39

Nicolletje schreef:

en met dit soort uitspraken moet je dus weer oppassen. Je spreekt van jagers terwijl er een verbod is op het jagen van tijgers en ijsberen, dus moet je spreken van stropers. Mensen zonder kennis (zoals jij in deze uitspraak) geven jagers een foute naam die ze niet verdienen....Kijk daar dus mee uit...!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:43

Adil18 schreef:
[
Je bent er blijkbaar nog nooit zelf geweest...

Ik heb een Slowaakse ex-schoonfamilie en die vader is voorzitter van de jachtvereniging.

Adil18 schreef:
terwijl er een verbod is op het jagen van tijgers en ijsberen

Alsjeblieft, wake up!!

http://www.polarbearhunting.net/

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:45

Nicolletje schreef:
Alsjeblieft, wake up!!
http://www.polarbearhunting.net/

Woeps, fout van mijn kant dan, ik dacht namelijk dat inmiddels overal een verbod was, dus niet in alle delen... Bloos

Dat vind ik persoonlijk ook niet kunnen, maar ik weet niets over populatieonderhoud daar. Misschien is het ook daar wel nodig (ik kan het me haast niet voorstellen.....maar goed)

Voor de rest: zou het niet kunnen zijn dat je netz de verkeerde mensen hebt getroffen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:48

Citaat:
They report that the Polar Bear Census indicates that bear populations are at the highest levels ever

Zou niet zo kunnen zijn als alles maar lukraak afgeknald werd, toch?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:49

Adil18 schreef:
ook weer een bedreiging kan vormen voor het verkeer.

Welk verkeer, er zijn nieteens snelwegen daar. Ze rijden als idioten maar dat is een ander verhaal. Loslopende kinderen in die dorpjes zijn evengoed een bedreiging voor het verkeer want snelheid minderen kennen ze niet.

Sorry hoor maar bijvoederen en tegelijk neerschieten en dan zeggen dat het natuurbeheer is, kan ik niet helemaal verenigen in mijn hoofd.

Het geld van de jacht op ijsberen gaat trouwens allemaal in de zak van de inuits en de Canadese regering.
Je lijkt mijn ex wel, die was ook zo goedgelovig om te denken dat het geld van de jacht in het behoud van de ijsberen ging....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:56

Nicolletje schreef:
Adil18 schreef:
ook weer een bedreiging kan vormen voor het verkeer.

Welk verkeer, er zijn nieteens snelwegen daar. Ze rijden als idioten maar dat is een ander verhaal. Loslopende kinderen in die dorpjes zijn evengoed een bedreiging voor het verkeer want snelheid minderen kennen ze niet.

Sorry hoor maar bijvoederen en tegelijk neerschieten en dan zeggen dat het natuurbeheer is, kan ik niet helemaal verenigen in mijn hoofd.

Het geld van de jacht op ijsberen gaat trouwens allemaal in de zak van de inuits en de Canadese regering.
Je lijkt mijn ex wel, die was ook zo goedgelovig om te denken dat het geld van de jacht in het behoud van de ijsberen ging....

Doe even normaal, dat laatste heb ik nergens gezegd!!!! Helemaal niet, ik ben niet achterlijk, ik weet wel dat het overgrote deel bij de 'government' landt...!

Citaat:
En voeren in de winter is niet alleen eigen belang:

En lees eens wat daar nu staat....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:02

Adil, je roept telkens dat iemand met een andere argumenten er niets van weet terwijl je zelf slechts een éénzijdig beeld uit tweede en derde hand hebt. Jagers ergens anders vertellen jouw vader die jou verteld....

hc

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:05

Huertecilla schreef:
Adil, je roept telkens dat iemand met een andere argumenten er niets van weet terwijl je zelf slechts een éénzijdig beeld uit tweede en derde hand hebt. Jagers ergens anders vertellen jouw vader die jou verteld....

hc

Nee hoor, ik ben juist degene die alle versies kent omdat ik een van de weinigen ben die echt met de juiste jagers in contact staat...

http://www.clipfish.de/video/2184412/mi ... eifen-an/8

Bekijk dit eens...Is beheer dus echt niet nodig? Dacht het wel...