Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:41

Je moet de hemel op aarde vinden Lachen

Ik heb nog nooit Jehova''s aan de deur gehad... gelukkig.. Ik hou niet van mensen die dingen aan de deur verkopen! Of het nu geloof, producten of wat dan ook is.. Als ik iets wil/nodig heb, regel ik dat zelf wel Lachen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:42

MamaMiesje schreef:
Staat er onderaan dit topic een advertentie:
"Online Hebreeuws leren"

Huilen van het lachen

Oh ja, die google ads stemmen af op wat er allemaal aan kernwoorden op de pagina staat Lachen

Anoniem

Blue_Eyes schreef:
poes schreef:
Bij de Mormonen laten de leden zich dopen voor de doden die daar nooit de kans toe gehad hebben zodat ze naar de hemel kunnen.

Ik ben altijd naar een katholieke school geweest en heb uren godsdienst achter de kiezen...

Mooi idee, maar naar mijn persoonlijke mening onnodig. God is niet zo liefdeloos dat de mensen die nooit een kans hebben gehad om God te leren kennen, naar de hel gestuurd worden.

maar wel zo liefdeloos om mensen te laten branden in de hel? lekkere god..

manonxxlove

oohw.. eerder kwamen ze ook al tijd bij ons aan de deur.. echt gewoon te vroeg rond 9 uur 's ochtends zn beetjee.. elke x maakten ze ons wakker, gewoon niet normaal.. heb ze al jaaaren niet meer gezien trouwens?:O

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:46

dees_daan schreef:
Blue_Eyes schreef:
Mooi idee, maar naar mijn persoonlijke mening onnodig. God is niet zo liefdeloos dat de mensen die nooit een kans hebben gehad om God te leren kennen, naar de hel gestuurd worden.

God geeft mensen een leven lang de kans om voor hem te kiezen, laat steeds weer zien hoeveel liefde Hij heeft. Geeft in dat leven honderden, duizenden kansen om te beslissen dat je ook naar de hemel wilt.
En dan zijn er mensen die zeggen 'Nee, bedankt, ik red mezelf wel.' Of zelfs: 'Donder op met je God, je valt me lastig en ik heb hem niet nodig.' En dan moet God zeggen 'Ach, dat je me beledigt en niet wilt hebben maakt niet uit, kom toch maar?'
God wil iedereen graag in de hemel hebben, maar dan moet je het zelf ook wel willen aannemen. It's as simple as that.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:46

Blue_Eyes schreef:
@Verootjoo: Zoals ik al zei, ik ben geen Jehovahs getuige, degenen die ik heb gesproken vertelden me dit. Op zich kan ik hun gedachtegang wel begrijpen en waarderen. En mensen die niet geloven naar de hemel? Dat is een nieuwe voor mij. Hoe zien ze dat voor zich?

Nou... Ik heb nl een 'vriendin' die sinds kort bij de jehovah's getuigen zit. (is nu compleet veranderd, kan het geen vriendin meer noemen) maar daar krijg ik soms mails van (2 regels hoe het met mij gaat, daarna minstens 100 over dat stomme geloof en hoe slecht ik wel niet ben) maar anyways; daar stond ook een keer in dat je ook in de hemel kan komen zonder jehovah's getuigen te worden. Als je maar goed leeft.

Overigens; ik lees hier over kerst en pasen, maar dat vieren de getuigen ook niet Evenmin als verjaardagen en andere feestdagen. Hun leven staat volledig in het teken van het geloof, en ze geloven dat ze pas een leuk leven krijgen na het leven hier op aarde.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:47

Wij hebben ook een tijdje last van ze gehad. Errug vervelend vond ik dat. Soms kwamen ze echt al vroeg in de morgen.
Mijn vader is al een type die daar helemaal niet van houd.
Dus toen deed hij een keer open.
Ze zeiden : "Hallo, wij komen Jezus bij U brengen.."
Toen zei mijn vader: "Zet maar in de gang neer." Hij liet de deur open staan, en liep weg.
Ze zijn toen weg gegaan en nooit meer terug gekomen.. Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:48

Dat snap ik ook niet aan de Jehovahs Knipoog Kerst en Pasen zijn toch juist feesten? De hoogtijdagen van het christelijk geloof! Maar goed - ieder zijn eigen manier zullen we dan maar zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:49

Blue_Eyes schreef:
dees_daan schreef:

God geeft mensen een leven lang de kans om voor hem te kiezen, laat steeds weer zien hoeveel liefde Hij heeft. Geeft in dat leven honderden, duizenden kansen om te beslissen dat je ook naar de hemel wilt.
En dan zijn er mensen die zeggen 'Nee, bedankt, ik red mezelf wel.' Of zelfs: 'Donder op met je God, je valt me lastig en ik heb hem niet nodig.' En dan moet God zeggen 'Ach, dat je me beledigt en niet wilt hebben maakt niet uit, kom toch maar?'
God wil iedereen graag in de hemel hebben, maar dan moet je het zelf ook wel willen aannemen. It's as simple as that.

