Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:55

Vanmiddag:
Merel heeft een mooi dingen doosje (met mooie stenen die ze overal vandaan meeneemt). Ik was bezig met wat planten en zij zat in de zandbak. Op een gegeven moment kwam ze naar me toe: "mama, Merel binnen, niet buiten, binnen!!! " Met iets in haar hand. Daar had ze dus een lieveheersbeestje inzitten. Ik dacht dat hij al dood was. Dus die mocht mee naar binnen.
Merel overgedragen aan papa en ik weer naar de tuin. Verteld haar vader me daarnet, dat ze het lieveheersbeestje in haar mooie dingen doosje wilde doen. Toen kwam papa erachter dat het beestje nog leefde. En die gingen ze dus naar buiten laten. Maar in haar enthousiasme had Merel het beestje doodgeknepen voor ze bij de deur waren. Dus papa zei: "oh oh nu is hij dood"
Merel: "ja..... in de prullenbak".

Merel wil de kippen drinken geven en pakt de gieter.
"mama! merel gaat dinken voor de pippen gieteren".

En vandaag mocht ze voor het eerst chocolade eten. Tijdens het eten werden alle vragen die wij stelden beantwoord.... behalve de vraag of wij ook een stukje mochten. Opeens was ze oostindisch doof en deed net of ze ons niet hoorde.
Waarop haar vader zegt: "Maar chocolade is eigenlijk alleen voor grote mensen". En Merel antwoordt: "en voor Merels"

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:36

Mijn nichtje heeft toen ze 3 was ook een mooie opmerking gemaakt. Haar moeder heeft een winkel en daar kwam een neger vaak boodschappen doen, zegt zij heel droog mama, die meneer is aangebrand. Tja nu weten we meteen waarom negers zwart zijn, die zijn te lang gebakken.

Mijn neefje van 4 heeft het altijd over zijn tante (ik) en de tante van zijn zusje (mijn middelste zus) hij bedoeld peettante, maar zegt dan gewoon he daar is mijn tante, en tegen mijn middelste zus jij bent mijn tante niet hoor.

Zijn zusje van twee behandeld hem als een hondje, dus als hij iets doet wat niet mag dan hoor je , Mam(Bram) foei da ma niet.
Ook noemt ze mijn hond Toto ipv Jojo en ik heet Nanda (Sandra)

Nice_Gurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:01

Mijn broer heeft ook 2 mooie uitspraken gemaakt Tong uitsteken.
Toen die een jaar of 6 was moest hij een keer bloed laten prikken. Toen het klaar was vroeg hij aan de mevrouw wanneer hij het bloed week kon ophalen Clown .
Ook vond hij dat kappers dieven van je haar waren Tong uitsteken.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:32

Ik vroeg mijn moeder doodserieus waarom halfvolle melk in zo'n groot pak zit. (Mijn oma had 2liter pakken halfvolle melk en wij 1liter pakken volle melk)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:43

ik heb als klein kind ook nog een mooie opmerking gemaakt:
Samen met oma en vrienden van oma gingen we uit eten. En ik kreeg mijn pannenkoek niet op. Dus grapte oma dat ik geen toetje kreeg. Tsjah, en dat vond ik niet leuk.
Vervolgens liepen we door de stad en die man die er bij was had medelijden met mij, dus hij vertelde dat ik moest springen, want dan zakte het eten en kon er weer een ijsje bij.
Dus ik bleef maar springen, en die man ging meespringen Tong uitsteken Maar na een tijdje was hij moe, dus hij zei dat ik wel genoeg gesprongen had, nu paste er weer een ijsje bij.
Dus ik met mijn bijdehandte opmerking: nee, ik spring nog even door, want ik wil een heel groot ijsje!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:00

Een kennis van mn zus zegt altijd bij een vraag waarom iets gebeurt: dat doen ze. En haar kinderen nemen het over, maar laats op eenverjaardag begon hun hond te blaffen. Zo'n kindje vroeg: waarom blaft hij nou?
Wij te wachten op: Dat doen ze. Maar zegt ineens haar zoontje: Dat komt omdat het een hond ik, daarom doet hij dat.
Iedereen lachen, hij was echt heel serieus aan het uitleggen Clown echt grappig...

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:18

Zusje: Een dier met de s
Ik: Slang, ..., ... (echt ALLE dieren met een S gehad)
Zusje: Neeheee, giraf natuurlijk!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:04

Ik toen ik een jaar of 2 was met mijn opa. Mensen noemen je natuurlijk altijd 'jij'. Dus ik dacht dat ik 'jij' heette. Was m'n opa de bloemetjes water aan het geven en ik maar schreeuwen, JIJ DOEN!!! Opa eerst heel geduldig, ja maar meid, dat doe ik toch! NEEE JIJ DOEN!!! Opa steeds geirriteerder: JA DAT DOE IK TOCH!!!!!!!!!! Komt mama eraan.. Sophie wil het graag zelf doen Clown

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:05

Haha ik ben net terug uit de stad, was er een heel lief meisje die net haar barbie uitpakte, zegt ze: "Dit is nou echt fasinerend!:D "
Erg lief, meisje was 5 ofzo!

xXxBanjeRxXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:17

Hahaha geniaal ! ROFL

Zo heb ik er vroeger nog wel een paar gehad zoals toen ik in het ziekenhuis lag. Want ik had t*eringbakkies. Bactieren dus.. Bloos

Nu heb ik ook nog wel eens dat ik me zeer verspreek. "En toen die atooombom viel, toen waren toch alle orgasmes uit gestorven?" Organismen dus Bloos . En kolonies ipv kolonien.

