Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:16

misschien omdat ik zei dat ik vroegah wel eens blowde Haha!
wat alweer 8 jr terug is ofzo. Haha!
zie het kan, drugs doen soms en dan weer helemaal niet Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:18

klara, vaak is openheid juist veel en veel beter.
ik ben blij dat mijn vader zo open was. als je dan toch nieuwsgierig bent, dan beter met goede voorlichting, goede dingen, bij goede mensen in een goede omgeving.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:21

Hoezo nou weer geen ervaring? Alleen omdat ik zelf geen harddrugs neem, heb ik er geen ervaring mee? Scheve mond Ik ken genoeg mensen die harddrugs nemen, maar met mate, en mijn ervaringen zijn dus overwegend positief.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:22

Ik denk dat als je kinderen opvoedt, ze niet zozeer naar je woorden luisteren, maar naar je daden kijken. Je hebt nog zo goed preken dat joints slecht voor je zijn (en dat zijn ze!) als vader zelf kettingroker is zal de boodschap niet overkomen.

Andere mensen kan ik niks verbieden, maar de man die met mij samen wil zijn en vader zijn van mijn kinderen heeft van de drugs en sigaretten af te blijven. Als hij dat niet kan wijs ik naar het gat van de deur. Ik wil geen verslaafden in mijn huis, en dus sta ik ook niet toe dat er op een positieve manier over drugs gesproken wordt. Mensen die regelmatig drugs gebruiken zijn imo losers, en niet "cool".

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:23

Nee, ik zou het niet accepteren, zelfs niet van ''vriendinnen'' die mensen krijgen gauw rare ideeën

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:27

Mag hij dan wel nog alcohol drinken, Klara?
En weer die regelmaat... het gaat toch niet per sé over regelmatig gebruik? Je kunt het topic natuurlijk opvatten zoals je wil, maar tussen dagelijks gebruik en 1x per jaar zit een hele wereld van verschil en ik vind het érg raar dat je iemand bij voorbaat afwijst als diegene 1x per jaar wat gebruikt.

Joints zijn trouwens niet per sé slecht voor je. Voor veel mensen met astma e.d. zijn ze een verlichting, omdat ze de longblaasjes openen. Daarnaast werkt het zéér effectief als pijnstiller, een stuk beter dan die je bij de apotheek kunt kopen. Ken verschillende mensen met een chronische ziekte die op medicinale wijze wiet gebruiken, puur omdat ze dan kunnen blijven meedoen in het sociale leven. Anders zouden ze hooguit naar de supermarkt kunnen lopen en de rest van de dag in bed moeten blijven liggen. Plus dat er een aantal studies zijn die bewijs hebben gelevert dat THC een beschermende werking heeft op de hersenen.
Enige is dat je er geen tabak in moet doen, tsja...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:28

Klara16 schreef:
Je maakt er wel zo ongeveer reclame voor. door op een forum vol beinvloedbare tieners te staan verkondigen dat weed, XCT etc nemen gewoon een leuke hobby is. No Cheer

Waarom moeten dat soort dingen toch altijd naar een van beide uitersten getrokken worden?

Citaat:
Als de mensen die er ervaring mee hebben
Ik neem aan dat je impliceert dat ik hier geen ervaring mee heb, maar gewoon voor de zekerheid wil ik nog wel even benadrukken dat ik niet heb verteld wat mijn ervaring is en dat je daar dus ook niets van kunt zeggen.

Citaat:
dan komen vertellen dat drugs en drank écht meer kapot maken dan je lief is, moet aristoteles eraan te pas komen om jullie zogezegde gelijk te halen.

Nee. Ik gebruikte Aristoteles omdat de stelling 'de meeste harddrugsverslaafden beginnen met een jointje, en dus leidt een jointje tot harddrugsverslaving' gewoon onzinnig is: op die manier kun je geen geldige conclusies trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:30

'drugs' worden trouwens ook gebruikt voor persoonlijke en spirituele ontwikkeling. kijk maar naar de 'indianen' en andere stammen waar ze natuurlijke drugs gebruiken voor meditatie of een transreis. Lachen

als een joint standaard tot een harddrugsverslaving leidt, had ik nu dus een junk moeten zijn Clown

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:31

Klara16 schreef:
Je maakt er wel zo ongeveer reclame voor. door op een forum vol beinvloedbare tieners te staan verkondigen dat weed, XCT etc nemen gewoon een leuke hobby is. No Cheer

Als de mensen die er ervaring mee hebben dan komen vertellen dat drugs en drank écht meer kapot maken dan je lief is, moet aristoteles eraan te pas komen om jullie zogezegde gelijk te halen.