je moet je naasten toch vergeven? maar god kan dat niet? hmmm...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:50

haha geniaal !
Zo heeft mijn vader ze vorige keer doorgestuurd naar mijn broer die naast ons woont.
Die had wel "intresse " volgens me pa Clown

Maar wat betreft jehova's allemaal best dat ze geloven , maar val een ander er niet mee lastig.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:52

eerst zien dan gelove Knipoog nog geen teken van '' god '' gezien Lachen respect voor de mensen die geloven, maar zou het zelf niet kunnen Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:53

@Dees_daan:
God doet dat ook. Maar er is wel een grens. Al zou jij in je leven tot het laatst toe niet geloofd hebben en op je sterfbed het licht zien - God, hij bestaat toch! Ik wil erbij horen! Dan is God meer dan bereid om je nog aan te nemen (denk maar aan de moordenaar die naast Jezus aan het kruis hing en waartegen Jezus zei dat hij zeker die dag nog bij Hem in de hemel zou zijn). Maar als jij tot op het allerlaatst zegt dat je niet bij die God wilt horen - dan zal God je ook niet aannemen. Dat wou je immers niet? Nou, dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:54

Blue_Eyes schreef:
@Dees_daan:
God doet dat ook. Maar er is wel een grens. Al zou jij in je leven tot het laatst toe niet geloofd hebben en op je sterfbed het licht zien - God, hij bestaat toch! Ik wil erbij horen! Dan is God meer dan bereid om je nog aan te nemen (denk maar aan de moordenaar die naast Jezus aan het kruis hing en waartegen Jezus zei dat hij zeker die dag nog bij Hem in de hemel zou zijn). Maar als jij tot op het allerlaatst zegt dat je niet bij die God wilt horen - dan zal God je ook niet aannemen. Dat wou je immers niet? Nou, dan niet.

en dan laat hij je maar branden in de hel?? als straf omdat je niet in hem hebt geloofd?? nee dat gaat er bij niet in, dan vind ik het een egoist Ja

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:57

Straf? Hoezo straf? Nee, je wilt niet bij hem horen, dus feitelijk krijg je je zin. Dat je gewaarschuwd was dat het dan fout met je af zou lopen, tja, das duidelijk. Je wist het vantevoren, maar toch kies je daar dan voor. Dat is jouw goed recht. Maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:58

verootjoo schreef:
Blue_Eyes schreef:
Goed, als je het dan zo wilt doen - het gaat die mensen echt aan het hart als jij niet naar de hemel gaat. Daarvoor komen ze.

Die mensen geloven dat ze zelf naar de hemel gaan als ze de wereld bekeren. Pas als iedereen gelooft komt jezus terug op aarde. Eigen belang dus... Scheve mond

Bij de Jehova's dus niet Knipoog Die geloven dat de ongelovigen ( iedereen behalve zij red.) over 4 jaar dood gaan. Dan zijn er zo wie zo alleen nog gelovigen over. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:01

Blue_Eyes schreef:
Straf? Hoezo straf? Nee, je wilt niet bij hem horen, dus feitelijk krijg je je zin. Dat je gewaarschuwd was dat het dan fout met je af zou lopen, tja, das duidelijk. Je wist het vantevoren, maar toch kies je daar dan voor. Dat is jouw goed recht. Maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden.

dus als ik tegen jou zeg, niet op de strepen lopen, jij breekt je been, dan is het je eigen schuld, want ik heb je gewaarschuwd.. ik heb alleen niet gezegd waar en wanneer.. nee, als hij je dan maar laat branden in de hel, dan heb ik al zoiets, daar wil ik niet eens bijhoren, dat is namelijk discriminatie, tegen diegene die niet geloven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:02

Blue_Eyes schreef:
Dat snap ik ook niet aan de Jehovahs Knipoog Kerst en Pasen zijn toch juist feesten? De hoogtijdagen van het christelijk geloof! Maar goed - ieder zijn eigen manier zullen we dan maar zeggen Knipoog

Ja, maar kerst en pasen zijn volgens hun van oorsprong heidense feesten. En het zijn feesten die door de meeste mensen als een gezellige bijeenkomst van familie en vrienden wordt gezien. Zij willen niet horen bij zulke mensen. Elke dag hoort in het teken van Jehovah te staan en niet in het teken van de mensen.
Daarbij claimen ze dat de data van kerst en pasen niet de werkelijke data zijn. Jezus is volgens hun niet geboren op 25 december. Maar het fijne weet ik er ook niet precies van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:03

Mystica schreef:
Bij de Jehova's dus niet Knipoog Die geloven dat de ongelovigen ( iedereen behalve zij red.) over 4 jaar dood gaan. Dan zijn er zo wie zo alleen nog gelovigen over. Knipoog

Huh, hoe kom jij aan die wijsheid? Daar heb ik nog nooit van gehoord Maar zal het eens navragen...

