Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:50

marleen_88 schreef:
Wat een gezelligheid hier....

Lastig TS, beide moeten erachter staan, een kind opvoeden is zwaar. Sterkte met je keuze.

Precies. En persoonlijke aanvallen zoals hierboven is nergens voor nodig. Iedereen heeft een mening en probeert de TS te helpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:52

Er zijn hier op bokt meerdere voorbeelden te vinden waar de relatie kort na de geboorte kapot ging omdat hij eigenlijk al niet zo stevig was en de stress van het kind niet overleefde.
Als je niet een grenseloos vertrouwen hebt in de ondersteuning van je partner dan zou ik het nooit aanraden als je niet zelf vreselijk loopt te rammelen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:53

germie schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik wil zelf voorlopig ook geen kinderen dus je hoeft niet zo de wijsneus uit te hangen waarom niet iedere vrouw een kinderwens heeft. Iedereen heeft daar andere beweegredenen voor.

Wat ik zeg is niet hard en veroordelend. Ik doe namelijk geen aannames. Ik zeg dat ik jou reactie misselijkmakend vind. Je bedoeld misschien het niet zo, maar je hebt jezelf echt ontzettend bot en haatdragend verwoord.

Ik ben geen wijsneus, dus dat neem je wel terug. En ik lees wel degelijk aannames. Ik heb namelijk geen stress of angst voor baren. Dat heb ik nergens genoemd. ;)

Oké?
Want ik heb dat wel gezegd of?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:59

Volgens mij heb je wel eens vaker een topic geopend over probleempjes met je vriend? Als hij totaal niets voor jou over heeft, je paard niet eens wil verzorgen als jij ziek bent, niet een keertje met de trailer wil rijden en ook jou verlangen naar een hond niet begrijpt dan zou ik helemaal niet aan kinderen beginnen. Grote kans dat jij daar dan ook altijd mee kan redden en verder geen tijd meer over houd voor je paard of iets anders. Je kan een kind niet terug stoppen als het niet bevalt. Je zit er levenslang aan vast.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:09

Shaggy09 schreef:
Oké?
Want ik heb dat wel gezegd of?

Ik haal dat hier wel uit ja:
Citaat:
Is die angst voor het baren en de stress dan nog steeds zo groot?

Citaat:
Ik wil zelf voorlopig ook geen kinderen dus je hoeft niet zo de wijsneus uit te hangen waarom niet iedere vrouw een kinderwens heeft

Dus als het niet zo bedoelt is, dat kan, maar ik lees het dus wel zo. ;)

Maar goed, ik lees dus bij de TS dat de vriend weinig voor haar doet, maar wel een kinderwens heeft en de TS niet. Als de TS dus daadwerkelijk een kind wil, dan zul je de pech hebben dat je te maken krijgt met allerlei ongemakken tijdens de zwangerschap, gaat ie dan wel wat doen?
En ik ken helaas ook echt voorbeelden waar een kind nemen de relatie wel zou redden. Helaas niet hoor, jaar na de geboorte van het kind gingen ze alsnog uit elkaar. Een kind is iets wat je beiden moet willen en de basis moet goed zijn. Dat is hier niet het geval. Dat is wel duidelijk.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:22

Mars schreef:
Mondy schreef:
Tuurlijk hoeft ze er geen reden ervoor te hebben buiten dat ze t niet wil :)
Maar de opmerking als hij nou dit of dat had gedaan dan had ik er miss anders over gedacht is imo aan het lijntje houden.
Je wil wel of je wil niet. Als je twijfelt dan bespreek je met elkaar waar de twijfels liggen.
Maar een voorbeeld aanhalen als deze vind ik persoonlijk niet netjes en niet nodig naar haar vriend toe.

Ik lees het een beetje anders namelijk dat TS zich afvraagt hoe het allemaal moet met paard etc omdat dat voor haar heel belangrijk is. En dat vriend haar daar niet in steunt, dus haar nog onzekerder maakt. En dat lijkt me een terechte zorg.
Want dan is kind er straks, blijkt t toch allemaal niet meer haalbaar met paard en kosten en moet t dier weg.