Er zegt hier niemand dat je drugs moet gaan gebruiken, dus reclame maken lijkt me niet zo waar Tong uitsteken

Klara16: Als het over kinderen opvoeden gaat vind ik ook zeker dat je niet positief moet praten over drugs, maar volwassenen moeten zelf weten wat ze doen, en als dan af en toe een blowtje roken of een pilletje nemen is vind ik dat oke. Daar heeft verder niemand last van.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:36

_Scarlet_ schreef:
Mag hij dan wel nog alcohol drinken, Klara?
En weer die regelmaat... het gaat toch niet per sé over regelmatig gebruik? Je kunt het topic natuurlijk opvatten zoals je wil, maar tussen dagelijks gebruik en 1x per jaar zit een hele wereld van verschil en ik vind het érg raar dat je iemand bij voorbaat afwijst als diegene 1x per jaar wat gebruikt.

Joints zijn trouwens niet per sé slecht voor je. Voor veel mensen met astma e.d. zijn ze een verlichting, omdat ze de longblaasjes openen. Daarnaast werkt het zéér effectief als pijnstiller, een stuk beter dan die je bij de apotheek kunt kopen. Ken verschillende mensen met een chronische ziekte die op medicinale wijze wiet gebruiken, puur omdat ze dan kunnen blijven meedoen in het sociale leven. Anders zouden ze hooguit naar de supermarkt kunnen lopen en de rest van de dag in bed moeten blijven liggen. Plus dat er een aantal studies zijn die bewijs hebben gelevert dat THC een beschermende werking heeft op de hersenen.
Enige is dat je er geen tabak in moet doen, tsja...

Wat je nu schrijft is een enorme onwaarheid.

Joints brengen nog veel meer en veel sneller longschade teweeg dan gewone sigaretten. Mensen met asthma zijn daar extra gevoelig voor. Er zijn tegenwoordig veel meer jonge mensen met COPD (chronische bronchitis/rokerslong) door het blowen.
Roken is heel slecht, maar als er iéts is dan nog erger vergif is voor de longen, dan is dat cannabis.

Tetrahydrocannabinol (THC) is inderdaad een uitstekende pijnstiller voor bepaalde types pijn, zoals zenuwpijn en kankerpijn. Maar morfine is dat ook en dat wordt daaromook niet door half Nederland in een sjaggie gedraaid.

Dat beschermend effect op de hersenen Nors opkijken
Het wordt wel gelinkt aan een verhoogde kans op schizofrenie. Het is maar wat je beschermend noemt.

Dus het spijt me dat ik de illusie moet doorprikken maar nee, tenzij je lijdt aan kankerpijn heb je geen excuus om cannabis te gaan gebruiken....

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:41

Klara16 schreef:
Dus het spijt me dat ik de illusie moet doorprikken maar nee, tenzij je lijdt aan kankerpijn heb je geen excuus om cannabis te gaan gebruiken....

En mensen met spier- of gewrichtspijn zoals reuma en arthrose dan? ook geen goed excuus?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:43

Mistiquee schreef:
Klara16 schreef:

En mensen met spier- of gewrichtspijn zoals reuma en arthrose dan? ook geen goed excuus?

Ik gebruik kankerpijn als voorbeeld. laat ik het anders neerzetten:

Het spijt me dat ik de illusie moet doorprikken maar tenzij je een gegronde medische reden hebt is er geen excuus om cannabis te gebruiken.

Tevreden?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:44

Welke illusie? THC, of, als het zich hecht aan de cannabinoïde receptor in de hersenen, helpt bij het produceren van brain derived neurotrophic factor (als ik het goed schrijf zo, hehe, tijdje geleden dat ik deze stof gehad heb). Deze BDNF werkt onder meer mee bij het nieuw aanmaken van hersencellen en heeft op deze manier een beschermende werking. Cannabis gebruik wordt inderdaad gelinkt aan een verhoogde kans op schizofrenie, maar verder dan een relatie kom je niet. Er valt niks te zeggen over oorzaak-gevolg, omdat je niet kan weten of de schizofrenie ook ontstaan zou zijn zonder de cannabis. Men gaat er van uit dat er een predispositie bestaat tot het krijgen van schizofrenie, en dat cannabisgebruik mogelijk een van de vele factoren kan zijn die het tot uiting kan brengen, maar het is zo'n complexe ziekte dat het erg moeilijk is om iets zinnigs te zeggen over de oorzaken ervan.

