rare kinderacties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:07

Ik heb als kind heel wat franse franken verdiend op een camping met klaprozenparfum :)) Dat deed ik dan in oude bierflesjes en gingen we langs de tenten van Nederlanders. Ik moet erg schattig geweest zijn, want bijna iedereen wilde wel wat parfum ruiken en op z'n polsen en dan rekenden we daarna af :')

En als vierjarige heb ik mijn pony een keer op zondagochtend vroeg bewerkt met een nagelschaartje. 'Het hing zo voor m'n ogen'. M'n ouders kregen de schrik van hun leven, ik liep weken voor löl :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:24

Toen ik nog heel jong was was ik een keer met m'n moeder naar de winkels. Ik wilde toen heel graag
zo'n blikje Potters (van die keelsnoepjes) hebben, maar dat mocht niet. Heb toen een blikje zo in m'n
jaszak gestopt, en ben toen heel langzaam de winkel uitgelopen later, aangezien het nogal rammelt in dat
blikje. Heb er vervolgens nooit een snoepje van durven nemen, maar heb het blikje toen verstopt op
mijn slaapkamer. :+

Ik weet ook nog wel dat ik vroeger met een goede vriendin van me een 'wortelfabriek' hadden gebouwd.
We hadden een halve pvc buis, die we op een hoger stuk hadden gelegd zodat hij naar beneden afliep.
Dan sneden we bovenaan de buis de wortels in kleine blokjes, en lieten we ze met water naar beneden
glijden (werd het ook schoon) in een potje, die we later aan de deur verkochten.

De buurman van die vriendin hierboven was nogal een rommel-verzamelaar. Zijn hele erf stond vol met troep.
We vonden daar een keer een soort 'pallet' op wielen, waar we toen met allemaal troep een soort van auto
van hebben gebouwd. Waarmee we elkaar om en om door het dorp duwden.. onderweg viel alleen de 'auto'
stukje voor stukje uit elkaar. :+

Op dat erf van die man stond ook een beddenframe, hier gingen we altijd zogenaamd op 'trampoline' springen.

Loose

Re: rare kinderacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:39

oh ik speelde bij mn opa en oma thuis vroeger altijd paardenbloederij (ipv boerderij :+ ), ze hadden speelgoedpaardjes en die waren dan bij slechteriken op de paardenbloederij en dan gingen wij ze redden. _O-

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:00

Zelf een pony geknipt van mn haar :')
In bad eitjes maken met witte en gele schampo of zeep :') Me moeder was er alleen niet zo blij mee :')
En maandverband van me moeder stelen en in me vaders auto plakken :') Ik vond dat het zachte stickers waren volgens mij :+
Verder moet ik nadenken...

Maar sommige hier :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:04

Ik heb trouwens ooit de Lieveheersbeestjes Reddings Brigade opgericht. Ik charterde twee vriendinnen om lieveheersbeestjes die volgens ons allemaal gebroken pootjes hadden in luciferdoosjes te doen. En dan voerden we ze suiker (waarom ik dacht dat ze dat aten, geen idee?!) En de volgende dag waren ze dan dood natuurlijk. Maar dat lag nooit aan het feit dat die arme diertjes in luciferdoosjes opgesloten waren, maar aan de ernst van hun gebroken pootje. Och, je kon als verpleegster niet iedereen redden ten slotte. ;(

:z

Fenna_s

Re: rare kinderacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:08

Ik hield niet van pasta met saus, dus zette ik dat op mijn hoofd.
Lekker van die sliertjes met rode troep in je haar. :D Heb nog ergens een foto van dat ik in een rood bad zat nadat ik dat gedaan had.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:15

Heb je even? :')

* Touwtje gespannen tussen de in/uitgang van het tuinhekje zodat de hond in de tuin zou blijven, gevolg een knal en moeders met een dikke lip + bloed binnenkomen en vragen wie dat gedaan had.

* Ik had een speelgoed keukentje in mijn slaapkamer, en ik moest naar de wc, maar geen zin om naar beneden te lopen, gevolg; plas in het pannetje van het keukentje en die heb ik verstopt, en mn moeder zich maar afvragen waar die urine lucht vandaag kwam :o

* Slakken verzamelen in een bak en zout erover heen strooien.

* Iemand ondergereden met een Quadje.

* Op een veel te kleine fiets tegen een betonnen bloempot aanfietsen.