Maar eerlijk is dat niet he om dat op haar vriend af te schuiven.
Fijn als je vriend of man het wel doet maar anders is het toch echt de eigen verantwoordelijkheid van baasje. Juist met een zwangerschap heb je "de tijd" om iemand anders ervoor te regelen. Juist omdat het lange tijd is dat er iemand anders moet kunnen opdraven.
En buiten dat zijn er blijkbaar nog een aantal dingen die spelen maar die verder nooit een probleem waren.
Zal ongetwijfeld aan de andere kant ook irritaties zijn toch :)
Dat je kijkt qua is t paard houden haalbaar en heb ik er voor over snap ik meteen !
Daar over nadenken is slim.

Shaggy09

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:48

Germie ik stel die vraag aan TS en niet aan jou. Met die vraag suggereer ik ook niets dus iets beter lezen volgende keer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 23:55

Sjonge, kan die bitchfight via PB ofzo? :')

Kerst is vrede op aarde :+

En volgens mij zegt hier juist niemand dat TS een kind moet nemen omdat her geweldig is, maar juist dat je het alleen moet doen als je er helemaal achter staat, dus ik lees niet veel onbegrip over een ontbrekende kinderwens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 00:52

Zelfs met een flinke kinderwens snap ik het helemaal. Ik heb 3 zussen waarvan 2 met kinderen, en ik hoor van allebei hoe het hun leven radicaal verandert. En dat moet je echt wel willen. En een stabiele relatie is dan geen overbodige luxe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 01:18

En een partner die daarbij ondersteunt is goud waard, het is onzin dat het normaal is dat de vrouw ervoor opdraait. Ondanks dat ik niet werk en mijn wederhelft wel gaat het hier aardig gelijk op. Maar dan moet het in de basis al goed zitten en dat lees ik niet in de relatie van ts.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 01:21

Precies.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:09

lieveli schreef:
En een partner die daarbij ondersteunt is goud waard, het is onzin dat het normaal is dat de vrouw ervoor opdraait. Ondanks dat ik niet werk en mijn wederhelft wel gaat het hier aardig gelijk op. Maar dan moet het in de basis al goed zitten en dat lees ik niet in de relatie van ts.

Eens.
Ik krijg van dit topic het gevoel dat de relatie sowieso al niet gelijkwaardig is en dat lijkt me geen goede basis voor kinderen (zéker niet als je twijfelt).

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:15

Blijf communiceren, dat is het aller belangrijkste om te zorgen dat je relatie blijft bestaan als je beide ergens anders naar lijkt. Anders blijft het misschien bij 1 of beide door sudderen.

Wij zitten in een hele andere situatie. Willen graag kinderen maar het wil niet lukken. Nu bijna een jaar bezig maar al 2 miskramen gehad. Heb meerdere relaties hier om stuk zien gaan dus wij hebben vanaf het begin gezegd dat we blijven communiceren. Hoewel het soms lastig is want je hoort dat dingen van de ander die je eigenlijk niet wilt horen maar wel erg belangrijk zijn voor een gezonde relatie.

Het blijft allemaal lastig. Maar blijf je gevoel volgen en praat met elkaar, en blij dit doen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:17

Terwijl iedereen zei wacht maar het gevoel komt wel, en na de bruiloft iedereen dacht dat ik snel zwanger zou raken had ik helemaal geen rammelende eierstokken en nu met 30 nog steeds niet.

Mijn man wou eerst wel kinderen, tot hij er echt realistisch over na ging denken. Ik ga alles wat mij liet twijfelen hier niet neerzetten, maar het had niks met onze relatie te maken. Nu maken we andere plannen want het lijkt bijna normaal dat nu je levensdoel zou zijn om kindjes op de wereld te zetten.

We zijn hard aan het sparen voor een reis en willen ooit vrijstaand gaan wonen, want dat is zonder kinderen misschien wel haalbaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:44

Mondy schreef:
Fijn als je vriend of man het wel doet maar anders is het toch echt de eigen verantwoordelijkheid van baasje. Juist met een zwangerschap heb je "de tijd" om iemand anders ervoor te regelen. Juist omdat het lange tijd is dat er iemand anders moet kunnen opdraven.
En buiten dat zijn er blijkbaar nog een aantal dingen die spelen maar die verder nooit een probleem waren.
Dat je kijkt qua is t paard houden haalbaar en heb ik er voor over snap ik meteen !

Ik bedoel niet dat vriend voor het paard moet gaan zorgen maar dat hij zich niet lijkt te realiseren dat t nogal wat is om iemand te vinden die je vertrouwd en om t uit handen te geven. Niet alleen tijdens eind zwangerschap/bevalling maar ook daarna. En het is maar de vraag hoeveel tijd er daarna voor het paard overblijft. Als er dan wat ongeïnteresseerd ‘komt wel goed’ wordt gemompeld geeft dat niet echt gevoel van steun.