Het werkt ook uitstekend bij spierziektes en reuma overigens, maar goed, dan zullen degenen die ik ken met die ziektes en cannabis gebruiken liegen zeker. Het maakt de ziektes in ieder geval een stuk dragelijkers.

Pure THC is echt niet slechter voor de longen dan tabak. Maar goed, jij wilt er alleen maar slechte dingen over horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:46

het zou het eventueel kunnen triggeren dus, maar zeker is het niet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:49

Precies. Net als dat verhuizingen het kunnen triggeren, er een genetische component kan zijn, verschillende andere psychische ziektes... er zijn ontzettend veel mogelijkheden. Je kan nou eenmaal niet terug in de tijd om te kijken of schizofrenie ook ontstaat als diegene géén wiet gebruikt. Daarnaast is het ook een gemeenschappelijk punt dat veel psychiatrisch patiënten wiet gebruiken, en dat dan nog de vraag kan worden opgeworpen of het gebruik van drugs bij sommigen niet kan worden aangemerkt als een kenmerk van een psychische ziekte. Beetje het kip-ei verhaal; gebruikt iemand, en is hij daardoor ziek, of is iemand ziek en gebruikt hij daardoor?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:51

Citaat:
Welke illusie? THC, of, als het zich hecht aan de cannabinoïde receptor in de hersenen, helpt bij het produceren van brain derived neurotrophic factor (als ik het goed schrijf zo, hehe, tijdje geleden dat ik deze stof gehad heb). Deze BDNF werkt onder meer mee bij het nieuw aanmaken van hersencellen en heeft op deze manier een beschermende werking. Cannabis gebruik wordt inderdaad gelinkt aan een verhoogde kans op schizofrenie, maar verder dan een relatie kom je niet. Er valt niks te zeggen over oorzaak-gevolg, omdat je niet kan weten of de schizofrenie ook ontstaan zou zijn zonder de cannabis. Men gaat er van uit dat er een predispositie bestaat tot het krijgen van schizofrenie, en dat cannabisgebruik mogelijk een van de vele factoren kan zijn die het tot uiting kan brengen, maar het is zo'n complexe ziekte dat het erg moeilijk is om iets zinnigs te zeggen over de oorzaken ervan.

De kip of het ei dan maar: grijpen geestelijk zwakke mensen sneller naar drugs, of veroorzaken drugs geestesziekten? Het pleit in geen van de 2 gevallen voor cannabis.

Citaat:
Het werkt ook uitstekend bij spierziektes en reuma overigens, maar goed, dan zullen degenen die ik ken met die ziektes en cannabis gebruiken liegen zeker. Het maakt de ziektes in ieder geval een stuk dragelijkers.

Hier pak je me op het voorbeeld dat ik gebruikt heb, zie post erboven

Citaat:
Pure THC is echt niet slechter voor de longen dan tabak. Maar goed, jij wilt er alleen maar slechte dingen over horen?

Of het de THC zelf is of iets anders dat in de plant zit doet er eigenlijk niet toe. Feit blijft dat cannabis roken massieve longschade veroorzaakt. Waarom zou dat niet onder ogen gezien mogen worden? Met alles wat er hierboven gezegd is mag wel blijken dat wiet zeker even slecht is voor de gezondheid als alcohol, en slechter dan tabak.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:57

Ik zie nu pas dat je je post aangepast hebt, excuses. Ik kan nog genoeg andere redenen bedenken om cannabis te gebruiken hoor. Beter kunnen slapen bijvoorbeeld (en geen slaapmedicatie willen gebruiken, wat ik héél goed snap). Of om te kunnen ontspannen (net als het vrijdagmiddagborreltje). Nou goed, dan doet het schade. Ik denk dat de meesten die afweging wel kunnen maken.

Ik zie niet in waarom dat voor of tegen cannabis zou moeten pleiten. In het geval dat psychisch zieke mensen vaak drugs gebruiken, gebruiken ze dat om bv. hun psychoses te onderdrukken. Zelf-medicatie dus. In de hulpverlening krijgen ze er anti-psychotica voor. Als het verschil em dan alleen zit in het naampje van het beestje / de 'legaalheid' van het medicijn...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:05

Er zijn 2 belangrijke verschillen tussen cannabis en medicijnen:

1/ Je weet nooit hoeveel actieve stof cannabis bevat, welke andere stoffen er allemaal inzitten, en welke neveneffecten (bv longschade)die zullen hebben. Echte medicijnen bevatten constante hoeveelheden van één stof zonder iets anders; bovendien worden ze onder kwaliteitscontrole geproduceerd. Wat er allemaal in die wiet gedraaid wordt wil je bij momenten niet weten denk ik...