Maar voor de rest ben ik vrij normaal hoor ! Schijnheilig

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:34

haha een meisje heet Laura en met wielrennen in ons dorp was er een jongetje van ong 7 maar die kon haar naam maar niet onthouden wat heeft ie bedacht: het is niet heet het is niet koud maar lau zo onthoud hij haar naam Tong uitsteken

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:41

Mijn oppaskindje noemt mij Iedereen (ik heet Irene) en haar vader verbeterd haar iedere keer maar dan zegt ze gewoon dat hij niet goed zit, zo grappig Tong uitsteken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:43

Mijn oppaskindje van 5: Lisanne jij bent een onbenulletje!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:43

purple schreef:
Mijn oppaskindje noemt mij Iedereen (ik heet Irene) en haar vader verbeterd haar iedere keer maar dan zegt ze gewoon dat hij niet goed zit, zo grappig Tong uitsteken

ROFL

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:26

eroslover schreef:
Wat een geweldig topic , heb het helemaal gelezen. Zo heb ik mijn middag wel vermaakt.

Mijn zusje zei trouwens tegen appelsap altijd saphaps en dat is nu nog een begrip haha

Zo hebben wij thuis Lilap (sinaasappelsap) en Laplap (appelsap) Tong uitsteken en dat gebruiken we nog steeds!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:39

mooie uitspraken hier allemaal zeg!
maar niet alleen kleine kinderen maken mooie opmerkingen...een jaar geleden ongeveer had mijn moeder een legendarische opmerking geplaatst waar ze nu nog steeds mee gepest wordt..

voor de verjaardag van mn oma hadden we met de familie een rondleiding gehad door de kolenmijnen.
vervolgens gingen we ergens op een terrasje zitten, en ging iedereen aan t bier..
na 2 flinke glazen bier maakte mijn moeder de opmerking dat het toch wel grappig was, die mijnenkolen!
waarop t heel stil bleef, iedereen dacht dat ze een grapje maakte, maar nee...waarop ik antwoorde " jahoor mam,mijnenkolen, neem er nog eentje!"

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:53

Laatst in de winkel, ook erg leuk! Ik stond te praten met een vroegere buurvrouw van mij. En mijn oppaskindje stond erook bij. Vraagt ze later: "waar ken je die van?" ik zeg: "ooh van vroeger.." zegt ze: "woooow leeft die al zolang dan!!?"

Haha erg geinig!

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 00:59

Vandaag zij het kindje van mijn schoonzus, (de zus van mijn vriend)helemaal uit het niets, " waarom gaan ome mike en jij niet trouwen?" (we zijn pas 2 jr bij elkaar) dus ik zei; dat kost heel veel geld, waarom zou je dat leuk vinden dan? ja, en ik vroeg waarom dan, zei die, nou dan word jij mijn tante!

vond ik wel lief eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:06

Mijn oppaskindje die hier vaak komt stootte haar hoofd tegen een stoel, en moest huilen.
Mijn vader: "Stoute stoel! Niet meer doen!"
Oppaskindje stopt met huilen en kijkt naar stoel, daarna naar mijn vader en zegt: "Die kan niet praten hoor."

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:30

xXxBanjeRxXx schreef:
Want ik had t*eringbakkies. Bactieren dus.. Bloos

ROFL

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 01:43

Had laats in mijn stage klas een kind wat naar me toe kwam tijdens het paasontbijt.

Zegt ze: Dit is toch wel melk uit de fabriek hè, want dat van een koe vind ik niet lekker. Koe

Ja joh... dit komt uit de fabriek drink maar lekker op Clown

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:14

Laatst vroeg het nichtje van mijn vriend wanneer we nou eens gingen trouwen... Huilen van het lachen

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:21

Ik rijd een paard, Obelix, van een vriendin. Zij heeft een zoontje van 4. Dat zoontje heeft het regelmatig over Obelix, hij gaat namelijk ridder worden.

een vriendje van het zoontje had een t-shirt aan met Obelix van Astrix en Obelix en zei stoer: 'Kijk, dit is Obelix!'.
Waarop het zoontje van mijn vriendin hem ongeloofwaardig aankeek en naar een foto van paard Obelix wees:'Nee hoor, dit is Obelix!'

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:30

Mijn mams heeft alles wat mijn broer en ik zeiden opgeschreven! Erg leuk om door te lezen.

Zo praat ik over de televisiepeut (fysio) en mijn broer over knalmelk (karnemelk) Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:33

Geweldig topic!! Ik heb er ook nog wel een paar op mijn andere pc.. Hiervoor onderwijsassistent gedaan en zit nu op de pabo, je hoort de geweldigste dingen...

"Juf, kijk ik heb nieuwe schoenen, weet je waarom?? Mijn vorige waren gekromen" Lovers