* Makeup op mn vaders gezicht gesmeerd toen hij sliep.

* Stiekem snachts alle chocolaatjes en dingetjes uit de kerstboom gegeten en de hond de schuld gegeven (en een paar jaar later sprong onze pup echt in de kerstboom en daar kreeg ik de schuld van :') )

* Hamster/cavia/konijn zowat een longontsteking bezorgt omdat ik ze even wilde wassen.

* Hond kaalgeknipt (poedel) omdat ie te veel haar had..

* Kerstkaarten versturen naar mensen ,waarvan mijn ouders ze niet mochten.

* Onderraam van de voordeur eruit gegooit en gezegd dat mijn zusje dat had gedaan.

En ga zo maar door, ik was tussen de 5 en 9 jaar oud.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:26

Haha, echt geweldige dingen komen er voorbij zeg!
Ik weet er ook nog een:

Ik had bij mijn allermooiste paardje(Zo'n shelly paardje ofzo :+ ) per ongeluk zijn been omgebogen, omdat ik ging kijken of ie ook kreupel kon lopen.
Vervolgens mn broertje daar de schuld van gegeven, boze moeder maar wel een nieuw paardje gehad :+

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:27

Kan er vast nog een heleboel vertellen,ben zelf altijd ook wel uhm,creatief geweest,maar weet nog wel een geweldige van mijn zoontje(mannetje was toen 5 jaar oud)
Hij is 's-middags bij een vriendje gaan spelen,wonen vlakbij een crossbos met een ondiep slootje,manneke wordt thuisgebracht 's-avonds,want mocht bij zijn vriendje blijven eten,kind in bad gestopt(was heeeeeeeeeeel hard nodig)kleren in de was en zoals altijd,froemel ik mijn hand in die te krappe zakjes om er vanalles weer uit te vissen wat NIET in de wasmachine mag(lees:takjes,steentjesverzameling,halve boomstronken,kortom alles wat je buiten gevonden krijgt)alleen deze keer stak ik mijn hand in zijn zakjes om er vervolgens al GILLEND een (levende)kikker tevoorschijn uit te halen,andere zak zaten er twee :+ ,ik kreeg zowat een hartaanval en heb dat kind uit bad getrokken en hem zelf die kikkers terug in de tuin laten zetten.Gatver,krijg er nog de kriebels van.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 18:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:31

Mijn ouders zeiden vroeger altijd dat als je loog dat er dan heel groot LIEGBEEST op je voorhoofd kwam te staan.
En toen had ik iets gedaan en mijn ouders vroegen of ik dat gedaan had of niet.. *legt hand op voorhoofd* Nee hoor mama! :o

En ehmm.. Stiekem over de dorpsstraat lopen met mijn beste vriendje (lees: dat mocht niet) en dan bij oma naar binnenlopen en naar huis bellen dat we daar waren. Ooeeeiii, mama was boos..

Als baby was ik een spinazie spuger. Dat zat dus echt ooooveral :')

En toen ik mooi nieuw roze strikjes behang had gekregen in mijn kamer, heb ik als schatje van 1.5 die nacht mijn kamer maar even versierd met de bruine inhoud van mijn luier. Mama blij en ik hou nog steeds niet van roze :o

Als ik om 7 uur binnen moest zijn, moest ik mijn horloge om. Niet dat dat veel nut had hoor, want ik draaide met de zelfde gang gewoon de wijzers een uurtje terug en kwam zo om half 9 binnenkakken, hihi :o

Ik was vroeger altijd overal de baas, zat buurjongetje lekker van zijn doosje rozijntjes te genieten, bijdehand:'Hoef je niet Perry? Geef maar hier hoor!' En vervolgens zat ik lekker zijn rozijntjes op te eten. Ja ik was een schatje :)

Sowieso dingen slopen en dan broertje of zusje de schuld geven :)

En als je buiten ging spelen en je moest plassen, dan deed je dat in de plantenbak van de buurvrouw want die leek daar voor gemaakt te zijn :j

Belletje lellen hoorde ook tot de favorieten en ik heb een keer de stomme buurjongen in de sloot geduwd en toen ben ik heel hard weggerend. Een buurman heeft hem toen horen roepen en hem uit de sloot gehaald (kwam er zelf niet uit :(:) ) en ze konden veel vertellen, maar ik had het echt niet gedaan hoor!

En zo zijn er nog veeeeeel meer dingen, maar het is best moeilijk om te verzinnen :=