Maw vriend wil per se een kind en wat ts daarvoor op moet geven interesseert hem niet. Dat is geen basis.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:53

Als de één wel kinderen wil en de ander niet, móet één van de twee een enorm offer brengen. Hoe je het ook wendt of keert. En dat werkt niet. Zo'n offer betekent áltijd dat de ander in feite de rest van de tijd 'in het krijt staat', 'dankbaar moet zijn' of hoe je het ook maar noemt. Dat is een ongelijkwaardigheid in een relatie, die ook nooit meer recht te trekken is.

En dat is nog afgezien van alle praktische zaken rond het krijgen van kinderen.

En als ik dan de twijfels lees over hoe de lasten verdeeld en gedragen gaan worden zeg ik: maak dat offer als vrouw niet, want je krijgt er niet eens die 'dankbaarheid' (die je niet eens moet willen) voor terug, als ik het zo lees.

En dat betekent dan inderdaad 'einde relatie', want een compromis is niet mogelijk. Het is óf dat offer van zijn kant (wat je niet moet willen), of van jouw kant (wat je ook niet moet willen) of geen relatie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:56

In iedergeval liever nu einde relatie dan met een paar maanden oude baby in je armen die je de eerste plaats al niet wilde.
Een zwangerschap en bevalling zijn echt een enorme beproeving op een relatie. Dan moet je daarvoor echt al een hele solide verbinding hebben.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:15

Mars schreef:
Mondy schreef:

Ik bedoel niet dat vriend voor het paard moet gaan zorgen maar dat hij zich niet lijkt te realiseren dat t nogal wat is om iemand te vinden die je vertrouwd en om t uit handen te geven. Niet alleen tijdens eind zwangerschap/bevalling maar ook daarna. En het is maar de vraag hoeveel tijd er daarna voor het paard overblijft. Als er dan wat ongeïnteresseerd ‘komt wel goed’ wordt gemompeld geeft dat niet echt gevoel van steun.

Maw vriend wil per se een kind en wat ts daarvoor op moet geven interesseert hem niet. Dat is geen basis.

Waar haal je dat vandaan ???? Om wat hij zegt mbt het paard.
Jeetje als dat soort dingen tegenwoordig al als geen goede basis zijn dan denk ik dat 80%van de relaties niet aan kinderen moet beginnen.....
Je weet nl niet vantevoren wat wel of niet kan. Daar heb je t samen over en dan nog kan t veranderen.
Kan je t ook omdraaien he... te wil perse een paard en maakt haar niet uit wat vriend ervoor moet opgeven.
Slaat toch nergens op ;)

Ts eerlijk ik snap dat t voor beide partijen ontzettend moeilijk is. En er zullen nu knopen doorgehakt moeten worden.
Geen van 2en zit hier "fout". Beide hebben een grote wens en daar zal je beide uit moeten komen.
Je wilt elkaar niet kwijt maar zo doormodderen gaat ook niet. Bespreek alles duidelijk met elkaar. Zet voor en nadelen op papier en kijk wat in beide gevallen kan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:30

Mondy schreef:
Jeetje als dat soort dingen tegenwoordig al als geen goede basis zijn dan denk ik dat 80%van de relaties niet aan kinderen moet beginnen.....

Ik ben er wel zeker van dat 80% van de ouders niet écht goed na hebben gedacht van tevoren over wat het betekent om een kind op de wereld te zetten (kunnen we dit wel betalen, willen we dit wel echt of doen we dit omdat het 'normaal' is, past dit in ons leven). Ok, misschien geen 80%, maar toch zeker een meerderheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:37

Dat denk ik ook inderdaad.

Je hoort het zo vaak: het komt vast goed, wacht maar tot het er is, hij draait heus wel bij..... 8)7
Wat dacht je van eerst nadenken, doorspreken en duidelijke afspraken maken ipv geloven dat het wel goedkomt.
Geloven kun je in de kerk, een kind is geen religie, die is er dan gewoon ook echt en blijft er ook zolang het leeft.