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:04

Blue_Eyes schreef:

Maar ik vat even iets niet. Waarom loopt het voor ongelovigen fout met je af? Als je in het leven zonder god leeft waarom zou je dan niet zonder hem kunnen doorgaan in de dood?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:04

MamaMiesje schreef:
Staat er onderaan dit topic een advertentie:
"Online Hebreeuws leren"

Huilen van het lachen

Jehovagetuigen
Wordt fan van de NCRV programma's en kies een leuk cadeau voor € 5.72
www.NCRV.nl
Dit staat er bij mij.
Verdorie, komen ze zelfs al op bokt stalken Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:05

dees_daan schreef:
Blue_Eyes schreef:

dus als ik tegen jou zeg, niet op de strepen lopen, jij breekt je been, dan is het je eigen schuld, want ik heb je gewaarschuwd.. ik heb alleen niet gezegd waar en wanneer.. nee, als hij je dan maar laat branden in de hel, dan heb ik al zoiets, daar wil ik niet eens bijhoren, dat is namelijk discriminatie, tegen diegene die niet geloven.

En dit is dus precies waarom ik me niet meer in dit soort discussies wilde mengen... omdat het nagenoeg altijd verzandt in oeverloos ge-welles-nietes en 'God is een egoist' etc.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Sandka schreef:
Blue_Eyes schreef:

Maar ik vat even iets niet. Waarom loopt het voor ongelovigen fout met je af? Als je in het leven zonder god leeft waarom zou je dan niet zonder hem kunnen doorgaan in de dood?

In feite doe je dat ook. Er is nog een hoop gedoe over of de hel wel bestaat, daar is namelijk in de bijbel weinig duidelijkheid over. Het is een mogelijkheid dat er zoiets zou zijn als een enorm vuur waar je tot in eeuwigheid brandt, zonder God. Het is ook een mogelijkheid dat gelovigen naar de hemel gaan en de rest 'gewoon dood' blijft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Blue_Eyes: wij zijn intelligente wezens. Er is weinig dat mij vertelt dat er een God is, ik zie het als verzinsel van mensen zelf. Waarom zou God het zo onduidelijk maken allemaal? Hij zou op zijn minst bij je geboorte eens de uitleg kunnen komen doen?

Het slaat imo gewoon nergens op.

En ik hoop van harte dat er geen leven is na de dood. De eeuwigheid, ik mag er toch echt niet aan denken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:08

Tja, jij ziet het zo, Poes. Ik zie in heel veel dingen om me heen God. Ook dingen die ik heb meegemaakt die mij echt vertellen dat er een God is. Maar dat ziet ieder op een andere manier.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:09

Blue_Eyes schreef:
Mystica schreef:
Hebben jullie wel enig idee wat het doel is van langs de deuren gaan? Scheve mond (naast het moeten) Zij zijn er van overtuigd dat de wereld echt vergaat, en dat alleen zij overblijven. God is mooi en alles wat hij geschapen heeft ook. God heeft ook mensen geschapen, ook ongelovigen dus, en die moeten beschermd worden. Ze willen de mensen redden, niet de wereld overnemen ofzo, en over die commisie, wat een misselijke opmerking zeg Nagelbijten / Gniffelen
Ik ontken echt niet dat ze soms verschrikkelijk vervelend zijn, of dat ze te ver gaan, maar om het nou geweldig te vinden dat iemand dat zo iemand zijn vingers breekt tussen de deur? Scheve mond Misschien moet iedereen dat maar gaan doen, want zo iemand zo ik niet eens meer willen redden als ik een Jehova was Clown

Ook het stukje over het geld vragen voor het pensioen van de pastoor, heeft hier bar weinig mee te maken, zoals je zelf al zei, waren dat Katholieken, want dat zijn de enigen die een pastoor hebben Haha! En Katholieken gaan normaal gesproken niet langs de deuren om hun geloof te verkondigen. Volgens hen dien je dat namelijk voor jezelf te houden en loop je er niet mee te koop Knipoog

Ik was niet van plan om me te mengen in deze discussie, maar Mystica, je verwoordt wat ik al die tijd al dacht... die mensen komen niet om je te pesten, maar juist uit liefde...

Maar nu ga ik iets heel gevoeligs vragen he en ik hoopdat mensen tussen de regels door lezen om me te begrijpen..Zou het uit liefde zijn, of uit angst icm liefde?
De meneer aan mijn deur is nl echt serieus bang en denk stiekem dat in zijn geval de angst overheerst ipv liefde?