Mandy_89 schreef:Wie zit er ook in zo'n situatie?
Mijn vriend is 23 en is er helemaal van overtuigd dat hij later kinderen wil hebben.
Ik daarin tegen wil absoluut geen kinderen, dat zeg ik al vanaf mijn 10e(zo ongeveer) ik ben nu 18, bijna 19 en heb nog steeds een hekel aan ze, het wordt alleen maar erger.
Mijn vriend zegt dat ik alleen de nadelen zie en dat het aan mijn ouders ligt dat ik later geen kinderen wil. Maar hij kijkt er veeels te positief tegen aan, hij heeft deze instelling: Een kind krijgen doet even pijn, maar dan heb je er wel wat moois voor terug. Hij denkt alleen aan het leuke, maar niet aan de nadelen voor mij.
Met onderwerpen zoals vrije tijd kwijt met kinderen, krijg ik een antwoord op van tsja dan kunnen onze ouders toch mooi oppassen. Hij is zelf iemand die echt absoluut niet thuis kan zitten, en het liefste de hele dag op pad is en zeker 3-4x per jaar op vakantie. En ik kan het hem niet aan het licht brengen dat dat dan niet zo makkelijk meer gaat(geld)
Met andere woorden: Mijn vriend denkt er te makkelijk over, en hoe kan ik hem aan het licht brengen dat het allemaal niet zo makkelijk is dan dat het lijkt. Misschien kijkt hij er dan ook wel anders tegenop.
We zijn nu een jaar samen, en hij heeft echt zoiets van, ooh wacht maar af.. over een paar jaartjes wil je vanzelf wel kinderen hebben, en als ik dan zeg van: En als dat nou niet zo is?
Krijg ik als antwoord: Dan zal ik iemand anders moeten zoeken(ja! Als fokmerrie zeker??)
Verder gaat het heel erg goed samen, en hebben we geen problemen.
Maar dit is het enige wat echt tegenzit, en ik ben bang dat het zo later problemen gaat geven.
Maar wat moet ik eraan doen!?
Groetjes Mandy
Het wel of geen kinderen wensen is niet iets rationeel maar iets gevoelsmatig. Als ik jou zo lees, dan denk ik dat jij never nooit het gevoel gaat krijgen om een kindje voor jezelf op de wereld te gaan zetten.
Jouw vriend verlangt er ooit wel naar, dat zie ik ook niet zo gauw veranderen. Jullie lijken dat namelijk elk zeer zeker te weten. Ik zou zeer zeker stoppen met elkaar te overtuigen van eigen mening want dat heeft geen zin daar dit zo iets gevoelsmatig is.
Het wel verlangen naar een kind is namelijk net zo legitiem als het juist absoluut niet willen van een kind.
Je hoeft niet NU al een besluit te nemen. Je vriend kan tot op latere leeftijd nog kinderen krijgen bij een andere vrouw en je dus ooit om die reden verlaten.
Dus jullie kunnen dit van elkaar accepteren met in je achterhoofd dat jullie waarschijnlijk ooit uit elkaar zullen gaan. Maar omdat hij ze niet NU al wil hebben en zoals je schrijft jullie het leuk hebben, zou ik dit onderwerp eens rustig parkeren voor de toekomst en gewoon lekker genieten van elkaar en van wat er wel aanwezig is aan overeenkomsten.