Ik weet nog dat mijn moeder spulletjes zocht voor een gezinnetje dat zonder kind al amper rond kwam en nu besloten hadden om er maar gewoon voor te gaan en op God te vertrouwen -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:43

Of mijn tokkieschoonfamilie, lekker doorfokken maar klagen dat ze geen geld hebben.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:52

Magrathea schreef:
Mondy schreef:

Ik ben er wel zeker van dat 80% van de ouders niet écht goed na hebben gedacht van tevoren over wat het betekent om een kind op de wereld te zetten (kunnen we dit wel betalen, willen we dit wel echt of doen we dit omdat het 'normaal' is, past dit in ons leven). Ok, misschien geen 80%, maar toch zeker een meerderheid.

Maar dat is niet wat ik bedoel ;)
Ik denk dat je pas "weet" wat kinderen krijgen betekend als je ze hebt. En dan nog niet.
Gaat mij erom dat er zo makkelijk gezegd wordt dat iets geen goede basis is om dingen die iedereen heeft.
Een relatie afkraken om de basic dingen vind ik zo bijzonder.
Gebeurd niet in dit topic maar in veel topics. Ik snap dat niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:54

Mandy_89 schreef:
Wie zit er ook in zo'n situatie?

Mijn vriend is 23 en is er helemaal van overtuigd dat hij later kinderen wil hebben.
Ik daarin tegen wil absoluut geen kinderen, dat zeg ik al vanaf mijn 10e(zo ongeveer) ik ben nu 18, bijna 19 en heb nog steeds een hekel aan ze, het wordt alleen maar erger.

Mijn vriend zegt dat ik alleen de nadelen zie en dat het aan mijn ouders ligt dat ik later geen kinderen wil. Maar hij kijkt er veeels te positief tegen aan, hij heeft deze instelling: Een kind krijgen doet even pijn, maar dan heb je er wel wat moois voor terug. Hij denkt alleen aan het leuke, maar niet aan de nadelen voor mij.

Met onderwerpen zoals vrije tijd kwijt met kinderen, krijg ik een antwoord op van tsja dan kunnen onze ouders toch mooi oppassen. Hij is zelf iemand die echt absoluut niet thuis kan zitten, en het liefste de hele dag op pad is en zeker 3-4x per jaar op vakantie. En ik kan het hem niet aan het licht brengen dat dat dan niet zo makkelijk meer gaat(geld)

Met andere woorden: Mijn vriend denkt er te makkelijk over, en hoe kan ik hem aan het licht brengen dat het allemaal niet zo makkelijk is dan dat het lijkt. Misschien kijkt hij er dan ook wel anders tegenop.

We zijn nu een jaar samen, en hij heeft echt zoiets van, ooh wacht maar af.. over een paar jaartjes wil je vanzelf wel kinderen hebben, en als ik dan zeg van: En als dat nou niet zo is?
Krijg ik als antwoord: Dan zal ik iemand anders moeten zoeken(ja! Als fokmerrie zeker??)

Verder gaat het heel erg goed samen, en hebben we geen problemen.
Maar dit is het enige wat echt tegenzit, en ik ben bang dat het zo later problemen gaat geven.

Maar wat moet ik eraan doen!?

Groetjes Mandy

Het wel of geen kinderen wensen is niet iets rationeel maar iets gevoelsmatig. Als ik jou zo lees, dan denk ik dat jij never nooit het gevoel gaat krijgen om een kindje voor jezelf op de wereld te gaan zetten.
Jouw vriend verlangt er ooit wel naar, dat zie ik ook niet zo gauw veranderen. Jullie lijken dat namelijk elk zeer zeker te weten. Ik zou zeer zeker stoppen met elkaar te overtuigen van eigen mening want dat heeft geen zin daar dit zo iets gevoelsmatig is.
Het wel verlangen naar een kind is namelijk net zo legitiem als het juist absoluut niet willen van een kind.

Je hoeft niet NU al een besluit te nemen. Je vriend kan tot op latere leeftijd nog kinderen krijgen bij een andere vrouw en je dus ooit om die reden verlaten.

Dus jullie kunnen dit van elkaar accepteren met in je achterhoofd dat jullie waarschijnlijk ooit uit elkaar zullen gaan. Maar omdat hij ze niet NU al wil hebben en zoals je schrijft jullie het leuk hebben, zou ik dit onderwerp eens rustig parkeren voor de toekomst en gewoon lekker genieten van elkaar en van wat er wel aanwezig is aan overeenkomsten.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:26

Regallie schreef:
Mandy_89 schreef:
En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.

Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.

En hoe ga ik m'n mijn paard nog betalen met alle extra kosten erbij.

Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.

Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Lieve ts,

Ga het gesprek aan met je vriend. Vertel hem waar je bang voor bent. Geef aan dat je geen vertrouwen in hem hebt in het stukje paard en verzorging. Vertel hem dat je graag wil blijven paardrijden, ga het gesprek aan en laat je niet afschepen met een 'dat komt wel goed'. Hoe gaat hij ervoor zorgen dat het goed komt?

Mijn gevoel zegt (en neem het me niet kwalijk als ik dit verkeerd zie) dat je een kindje eigenlijk wel ziet zitten, maar heel erg bang bent voor het onbekende.

Hier kan ik in mee gaan, goed advies en ook mijn inschatting. Een weekje alleen weg is goed om je gedachten op een rijtje te krijgen. En ook over hoe het praktisch allemaal moet als je wel uit elkaar zou gaan, dat moet je ook goed overwegen. Sterkte, geen eenvoudige beslissingen waar je voor staat!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:34

pien_2010 schreef:
Mandy_89 schreef:
Wie zit er ook in zo'n situatie?

Mijn vriend is 23 en is er helemaal van overtuigd dat hij later kinderen wil hebben.
Ik daarin tegen wil absoluut geen kinderen, dat zeg ik al vanaf mijn 10e(zo ongeveer) ik ben nu 18, bijna 19 en heb nog steeds een hekel aan ze, het wordt alleen maar erger.

Mijn vriend zegt dat ik alleen de nadelen zie en dat het aan mijn ouders ligt dat ik later geen kinderen wil. Maar hij kijkt er veeels te positief tegen aan, hij heeft deze instelling: Een kind krijgen doet even pijn, maar dan heb je er wel wat moois voor terug. Hij denkt alleen aan het leuke, maar niet aan de nadelen voor mij.

Met onderwerpen zoals vrije tijd kwijt met kinderen, krijg ik een antwoord op van tsja dan kunnen onze ouders toch mooi oppassen. Hij is zelf iemand die echt absoluut niet thuis kan zitten, en het liefste de hele dag op pad is en zeker 3-4x per jaar op vakantie. En ik kan het hem niet aan het licht brengen dat dat dan niet zo makkelijk meer gaat(geld)

Met andere woorden: Mijn vriend denkt er te makkelijk over, en hoe kan ik hem aan het licht brengen dat het allemaal niet zo makkelijk is dan dat het lijkt. Misschien kijkt hij er dan ook wel anders tegenop.

We zijn nu een jaar samen, en hij heeft echt zoiets van, ooh wacht maar af.. over een paar jaartjes wil je vanzelf wel kinderen hebben, en als ik dan zeg van: En als dat nou niet zo is?
Krijg ik als antwoord: Dan zal ik iemand anders moeten zoeken(ja! Als fokmerrie zeker??)

Verder gaat het heel erg goed samen, en hebben we geen problemen.
Maar dit is het enige wat echt tegenzit, en ik ben bang dat het zo later problemen gaat geven.

Maar wat moet ik eraan doen!?

Groetjes Mandy

Het wel of geen kinderen wensen is niet iets rationeel maar iets gevoelsmatig. Als ik jou zo lees, dan denk ik dat jij never nooit het gevoel gaat krijgen om een kindje voor jezelf op de wereld te gaan zetten.
Jouw vriend verlangt er ooit wel naar, dat zie ik ook niet zo gauw veranderen. Jullie lijken dat namelijk elk zeer zeker te weten. Ik zou zeer zeker stoppen met elkaar te overtuigen van eigen mening want dat heeft geen zin daar dit zo iets gevoelsmatig is.
Het wel verlangen naar een kind is namelijk net zo legitiem als het juist absoluut niet willen van een kind.

Je hoeft niet NU al een besluit te nemen. Je vriend kan tot op latere leeftijd nog kinderen krijgen bij een andere vrouw en je dus ooit om die reden verlaten.

Dus jullie kunnen dit van elkaar accepteren met in je achterhoofd dat jullie waarschijnlijk ooit uit elkaar zullen gaan. Maar omdat hij ze niet NU al wil hebben en zoals je schrijft jullie het leuk hebben, zou ik dit onderwerp eens rustig parkeren voor de toekomst en gewoon lekker genieten van elkaar en van wat er wel aanwezig is aan overeenkomsten.

Pien, ze hebben het onderwerp al geparkeerd en zijn nu 10 jaar verder. Nog steeds dezelfde patstelling..