2/ Psychiatrische patienten staan sociaal al erg zwak en kunnen een strafblad missen als kiespijn. Dus ze zijn zeker weten beter af zonder drugs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:58

shadow...raar dat mensen die er toch veel mee te maken hebben iets anders zeggen dan die eeuwen oude dooie...misschien dat tijden veranderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:23

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:
vind ik jou logica niet logisch...en jou logica hoeft niet meer waar te zijn dan die van mij omdat jij het aannemelijker vind...

't Is niet 'mijn' logica... maar misschien kun je een klachtenbriefje sturen naar dhr Aristoteles, Athene, Griekenland. Dat de beste man al 2300 jaar dood is en er al die tijd nog nooit iemand in staat is geweest om die regels voor de logica te weerleggen - integendeel, ze zijn de fundamenten van redeneren en van alle wetenschappelijke kennis die we hebben - mag de pret niet drukken. Al die anderen hebben vast iets over het hoofd gezien.

aub...wat vertel ik toch een onzin zeg... Slapen

http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/ve ... laving.htm
Citaat:
Fasen van verslaving
Aan verslaving gaat een proces vooraf, dat wordt gekenmerkt door een viertal fasen. Hoe snel de fasen doorlopen worden is onder andere afhankelijk van het middel en van de leefomstandigheden waarin iemand verkeert. Bij heroïne gaat dit in het algemeen sneller dan bij alcohol. Ook gaat het sneller wanneer men verkeert in een omgeving waarin middelengebruik normaal is.
Fase 1: experimenteerfase
Meestal begint het, vaak op jonge leeftijd met experimenteel gebruik: uit nieuwsgierigheid probeert men een bepaald middel uit.
Fase 2: fase van sociaal of geïntegreerd gebruik
De gebruiker zoekt de positieve effecten van het middel en weet dit in zijn leven in te passen zonder dat men er last van heeft.
Fase 3: fase van overmatig en schadelijk gebruik
Het gebruik krijgt een steeds grotere rol in het dagelijks leven. Men gebruikt niet alleen om zich lekker te voelen, maar ook om spanningen en onlust te verdrijven.
Fase 4: de verslavingsfase
In deze fase wordt vrijwel het hele leven door gebruik beheerst. Er zijn schadelijke gevolgen op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:45

ja die fases zijn er natuurlijk Ja
maar er zijn ook heel veel mensen die in fase 1 of 2 blijven en nooit verder naar 3 of 4 gaan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:47

natuurlijk zijn die er...maar je kunt van te voren niet zeggen ik ga niet verder in die fases. Ook wil je in fase 1 blijven...
Kom je net dan in een periode in je leven waarin veel dingen gebeuren die niet leuk zijn moet je stevig in je schoenen staan niet steeds wat meer te nemen...
Dat risico is toch een heel stuk kleiner als je nog nooit iets hebt gebruikt en je het gevoel van "lekker voelen" door drugs ook niet kent.

daarom is het verboden...daarom heet het verslaving

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:52

mijn vriend gebruikt , heel af en toe, iets op feesten.
ik vind dit alleen maar oke omdat ik weet dat hij er heel verstandig mee om gaat, het niet altijd gebruikt, en er eerlijk over is.
hoewel ik zelf nooit de behoefte zal hebben om het uit te proberen vind ik het geen probleem als het maar bij af en toe blijft.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:00

Mijn vriend gebruikt alleen softdrugs.
In het verleden heeft hij wat hardere genomen. Maar sinds hij een relatie met mij heeft gekregen is hij er erg mee geminderd (ben namelijk best wel erg anti)
Ik ga hem niet verbieden om te blowen, het is zijn leven, en hij is oud genoeg om het zelf te bepalen.
Het scheelt, hij doet het niet veel Lachen Misschien 1x in de ehm paar weken? Dat was is iig minder dan voorheen, aangezien het eerst wel een aantal keer in de week was.
Maar uit respect voor mij, en voor zijn eigen leven stopt hij er langzaamaan zelf al mee Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:08

mijn vriend kan ophoepelen als hij drugs gaat gebruiken ook al is het maar af en toe. Ik ben niet alleen tegen drugs maar ook tegen drank. Zelf drink ik al jaren niet meer, mijn vriend nog wel en dat vind ik ook niet erg maar hij hoeft het niet te flikken dronken te worden en dat weet hij.