wat alweer 8 jr terug is ofzo.

zie het kan, drugs doen soms en dan weer helemaal niet
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik ken genoeg mensen die harddrugs nemen, maar met mate, en mijn ervaringen zijn dus overwegend positief. Klara16 schreef:Je maakt er wel zo ongeveer reclame voor. door op een forum vol beinvloedbare tieners te staan verkondigen dat weed, XCT etc nemen gewoon een leuke hobby is.
Ik neem aan dat je impliceert dat ik hier geen ervaring mee heb, maar gewoon voor de zekerheid wil ik nog wel even benadrukken dat ik niet heb verteld wat mijn ervaring is en dat je daar dus ook niets van kunt zeggen.Citaat:Als de mensen die er ervaring mee hebben
Citaat:dan komen vertellen dat drugs en drank écht meer kapot maken dan je lief is, moet aristoteles eraan te pas komen om jullie zogezegde gelijk te halen.

Klara16 schreef:Je maakt er wel zo ongeveer reclame voor. door op een forum vol beinvloedbare tieners te staan verkondigen dat weed, XCT etc nemen gewoon een leuke hobby is.![]()
Als de mensen die er ervaring mee hebben dan komen vertellen dat drugs en drank écht meer kapot maken dan je lief is, moet aristoteles eraan te pas komen om jullie zogezegde gelijk te halen.
_Scarlet_ schreef:Mag hij dan wel nog alcohol drinken, Klara?
En weer die regelmaat... het gaat toch niet per sé over regelmatig gebruik? Je kunt het topic natuurlijk opvatten zoals je wil, maar tussen dagelijks gebruik en 1x per jaar zit een hele wereld van verschil en ik vind het érg raar dat je iemand bij voorbaat afwijst als diegene 1x per jaar wat gebruikt.
Joints zijn trouwens niet per sé slecht voor je. Voor veel mensen met astma e.d. zijn ze een verlichting, omdat ze de longblaasjes openen. Daarnaast werkt het zéér effectief als pijnstiller, een stuk beter dan die je bij de apotheek kunt kopen. Ken verschillende mensen met een chronische ziekte die op medicinale wijze wiet gebruiken, puur omdat ze dan kunnen blijven meedoen in het sociale leven. Anders zouden ze hooguit naar de supermarkt kunnen lopen en de rest van de dag in bed moeten blijven liggen. Plus dat er een aantal studies zijn die bewijs hebben gelevert dat THC een beschermende werking heeft op de hersenen.
Enige is dat je er geen tabak in moet doen, tsja...
Klara16 schreef:Dus het spijt me dat ik de illusie moet doorprikken maar nee, tenzij je lijdt aan kankerpijn heb je geen excuus om cannabis te gaan gebruiken....
Mistiquee schreef:Klara16 schreef:Dus het spijt me dat ik de illusie moet doorprikken maar nee, tenzij je lijdt aan kankerpijn heb je geen excuus om cannabis te gaan gebruiken....
En mensen met spier- of gewrichtspijn zoals reuma en arthrose dan? ook geen goed excuus?
Citaat:Welke illusie? THC, of, als het zich hecht aan de cannabinoïde receptor in de hersenen, helpt bij het produceren van brain derived neurotrophic factor (als ik het goed schrijf zo, hehe, tijdje geleden dat ik deze stof gehad heb). Deze BDNF werkt onder meer mee bij het nieuw aanmaken van hersencellen en heeft op deze manier een beschermende werking. Cannabis gebruik wordt inderdaad gelinkt aan een verhoogde kans op schizofrenie, maar verder dan een relatie kom je niet. Er valt niks te zeggen over oorzaak-gevolg, omdat je niet kan weten of de schizofrenie ook ontstaan zou zijn zonder de cannabis. Men gaat er van uit dat er een predispositie bestaat tot het krijgen van schizofrenie, en dat cannabisgebruik mogelijk een van de vele factoren kan zijn die het tot uiting kan brengen, maar het is zo'n complexe ziekte dat het erg moeilijk is om iets zinnigs te zeggen over de oorzaken ervan.
Citaat:Het werkt ook uitstekend bij spierziektes en reuma overigens, maar goed, dan zullen degenen die ik ken met die ziektes en cannabis gebruiken liegen zeker. Het maakt de ziektes in ieder geval een stuk dragelijkers.
Citaat:Pure THC is echt niet slechter voor de longen dan tabak. Maar goed, jij wilt er alleen maar slechte dingen over horen?
Shadow0 schreef:runningkawa schreef:vind ik jou logica niet logisch...en jou logica hoeft niet meer waar te zijn dan die van mij omdat jij het aannemelijker vind...
't Is niet 'mijn' logica... maar misschien kun je een klachtenbriefje sturen naar dhr Aristoteles, Athene, Griekenland. Dat de beste man al 2300 jaar dood is en er al die tijd nog nooit iemand in staat is geweest om die regels voor de logica te weerleggen - integendeel, ze zijn de fundamenten van redeneren en van alle wetenschappelijke kennis die we hebben - mag de pret niet drukken. Al die anderen hebben vast iets over het hoofd gezien.
Citaat:Fasen van verslaving
Aan verslaving gaat een proces vooraf, dat wordt gekenmerkt door een viertal fasen. Hoe snel de fasen doorlopen worden is onder andere afhankelijk van het middel en van de leefomstandigheden waarin iemand verkeert. Bij heroïne gaat dit in het algemeen sneller dan bij alcohol. Ook gaat het sneller wanneer men verkeert in een omgeving waarin middelengebruik normaal is.
Fase 1: experimenteerfase
Meestal begint het, vaak op jonge leeftijd met experimenteel gebruik: uit nieuwsgierigheid probeert men een bepaald middel uit.
Fase 2: fase van sociaal of geïntegreerd gebruik
De gebruiker zoekt de positieve effecten van het middel en weet dit in zijn leven in te passen zonder dat men er last van heeft.
Fase 3: fase van overmatig en schadelijk gebruik
Het gebruik krijgt een steeds grotere rol in het dagelijks leven. Men gebruikt niet alleen om zich lekker te voelen, maar ook om spanningen en onlust te verdrijven.
Fase 4: de verslavingsfase
In deze fase wordt vrijwel het hele leven door gebruik beheerst. Er zijn schadelijke gevolgen op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied

Misschien 1x in de ehm paar weken? Dat was is iig minder dan voorheen, aangezien het eerst wel een aantal keer in de week was.