Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eva_ schreef:Niet eerlijk? Ik heb van thuis uit altijd meegekregen: maak er zelf iets van, het is jouw leven en niet dat van iemand anders, in de zin van: het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
Maar ik ben nog jong, ik moet nog veel levenservaring op doen, dus ik weet het niet....
Laura24 schreef:Eva_ schreef:Niet eerlijk? Ik heb van thuis uit altijd meegekregen: maak er zelf iets van, het is jouw leven en niet dat van iemand anders, in de zin van: het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
Maar ik ben nog jong, ik moet nog veel levenservaring op doen, dus ik weet het niet....
En wat maak je van je leven als je ongeneeslijk ziek blijkt te zijn? Of als je op jonge leeftijd beide ouders verliest, of whatever? Je hebt niet heel je leven in eigen hand, als dat zo zou zijn zou de wereld een stuk gelukkiger zijnIk hoop voor jou dat je zo naief mag blijven...
Lydiaaa schreef:Waarneer je ongeneeslijk ziek blijkt te zijn zou ik toch echt nog een 'feestje' van mijn leven maken, alles doen wat ik nog wil en kan
doen en nog willen genieten van mijn leven. Als ik op jonge leeftijd mijn ouders verlies? Ik zou nog steeds de positieve kanten zien
hoe verschrikkelijk het ook klinkt.
Je hebt dan wel niet je eigen leven in je hand, maar je kan wel ondanks alles je eigen leven een stuk positiever gaan inzien en
gaan beleven. In ieder geval ik dan.
Laura24 schreef:[Ik denk niet dat dr leuke huis in de sjieke wijk, het pensioen van haar man etc perse betekenen dat ze gelukkig is. Sterker nog, om een depressie te hebben hoeft er niet altijd iets naars te zijn gebeurd, dat kan "zomaar" de kop opsteken. Ik weet natuurlijk niet wat voor reden zij heeft genoemd, maar het kan heel goed zijn dat er nog veel meer speelt, waar niemand weet van heeft!!
Je schrijft dat niemand het pikt in de familie... Ik hoop maar van harte dat dat niet betekent dat jullie haar laten vallen, maar zo klinkt het wel helaas... Ze heeft alle steun nodig die ze kan krijgen. Jullie vinden haar dan wel egoistisch, maar eigenlijk vind ik het egoistischer om zoveel onbegrip te tonen, je noemt het zelfs zieligdoenerij!! Het wordt totaal niet serieus genomen, en ik heb dan ook heel veel medelijden met je schoonmoeder dat ze zo'n familie (en schoondochter) heeft :o
Eyes schreef:Ik lees vaak dat de betrokkene de mensen achterlaat met de "waarom" vraag.
Ach...waarom?
Betrokkene zal dit ook vaak hebben afgevraagd. "Waarom kan men mij niet begrijpen"?
Waarom pijnigt dit leven mij zo dat ik het niet kan dragen?
Het hele leven draait om een waarom. Dus waarom(daar is ie weer) is het ene waarom egoïstisch en het andere waarom leedveroorzakend?
Waarom weegt het ene waarom zwaarder dan het andere waarom?
"Ik zou dat nooit gedaan hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik het positief in blijven zien".
Vaak komen deze stellingen van personen die alles nog hebben. Die geen echt lijden hebben gekend.
Goede raad komt meestal van mensen die nog niks hebben meegemaakt, die zich niet in andere situaties kunnen inleven.
Totdat...............
Eyes schreef:"Ik zou dat nooit gedaan hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik het positief in blijven zien".
Vaak komen deze stellingen van personen die alles nog hebben. Die geen echt lijden hebben gekend.
Goede raad komt meestal van mensen die nog niks hebben meegemaakt, die zich niet in andere situaties kunnen inleven.
Totdat...............
Eyes schreef:"Ik zou dat nooit gedaan hebben. Als mij dat zou overkomen zou ik het positief in blijven zien".
Totdat...............